Heb je dan niet een been te weinig?quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:31 schreef Sander166 het volgende:
Bij de voetremmethode de koppeling half omhoog laten komen + redelijk veel gas geven
Waarom redelijk veel gas geven? Enkel de koppeling laten opkomen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:31 schreef Sander166 het volgende:
Bij de voetremmethode de koppeling half omhoog laten komen + redelijk veel gas geven, omdat je anders kans hebt dat hij afslaat? Bij m'n lesauto gebruikte ik altijd deze methode, maar die koppeling was zo krachtig, dat je met een klein beetje gas al snel vooruit kwam
En dan gelijk stilvallen tenzij het een diesel met redelijk koppel is?quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:36 schreef NoXia het volgende:
[..]
Waarom redelijk veel gas geven? Enkel de koppeling laten opkomen.
Nooit geen last van gehad. Zeker niet bij een oudere auto. Minuscuul gas bij geven. Zeker niet veel gas.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:39 schreef Juup© het volgende:
[..]
En dan gelijk stilvallen tenzij het een diesel met redelijk koppel is?
Succes bij een benzine-auto.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:36 schreef NoXia het volgende:
[..]
Waarom redelijk veel gas geven? Enkel de koppeling laten opkomen.
Er bestaat natuurlijk een groot verschil tussen een beetje gas geven en veel gas geven, maar er moet i.i.g. gas gegeven worden.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:41 schreef NoXia het volgende:
[..]
Nooit geen last van gehad. Zeker niet bij een oudere auto. Minuscuul gas bij geven. Zeker niet veel gas.
In mijn benzine auto trek ik vaak genoeg op met alleen koppeling (niet op een helling).quote:
Er is wel meer gevoel voor de koppeling nodigquote:Op donderdag 16 juli 2015 16:28 schreef Oceanview het volgende:
Koppeling oplaten komen totdat de auto niet meer naar achteren rolt, dan wat gas bij en dan de koppeling helemaal oplaten komen.
[..]
In mijn benzine auto trek ik vaak genoeg op met alleen koppeling (niet op een helling).
Vergt iets meer gevoel voor de koppeling, in files gebruik ik vaak alleen maar de koppeling.quote:
Ja, en waar gaat het nou net om?quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:28 schreef Oceanview het volgende:
In mijn benzine auto trek ik vaak genoeg op met alleen koppeling (niet op een helling).
Alleen de koppeling bij een helling met een bezine-auto?quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:35 schreef BlauweCoupe het volgende:
Vergt iets meer gevoel voor de koppeling, in files gebruik ik vaak alleen maar de koppeling.
quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:52 schreef Dagonet het volgende:
Het is een oude auto?
Nee, dan gaat de hellingproef héél anders. Dan moet je de auto op de handrem zetten, motor uit. Drie rondjes eromheen rennen, blokken achter de wielen.
Dan hijs je de zeilen en gooi je een enterhaak naar boven, zo trek je de auto (wel even de handrem er weer af anders til je je een breuk) handmatig omhoog.
Niet vergeten: je moet het touw met pindakaas insmeren! (Liefst met stukjes)quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:52 schreef Dagonet het volgende:
Het is een oude auto?
Nee, dan gaat de hellingproef héél anders. Dan moet je de auto op de handrem zetten, motor uit. Drie rondjes eromheen rennen, blokken achter de wielen.
Dan hijs je de zeilen en gooi je een enterhaak naar boven, zo trek je de auto (wel even de handrem er weer af anders til je je een breuk) handmatig omhoog.
dat ligt wel aan het 'hellinkje' in kwestie natuurlijkquote:Op donderdag 16 juli 2015 16:58 schreef Catch22- het volgende:
rem en koppeling in. Rem los, gas geven terwijl je de koppeling laat opkomen. Dat geklooi met de handrem is nergens voor nodig. Het is niet zo dat je gelijk begint te rollen
Ik ken wel een leuk hellinkje hier in Alkmaar, waar je zonder handrem echt hard moet werken als je vooraan staat... Dit fantastische ding. Niet zelden houd ik als 2e of 3e auto een autolengte afstand en hebben ze die ook helemaal nodig.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:58 schreef Catch22- het volgende:
rem en koppeling in. Rem los, gas geven terwijl je de koppeling laat opkomen. Dat geklooi met de handrem is nergens voor nodig. Het is niet zo dat je gelijk begint te rollen
En waarom zou dat niet kunnen?quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:51 schreef zarGon het volgende:
Alleen de koppeling bij een helling met een bezine-auto?
Okay.
We hebben het over een helling, niet over een vluchtheuvel ofzoquote:Op donderdag 16 juli 2015 16:58 schreef Catch22- het volgende:
rem en koppeling in. Rem los, gas geven terwijl je de koppeling laat opkomen. Dat geklooi met de handrem is nergens voor nodig. Het is niet zo dat je gelijk begint te rollen
Eigenlijk best triest dat je op zo'n miniheuvel al afstand moet houden omdat de meeste mensen te mongool zijn om een hellingproef te doenquote:Op donderdag 16 juli 2015 18:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ken wel een leuk hellinkje hier in Alkmaar, waar je zonder handrem echt hard moet werken als je vooraan staat... Dit fantastische ding. Niet zelden houd ik als 2e of 3e auto een autolengte afstand en hebben ze die ook helemaal nodig.
Dit.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:52 schreef Dagonet het volgende:
Het is een oude auto?
Nee, dan gaat de hellingproef héél anders. Dan moet je de auto op de handrem zetten, motor uit. Drie rondjes eromheen rennen, blokken achter de wielen.
Dan hijs je de zeilen en gooi je een enterhaak naar boven, zo trek je de auto (wel even de handrem er weer af anders til je je een breuk) handmatig omhoog.
Das wel erg triest. Waarom gaan dat soort figuren niet gewoon ff opnieuw op rijles.quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ken wel een leuk hellinkje hier in Alkmaar, waar je zonder handrem echt hard moet werken als je vooraan staat... Dit fantastische ding. Niet zelden houd ik als 2e of 3e auto een autolengte afstand en hebben ze die ook helemaal nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |