quote:Ik ben wel voor het feit "terugsturen bij misdragen", maar om nu maar meteen genocide te plegen vindt ik wat kort door de bocht
Op zaterdag 16 november 2002 18:34 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Griezelig genoeg wordt dit argument wel vaak gebruikt.
quote:Dit is geen argument, maar een van de beweegredenen van OBL.
Op zaterdag 16 november 2002 18:32 schreef nibble het volgende:
Dit roepen mensen ook over bepaalde groeperingen in NL.
Is het dan ook aan ons om aanslagen in desbetreffende landen te gaan plegen en te gaan moorden, omdat een paar man van die "groepen" die je regelmatig in het nieuws ziet zich hier niet gedragen
Sorry, ik ben geen fan van amerikanen, maar deze argumenten gaan er dus niet in he.
quote:Onzin.
Op woensdag 27 november 2002 19:13 schreef Topper_Harley het volgende:
en als je dan iets zegt over t WTC wordt je meteen aangevallen, terwijl t hun eigen stomme schuld is
quote:in welk opzicht ?
Op woensdag 27 november 2002 20:22 schreef Disorder het volgende:[..]
Onzin.
Ik zou alleen hier kunnen zeggen:
de meeste Amerikaanse mensen zijn aardige hardwerkende fatsoenlijke mensen.
Mag ik met je meekotsen op Amerika (en Israel)?
![]()
Zo, dat lucht op.
quote:En zes miljoen kotsen jouw richting op.
Op woensdag 27 november 2002 20:52 schreef motown het volgende:
Ik las net je topic-opener, CosmoKramer.Mag ik met je meekotsen op Amerika (en Israel)?
![]()
Zo, dat lucht op.
quote:Jongens rustig aan hier, niet op mensen maar op regeringen wellicht.
Op woensdag 27 november 2002 20:55 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
En zes miljoen kotsen jouw richting op.
quote:nee integendeel zelfs .. ze hebben Hitler tot het eind van de oorlog gefinancieerd en na de val van duitsland vele Top Nazi's waaronder ook Klaus Barbie naar amerika gehaald tijdens operatie paperclip.
Op zaterdag 16 november 2002 18:16 schreef SportsIllustrated het volgende:
Ford, Rockefeller enz. hielden allen op Hitler te steunen toen ze erachter kwamen dat hij wel wat meer was dan een handig anti-communist, en ik neem aan dat voor Bush hetzelfde geldt.
quote:
Op donderdag 28 november 2002 03:48 schreef Fonkmeistah het volgende:[..]
nee integendeel zelfs .. ze hebben Hitler tot het eind van de oorlog gefinancieerd en na de val van duitsland vele Top Nazi's waaronder ook Klaus Barbie naar amerika gehaald tijdens operatie paperclip.
Bush Sr. is zelfs nog in problemen geraakt omdat hij Nazi's in zijn republikeinse partij had..
quote:Kots je dan ook op Egypte?
Op donderdag 28 november 2002 15:32 schreef schatje het volgende:[..]
quote:Je hebben het over regeringen hoop ik ?
Op donderdag 28 november 2002 19:20 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Kots je dan ook op Egypte?
We gaan toch niet kotsen op mensen hier ?
quote:Ja, Nasser bijvoorbeeld.
Op vrijdag 29 november 2002 16:03 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Je hebben het over regeringen hoop ik ?
We gaan toch niet kotsen op mensen hier ?
Als je dan iets tegen Amerika hebt, doe het dan goed! En niet half-om-half onder het mom "maarre ik kan niet zonder mijn pepsi of mijn hamburger"
quote:Er zijn geen landen meer, alleen bedrijven.
Op dinsdag 14 januari 2003 22:57 schreef maartena het volgende:
Wat ik altijd zo hypocriet vindt is dat de meeste mensen die (wellicht terecht) een hekel aan Amerika hebben toch naar McDonalds gaan, Amerikaanse producten eten/drinken, toch Amerikaanse software kopen, toch Amerikaanse muziek kopen etc etc.... terwijl ze daarmee willens en wetens de economie van dat land ondersteunen.Als je dan iets tegen Amerika hebt, doe het dan goed! En niet half-om-half onder het mom "maarre ik kan niet zonder mijn pepsi of mijn hamburger"
- Number Two
quote:Slaat nergens op.
Op dinsdag 14 januari 2003 22:57 schreef maartena het volgende:
Wat ik altijd zo hypocriet vindt is dat de meeste mensen die (wellicht terecht) een hekel aan Amerika hebben toch naar McDonalds gaan, Amerikaanse producten eten/drinken, toch Amerikaanse software kopen, toch Amerikaanse muziek kopen etc etc.... terwijl ze daarmee willens en wetens de economie van dat land ondersteunen.Als je dan iets tegen Amerika hebt, doe het dan goed! En niet half-om-half onder het mom "maarre ik kan niet zonder mijn pepsi of mijn hamburger"
Er zijn ook genoeg producten op de markt die uit China komen en er zullen maar weinig mensen zijn die het met het chineze beleid eens zijn.
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 10:01 schreef gelly het volgende:
Als het in het nieuws over de VS gaat, zijn de reacties meestal gericht op de regering, niet op de bevolking. Ik dacht dat je dat wel zou snappen.
quote:Als ik hier wil reageren dan post ik hier zelf wel Strolie, haal je het even weg ?
Op woensdag 15 januari 2003 15:17 schreef Strolie75 het volgende:
Onderbouwen hoeft gelukkig niet meer!![]()
![]()
enzo
[..]
quote:En wie hebben ons ook alweer van de nazi's gered? Ik begrijp je kritiek jegens Amerika, maar je gaat wel wat te ver vind ik.
Op donderdag 14 november 2002 13:46 schreef CosmoKramer het volgende:
Ik moet het nu toch eigenlijk echt eens kwijt! Ik kots op Amerika! Lees hieronder waarom:Om te beginnen Israël-Palestina.
De joden zijn duizenden jaren gelden al vertrokken uit Jeruzalem. De palestijnen hebben daar inmiddels hun eigen stuk land gecreeërd en dat vanaf nul naar wat het nu is opgebouwd. Na de tweede wereldoorlog kregen opeens veel joden de behoefte terug te keren naar 'Het Beloofe Land'.Ok daar is op zich niets mis mee. De palestijnen hadden daar inmiddels al hun eigen land: Palestina. Om oorlogen te voorkomen heeft Amerika toen een aantal resoluties voorgelegd aan de joden. En met deze resoluties konden de palestijnen en de joden in principe in harmonie samen leven. Wat gebeurt er vervolgens... alle grenzen worden hevig bezet door de israeliërs. Om palestijnen buiten te sluiten. Op zich nog niets mis mee, maar op die manier kun je niet harmonie leven, buiten het feit dat het tegen de opgelegde resoluties is.
Weer even verder zien we dat de joden langzaamaan Palestina binnetrekken en daar nederzettingen gaan bouwen (volstrekt tegen de resolutiev van amerika maar die doen helemaal niks). Als palestijn zijnde kun je het zo vergelijken: Je hebt een mooie tuin gemaakt met rozenstruiken enz. Vervolgens komt er een israeliër van twee meter hoog en twee meter breed (om het verschil in legermacht uit te drukken) en die zegt tegen de palestijn: 'Jij moet hier weg uit deze tuin, ik ga hier een huis bouwen en deze grond is vanaf nu van mij'
Deze mensen worden gewoon vernederd, zijn machteloos, (amerika treedt niet op want het senaat is voor het grootste gedeelte joods en dus voorstander van Israël) en radeloos. Wat zij hebben opgebouwd wordt gewoon zonder pardon afgepakt onder het mom van een belofte uit de bijbel (het beloofde land). Dit houdt je toch niet voor mogelijk?
![]()
Vervolgens zie je dat palestijnen zo radeloos en vernederd zijn dat ze zelfmoordaanslagen gaan plegen. (Ook verschrikkelijk en volgens hun geloof, Koran, mag dat overigens ook niet eens) maar inmiddels kan ik wel enig begrip krijgen voor deze situatie. Amerika heeft geen vat gehouden op de resoluties, hadden ze dat wel gedaan dan was dit hele proces niet eens gebeurd. Ze hebben het zelf veroorzaakt.
Punt twee:
Waarom is Osama Bin Laden doorgedraaid?
Jullie kennen de meest heilige plaats van de Moslims, Mekka. Wat hebben de amerikanen hier gedaan. Terwijl elkle moslim daar kwam op bedevaart, om rein te worden met zichzelf en het geloof, stonden daar tussen alle overtuigde moslims, amerikaanse soldaten. Een heel fokkin leger met Amerikanen! En wat deden die daar? Op de meest heilige plaats in de ogen van de moslims gingen de Amerikan daar staan schreeuwen op straat en bier drinken in het openbaar en vrouwen versieren enz enz.Totaal gebrek aan respect dus!
Osama Bin Laden zag dit allemaal gebeuren en is hierop naar de koning van Saoudi Arabië gegaan en heeft gezegd: "Dit kan echt niet, die amerikanen moeten zich normaal gaan gedragen of ze moeten weg. Ze hebben geen respect voor ons, dat laten ze in ieder geval niet zien"
De koning beloofde vervolgens dat hij er wat aan zou doen, maar nee hoor! Hij sloot zelfs nog een aantal deals met de Amerikanen en leeft zelf ook op bijna-amerikaanse wijze. Mekka werd in OBL's ogen totaal vernederd. Daat zijn de stoppen doorgeslagen. Ik praat zijn acties niet goed. Maar ze zijn wel weer de oorzaak van de Amerikanen.
Nou ik kan nog talloze wereldproblemen op deze manier aan jullie uitleggen, maar dan wordt het helemaal te lang om te lezen. Amerika is iig van de 100 keer 99 keer de schuldige!
Denk nog even aan de toespraak van Bush op Ground Zero.... "Wij zullen de wereld veroveren en laten zien dat de Amerikaanse ideeën de enige juiste zijn" Of iets in die zin. In ieder geval om te kotsen.
Ik ben er klaar mee, ik heb Amerika vervloekt! Los het niet op met bommen maar kijk in hemelsnaam naar de oorzaak van die problemen!
Ok, ik heb dit er snel uitgeramd en er zullen dus misschien enige foutjes in zitten, maar de hoofdlijnen kloppen wel. Iemand hier commentaar op of iemand die deze mening met deelt?
quote:Zonder afzetmarkt in europa zou de amerikaanse economie ook niet zo goed draaien. Wat de VS ook doet, ze houden echt wel hun eigen belangen in de gaten.
Op woensdag 15 januari 2003 15:21 schreef thetruth het volgende:[..]
En wie hebben ons ook alweer van de nazi's gered? Ik begrijp je kritiek jegens Amerika, maar je gaat wel wat te ver vind ik.
quote:De Amerikanen iig niet
En wie hebben ons ook alweer van de nazi's gered? Ik begrijp je kritiek jegens Amerika, maar je gaat wel wat te ver vind ik.
Verder heb ik nog nooit een post gezien met zoveel onwaarheden dan die post die je net quote ... petje af voor cosmokramer de man heeft me daar een partij fantasie daar zeg je U tegen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |