Als je een netto loon afspreekt wel. Dan betaalt hij namelijk de ingehouden loonheffing er boven op. Niet zo slim van die baas...quote:
Dat, je baas maakt gewoon een bedrag over en daarna wordt die korting pas wel of niet toegepast. Als het je enige baantje is gewoon aanzetten dus.quote:
oh kak, ja. Dat dus.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als je een netto loon afspreekt wel. Dan betaalt hij namelijk de ingehouden loonheffing er boven op. Niet zo slim van die baas...
met een netto is het dan toch veel beter om na het jaar de belasting terug te vragen?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als je een netto loon afspreekt wel. Dan betaalt hij namelijk de ingehouden loonheffing er boven op. Niet zo slim van die baas...
Even de premies buiten beschouwing gelaten. Als je wel de loonheffingskorting toepast heb je netto 10 Euro en bruto ook 10 Euro. Als je de loonheffingskorting niet toepast heb je netto 10 Euro en bruto bijna 14 Euro. Je bruto salaris is je werkelijke inkomen. Dus dan heb je bijna 40 % meer.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:50 schreef tailfox het volgende:
[..]
met een netto is het dan toch veel beter om na het jaar de belasting terug te vragen?
netto afgesproken is netto.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Even de premies buiten beschouwing gelaten. Als je wel de loonheffingskorting toepast heb je netto 10 Euro en bruto ook 10 Euro. Als je de loonheffingskorting niet toepast heb je netto 10 Euro en bruto bijna 14 Euro. Je bruto salaris is je werkelijke inkomen. Dus dan heb je bijna 40 % meer.
Dus maakt het wel uit. Bruto bijna 40 %.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:57 schreef tailfox het volgende:
[..]
netto afgesproken is netto.
Dus aan of uit maakt voor jou niet uit jij krijgt 10 euro per uur.
Daarna terug vragen aan belasting en je hebt een hele leuke 13e maand
Dan heb je aan het einde van het jaar zo'n 5 maanden aan 13de maand. Klinkt aanlokkelijk(!!) maar netjes is het niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:57 schreef tailfox het volgende:
[..]
netto afgesproken is netto.
Dus aan of uit maakt voor jou niet uit jij krijgt 10 euro per uur.
Daarna terug vragen aan belasting en je hebt een hele leuke 13e maand
Waarom niet?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:59 schreef jogy het volgende:
Klinkt aanlokkelijk(!!) maar netjes is het niet.
40% extra kosten voor zijn werkgever.quote:
Ja dat is duidelijk maar waarom zou TS geen recht hebben op 40% extra. Persoonlijk vind ik dat werkgever zelf dat risico neemt met deze vreemde afspraak.quote:
Helemaal waar maar als de TS aangeeft zijn werkgever niet te willen naaien moet ie het ook niet doen. Als het hem niet boeit moet ie het wel doen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat is duidelijk maar waarom zou TS geen recht hebben op 40% extra. Persoonlijk vind ik dat werkgever zelf dat risico neemt met deze vreemde afspraak.
Dat kun je vinden, het is ook echt niet slim van die werkgever. Maar dan nog is het gewoon niet netjes om dat willens en wetens te doen als normaal gesproken de loonheffingskorting gewoon van toepassing is.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat is duidelijk maar waarom zou TS geen recht hebben op 40% extra. Persoonlijk vind ik dat werkgever zelf dat risico neemt met deze vreemde afspraak.
Als TS een tweede werkgever heeft of krijgt ontstaat er ook een probleem net als met veel fooi of andere inkomsten. Als je het goed wil doen moet je de hele afspraak schrappen en een bruto loon afspreken.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat kun je vinden, het is ook echt niet slim van die werkgever. Maar dan nog is het gewoon niet netjes om dat willens en wetens te doen als normaal gesproken de loonheffingskorting gewoon van toepassing is.
Precies, daarom is het ook af te raden om netto loonafspraken te maken. Als het loon hoger wordt krijg je ook hetzelfde gedoe met pensioenpremies e.d.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als TS een tweede werkgever heeft of krijgt ontstaat er ook een probleem net als met veel fooi of andere inkomsten. Als je het goed wil doen moet je de hele afspraak schrappen en een bruto loon afspreken.
Ja, en als je voor je werkgever kiest zou ik het wel zeker bij hem aankaarten. Zodat hij ook doorheeft dat hij niet slim bezig is en dat het voor hem ook duidelijk is dat jij geen profiteur bent.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:16 schreef Jiang92 het volgende:
Dank je wel voor jullie reacties
Mijn loonheffingskorting stond eerst aan bij mijn andere bijbaantje. Hier had ik een contract van 24 uur per maand dus was het vanzelfsprekend dat ik hier mijn loonheffingskorting aanzette.
Omdat ik bij dit baantje een 0 uren contract heb, alhoewel ik in de praktijk nooit maar 0 uur werk. Maar dit was meer in theorie.
Maar als ik het goed begrijp moet ik loonheffingskorting dus aan zetten als ik mijn baas niet wil naaien, en als ik puur voor mezelf kies kan ik de loonheffingskorting dus beter uit laten.
Wat is naaien?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:16 schreef Jiang92 het volgende:
Maar als ik het goed begrijp moet ik loonheffingskorting dus aan zetten als ik mijn baas niet wil naaien, en als ik puur voor mezelf kies kan ik de loonheffingskorting dus beter uit laten.
Deze bijbaan is nu je enige bijbaan toch? En dat laatste is wel zo'n beetje het geval ja. Het lijkt mij dat de 'geest van de afspraak' was dat de werkgever ervoor zou zorgen dat wat er ook met loonheffing zou gebeuren jij aan het einde van het verhaal 10 euro per uur over zou houden en als je die loonheffing pas aan het einde via de belasting terugvraagt dan hou je gewoon aan het einde van het verhaal 14 euro over dus 'breek' je de afspraak eigenlijk gewoon. vind ik dan. Belastingtechnisch 'netto' en echte wereld 'netto' zijn in dit verhaal twee verschillende beestjes.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:16 schreef Jiang92 het volgende:
Dank je wel voor jullie reacties
Mijn loonheffingskorting stond eerst aan bij mijn andere bijbaantje. Hier had ik een contract van 24 uur per maand dus was het vanzelfsprekend dat ik hier mijn loonheffingskorting aanzette.
Omdat ik bij dit baantje een 0 uren contract heb, alhoewel ik in de praktijk nooit maar 0 uur werk. Maar dit was meer in theorie.
Klopt. Ik heb vorige week ontslag genomen bij mijn andere bijbaan dus over 3 weken is mijn laatste werkdag daar.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Deze bijbaan is nu je enige bijbaan toch? En dat laatste is wel zo'n beetje het geval ja. Het lijkt mij dat de 'geest van de afspraak' was dat de werkgever ervoor zou zorgen dat wat er ook met loonheffing zou gebeuren jij aan het einde van het verhaal 10 euro per uur over zou houden en als je die loonheffing pas aan het einde via de belasting terugvraagt dan hou je gewoon aan het einde van het verhaal 14 euro over dus 'breek' je de afspraak eigenlijk gewoon. vind ik dan. Belastingtechnisch 'netto' en echte wereld 'netto' zijn in dit verhaal twee verschillende beestjes.
Wanneer jouw baas krijgt te horen dat je bewust geen loonheffingskorting laat toepassen om meer geld te krijgen, kan hij jou ook op 0 uur zetten en dan verdien je dus niets.quote:Tevens zal mijn baas merken dat ik 'goedkoper' wordt en hierdoor zal hij mij ook meer uren kunnen geven (gunnen), of zeg ik nu iets geks?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |