Dat is niet een algemene regel, maar meer een regel die voor ons geldt. We hebben geen nieuwbouw en het schijnt dat de dragende muren vrij minimaal berekend zijn, waardoor we er niet on mogen frezen en ook niet te diep in mogen boren.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:53 schreef longinus het volgende:
Nooit geweten dat je niet in dragende muren mag frezen, gelukkig heb ik ze uitgehakt
Lang verhaal. Kortweg is het een hele grote flat die door een projectontwikkelaar van een wbv is gekocht, aan de buitenkant gerenoveerd en aan particulieren is doorverkocht als cascowoningen. Bij de koop zaten gingen we akkoord met spelregels waarin staat dat we het appartement moeten af (laten) bouwen volgens bouwbesluit voordat we er in mogen wonen. VVE stelt verder geen eisen aan installaties, behalve dat deze gekeurd worden door een erkend installateur.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:02 schreef pl4kkie het volgende:
Huurhuis via wbv of vrije sector, koophuis? Er mist wat info
Nee, daar is geen maximale of minimale maat voor.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:51 schreef lunamatic het volgende:
Weet iemand hier of er regels zijn over de hoogte en plaatsing van stopcontacten?
Dat moeten dan wel hele kleine kinderen zijn, willen ze niet bij een stopcontact kunnen komen op 30cm hoogtequote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:51 schreef lunamatic het volgende:
(behalve veiligheid met eventuele kleine kinderen)
Ik vind stopcontacten op 1 meter of hoger persoonlijk heel lelijk, omdat je dan je snoeren overal ziet hangen. We gaan dus sowieso niet voor hoge stopcontacten, behalve in de keuken en badkamer.quote:Op zondag 19 juli 2015 01:21 schreef hottentot het volgende:
Zoals Vonkenboer al aangeeft er is geen verplichte maatvoering, wel zou ik zelf de schakelaars op 1.05mtr zetten dat is zo standaard dat je al snel misgrijpt als ze 10 cm hoger of lager zitten.
Smaken verschillen blijkbaar, want ik vind het graflelijk. Alsof je in een kantoortuin woont.quote:Op zondag 19 juli 2015 09:27 schreef CafeRoker het volgende:
Ik kende het niet, maar ik vind het wel een mooie oplossing
Dat vind iedereen, ik had het alleen over schakelaars op 1,05mtrquote:Op zondag 19 juli 2015 10:11 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Ik vind stopcontacten op 1 meter of hoger persoonlijk heel lelijk, omdat je dan je snoeren overal ziet hangen. We gaan dus sowieso niet voor hoge stopcontacten, behalve in de keuken en badkamer.
Hoop extra werk, als TS deze oplossing mooi genoeg vind dan is het een prima oplossing.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:02 schreef R2R het volgende:
Voorzetwand neerzetten en daar je stopcontacten in
Je komt op de bouw vaak genoeg tegen dat je in bepaalde constructieve/bouwkundige delen van wanden niet mag sleuven of boren voor leidingwerk. Heeft vaak te maken met krachten in overspanningen e.d. of delen waarop van bovenaf een bepaalde kracht of druk op word uitgeoefend.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:16 schreef Gieliovd het volgende:
Wat zijn de argumenten waarom je niet mag frezen?
Een paar 30-40 dozen moet toch kunnen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |