quote:Iemand die een rondscheuren langs een moskee op een brommer vergelijkt met bier drinken in Mekka?
Op donderdag 14 november 2002 14:09 schreef Real_Fairlane het volgende:
Sorry, dat ik het zeg.... maar jij snapt het niet helemaal.
Verder weet ik natuurlijk ook niet alles en daarvoor is dit forum ook. Discussie. ![]()
Ik lees hier een hoop nieuwe dingen, maar nog geen dingen die mij m'n afschuw van amerika wegneemt. Wel een kleine voetnoot: Ik keur het gedrag van geen enkele hierboven partij goed! Laat dat wel duidelijk zijn. Ik denk alleen dat in veel gevallen Amerika de veroorzaker cq degene is die olie op het vuur gooit.
quote:Nee, de Israeliërs bouwden een mooi land op en toen wilde de Palestijnen het ineens hebben. Israël heeft zelfs iets van 90% van het land aangeboden maar dat vonden ze nog niet genoeg.
Op donderdag 14 november 2002 13:46 schreef CosmoKramer het volgende:
Ik moet het nu toch eigenlijk echt eens kwijt! Ik kots op Amerika! Lees hieronder waarom:Om te beginnen Israël-Palestina.
De joden zijn duizenden jaren gelden al vertrokken uit Jeruzalem. De palestijnen hebben daar inmiddels hun eigen stuk land gecreeërd en dat vanaf nul naar wat het nu is opgebouwd. Na de tweede wereldoorlog kregen opeens veel joden de behoefte terug te keren naar 'Het Beloofe Land'.Ok daar is op zich niets mis mee. De palestijnen hadden daar inmiddels al hun eigen land: Palestina. Om oorlogen te voorkomen heeft Amerika toen een aantal resoluties voorgelegd aan de joden. En met deze resoluties konden de palestijnen en de joden in principe in harmonie samen leven. Wat gebeurt er vervolgens... alle grenzen worden hevig bezet door de israeliërs. Om palestijnen buiten te sluiten. Op zich nog niets mis mee, maar op die manier kun je niet harmonie leven, buiten het feit dat het tegen de opgelegde resoluties is.
quote:Deze grond was van mij en ik wil het weer terug, wees blij dat je geen huur hoeft te betalen.
Weer even verder zien we dat de joden langzaamaan Palestina binnetrekken en daar nederzettingen gaan bouwen (volstrekt tegen de resolutiev van amerika maar die doen helemaal niks). Als palestijn zijnde kun je het zo vergelijken: Je hebt een mooie tuin gemaakt met rozenstruiken enz. Vervolgens komt er een israeliër van twee meter hoog en twee meter breed (om het verschil in legermacht uit te drukken) en die zegt tegen de palestijn: 'Jij moet hier weg uit deze tuin, ik ga hier een huis bouwen en deze grond is vanaf nu van mij'
quote:Lekker kortzichtig.. Omdat er Joden in de senaat zitten vinden ze alles goed wat Israël doet.
Deze mensen worden gewoon vernederd, zijn machteloos, (amerika treedt niet op want het senaat is voor het grootste gedeelte joods en dus voorstander van Israël) en radeloos. Wat zij hebben opgebouwd wordt gewoon zonder pardon afgepakt onder het mom van een belofte uit de bijbel (het beloofde land). Dit houdt je toch niet voor mogelijk?![]()
quote:Zo radeloos dat ze aanslagen gaan doen... Hmm hmm.. En onschuldige kinderen en burgers opblazen met in het vooruitzicht een bordeel met 77 maagden.
Vervolgens zie je dat palestijnen zo radeloos en vernederd zijn dat ze zelfmoordaanslagen gaan plegen. (Ook verschrikkelijk en volgens hun geloof, Koran, mag dat overigens ook niet eens) maar inmiddels kan ik wel enig begrip krijgen voor deze situatie. Amerika heeft geen vat gehouden op de resoluties, hadden ze dat wel gedaan dan was dit hele proces niet eens gebeurd. Ze hebben het zelf veroorzaakt.
Dream on, die gasten zijn gewoon zo gek als wat. Jezelf opblazen samen met allemaal onschuldige mensen.
quote:Jahoor, de reden waarom Osama een paar duizend man aflslacht en voor miljarden en miljarden kosten zorgt zijn te wijten aan een paar dronken Amerikanen. Kom op zeg!
Punt twee:
Waarom is Osama Bin Laden doorgedraaid?
Jullie kennen de meest heilige plaats van de Moslims, Mekka. Wat hebben de amerikanen hier gedaan. Terwijl elkle moslim daar kwam op bedevaart, om rein te worden met zichzelf en het geloof, stonden daar tussen alle overtuigde moslims, amerikaanse soldaten. Een heel fokkin leger met Amerikanen! En wat deden die daar? Op de meest heilige plaats in de ogen van de moslims gingen de Amerikan daar staan schreeuwen op straat en bier drinken in het openbaar en vrouwen versieren enz enz.Totaal gebrek aan respect dus!
quote:"Dit kan echt niet, ze moeten zich normaal gedragen of ik zal er eens een paar duizend afmaken die er niks mee te maken hebben.." Bedoel je..
Osama Bin Laden zag dit allemaal gebeuren en is hierop naar de koning van Saoudi Arabië gegaan en heeft gezegd: "Dit kan echt niet, die amerikanen moeten zich normaal gaan gedragen of ze moeten weg. Ze hebben geen respect voor ons, dat laten ze in ieder geval niet zien"
quote:Nog een verstandige koning gelukkig...
De koning beloofde vervolgens dat hij er wat aan zou doen, maar nee hoor! Hij sloot zelfs nog een aantal deals met de Amerikanen en leeft zelf ook op bijna-amerikaanse wijze. Mekka werd in OBL's ogen totaal vernederd. Daat zijn de stoppen doorgeslagen. Ik praat zijn acties niet goed. Maar ze zijn wel weer de oorzaak van de Amerikanen.
quote:Nog effe, 99% van de wereldproblemen door Amerika. Als Osama degene met de macht was dan liep jij nou met een lange baard naar de enkele van gesluierde vrouwen te speuren..
Nou ik kan nog talloze wereldproblemen op deze manier aan jullie uitleggen, maar dan wordt het helemaal te lang om te lezen. Amerika is iig van de 100 keer 99 keer de schuldige!
quote:Uit zijn verband gerukt citaat...
Denk nog even aan de toespraak van Bush op Ground Zero.... "Wij zullen de wereld veroveren en laten zien dat de Amerikaanse ideeën de enige juiste zijn" Of iets in die zin. In ieder geval om te kotsen.
quote:De oorzaak zijn fundamentalisten en extremisten.. Als jij als regel stelt dat er niemand door jouw straat mag rijden dan kan je er op wachten dat het wel gebeurt. Geeft jou dat dan het recht om die mensen af te maken?
Ik ben er klaar mee, ik heb Amerika vervloekt! Los het niet op met bommen maar kijk in hemelsnaam naar de oorzaak van die problemen!
quote:Ja dus.. Commentaar zat..
Ok, ik heb dit er snel uitgeramd en er zullen dus misschien enige foutjes in zitten, maar de hoofdlijnen kloppen wel. Iemand hier commentaar op of iemand die deze mening met deelt?
quote:Jij hebt het duidelijk niet gezien!!!
Op donderdag 14 november 2002 14:10 schreef F1908 het volgende:
ga anders ff discuseren over zaken die je niet eens goed kunt definiëren.
Hij zei overigens denkbeelden ipv mijn verwoording: ideeën.
![]()
quote:Als ze ons alle rechten afnemen, nederlanders het huis uit schoppen, nederzettingen gaan bouwen en die beschermen met tanks dan mag het hoor.
Op donderdag 14 november 2002 14:14 schreef X-Ray het volgende:Dus mogen wij alle moslims ook uit Nederland gooien? Het land hier is van ons!!! niet van de moslims! Hoe lelijk het ook is!!
quote:Beetje zoals moslims zich nu in de binnensteden van Nederlands grotere steden gedragen dus?
Op donderdag 14 november 2002 13:46 schreef CosmoKramer het volgende:
Jullie kennen de meest heilige plaats van de Moslims, Mekka. Wat hebben de amerikanen hier gedaan. Terwijl elkle moslim daar kwam op bedevaart, om rein te worden met zichzelf en het geloof, stonden daar tussen alle overtuigde moslims, amerikaanse soldaten. Een heel fokkin leger met Amerikanen! En wat deden die daar? Op de meest heilige plaats in de ogen van de moslims gingen de Amerikan daar staan schreeuwen op straat en bier drinken in het openbaar en vrouwen versieren enz enz. Totaal gebrek aan respect dus!
Enne? IS er een Amerikaanse legerbasis in Mekka?
. Of verzin je dit ook weer?
.
quote:Hmm, wat Jahjah probeert dus?
Op donderdag 14 november 2002 14:18 schreef robh het volgende:[..]
Als ze ons alle rechten afnemen, nederlanders het huis uit schoppen, nederzettingen gaan bouwen en die beschermen met tanks dan mag het hoor.
quote:Nee, lees nog even opnieuw, het grootste gedeelte van mijn text gaat daar NIET over.
Het grootste gedeelte van je verhaal gaat erover dat Palestina niet mooi is en dus niet vergeleken kan worden met een rozenstruik en dat de infrastructuur slecht is.
Ik kan me voorstellen dat je het wel zo prettig vind om over de argumenten heen te stappen waar je echt niks op weet te zeggen, maar doe je best.
Voor de OVERDUIDELIJKHEID:
- De hele senaat is joods??
- Het (vermeende) gebrek van respect van amerikaanse soldaten??
- Amerika die (volgens jou) ineens de wereld veroverd??
Dat vermeende gebrek aan respect is echt lachwekkend.
Amerikaanse soldaten die al bierdrinkend in de steden saoedische vrouwen versieren????
- Amerikanen kregen tijdens heel Desert Shield maar 1 biertje (namelijk bavaria alcohol vrij, was op het nieuws)
- Amerikaanse soldaten zaten alleen op hun basis, die altijd in de woestijn lagen
- Vrouwen versieren???? Die ZWAAR gesluierde penguin's die daar rondlopen??? Geloof je het zelf wel??
- Amerikaanse soldaten worden in oorlogstijd in hun vrije tijd TOT OP HET BOT begeleid, door speciaal daarvoor opgeleide instructeurs, die er onder andere op toe zien dat de soldaten de lokale bevolking niet schofferen.
Maar ik denk niet dat je het sowieso wil weten. Want het is zo lekker populair om anti-amerikaan te zijn.
Als je nou een grote jongen bent, dan heb je een grote bek tegen die islamieten. Maar nee, die kunnen dat wel eens niet pikken, doen dat wat terug.
En dat willen we niet, dus gaan we lekker veilig tegen amerikanen ageren.
je voor een paar gram wiet (meest onschuldige drug die je kan voorstellen) keihard opgepakt wordt, maar het wel doornormaal is voor Jan en Alleman om naar een winkel te gaan en een Magnum .35 ofzo te kopen ![]()
&agree with rest of topic (political reasons) as well.
Trouwens paar dagen geleden documentaire op Ned 3 over "Het wankelen van de reus USA" ofzo, zeer interessant. Boodschap was ongeveer "hoogmoed komt voor de val"
quote:Mee eens.
Op donderdag 14 november 2002 14:13 schreef HeavyD het volgende:
Ik sta achter Amerika in hun queste om de extreme moslims van deze aarbol weg te vagen.
Amerika heeft ook zo zijn fouten maaruh ik leef liever "The American way" dan "The moslim way". Aangezien wij "Westerlingen" gezien worden door deze extreme moslims als een stel varkens vindt ik persoonlijk dat wij ze mogen afslachten als varkens.
Begrijp mij niet verkeerd de gewone moslim burger heeft niks te vrezen als het aan mij zou liggen die willen ook gewoon hun leven leiden zoals hun zien dat goed is. Maar die EXTREME figuren mogen van mij zo op de brandstapel worden gelazerd.
Want het is gewoon een strijd wie het sterktst is en HOPELIJK staan wij aan de winnende kant, zo simpel is het.
Liever stars and stripes dan sikkelmanen.
quote:Jij met je Jahja toch steeds... Net een getrouwd stel
Op donderdag 14 november 2002 14:20 schreef X-Ray het volgende:Hmm, wat Jahjah probeert dus?
Mooi.
En in Bosnie is dat al voorgekomen, en aangezien dat ook Europa is: hoppa weg ermee.
quote:Kan je dat na zoveel jaar nog zeggen?
Op donderdag 14 november 2002 14:16 schreef Kogando het volgende:
Nee, de Israeliërs bouwden een mooi land op en toen wilde de Palestijnen het ineens hebben. Israël heeft zelfs iets van 90% van het land aangeboden maar dat vonden ze nog niet genoeg.
quote:Echt waar, na zoveel jaar?
Deze grond was van mij en ik wil het weer terug, wees blij dat je geen huur hoeft te betalen.
quote:Is misschien kortzichtig, maar toch wel erg logisch.
Lekker kortzichtig.. Omdat er Joden in de senaat zitten vinden ze alles goed wat Israël doet.
quote:Krijgen we dat onzinverhaal weer.....
Zo radeloos dat ze aanslagen gaan doen... Hmm hmm.. En onschuldige kinderen en burgers opblazen met in het vooruitzicht een bordeel met 77 maagden.
Volgens de Islam is het ten strengste verboden jezelf het leven te ontnemen. Dat mag alleen Allah doen. Die acties hebben niks met godsdienst te maken, maar met radeloosheid!
quote:True... zie boven
Dream on, die gasten zijn gewoon zo gek als wat. Jezelf opblazen samen met allemaal onschuldige mensen.
quote:Ja, het is het begin van zijn haat tegen het westen!
Jahoor, de reden waarom Osama een paar duizend man aflslacht en voor miljarden en miljarden kosten zorgt zijn te wijten aan een paar dronken Amerikanen. Kom op zeg!
Dan mag nederland Mekka ook wel bombarderen met al die fundamentalisten hier. Die geen respect voor onze cultuur hebben.
quote:Moet de hele wereld nou hetzelfde denkbeeld volgen? Geen respect voor andere ideeën? Wat ben jij? Een robot?
Nog een verstandige koning gelukkig...
quote:Nee, dat is het verschil tussen Taliban, Islam en Osama. Die zijn om hetzelfde doel te bereiken samen gegaan, maar hebben niet exact dezelfde ideeën
Nog effe, 99% van de wereldproblemen door Amerika. Als Osama degene met de macht was dan liep jij nou met een lange baard naar de enkele van gesluierde vrouwen te speuren..
quote:De hele speech was in die trand!
Uit zijn verband gerukt citaat...
quote:Nee, en dat is nou het hele punt. Die mensen moeten wel door elkaars straat kunnen rijden! Amerika heeft getolereed dat Israel ervoor zorgde dat dat niet meer kon. Dáár ging het fout!
De oorzaak zijn fundamentalisten en extremisten.. Als jij als regel stelt dat er niemand door jouw straat mag rijden dan kan je er op wachten dat het wel gebeurt. Geeft jou dat dan het recht om die mensen af te maken?
quote:Same here
Ja dus.. Commentaar zat..
quote:Och Bush en Blair, da's tegenwoordig ook één pot nat. Ze kunnen er altijd nog wat aan doen, maar ze doen nu toch ook helemaal niets?
Op donderdag 14 november 2002 14:23 schreef X-Ray het volgende:
Maarre CosmoKramer: nu je weet dat de stichting van Israel aan Groot-Brittannie te danken is, kots je natuurlijk op Groot-Brittannie ipv Amerika, wat dat betreft toch? Frankrijk heeft ook een flinke vinger in het stichten van die staat gehad.
quote:Osama Bin Laden hangt de Saudi-Arabische Islamvariant aan. Die is ongeveer net zo erg als de Taliban. Op het niet dragen van een sluier kan de doodstraf staan (oa door versterving in een donkere kamer), net zoals op overspel, flirten etc.
Op donderdag 14 november 2002 14:25 schreef CosmoKramer het volgende:[.
Nee, dat is het verschil tussen Taliban, Islam en Osama. Die zijn om hetzelfde doel te bereiken samen gegaan, maar hebben niet exact dezelfde ideeën
[
Baarden zijn verplicht op straffe van stokslagen.
Etc.
quote:Tijdens de creatie waren noch Bush, noch Blair aan de macht.
Op donderdag 14 november 2002 14:26 schreef CosmoKramer het volgende:[..]
Och Bush en Blair, da's tegenwoordig ook één pot nat.
quote:
Abacha, General Sani ----------------------------Nigeria
Amin, Idi ------------------------------------------Uganda
Banzer, Colonel Hugo ---------------------------Bolivia
Batista, Fulgencio --------------------------------Cuba
Bolkiah, Sir Hassanal ----------------------------Brunei
Botha, P.W. ---------------------------------------South Africa
Branco, General Humberto ---------------------Brazil
Cedras, Raoul -------------------------------------Haiti
Cerezo, Vinicio -----------------------------------Guatemala
Chiang Kai-Shek ---------------------------------Taiwan
Cordova, Roberto Suazo ------------------------Honduras
Christiani, Alfredo -------------------------------El Salvador
Diem, Ngo Dihn ---------------------------------Vietnam
Doe, General Samuel ----------------------------Liberia
Duvalier, Francois --------------------------------Haiti
Duvalier, Jean Claude-----------------------------Haiti
Fahd bin'Abdul-'Aziz, King ---------------------Saudi Arabia
Franco, General Francisco -----------------------Spain
Hitler, Adolf ---------------------------------------Germany
Hassan II-------------------------------------------Morocco
Marcos, Ferdinand -------------------------------Philippines
Martinez, General Maximiliano Hernandez ---El Salvador
Mobutu Sese Seko -------------------------------Zaire
Noriega, General Manuel ------------------------Panama
Ozal, Turgut --------------------------------------Turkey
Pahlevi, Shah Mohammed Reza ---------------Iran
Papadopoulos, George --------------------------Greece
Park Chung Hee ---------------------------------South Korea
Pinochet, General Augusto ---------------------Chile
Pol Pot---------------------------------------------Cambodia
Rabuka, General Sitiveni ------------------------Fiji
Montt, General Efrain Rios ---------------------Guatemala
Salassie, Halie ------------------------------------Ethiopia
Salazar, Antonio de Oliveira --------------------Portugal
Somoza, Anastasio Jr. --------------------------Nicaragua
Somoza, Anastasio, Sr. -------------------------Nicaragua
Smith, Ian ----------------------------------------Rhodesia
Stroessner, Alfredo -----------------------------Paraguay
Suharto, General ---------------------------------Indonesia
Trujillo, Rafael Leonidas -----------------------Dominican Republic
Videla, General Jorge Rafael ------------------Argentina
Zia Ul-Haq, Mohammed ----------------------Pakistan
quote:Yeah right, ik wil koel zijn
Op donderdag 14 november 2002 14:21 schreef ExTec het volgende:
Maar ik denk niet dat je het sowieso wil weten. Want het is zo lekker populair om anti-amerikaan te zijn.Als je nou een grote jongen bent, dan heb je een grote bek tegen die islamieten. Maar nee, die kunnen dat wel eens niet pikken, doen dat wat terug.
En dat willen we niet, dus gaan we lekker veilig tegen amerikanen ageren.
Verder heb ik niet gezegd dat ik alle feiten ken. Er zijn altijd verschillende kanten aan het verhaal. Ken jij ze allemaal? ![]()
quote:Leuke lijst.
Op donderdag 14 november 2002 14:30 schreef robh het volgende:
Deze lijst met schatjes, gesteund door de regering van de VS en betaald door de burgers van de VS moet je toch aan het denken zetten?
[..]
Jammer dat er geen zak van klopt.
Hitler gesteund door de regering vd VS *proest*
Franco gesteund *proest*
En zo kan ik nog wel even verder gaan met de lijst. Dacht namelijk dat Castro aan de macht is in Haiti.
quote:iig wel de relevante mbt dit onderwerp.
Op donderdag 14 november 2002 14:31 schreef CosmoKramer het volgende:[..]
Yeah right, ik wil koel zijn
![]()
Verder heb ik niet gezegd dat ik alle feiten ken. Er zijn altijd verschillende kanten aan het verhaal. Ken jij ze allemaal?
Vertel mij eens welke Amerikaanse legerbasis in Mekka ligt.
quote:Is een politieke leider van dat moment zoveel anders dan de leider van dit moment? Het blijft één land. Bush en Blair kunnen er altijd nog wat aan doen door die nederzettingen weg te halen, maar dat gebeurt toch niet! Dus maakt het niets uit wie nou de leider is, ze doen allebei hetzelfde!
Op donderdag 14 november 2002 14:29 schreef X-Ray het volgende:
Tijdens de creatie waren noch Bush, noch Blair aan de macht.
quote:Ja, en ik lust geen jam omdat dat rood is en daarom ben ik ook bang voor de brandweer.
Ergo: je kotst nu ook op Groot-Brittannie en Frankrijk vanwege het stichten vd staat Israel?
quote:Nooit in Mekka. Wel vlak daarbij. Moet ik even gaan zoeken. Is nl al 15/ 20 jaar geleden.
Op donderdag 14 november 2002 14:33 schreef X-Ray het volgende:
iig wel de relevante mbt dit onderwerp.Vertel mij eens welke Amerikaanse legerbasis in Mekka ligt.
quote:Oh dus Duitsland en Rusland zijn ook dezelfde landen als in 45?
Op donderdag 14 november 2002 14:35 schreef CosmoKramer het volgende:[..]
Is een politieke leider van dat moment zoveel anders dan de leider van dit moment? Het blijft één land.
quote:DIE twee landen hebben Israel gesticht en de kaart van het Midden-Oosten getekend. NIET Amerika.
Ja, en ik lust geen jam omdat dat rood is en daarom ben ik ook bang voor de brandweer.
quote:Zielig intikkertje vindt je niet! btw hebben latere leiders excuses aangeboden voor die dingen. Is bij GB en USA niet het geval.
Op donderdag 14 november 2002 14:37 schreef X-Ray het volgende:
Oh dus Duitsland en Rusland zijn ook dezelfde landen als in 45?
quote:Waarom beweer je dan dat ze IN Mekka hebben zitten etteren?
Op donderdag 14 november 2002 14:37 schreef CosmoKramer het volgende:[..]
Nooit in Mekka. Wel vlak daarbij. Moet ik even gaan zoeken. Is nl al 15/ 20 jaar geleden.
Toen Osama begon met het haten van de USA.
Goede reden trouwens om een oorlog te beginnen. Een biertje drinken in Mekka en wat etteren van een handjevol gasten. Mogen wij ook wel een oorlog beginnen met Marokko wegens het terroriseren van zwembaden door Marokkaanse jeugd, doodschoppen van Venlonaren etc.
quote:Het blijft voor hen heilig gebied. Erin of iets erbuiten.
Op donderdag 14 november 2002 14:42 schreef X-Ray het volgende:
Waarom beweer je dan dat ze IN Mekka hebben zitten etteren?
quote:Zoals ik al zei. Dit was het begin van de haat die OBL heeft gekregen tegen USA.
Goede reden trouwens om een oorlog te beginnen. Een biertje drinken in Mekka en wat etteren van een handjevol gasten. Mogen wij ook wel een oorlog beginnen met Marokko wegens het terroriseren van zwembaden door Marokkaanse jeugd, doodschoppen van Venlonaren etc. [afbeelding]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |