Ik ben daar nogal ongenuanceerd in. Ik kan iemand die zoiets doet niet erg serieus meer nemen vrees ik.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:08 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja nou ja, vind die benaming iets té in dit geval hoor
En waarom vormen koeien een bedreiging voor weidevogels terwijl dat de voorgaande paar honderd jaar niet het geval was?quote:Op maandag 20 juli 2015 22:08 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Weidevogels, en het gaat er om dat ze tegen het loslaten van het melkquotum zijn. Z slaat het wel heel erg plat.
Piet, geef je nog antwoord op mijn vraagjes? Want je vroeg mij ook het een en ander.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Serieus? Dat GL niet altijd even goed snik is, ja, maar serieus, willen ze nu koeien weer niet in de wei?
Dan zou je haar erg te kort doenquote:Op maandag 20 juli 2015 22:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben daar nogal ongenuanceerd in. Ik kan iemand die zoiets doet niet erg serieus meer nemen vrees ik.
Dat vormen ze altijd al, maar de vraag is of je het erger moet maken als je weet dat weidevogels het toch al moeilijk hebben. GL vindt dus van niet.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En waarom vormen koeien een bedreiging voor weidevogels terwijl dat de voorgaande paar honderd jaar niet het geval was?
Heeft alles met verhoudingen te maken en zo.. veranderde aard van veeteelt en weidebeheer. Niet te vergelijken met zelfs maar 40-50 jaar geleden..quote:Op maandag 20 juli 2015 22:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En waarom vormen koeien een bedreiging voor weidevogels terwijl dat de voorgaande paar honderd jaar niet het geval was?
Nou, misschien moeten we dáár dan eens naar kijken.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Heeft alles met verhoudingen te maken en zo.. veranderde aard van veeteelt en weidebeheer. Niet te vergelijken met zelfs maar 40-50 jaar geleden..
Volgens mij is dat dus precies wat GL wilquote:Op maandag 20 juli 2015 22:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, misschien moeten we dáár dan eens naar kijken.
Euhm, dat is dus precies het puntquote:Op maandag 20 juli 2015 22:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, misschien moeten we dáár dan eens naar kijken.
Dan is het een spel. Dat geeft niet. Maar naïeve mensen voor de gek houden is verwerpelijk.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Hele leven bestaat toch uit leugens?
Daar werkt het systeem op, elkaar aan het werk houden. Elkaar hoop geven. Veel geld aan verdienen.
Luister eens naar een gesprek in een zakenhotel met 2 van die sjappies:
De ene liegt nog harder dan de ander en dat weten ze ook van elkaar maar TOCH wordt er geld mee verdient.
En of verdient of verdiend is.. dat doet er niet toe
Nou, dan ben ik het met ze eens. Als hun punt is dat we met zijn allen gewoon drastisch minder vlees moeten gaan eten en terug moeten naar een extensieve manier van veehouden.quote:
Nou ja, gewoon niet méér koeien en dan buiten klinkt best goed. Heb er ook geen onderbouwde mening over verderquote:Op maandag 20 juli 2015 22:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen mening over vogels en koeien, want behalve dat ik koeien in de wei leuk vind en het zielig vind als ze de hele tijd op stal staan heb ik er totaal geen verstand van
Ik vind koeien die altijd binnen staan absoluut niet zielig. Een moderne ligboxenstal met veel licht en frisse lucht voldoet wat mij betreft prima.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen mening over vogels en koeien, want behalve dat ik koeien in de wei leuk vind en het zielig vind als ze de hele tijd op stal staan heb ik er totaal geen verstand van
Dat doen alle boeren en hun kinderen toch?quote:
Ik vind het beide ernstig en onacceptabel.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind koeien die altijd binnen staan absoluut niet zielig. Een moderne ligboxenstal met veel licht en frisse lucht voldoet wat mij betreft prima.
De welzijnsproblemen bij varkens zijn vele malen groter. Maar die zien we überhaupt niet dus dat boeit niet.
Waarom in godesnaam?quote:
Mooie pakkenquote:Op maandag 20 juli 2015 22:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waarom in godesnaam?
Of wellicht juist daarom.
Maar ik denk dat je ons voor het lapje houdt![]()
Ja, dat boeit wel. Vind ik ook erg dat die dieren zo moeten levenquote:Op maandag 20 juli 2015 22:25 schreef Isegrim het volgende:
De welzijnsproblemen bij varkens zijn vele malen groter. Maar die zien we überhaupt niet dus dat boeit niet.
Is het ook. Maar mensen zijn idioten.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik vind het beide ernstig en onacceptabel.
En varkens die gewoon buiten leven zijn 1000x lekkerder.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat boeit wel. Vind ik ook erg dat die dieren zo moeten leven
quote:Op maandag 20 juli 2015 22:54 schreef Isegrim het volgende:
En varkens die gewoon buiten leven zijn 1000x lekkerder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |