abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154360545
Waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom? Liever een zachte of harde koffer? Ik twijfel namelijk tussen 2 koffers, de ene is van polyester de andere van ABS.

ABS is volgens mij het minst sterke materiaal bij harde koffers.

Het gaat om een koffer van 90-100 liter, zelfde prijs.

De harde koffer weegt 4.5kg, terwijl de zachte koffer 3.5kg weegt.

Beide hebben 4 wielen en een TSA-slot (niet dat ik verwacht het ooit nodig te gaan hebben).
  Moderator woensdag 15 juli 2015 @ 15:55:33 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_154361749
Mijn voorkeur gaat uit naar een harde koffer op 4 wieltjes van een goed merk. Goedkope harde koffers gaan zo stuk bij het minste of geringste.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_154368097
Verder niemand? Harde heeft dus geen voordelen t.o.v. van de zachte koffers en vice versa?
pi_154368288
Mijn ervaring met zachte koffers is dat ze altijd stuk gingen. Ik heb uiteindelijk een harde gekocht van samsonite en die gaat al jaren mee.
pi_154368345
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 19:57 schreef Mazou het volgende:
Mijn ervaring met zachte koffers is dat ze altijd stuk gingen. Ik heb uiteindelijk een harde gekocht van samsonite en die gaat al jaren mee.
Een harde koffer van Samsonite gaat al snel richting de 200+ voor een 90+ liter. Dat budget heb ik niet :)

Ik twijfel tussen deze 3:
http://www.travelbags.nl/(...)l-bright-orange.html
http://www.travelbags.nl/decent-abs-trolley-76-dark-grey.html
http://www.travelbags.nl/verage-side-pocket-trolley-78-zwart.html
pi_154368401
Het verschil tussen harde en zachte koffers is het gewicht.
Wat je in een vliegtuig mee mag nemen.

Een harde koffer is natuurlijk de beste, inderdaad met wieltjes, maar dat is al gauw 2 a 3 kilo, denk ik? of 5 kilo? en dat gaat af van je bagage.

Een zachte koffer weegt veel minder.

Dus dat moet je in je overweging meenemen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154368428
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:02 schreef Sigaartje het volgende:
Het verschil tussen harde en zachte koffers is het gewicht.
Wat je in een vliegtuig mee mag nemen.

Een harde koffer is natuurlijk de beste, inderdaad met wieltjes, maar dat is al gauw 2 a 3 kilo, denk ik? of 5 kilo? en dat gaat af van je bagage.

Een zachte koffer weegt veel minder.

Dus dat moet je in je overweging meenemen.
Die 1 kilo meer/minder maakt mij niet uit, ik kom sowieso nooit aan de max.
pi_154368593
De kwaliteit van koffers is gewoon goed tegenwoordig. Harde koffers hebben ook met status te maken, maar die gaan je hele leven lang mee. Zachte koffers zijn ook goed. Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad, ook niet met de ritssluitingen, en ze zijn vrij stevig.

Ik zou eerder zeggen, kwestie van smaak.
pi_154368610
Sporttas, neemt tenminste de daadwerkelijke ruimte in beslag in plaats van een hoop lucht als je alleen maar een onderbroek, een paar sokken en een tandenborstel meeneemt.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_154368923
Je kunt kleine "karretjeskoffertjes" krijgen voor weinig. Die zijn gewoon goed.
Als je amper iets meeneemt, moet je gewoon even naar V&D gaan en een "zacht" koffertje op wieletjes kopen. Die dingen gaan echt niet stuk, goeie kwaliteit.
  woensdag 15 juli 2015 @ 21:40:55 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_154371780
Ik heb een zachte van Samsonite, prima ding.wat ik het voordeel vindt is dat je hem nog enigszins kleiner/groter kan maken
pi_154373604
ik ben heel happy met mijn dufflebag, en vlak voor de incheck gaat de kanarie gele flightbag er om heen. ik vind het veel praktischer. met mijn stijl van reizen, waar ik toch wel vaak bestrating tegen kom waar wieltjes meer last als lust is.
Waar bij ik klinkers eigenlijk al een last vind, als ik een mini drumband mee sleep.

Ik heb vaker een flesje wijn of rum in de dufflebag gedaan, goed verpakt in handdoek en de vuile was, nooit kapot gegaan.
pi_154382310
Mijn voorkeur gaat uit naar een zachte koffer. Probeer altijd zo weinig mogelijk mee te nemen en enkel kleren gaan er in.

Daar spullen vroeger in een harde koffer kapot dingen of de koffer openbrak. Daar heb ik met zachte koffers geen last meer van.

Echter slijten ze wel sneller inderdaad.
pi_154396325
Ik heb nu een zachte gekocht maar een harde vond ik ook altijd prettig...helemaal bij reizen waarbij ik veel moest zitten kon ik het heerlijk als stoel gebruiken.
  donderdag 16 juli 2015 @ 20:44:23 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_154396484
Ik ben toch wel voorstander van een harde polycarbonaat koffer. Alles blijft heel en netjes. Gaan ook langer mee. Maar buiten budget TS. Zoveel maakt het trouwens allemaal ook niet uit. Meesten gaan wel een tiental, of meer, vluchten mee.

Gebruikt de security/douane het TSA-slot eigenlijk ook binnen Europa?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:56:23 #16
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_154412225
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_154763025
@TS: wat is je reisgedrag? Ik heb wel eens gekeken naar een koffer, maar kom altijd weer bij mijn vertrouwde backpack uit. Als je alleen met georganiseerde reizen gaat en op plekken komt waar het geasfalteerd is dan is zo'n koffer wel handig (en op het vliegveld). Maar als je je spul ook mee wil nemen naar minder herbergzame gebieden dan is een rugzak vele malen prettiger.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')