abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164223709
quote:
6s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:02 schreef SicSicSics het volgende:
Omdat het kennelijk toch weer opleeft:

[..]

Wat jij nu "de Zions" noemt, en de kenmerken die je hen meegeeft, zijn antisemitisch. Dat kun je ontkennen, maar wat je doet is exact hetzelfde, vanuit exact dezelfde bronnen en redeneringen, die vroeger gebruikt werden. "De Zion" zit overal achter. "De Zion" heeft zijn vingertjes in alle pap. "De Zion" is de aanstichter van het kwaad.

Dit is geen kritiek op de politiek van Israël, dit is direct overgenomen anti-Joods denken met als directe bron alle antisemitische verhalen van 0 tot nu.
dit vind ik ook verkeerd, mijn kritiek is enkel en alleen op de israelische politiek vandaag de dag en het feit dat je daar geen woord over mag zeggen of ze komen met "antisemitisch". Wat vele moslimjongeren doen vind ik verkeerd, mensen over een kam scheren, ze voor vna alles en nog wat uitmaken etc.

Ik kom nogal vaak op christelijke sites, en wat ik daar lees... Alles wat Netanyahu doet is goed, want hij is jood en dus een beschermeling van god etc... Op die manier kun je niet eerlijk oordelen over een situatie die op zichzelf al schrijnend is. Het bouwen van woningen op de gazastrook terwijl dit veroordeeld is door de VN, kinderen doden, kinderen nu op kunnen sluiten zoals bepaald door israel. Daarop moet je oordelen kunnen, zonder van antisemitisme te worden beschuldigd.

Wat hierboven staat is allemaal complottheorie achtig. Alsof zionisten overal een vinger in de pap hebben. Die zijn veel te veel bezig met Israel asl beloofde land, en ze zijn niet zo wereldlijk bezig, want de wereld is toch fout volgens hun boeken.
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
  donderdag 4 augustus 2016 @ 15:22:12 #177
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_164223805
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:17 schreef Berjan1986II het volgende:
dit vind ik ook verkeerd, mijn kritiek is enkel en alleen op de israelische politiek vandaag de dag en het feit dat je daar geen woord over mag zeggen of ze komen met "antisemitisch". Wat vele moslimjongeren doen vind ik verkeerd, mensen over een kam scheren, ze voor vna alles en nog wat uitmaken etc.
Kritiek op de politieke koers van Israël zie je eigenlijk overal.
quote:
Ik kom nogal vaak op christelijke sites, en wat ik daar lees... Alles wat Netanyahu doet is goed, want hij is jood en dus een beschermeling van god etc... Op die manier kun je niet eerlijk oordelen over een situatie die op zichzelf al schrijnend is. Het bouwen van woningen op de gazastrook terwijl dit veroordeeld is door de VN, kinderen doden, kinderen nu op kunnen sluiten zoals bepaald door israel. Daarop moet je oordelen kunnen, zonder van antisemitisme te worden beschuldigd.
De 'beschermeling van God'-houding is net zo erg als de houding de andere kant op. Het zijn net mensen, die Joden. ;)
En daar kun je ook op oordelen. Natuurlijk, er zijn altijd wel een paar mensen met de bovengenoemde lange tenen die daar ook niet tegen kunnen, maar daar moet je tegen kunnen.
quote:
Wat hierboven staat is allemaal complottheorie achtig. Alsof zionisten overal een vinger in de pap hebben. Die zijn veel te veel bezig met Israel asl beloofde land, en ze zijn niet zo wereldlijk bezig, want de wereld is toch fout volgens hun boeken.
En nu val je toch nog in de generaliserende valkuil :P
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_164223852
quote:
6s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:02 schreef SicSicSics het volgende:
Omdat het kennelijk toch weer opleeft:

[..]

Wat jij nu "de Zions" noemt en de kenmerken die je hen meegeeft, zijn antisemitische denkbeelden. Dat kun je ontkennen, maar wat je doet is exact hetzelfde, vanuit exact dezelfde bronnen en redeneringen die vroeger gebruikt werden, als de redenen achter de pogroms. De Eeuwenlange Jodenvervolging.

"De Zion" zit overal achter. "De Zion" heeft zijn vingertjes in alle pap. "De Zion" is de aanstichter van het kwaad.

Dit is geen kritiek op de politiek van Israël, dit is direct overgenomen anti-Joods denken met als directe bron alle antisemitische verhalen van 0 tot nu.
Inderdaad. Bovendien hebben de artikelen het ook overduidelijk niet over zionisten maar gewoon joden.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 16:55:29 #179
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_164225704

Docu over het Israëlische leger die kinderen van hun bed lichten omdat ze stenen gooiden. Als een steen verkeerd terecht komt kan dit akelige gevolgen hebben, hersenbeschadiging zoals bij dat kleine meisje in de video. Om kinderen met grof geweld te arresteren en ondervragen valt niet goed te praten, het is niet meer dan een razzia. Dit soort praktijken zouden vaker aan het licht moeten komen. Het Israëlische leger drijft de zin door met pure intimidatie en heel veel geweld.

Mijn hart brak toen ze het lef hadden een 5-jarig jochie te arresteren.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_164225720
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Leg eens uit :)
Bovendien ben ik altijd bijzonder huiverige voor 'de waarheid'... Maar dat kan aan mij liggen ;)
Lastig om het onder woorden te brengen maar zal een poging wagen

Wanneer iemand claimt dat Israël een apartheidsstaat is . Dan zou je hiervoor voldoende bewijs kunnen vinden

Echter is het anti Semitisch om dit kenbaar te maken . Niet omdat het gebaseerd is op blinde haat , zoals de meeste mensen denken , maar omdat het ondersteund word door feiten

Dit word het 'nieuwe' antisemitisme genoemd . Mensen die zich verschuilen achter anti zionistische sentimenten om zo hun haat tegen het volk te rechtvaardigen

https://en.wikipedia.org/wiki/New_antisemitism
http://www.nationalreview(...)sm-benjamin-weinthal

Zoals je zelf weet is het bewijs voor een apartheidsstaat overweldigend echter is het gebaseerd op waarheden , dus antisemitisch

Zoals je zelf ziet in de bovenstaande twee artikelen ^^

De waarheid is:

- Is objectief ,houdt zich niet krampachtig vast aan romantische beeldvorming rondom de groep
- Heeft maling of het aan bepaalde storetypes voldoet
- Kijkt niet door een rooskleurige bril : zij als groep zijn zielig dus negeer in de belastende bewijs tegen het volk. Kop in de zand en mijzelf wijs maken dat Israel de enige democratie in het midden oosten is
- Is niet gevoelig voor labels als: seksistisch, racistisch, xenofobisch , antisemitisch of bij mijn fav PROVEN HOAX!!!!!
- Is oncomfortabel , confronterend en bij vlagen traumatisch
- Gebruikt geen schaamte om de tegenstanders de mond te snoeren( alles leugens hebben dit nodig , sterker nog het is cruciaal hun betoog, wat gebaseerd is op losse zand natuurlijk)

Het enige wat er toe doet is het volgende:

Kunnen de claims ondersteund worden door feiten, ja of nee?

Waar het dan naar toe leidt of welke stereotype hiermee word bevestigd is totaaaaaaaaaaaaaaaaal NIET relevant
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_164225742
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:55 schreef controlaltdelete het volgende:

Docu over het Israëlische leger die kinderen van hun bed lichten omdat ze stenen gooiden. Als een steen verkeerd terecht komt kan dit akelige gevolgen hebben, hersenbeschadiging zoals bij dat kleine meisje in de video. Om kinderen met grof geweld te arresteren en ondervragen valt niet goed te praten, het is niet meer dan een razzia. Dit soort praktijken zouden vaker aan het licht moeten komen. Het Israëlische leger drijft de zin door met pure intimidatie en heel veel geweld.

Mijn hart brak toen ze het lef hadden een 5-jarig jochie te arresteren.
Net zo verderfelijk als de palestijnen die aan pallywood doen of in burgerdoelen zich verschansen.

Beide partijen zijn gewoon fout bezig daar. Dat is het ellendige van heel die situatie in het midden-oosten.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 17:00:36 #182
189978 controlaltdelete
pi_164225786
Met het grote verschil dat Israël een top of the bill army heeft wat zich schaamteloos misdraagt, oorlogsmisdaden begaat en mensenrechten schendt. Niemand die daar om maalt. Te druk met war on terror.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_164225811
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:00 schreef controlaltdelete het volgende:
Met het grote verschil dat Israël een top of the bill army heeft wat zich schaamteloos misdraagt, oorlogsmisdaden begaat en mensenrechten schendt. Niemand die daar om maalt. Te druk met war on terror.
Dat is niet waar, de kritische geluiden nemen steeds meer toe. Zelfs vanuit trouwste bondgenoot Amerika.

Ik heb alleen niet de hoop dat men er op termijn nog uitkomt daar.
De onschuldigen lijden er in elk geval weer onder.
pi_164225843
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:00 schreef controlaltdelete het volgende:
Saoedi-Arabië ook, maar dan veel grootschaliger. Hoor je ook niemand over.
pi_164225855
Termen als 'zionisme' tonen overigens heel sterk de noodzaak van semantiek aan.
pi_164225881
quote:
Met het grote verschil dat Israël een top of the bill army heeft wat zich schaamteloos misdraagt,
Ze zouden inderdaad met stokken en pijl en boog moeten vechten anders is het niet eerlijk.
quote:
Niemand die daar om maalt. Te druk met war on terror.
"niemand die daarom maalt". Echt ja? :')
Conscience do cost.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 17:21:22 #187
189978 controlaltdelete
pi_164226123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Saoedi-Arabië ook, maar dan veel grootschaliger. Hoor je ook niemand over.
Precies, dat heb ik vaker aangeven, de twee stille op de achtergrond terwijl de wereld zich bezig houdt met de war on terror gaan ze daar lekker hun gang.

Een leger wat een kind van 5 jaar arresteert, kinderen met martelpraktijken ondervraagt daar heb ik geen goed woord voor over. Heb inmiddels wat vids gezien hoe grof ze te werk gaan, misselijkmakend die gasten. Niet meer dan landjepik dmv bruut geweld.

Israel releases youngest prisoner, 12, but increasing number of children jailed

Moeten we dan maar geloven dat er met een mes is gestoken, als ze je te pakken hebben laten ze je pas gaan als je een confession hebt ondertekend.
pi_164226156
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:21 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies, dat heb ik vaker aangeven, de twee stille op de achtergrond terwijl de wereld zich bezig houdt met de war on terror gaan ze daar lekker hun gang.

Een leger wat een kind van 5 jaar arresteert, kinderen met martelpraktijken ondervraagt daar heb ik geen goed woord voor over. Heb inmiddels wat vids gezien hoe grof ze te werk gaan, misselijkmakend die gasten. Niet meer dan landjepik dmv bruut geweld.

Israel releases youngest prisoner, 12, but increasing number of children jailed

Moeten we dan maar geloven dat er met een mes is gestoken, als ze je te pakken hebben laten ze je pas gaan als je een confession hebt getekend.
De hele Golfregio is hetzelfde verhaal. En als je er nog een paar landen bij wilt: zo ongeveer alle Afrikaanse landen.

De wereld is nu eenmaal vrijwel overal kutter dan in West-Europa.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 17:28:40 #189
189978 controlaltdelete
pi_164226235
Nogmaals met het grote verschil, Israël heeft top of the bill army wat schaamteloos doorgaat met zijn praktijken door met geweld land af te pakken. Ik krijg steeds meer sympathie voor de Palestijnen.
pi_164226288
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:28 schreef controlaltdelete het volgende:
Nogmaals met het grote verschil, Israël heeft top of the bill army wat schaamteloos doorgaat met zijn praktijken door met geweld land af te pakken. Ik krijg steeds meer sympathie voor de Palestijnen.
Idi Amin gebruikte ook zijn leger dat tov de bevolking top of the bill is.

Heel die regio is gewoon verpest daar in het midden oosten.

Wel apart dat je dan sympathie krijgt voor de lui die net zulke smerige shit uithalen.
pi_164226388
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:28 schreef controlaltdelete het volgende:
Ook voor Hamas?
  donderdag 4 augustus 2016 @ 17:54:40 #192
189978 controlaltdelete
pi_164226606
Ik heb niets met Hamas.
pi_164226729
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:54 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb niets met Hamas.
Zo ongeveer de helft van de Palestijnen wel. De andere helft heeft meer met Fatah.
pi_164229631
quote:
Gesponseerd door biljoenen USD per jaar.
Ik heb zelf geen probleem met 'n Israeli staat...dus ben ik 'zionist'. Ik heb wel 'n probleem dat ze de grenzen illegaal uitbreden en settlements gaan bouwen....en dat is voor decennia aan de gang.
Misschien willen ze geen vrede daar hebben.
De 'assassinatie' van Yitzhak Rabin(Labour zionist) door 'n right wing jewish extremist bvb (oh sorry - ik hoop dat 't niet antisemitisch is!).
De Rabin moord verhaal lijkt me ook 'n beetje dubieus te zijn.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:22:35 #195
116015 SicSicSics
pi_164238470
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:56 schreef Ali_boo het volgende:
Lastig om het onder woorden te brengen maar zal een poging wagen

Wanneer iemand claimt dat Israël een apartheidsstaat is . Dan zou je hiervoor voldoende bewijs kunnen vinden

Echter is het anti Semitisch om dit kenbaar te maken . Niet omdat het gebaseerd is op blinde haat , zoals de meeste mensen denken , maar omdat het ondersteund word door feiten

Dit word het 'nieuwe' antisemitisme genoemd . Mensen die zich verschuilen achter anti zionistische sentimenten om zo hun haat tegen het volk te rechtvaardigen

https://en.wikipedia.org/wiki/New_antisemitism
http://www.nationalreview(...)sm-benjamin-weinthal

Zoals je zelf weet is het bewijs voor een apartheidsstaat overweldigend echter is het gebaseerd op waarheden , dus antisemitisch

Zoals je zelf ziet in de bovenstaande twee artikelen ^^
Volgens mij haal je een aantal dingen door elkaar.
Kritiek op politiek Israël, geen antisemitisme. Sterker nog, zoals hierboven ook gezegd, die kritiek groeit.

De Joodse staat willen vernietigen, omdat het een Joodse staat is, is wel antisemitisme.
"De Zionisten" beschuldigen van een werelds complot, het aansturen van de banken, het in de zak hebben van alle politiek, etc. is wel antisemitisme.

En dan heb je nog een ingewikkelde categorie;
Mensen die kritiek hebben op de politiek die Israël voert, met uiteindelijk het doel om de Joodse staat te vernietigen. Daar wordt het lastig differentiëren.

Nogmaals; kritiek is prima. Kritiek gebeurd ook. En ja, er wordt ook echt wel eens onterecht "antisemitisme" geroepen. Dat wil niet zeggen dat het niet bestaat of dat het niet belangrijk is om er wat aan/ mee te doen.
quote:
Het enige wat er toe doet is het volgende:
Kunnen de claims ondersteund worden door feiten, ja of nee?

Waar het dan naar toe leidt of welke stereotype hiermee word bevestigd is totaaaaaaaaaaaaaaaaal NIET relevant
Daar gaat het wel eens mis.

Voorbeeld:
Er wordt geclaimd dat heel Hollywood Zionistisch is en onderdeel van een complot om de publieke opinie te sturen.

Het is een feit dat er veel mensen met een Joodse achtergrond in Hollywood werken.

Dit feit is echter geen bewijs voor bovenstaande claim. Bovenstaande claim blijft stereotypisch en absoluut antisemitisch.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_164239200
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:37:50 #197
116015 SicSicSics
pi_164239749
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:04 schreef ender_xenocide het volgende:
Zijn het niet gewoon de Jezuïten die overal achter zitten?
Dat ligt er maar net aan, aan wie je het vraagt.
Fine, fuck you then!
pi_164242181
Toen, tijdens de 2e wereldoorlog, woonden in Suriname en op Aruba ook Joodse handelaren.
Die mochten toen niet meer komen, waar de andere Europeanen wel kwamen (cinema, herenclubs).
Gevolg was dat ze hun eigen cinema bouwden en eigen clubjes op poten zetten. Lijkt me niet geheel onlogisch.

Ik weet niet precies hoe zich dat in de VS heeft ontwikkeld.
pi_164243406
quote:
In een gebied ter grootte van Texel, terwijl andere landen op veel grotere schaal bepaalde volken onderdrukken, maar daar hoor je de antizionisten nooit over...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:03:27 #200
249559 crew  Lavenderr
pi_164243998
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:29 schreef anonymoussie het volgende:
Toen, tijdens de 2e wereldoorlog, woonden in Suriname en op Aruba ook Joodse handelaren.
Die mochten toen niet meer komen, waar de andere Europeanen wel kwamen (cinema, herenclubs).
Gevolg was dat ze hun eigen cinema bouwden en eigen clubjes op poten zetten. Lijkt me niet geheel onlogisch.

Ik weet niet precies hoe zich dat in de VS heeft ontwikkeld.
Weet jij ook waarom ze niet meer in Suriname mochten komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')