Gaat hij verliezen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:09 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Groot gelijk heeft hij, belachelijk die boete.
De situatie is natuurlijk wel bizar. Ook als er niemand staat te roken zal het nog wel geruime tijd duren voor je kunt spreken van een rookvrije ruimte. Dan zouden ze die ruimte een half uur moeten sluiten, alleen om even de glazen op te kunnen halen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:14 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Nee, die boete is niet belachelijk. Gaat die man ook niet winnen. Zodra er personeel in een ruimte is, mag er gewoon niet gerookt worden. De wet is duidelijk.
quote:
Je kan erin gelijk hebben dat regels nageleefd moeten worden, maar het is natuurlijk volkomen onwerkbaar in dit soort situaties, je tent is druk, de rookruimte druk, meestal een kansloos hok wat ergens in een hoek weggestouwd zit, en als je dan iemand even de glazen laat weghalen en je krijgt gelijk een boete vindt ik dat wel heel erg kort door de bocht, het is niet zo dat er willens en wetens personeel in de rook werd gezet of anderszins gedwongen dat te doen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:16 schreef hottentot het volgende:
Regels zijn zeer duidelijk, dat hij ze niet kent is zijn probleem.
De wet mag dan wel duidelijk zijn, de situatie moet wel werkbaar blijven.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:14 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Nee, die boete is niet belachelijk. Gaat die man ook niet winnen. Zodra er personeel in een ruimte is, mag er gewoon niet gerookt worden. De wet is duidelijk.
Euh, jawel.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:21 schreef YuckFou het volgende:
het is niet zo dat er willens en wetens personeel in de rook werd gezet
Ja 5 minuten glazen halenquote:
Wat heeft dat er mee te maken? Mensen vinden het zo plezierig om in de rook te werken?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:22 schreef Windwalker88 het volgende:
Haha, wat een land zijn we toch geworden. Mensen word elk plezier in hun werk toch ontnomen op deze manier?
De rechtszaak gaat er niet om of de regel belachelijk is, maar of de boete volgens de wet terecht is gegeven.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:25 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ja 5 minuten glazen halen
Kom nou, dit is wel heel erg de afdeling Ordnung muss sein vind je niet?
Ah nietroker met antirook trekjes, duidelijk, ik deal with it, ben een sociale roker, probeer op terrassen zo te zitten dat de wind mn rook de andere kant op waait, rook niet als er eters in de buurt zitten, laat me als dom vee een stinkhok zonder afzuiging induwen en klaag daar verder niet over, maar dat is voor jou niet genoeg, voor lui zoals jij mag een pakje peuken 300¤ kosten, moeten alle rokers maar thuis blijven en is het meest strenge beleid niet genoeg, prima, discussie gesloten, met lui zoals jij valt toch niet te praten, goeiedag.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:27 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ja, en dan wordt het 6 min tappen. Nee, gewoon duidelijk zijn. Wmb verdwijnen rookruimtes ook gewoon. Roken is niet meer de norm. Deal with it.
Alles buiten de norm moet verboden en bestreden worden!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:27 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ja, en dan wordt het 6 min tappen. Nee, gewoon duidelijk zijn. Wmb verdwijnen rookruimtes ook gewoon. Roken is niet meer de norm. Deal with it.
De kroeg waar ik gister was ging om 2 uur de deur dicht en stak het personeel als eerste een sigaret op. Dus die vinden het inderdaad plezierig om in de rook te werken.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Mensen vinden het zo plezierig om in de rook te werken?
Hmm, je hebt me overtuigd. Als dat bij één kroeg zo is, dan geldt dat ongetwijfeld voor al het personeel in heel Nederland.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:33 schreef Windwalker88 het volgende:
[..]
De kroeg waar ik gister was ging om 2 uur de deur dicht en stak het personeel als eerste een sigaret op. Dus die vinden het inderdaad plezierig om in de rook te werken.
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:27 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Het gaat hier wel om binnen...quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:39 schreef karr-1 het volgende:
Binnen niet meer roken, prima. Maar nu buiten ook niet meer, want stel je voor dat je rook net de verkeerde kant op waait.
Ik weet niet of er echt onderzoek naar is gedaan, maar ik heb wel de indruk dat er onder bezoekers en personeel van de nachthoreca (kroegen, clubs, discotheken) veel meer rokers zijn dan elders, nogmaals, ik weet het niet zeker, maar wat hierboven werd aangehaald, vaak als de deur dichtgaat, of het nou een kroeg of club is, roken de mensen zelf binnen, en dat is vaak meer dan een derde van het personeel, eerder driekwart ofzo.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:35 schreef k_man het volgende:
Als dat bij één kroeg zo is, dan geldt dat ongetwijfeld voor al het personeel in heel Nederland.
Weet ik, maar de regels worden steeds strakker uitgelegdquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |