abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 juli 2015 @ 19:19:22 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_154307551
Vorige week kwam al naar buiten dat Jurgen vd Berg in de morgen gaat zitten.

quote:
Jurgen van den Berg wordt per 1 januari 2016 de nieuwe vaste presentator voor het NOS Radio 1 Journaal in de ochtend. Hij presenteert momenteel De Ochtend (KRO-NCRV, NPO Radio 1) en de aankomende weken NOS Radio Tour de France. De NOS komt in januari met een vernieuwd NOS Radio 1 Journaal en neemt daarbij afscheid van de duo-presentatie. Presentatoren Frederique de Jong en Marcel Oosten zijn nog tot het einde van dit jaar te horen.

Met een nieuwe stem in de ochtend én een inhoudelijke verandering wil de NOS een breder publiek bereiken. De inhoudelijke invulling wordt momenteel uitgewerkt.

Jurgen werkte eerder ook al voor de NOS. Hij ging aan de slag als nieuwslezer en redacteur voor het NOS-radionieuws en werd de vaste nieuwslezer in de ochtendshow van 3FM. Vanaf 2001 presenteerde hij het NOS Radio 1 Journaal en NOS Langs de Lijn. In 2009 nam hij afscheid van de NOS om onder meer Lunch! (NCRV, Radio 1) en later Cappuccino (NCRV, Radio 2) te presenteren. Sinds 2005 is hij wel bijna elke zomer bij de NOS te horen in NOS Radio Tour de France.
Nou prima, alleen bij de term andere invulling krijg ik kriebels. Vast nog meer muziek en lichtere items. Radio 1 is een nieuws en sportzender, laat de muziek dan ook zoveel mogelijk weg. Op Radio 2 t/m 6 wordt al genoeg muziek gedraaid.

Maar nu kwam ook van Hoorn, de oude eindbaas van Met Het Oog op Morgen met het volgende.
VanHoorn twitterde op maandag 13-07-2015 om 18:47:05 Hoor van diverse bronnen dat de NOS per 1 januari wil stoppen met het Radio 1 Journaal om 16.30 u. Wie stopt de afbraak van de nieuwsradio? reageer retweet
Kortom nieuws is kennelijk niet belangrijk meer voor de nieuws en sportzender. :')
Gelukkig is er nog BNR.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_154308089
Het is idd dramatisch. Niet alleen steeds minder nieuws, ook de rest van de programmering heeft de diepgang van een kano...amper cultuur, buitenland en wetenschap. Bijna alle "reportages" komen uit 't binnenland en hebben vaak een schijtlollig karakter. Om 't nog maar niet te hebben over rubriekjes als 'Roelof van de redactie', 'De Druktemaker' (in De Nieuws BV) of zo'n stom quizje elke dag in 'De Ochtend'.

BNR is nauwelijk een alternatief. Dat is echt 75% financieel/economisch en de rest is reclame.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 juli 2015 @ 19:41:43 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_154308403
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:32 schreef Loohcs het volgende:
Het is idd dramatisch. Niet alleen steeds minder nieuws, ook de rest van de programmering heeft de diepgang van een kano...amper cultuur, buitenland en wetenschap. Bijna alle "reportages" komen uit 't binnenland en hebben vaak een schijtlollig karakter. Om 't nog maar niet te hebben over rubriekjes als 'Roelof van de redactie', 'De Druktemaker' (in De Nieuws BV) of zo'n stom quizje elke dag in 'De Ochtend'.

BNR is nauwelijk een alternatief. Dat is echt 75% financieel/economisch en de rest is reclame.
De goede programma's zitten in het weekend of s'avonds. OVT, Bureau Buitenland, Haagse Lobby.

R1 Vandaag is een voorproefje wat ze s'avonds ook op TV brengen. :'). Voorheen zat daar Villa VPRO op dat tijdstip, een veel beter programma met wel diepgang.

En snap je opmerking over BNR :+. Heb daar zelf wat minder last van, maar snap je punt goed.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 13 juli 2015 @ 19:57:56 #4
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_154308946
Ik mis zaken als het panel met discussie over de actualiteit op Radio 1. Dat vond ik erg boeiend. Vooral als die meneer met de krakende stem van Trouw erbij was, Willem Breedveld.

Moet zeggen dat ik het Radio 1-journaal zelf steeds meer links laat liggen. Dat heeft voor een deel te maken met het feit dat ik niet altijd zin heb in een golf aan berichten over rampen, oorlogen, bezuinigingen en babaarsheid als ik onderweg ben. Het heeft ook deels te maken met het niveau van de presentatie. Ik ben slecht in namen, maar die mevrouw die in de ochtend zit, stelt haar vragen iedere keer op dezelfde manier, doorspekt met 'euhs' en uiteindelijk gaat de stem tegen het einde van de vraag de hoogte in met een soort nep-scherp ondertoontje. Toen me dat eenmaal ging opvallen, kon ik er niet meer naar luisteren.

Het lijkt er een beetje op dat radiostemmen in Nederland niet worden geselecteerd op hun klank. Als ik naar de BBC luister, Deutschlandfunk of Amerikaanse radiozenders dan hebben de mannen en vrouwen allemaal prachtige stemmen voor radio en of betere kennis van zaken of betere producers die hun voorbereiden. Op Radio 1 mocht ik altijd graag luisteren naar Govert van Brakel. Mooie stem, goede interviewvaardigheden, zeer brede kennis. Nu helaas alleen nog op zondag in de voormiddag te horen.

Jurgen van den Berg heeft overigens ook een uitstekende radiostem. Als in plaats van het Radio 1-journaal in de middag programma's komen met meer diepgang rond de actualiteit, afgewisseld met nieuwsblokken is dat voor mij ook prima trouwens.

Waar ik ook me aan erger is de hoeveelheid reclameblokken. Vier per uur, meer dan op andere zenders volgens mij. Na het nieuws op het uur, rond het nieuws op het halve uur en nog een keer voor het nieuws van het volgende uur. En dan wordt er ook nog muziek gedraaid.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_154309128
Heel fijn...hoop dat 3fm en consorten zich ook beperken tot maximaal 2 keer per dag nieuws.

Als ik nieuws wil kijk ik wel op nu.nl

Vooral die eindeloze herhaling is heel vervelend...en de hoeveelheid reclame is al helemaal pure kanker...

Tegenwoordig mute ik de radio in de auto tijdens reclame...dat ze daar niet een soort van radio's met ad block voor uit kunnen vinden, zou heerlijk zijn.
pi_154309505
Terechte klacht.
Ten eerste: Hilversum 1, ook wel Radio 1 of helemaal correct NPO Radio 1 is een spreekbuis van de regering. Op onafhankelijkheid heb ik hen nooit kunnen betrappen.

Helemaal gelijk hebt je wat betreft "muziek",. ja dat staat tussen aanhalingstekens omdat het niks met muziek te maken heeft. Exact dezelfde bagger die ze al 30 jaar lang dagelijks op Hilversum 2, Sky, Radio 10 Gold, Classic FM en Q-Music uitzenden. Dat gejengel waarvan je verplicht bent om het mooi te vinden.
Ik luister het liefst naar BNR, ook al is dat nog rechtser dan NPO Radio 1. Daar is ook nog steeds te veel "muziek", maar het blijft beperkt tot 1 plaatje per uur, op goede dagen tot 1 per 2 uur. Op NPO Radio 1 is nooit langer dan 10 minuten aaneengesloten actualiteit. In de goede oude tijd was 1 (toen nog Hilversum 2) op de middengolf, aangezien spraak prima te volgen is op AM-kwaliteit.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_154313633
Ik vind die uuropeners nergens op slaan. Vroeger kreeg je gewoon meteen het nieuws op een heel uur, terwijl je nu eerst een aankondiging krijgt wat er straks voor onderwerp in het programma komt. Nu heb je dus aan het einde van het uur een aankondiging, op het hele uur een aankondiging en ook nog 1 aan het begin van het uur. :{
leven zoals het leven is
pi_154314202
Die muziek past vaak ook totaal niet: "Dadelijk nieuws over de moordpartijen door boko haram, maar eerst nog ff lekker luisteren naar 'Go West' van de 'Pet Shop Boys'!"
pi_154314314
Verschrikkelijk nieuws.
Ik was al blij dat die Maja (of hoe heet ze) was vertrokken met haar geneuzel over dat ze altijd warm weer wilde. Gelukkig is die weg. Frederique is veel professioneler.

Het is mijn favoriete moment in de vroege ochtend. Tanden poetsen, brood smeren, aankleden tot het sportnieuws van 7.40 en dan werken.

Wat gaan we straks missen? Het weerpraatje, het sportpraatje met Gido Lippens? Het is mijn begin van de dag.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154314369
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:19 schreef Jason22 het volgende:
Ik vind die uuropeners nergens op slaan.
Die vind ik ook verschrikkelijk. Denk je ah, het nieuws, krijg je eerst een neuzelaar die zegt wat daarna komt.
pi_154314555
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:40 schreef Sigaartje het volgende:
Verschrikkelijk nieuws.
Ik was al blij dat die Maja (of hoe heet ze) was vertrokken met haar geneuzel over dat ze altijd warm weer wilde. Gelukkig is die weg. Frederique is veel professioneler.

Het is mijn favoriete moment in de vroege ochtend. Tanden poetsen, brood smeren, aankleden tot het sportnieuws van 7.40 en dan werken.

Wat gaan we straks missen? Het weerpraatje, het sportpraatje met Gido Lippens? Het is mijn begin van de dag.
Lara bedoel je? Zit nu nog in de avond. :P
leven zoals het leven is
pi_154314844
Oh ja Lara, die is het. Maar ik vind Frederique beter.
pi_154320640
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:03 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
hoop dat 3fm en consorten zich ook beperken tot maximaal 2 keer per dag nieuws.

Als ik nieuws wil kijk ik wel op nu.nl
Qft. Óf ik zet hem op Radio 1 (wat ze van mij dan lekker diepgaand mogen houden).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2015 04:45:18 ]
  dinsdag 14 juli 2015 @ 10:11:04 #14
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_154322561
Die slogan hè: "Het nieuws van alle kanten", ik versta steeds "Het nieuws van Alicante" :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_154323718
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:35 schreef Loohcs het volgende:
Die muziek past vaak ook totaal niet: "Dadelijk nieuws over de moordpartijen door boko haram, maar eerst nog ff lekker luisteren naar 'Go West' van de 'Pet Shop Boys'!"
lekker nummertje wel.
pi_159614465
Ik vind het écht een verbetering. En ben verliefd op de stem van Amber
pi_159651617
Ik ben definitief afgehaakt. Echt...als het bericht dat in Australië een vijfling is geboren in het radio 1 journaal gemeld moet worden...totaal geen niveau meer. Ja Telegraaf-niveau. Jean-Pierre Geelen had er twee weken terug een column aan gewijd (Volksrant link, dus niet geheel te lezen) Hier en hier nog wat sites met commentaar.
pi_159682475
En het grappige is dat ze ongeveer het enige programma waar je niet al te veel diepgang wil hebben, maar gewoon een uurtje 'simpel' gepraat over sport, namelijk de doordeweekse uitzendingen van 'Langs de lijn' zo hebben aangepast dat er nu elke dag een zeikerige EO'er bij moet zitten (want duo-presentatie is hip) en nu noemen ze 'Langs de lijn En Omstreken' :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')