Precies. Dokter geeft niet voor niets zulke medicijnen. Praat haar een beetje schuldgevoelens aan want osteoporese aint a joke.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:33 schreef Isis20 het volgende:
Nou misschien werkt het als je dat laatste tegen haar zegt. [Ergens beetje egoïstisch van d'r ook als ze daar geen gehoor aan geeft dan]
Al geprobeerd en dan zet ze me altijd op m'n plek dat ik als kind niet het recht heb om tegen haar in te gaan, dat het mijn verantwoordelijkheid niet is. Ze is zó onwijs koppig. Ze schuwt zelfs paracetamol.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:33 schreef Isis20 het volgende:
Nou misschien werkt het als je dat laatste tegen haar zegt. [Ergens beetje egoïstisch van d'r ook als ze daar geen gehoor aan geeft dan]
Verzakte wervels, gebroken botten, overmatige turn over van botweefsel... Noem maar op. Als ze aan al die dingen wil gaan lijden tot aan haar dood moet ze het niet innemen.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:36 schreef Wespensteek het volgende:
Als ze geen calcium wil moet ze juist niet goed eten want het zit ook in het eten. Als ze altijd al goed heeft gegeten is de calcium opname gestoord en kan ze eten wat ze wil maar gaat het niet helpen.
Overigens kan ze niet alleen gebroken botten krijgen maar ook verzakte wervels wat heftige pijn kan geven.
http://www.werkendlichaam.nl/10097/1/ingezakte-wervel.html
Ja, ze heeft al dagelijks rugpijn. Maar ze gelooft alles gewoon niet. Het is letterlijk het omgekeerde van hypochondrie.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:36 schreef Wespensteek het volgende:
Als ze geen calcium wil moet ze juist niet goed eten want het zit ook in het eten. Als ze altijd al goed heeft gegeten is de calcium opname gestoord en kan ze eten wat ze wil maar gaat het niet helpen.
Overigens kan ze niet alleen gebroken botten krijgen maar ook verzakte wervels wat heftige pijn kan geven.
http://www.werkendlichaam.nl/10097/1/ingezakte-wervel.html
Ik woon niet meer thuis.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:35 schreef Woelwater het volgende:
Vermalen en door haar eten of drinken mengen.
Hopeloos geval. Maak maar duidelijk afspraken dat als ze nu niet goed voor zichzelf zorgt dat ze niet van anderen mag verwachten dat die later medelijden hebben en haar gaan verzorgen.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:38 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, ze heeft al dagelijks rugpijn. Maar ze gelooft alles gewoon niet. Het is letterlijk het omgekeerde van hypochondrie.
Dit. Maar meer kun je niet doen, helaas.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:33 schreef Isis20 het volgende:
Nou misschien werkt het als je dat laatste tegen haar zegt.
Dat kan je net zo goed omdraaien .. Dat TS de egoïst is omdat hij zijn ma het liefste iets ziet doen wat zij zelf eigen helemaal niet wil, alleen maar omdat hij zich daar zelf beter bij voelt.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:47 schreef ulq het volgende:
Gewoon zeggen wat je denkt/voelt, zoals oa in de OP beschreven. Als ze daar geen gehoor aan geeft zeggen dat ze een egoïstische bitch is. Maar je kan haar niet echt dwingen idd. Ligt uiteraard ook aan hoe jullie relatie/verhouding is.
Ik weet niet. Ik ben daar nog te obedient voor. Kan haar moeilijk écht verlaten als ze op mijn bluf ingaat. En ik ben totaal niet van zulke spelletjes, ben daar te eerlijk voor. Ze zegt dat die calciumtableten haar urine van gaat schuimen en het dus niet goed kán zijn.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:45 schreef probeer het volgende:
Flink blufpoker spelen?
"Mam, ik kan dit niet aanzien. Het is je eigen keuze om die medicatie niet in te nemen, maar daar wil ik echt niets mee te maken hebben, dus ik kom niet meer langs."
Zou ze daar gevoelig voor zijn, of is dat eerder iets wat jullie relatie zou verpesten?
Nee, want TS heeft het beste met haar voor. Da's geenszins egoïstisch. En TS heeft iig enige wetenschappelijke onderbouwing, dus hij staat meer in zijn recht dan z'n moeder.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat kan je net zo goed omdraaien .. Dat TS de egoïst is omdat hij zijn ma het liefste iets ziet doen wat zij zelf eigen helemaal niet wil, alleen maar omdat hij zich daar zelf beter bij voelt.
Al vind ik dat ook een prima reden.
Zeg dat ze n afspraak moet maken met haar huisarts. Laat die haar uitleggen wat de voors en tegens zijn van de medicatie.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:49 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ik ben daar nog te obedient voor. Kan haar moeilijk écht verlaten als ze op mijn bluf ingaat. En ik ben totaal niet van zulke spelletjes, ben daar te eerlijk voor. Ze zegt dat die calciumtableten haar urine van gaat schuimen en het dus niet goed kán zijn.
Ga haar wat wetenschappelijke onderbouwingen toespelen dan.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:49 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ik ben daar nog te obedient voor. Kan haar moeilijk écht verlaten als ze op mijn bluf ingaat. En ik ben totaal niet van zulke spelletjes, ben daar te eerlijk voor. Ze zegt dat die calciumtableten haar urine van gaat schuimen en het dus niet goed kán zijn.
Tja, als het eenmaal gebeurt, is het haar verantwoordelijkheid, zegt ze. Ze wil mijn hulp dan ook niet als de shit de fan hit.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hopeloos geval. Maak maar duidelijk afspraken dat als ze nu niet goed voor zichzelf zorgt dat ze niet van anderen mag verwachten dat die later medelijden hebben en haar gaan verzorgen.
Nou nee. Zijn 'recht' gaat nooit boven haar recht om te bepalen wat ze wel en niet wil slikken.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:49 schreef ulq het volgende:
[..]
Nee, want TS heeft het beste met haar voor. Da's geenszins egoïstisch. En TS heeft iig enige wetenschappelijke onderbouwing, dus hij staat meer in zijn recht dan z'n moeder.
Zelfbeschikking? Je weet wat dat is?quote:Op zondag 19 juli 2015 19:49 schreef ulq het volgende:
[..]
Nee, want TS heeft het beste met haar voor. Da's geenszins egoïstisch. En TS heeft iig enige wetenschappelijke onderbouwing, dus hij staat meer in zijn recht dan z'n moeder.
quote:Op zondag 19 juli 2015 19:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zeg dat ze n afspraak moet maken met haar huisarts. Laat die haar uitleggen wat de voors en tegens zijn van de medicatie.
Nee nee, ze is klinisch koppig gewoon. Ze heeft haar eigen wereldje gecreëerd waar ze altijd gelijk heeft en dat de moderne wetenschap te ver van de natuur afstaat en shit.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:50 schreef ulq het volgende:
[..]
Ga haar wat wetenschappelijke onderbouwingen toespelen dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |