abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154476539
Hey beste mensen, ik heb een vraag. Mensen die veel drinken worden drankbestendiger. Ze hebben steeds meer drank nodig. Waarom is dit? Je kan steeds beter leren omgaan met situaties als je ze oefent (drank neemt) en daardoor voel je je minder raar voor je gevoel (meer in controle)? Of is er iets anders waardoor je ook echt fysiek blijkbaar steeds bestendiger wordt tegen drank (maken je hersenen stofjes aan om het te counteren of wat dan ook)?

Als het eerste het geval is (dat je steeds beter tegen drank kan omdat je gewoon vaker die situatie meemaakt en daarom gemakkelijker kan aanpassen uiteindelijk) vraag ik me af waarom iemand dan wel dood kan gaan aan een halve liter sterke drank (als die nooit heeft gedronken) en als je gewoon (of veel) drinkt je dit gewoon kan hebben.. Wat is het verschil wat dat betreft en zorgt ervoor dat je bestendiger wordt?
Fylax is op televisie geweest
pi_154476778
Nee, is puur lichamelijk.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_154476801
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 00:08 schreef MrSalazar het volgende:
Nee, is puur lichamelijk.
Oke maar wat maakt dan dat je lichaam er beter tegen kan? Er worden dus stoffen aangemaakt om het tegen te werken of bepaalde structuren veranderen of... Wat is het..
  maandag 20 juli 2015 @ 00:11:05 #4
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_154476832
Het lichaam reageert op de drug door de drug sneller af te breken. Dezelfde hoeveelheid levert bij het eerste gebruik een hogere bloedspiegel op dan bij later gebruik. Daardoor worden de effecten minder gevoeld.

Bij weefsel tolerantie worden zenuwcellen minder gevoelig voor de drug. Ook hierdoor worden de effecten minder gevoeld.
pi_154476863
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2015 00:11 schreef Slip het volgende:

Het lichaam reageert op de drug door de drug sneller af te breken. Dezelfde hoeveelheid levert bij het eerste gebruik een hogere bloedspiegel op dan bij later gebruik. Daardoor worden de effecten minder gevoeld.

Bij weefsel tolerantie worden zenuwcellen minder gevoelig voor de drug. Ook hierdoor worden de effecten minder gevoeld.
Maar ik las juist dat de lever maar een bepaalde hoeveelheid kon ontgiften en dat dit redelijk vaststaat.

En ja dan dus wat je stelt over zenuwcellen. Maar dat maakt dan dus zoveel uit blijkbaar? En dat kan ook zo snel weer veranderen? Bedoel als je 2 week niet drinkt dan merk je het daarna nogal flink weer als je drinkt.. dus dan zijn die zenuwcellen alweer aangepast..?
pi_154479256
Klopt wel. Vroeger was ik na 1 biertje al aangeschoten, nu al na 2.

Fucking badass ben ik.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 20 juli 2015 @ 05:07:49 #8
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_154479512
Ik ben zelf alcoholverslaafd (wijn) en merk nog niks als ik een hele fles door een rietje in de zon drink. :') Dus drink ik steeds meer omdat ik het per sé wil voelen.

Ik weet nog, m'n eerste keer dronken was in een Grieks restaurant, maar dat gevoel wat ik toen had (ik kon niet eens meer fietsen) dat heb ik nu gewoon niet meer. Na veel drinken zou ik nog op een rechte lijn kunnen lopen zeg maar.
pi_154482598
Je tolerantie gaat omhoog. Dat is inderdaad een fysieke reactie die zelfs al kan beginnen bij bepaalde omgevingscue's waardoor het effect van drank minder wordt.

Het is bijv een interessant fenomeen dat overdosering veel makkelijker is in een omgeving waar je de drank of drugs nog niet eerder hebt gebruikt dan een omgeving waar je het regelmatig gebruikt. Vanwege die cue's dus.
pi_154482854
iedereen zegt wel dat drank slecht is voor je lever, maar eigenlijk word je lever er alleen maar sterker van. Je kan steeds meer hebben. so keep drinking ;)
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_154485461
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Je tolerantie gaat omhoog. Dat is inderdaad een fysieke reactie die zelfs al kan beginnen bij bepaalde omgevingscue's waardoor het effect van drank minder wordt.

Het is bijv een interessant fenomeen dat overdosering veel makkelijker is in een omgeving waar je de drank of drugs nog niet eerder hebt gebruikt dan een omgeving waar je het regelmatig gebruikt. Vanwege die cue's dus.
En geoefend drinker gaat al enzymen aanmaken voor het drinken, als drinken op de agenda staat. Dit is vergelijkbaar met het Pavlov-effect.

Overigens is het niet zo dat tolerantie vergiftiging tegengaat; meer alcohol betekent altijd meer gifstoffen, dus tolerantie kan in die zin heel gevaarlijk zijn.
pi_154485483
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 13:23 schreef Gray het volgende:

[..]

En geoefend drinker gaat al enzymen aanmaken voor het drinken, als drinken op de agenda staat. Dit is vergelijkbaar met het Pavlov-effect.

Overigens is het niet zo dat tolerantie vergiftiging tegengaat; meer alcohol betekent altijd meer gifstoffen, dus tolerantie kan in die zin heel gevaarlijk zijn.
Daar doel ik op, inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')