abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7072345
Zo genoeg gemopperd op de dislectie van onze lieve mede-eilander!
[strenge-juf-modus]

Kappen nou! anders gaat iedereen in de zak.
(zowieso een heel goed plan)
[/strenge-juf-modus]

Het is een tijd van plagen en steken
maar ook van vergeven
Dit is het heerlijk avondje dat gaat komen
suikergoed en marsepein

Zie de maan schijnt door de bomen

Zie de maan schijnt door de bomen
Makkers staakt uw wild geraas!
't Heerlijk avondje is gekomen
't avondje van Sinterklaas.

Vol verwachting klopt ons hart
Wie de koek krijgt, wie de gard
Vol verwachting klopt ons hart
Wie de koek krijgt, wie de gard

O wat pret zal 't zijn te spelen
Met die bonte harlekijn
Eerlijk zullen w' alles delen
suikergoed en marsepein

maar, o wee, o bittere smart
kregen wij voor koek een gard.
Maar, o wee, wat bittere smart kregen wij voor koek een gard!

Maar ik vrees niet dat wij klagen; Vader, moeder zijn te goed!
Was het dan niet alle dagen, meestal waren wij toch zoet.
Ban dus vrij de vrees uit 't hart; Ik wed er ligt geen enkele gard.
Ban dus vrij de vrees uit 't hart; Ik wed er ligt geen enkele gard!

Klik hier voor de muziek van het liedje

pi_7072780
gezellig:
Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan.
Hij brengt ons Sint-Nicolaas, ik zie hem al staan.
Hoe huppelt zijn paardje het dek op en neer,
hoe waaien de wimpels al heen en al weer.

Zijn knecht staat te lachen, en roept ons reeds toe,
wie zoet is, krijgt lekkers, wie stout is, de roe.
Oh, lieve Sint Nicolaas, kom ook eens bij mij
En rij toch niet stilletjes, ons huisje voorbij.

quote:
...maar dan komt Lurky met het idee van een Universele suprise...
Dat idee kwam van mij , niemand steelt hier zomaar mijn onpersoonlijke ideeen .
pi_7072841
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 12:56 schreef Marcel067 het volgende:
Dat idee kwam van mij , niemand steelt hier zomaar mijn onpersoonlijke ideeen .
Ze werden mij in de schoenen geschoven maar kijk eens wat ik erbij vond. eerlijk delen...:Wil jij mijn taaipop?
pi_7072939
lol om Lurky (toevallig google search: snoepgoed plaatje 1)

ja, ik hou wel van taaipop, mag ik ook de letter M die er bij ligt? Dan heb ik ook nog wel wat lekkers voor jou (google search: snoepgoed plaatje 5)

pi_7073154
Ja hoor en ik wil jou snoep wel. Graag! Mjam!
Snoepgooglen is leuk.
Weet je ook mijn plaatjesnummer?

Mijn voorkeur gaat uit naar het kaneelstoklurken

Sinterklaasje, bonne, bonne, bonne,
gooi wat in mijn lege, lege tonnen,
gooi wat in de huizen.
We zullen grabbelen als muizen.

pi_7073450
je maakt het me moeilijk he, (google search: snoep plaatje 12 (das niet de goeie, maar hij lijkt er op)

dan nog maar een liedje:

Ik zal es wat vertellen van Sint Nicolaas,
hij ging het dak op met het paard en ook zijn Pieterbaas,
t gebeurde gisteravond laat hier ergens in de stad,
tis eeuwig zonde maar ook logisch want t was hardstikke glad,
en ze gleeen met zijn tweeen naar beneeen van de pannen van het dak,
owjeeeee.

Ofzoiets

pi_7073657
Kan ik nog meedoen?
pi_7073674
Ik krijg maar geen [kikker fondant] [kikker gevuld] [kikker suiker] [kikker chokolade] [kikker marsepein] [kikker snoep] of [muis fondant] [muis gevuld] [muis suiker] [muis chokolade] [muis marsepein] of zoekopdracht muizen, ook niet als ik t engels, duits of frans spel...

wel een boterham tevredenheid als ik mijn genot moet halen uit typletters. En dat moet hier dus de Sint zal tevreden zijn met zijn feestdag op FokEiland:

[subnietwerkendduslaptekst]
Marsepijn 05-12-1997 door jeroenbosch.com

Waar is de borstplaat gebleven, lieve kinderen? En de borstrok? Dragen jullie die nog wel netjes? En meisjes, waar zijn jullie overgooiers? En jongens, jullie spencers?
Sint is niet zo gediend van Australiantm trainingspakken. Hij houdt niet zo van kaalgeschoren koppen, met of zonder paardenstaart. Sint ziet liever twee vlechtjes, met van die knikkergrote ballen aan elastiekjes aan de uiteinden om ze bij elkaar te houden. En een schots geruite rok. En een beige koltrui.
Wat Sint eigenlijk het liefst in de schoenen zou dumpen? Matchboxtm autootjes. In zo'n kartonnen doosje met een plastic raampje ervoor. En daarbij een gevulde kikker, met een zilverpapiertje eromheen. De kikker zelf is van zwarte chocola met grijze vulling, enorm zoet.
En wat zit er in de grote zak op 5 december 's avonds? Die zak die naast de vuilnisbak staat wanneer Piet eerst met zijn takkenbos op het raam heeft geklopt (kinderen zitten vol verwachting, pyjama reeds aan, op de bank) en mama eindelijk de achterdeur heeft opengeprutst? Een stukje marsepein, in de vorm van een muisje, met oogjes van een plat wit rondje en daarop een zwart kraaltje. Verder een chocoladeklaas, die goedkoper was omdat de melkchocolade in zijn mijter duidelijk een gat vertoont, dit is ook aan het zilverpapier eromheen te zien. En 1 (één) groot spel. Stratego. Of Vier op een Rij.
En geen gedichten, ben je mal! Chocolademelk, en boterletter (heel even in de oven, wordt hij lekker knapperig van). Ja, die Sint kan zich nog wel herinneren wat gezelliheid was!
[/subnietwerkendduslaptekst]

Ja gezellig bij de warmte van de monitor chokokikkers suikermuizen googelen: ook beter voor de lijn en het gebit

pi_7073717
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 14:31 schreef DigiJasper het volgende:
Kan ik nog meedoen?
Misschien een extra-trekking voor spijtoptanten en laatkomers nu te laat. Maar wieweet kan er een team hulpsinten worden geformeerd voor die zg 'onpersoonlijke' kadootjes? Pluisje weet misschien raad en Marcel heeft vast nog wel een idee

Je mag in ieder geval donderdag wat van mijn snoeigoed. Ik zal je al mijn kikkers geven ok?

pi_7073752
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 14:31 schreef DigiJasper het volgende:
Kan ik nog meedoen?
de lootjes zijn al getrokken , maar misschien kun je Pluisje helpen als hulpsint.
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 14:33 schreef Lurky het volgende:
...
Ja gezellig bij de warmte van de monitor chokokikkers suikermuizen googelen: ook beter voor de lijn en het gebit
Wederom lol om Lurky. Het gezelligste sint-feest ooit, de boxen wat harder met de gedownloade sint liedjes en jezelf een digitale kaart sturen. Wat kan het leven toch mooi zijn .
pi_7073806
ik ben de koning van de onpersoonlijke surprises ( ), dus pech voor degene die ik heb
pi_7073978
* Lurky viert nooit Sinterklaas dus dit is haar 3e keer sinds 20 jaar dankzij de Sint van FokEiland

Ik geniet volop van het maken en meedoen en op de koop toe de spanning als het dan zover is. Voor mij is het een fok-hoogtepunt maar ik ben dan ook dol op knutselwerkjes. De afgelopen 2 waren echt fantastisch. Ik ben enorm benieuwd wat er dit jaar uit de zak komt!

Voor inspiratie en ideeen kan je eens kijken in voorafgaande eiland-sinttopics. Daar was niks zieligs aan:

Sinterklaas voorbereiding 2000
De viering van 2000
Het Fokeiland Sinterklaasvoorbereiding 2001
Sinterklaasviering 2001

pi_7074486
pi_7100507
heb kado en gedicht gemaild!!!!
  maandag 2 december 2002 @ 20:43:56 #140
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_7109361
Ik heb inmiddels de eerste kadootjes en gedichtjes binnen en het belooft veel goeds

Aan alle mensen die nog willen meedoen/helpen: Ik weet nog niet wie Sitethief had als lootje, dus weet ik ook nog niet voor wie we een gedichtje/kadootje tekort komen. Dat zal ik ook ws pas donderdag weten vrees ik. Een universeel gedichtje en kadootje is altijd welkom natuurlijk

maandag 2 december 2002 @ 21:36:16 #141
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_7110395
quote:
Op maandag 2 december 2002 20:43 schreef pluisje het volgende:
.... Een universeel gedichtje en kadootje is altijd welkom natuurlijk
Ik ben al bezig ermee, zal het je waarschijnlijk woensdag toezenden

btw beterschap met je nek en fijn dat je toch gewoon voor sint wilt blijven spelen

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_7130895
Gedicht en cadeautjes zijn verstuurd
Van en
  dinsdag 3 december 2002 @ 22:40:18 #143
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_7131002
De Sint is inmiddels voor 3 brave bewonertjes langsgeweest, laten we hopen dat ie ook de andere 10 niet vergeet
pi_7132382
Pluisje, het kadootje en gedicht heb ik zoals afgesproken verstuurd naar
pluisje@fok.nl zodat jij als hulpsint voor de bezorging kan zorgen.
Alvast bedankt!

gebaar van de week: 'Sint knikt de mensen toe':

pi_7132587
Het is te hopen dat de Sint niet zo verder gaat:
  woensdag 4 december 2002 @ 00:01:17 #146
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_7132989
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 23:42 schreef TheScienceMan het volgende:
Het is te hopen dat de Sint niet zo verder gaat:
[afbeelding]
ROFLOL

*niet zo into Sint is dit jaar*

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  woensdag 4 december 2002 @ 00:02:51 #147
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_7133012
*leest Borstplaat*

*trek krijgt *

Borstplaats =

pi_7133375
Borstplaat is heel makkelijk en maak je zometeen zelf!
: kook suiker met piepklein beetje water of room, eventueel drupje expressokoffie of wat chokolade/cacao erdoor:of andere kleurstof/smaakessence. Zodra het vloeibaar is uitgieten in ijzeren ingevette vormpjes op een velletje bakpapier of in vetvrij papier gevouwen tot ringetjes. (zelfs ingevette wcrol doet t en elke andere vorm die niet smelt (plastic is dus minder geschikt de suiker wordt namelijk naar heet dus pas op!) Maak m niet te dik anders blijft hij nat van binnen. een groot vlak maken bvb op een bakplaat en dan in stukken breken kan wel. Zoek voor de juiste verhouding hier:
borstplaatrecept
meer sintrecepten en borstplaatvariaties
  woensdag 4 december 2002 @ 01:22:14 #149
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_7134041
quote:
Op woensdag 4 december 2002 00:23 schreef Lurky het volgende:
Borstplaat is heel makkelijk en maak je zometeen zelf!
: kook suiker met piepklein beetje water of room, eventueel drupje expressokoffie of wat chokolade/cacao erdoor:of andere kleurstof/smaakessence. Zodra het vloeibaar is uitgieten in ijzeren ingevette vormpjes op een velletje bakpapier of in vetvrij papier gevouwen tot ringetjes. (zelfs ingevette wcrol doet t en elke andere vorm die niet smelt (plastic is dus minder geschikt de suiker wordt namelijk naar heet dus pas op!) Maak m niet te dik anders blijft hij nat van binnen. een groot vlak maken bvb op een bakplaat en dan in stukken breken kan wel. Zoek voor de juiste verhouding hier:
borstplaatrecept
meer sintrecepten en borstplaatvariaties
jummie
pi_7137799
* Hopelijk heeft Sint vanmiddag alles van de hulpsinten binnen op
pluisje@fok.nl

Hij komt,
hij komt
hij komt
die goede Sint

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo