quote:'Zweetdruppels nog te zien' in nieuw Tour-progamma
Ander tijdstip, nieuw presentatieduo, meer tempo en het afscheid van Dalida. Het is een greep uit de veranderingen die ons te wachten staan in de NOS-programmering tijdens de Tour de France, van 4 tot en 26 juli.
Dione de Graaff presenteert vanaf 2 juli het televisieprogramma Studio Tour. Het nieuwe avondprogramma, dat de Avondetappe opvolgt, is elke dag te zien tussen 19.00 en 19.55 uur op NPO 1.
Nieuw avondprogramma
Studio Tour zit 'dicht op de koers' en neemt met een actuele gast de laatste ontwikkelingen uit La Grande Boucle door.
"In tegenstelling tot de Avondetappe, die vaak rond 22.00 uur werd uitgezonden, zitten we nu dichter op de koers. We willen het zweet op het voorhoofd van de renners zien", licht eindredacteur Jeroen Koster toe.
Zeven 'wegkapiteins'
Gert van 't Hof neemt de presentatie vanuit de studio in Hilversum voor z'n rekening. Hij wordt bijgestaan door een prominente wielerliefhebber en afwisselend door zeven 'wegkapiteins', te weten: Henk Lubberding, Rob Harmeling, Niki Terpstra, Michiel Elijzen, Theo Bos, Marijn de Vries en Karsten Kroon.
Er zijn meer veranderingen aanstaande. "De eindtune verdwijnt. Dalida paste bij een avondprogramma. Nu eindigen we het programma op een moment dat de avond nog jong is. Een bandje met muziek ligt dan minder voor de hand", aldus Koster.
Extra livestream
Ook op internet zijn er de nodige aanpassingen in aantocht. Er komt op NOS.nl naast de gebruikelijke livestream een tweede stream met extra aangeleverde beelden uit de Tour van vijf motorcamera's.
Bovendien heeft de NOS een speciale Tour-app ontwikkeld. De app heeft een functie waarmee de gebruiker een 'live-presentatie' van de Tour kan doen. Het is aan de gebruiker of hij/zij dit thuis op de bank of in de koers doet.
Radio
Op de radio wordt eveneens uitgebreid stilgestaan bij de Tour-start in Utrecht. Op 2, 3 en 4 juli komt er tussen 18.00 en 23.00 vanuit het oude postkantoor een programma vanuit de Domstad.
En, zoals elk jaar, ontbreekt Radio Tour de France niet. Elke dag tussen 14.00 en 18.00, gepresenteerd door Robbert Meeder en Jurgen van den Berg.
Mart Smeets
Mart Smeets was jarenlang het gezicht van de Avondetappe. Mart blijft voor het nieuwe programma behouden. In een dagelijkse rubriek neemt hij de historische Tour de France van 1989 onder de loep.
Het was de Tour die met het kleinste verschil in de geschiedenis van de Ronde van Frankrijk werd beslist. Greg LeMond bleef die zomer Laurent Fignon acht seconden voor.
Wat een ontzettende wielernoobs, maar na afloop heeft die Gert wel Dione van achteren genomen denk ik zoquote:
TDJ had vorig jaar ook zo'n bazenkok in de showquote:Op zondag 12 juli 2015 19:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
goh, een kok, dat hebben we nog nooit gezien
Die moet eerst nog even dr gal spuwen over hoe dun Froome dan wel niet staatquote:Op zondag 12 juli 2015 19:03 schreef wimderon het volgende:
Vraag even naar de Giro Rossa en het gebrek aan aandacht daaraan, dan kan Leontien daarna alvast naar huis.
Ben van Beurten is allang verleden tijdquote:Op zondag 12 juli 2015 19:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
TDJ had vorig jaar ook zo'n bazenkok in de show
Eensquote:Op zondag 12 juli 2015 19:23 schreef Kenny_v_Hummel het volgende:
Henk Lubberding moet gewoon lekker op het Zeeuwse platteland gaan wonen en suikerbieten met z'n blote handen uit de grond trekken of koeien helpen kalven, maar niet met z'n hoofd op tv verschijnen en praten
Het is Mobistar.quote:
Ga weg vriend, don't tell me what to doquote:Op zondag 12 juli 2015 19:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zet je standaard Pi eens uit, dit is irritant.
Die zie ik Bertje niet verslaan. Nibs mogelijk welquote:Op zondag 12 juli 2015 19:26 schreef Kenny_v_Hummel het volgende:
TejayGod gaat gewoon podium rijden _-_
Zeg jij ook Balberde?quote:Op zondag 12 juli 2015 19:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je spreekt het bijna hetzelfde uit als de Belgische tegenhanger.
Natuurlijk. Nouja, ik zeg hier thuis ook vaak gewoon Piti.quote:
leuk woordgrapjequote:Op zondag 12 juli 2015 19:27 schreef Sked het volgende:
Hij botst op een fotograaf en schrikt zich lens
Jeremain?quote:Op zondag 12 juli 2015 19:27 schreef Sked het volgende:
Hij botst op een fotograaf en schrikt zich lens
Mwah, vind ik niet, al hoor je een l inderdaad wat langer te maken dan in het Nederlands.quote:
Het is ook meer hoop dan wijsheid, maar nibali is voor mij nog maar een vraagtekenquote:Op zondag 12 juli 2015 19:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die zie ik Bertje niet verslaan. Nibs mogelijk wel
Lekker enthousiast, mooi tochquote:
Misschien laat hij wel een wind.quote:
serieus liegen wat je naar binnen werkt is ook een kunstquote:Op zondag 12 juli 2015 19:33 schreef YazooW het volgende:
Wat kunnen die oud-wielrenners altijd zo serieus doen zeg.
bingoquote:Op zondag 12 juli 2015 19:37 schreef j0rdiiii het volgende:
Is het Leontien huis al ter sprake gekomen?
quote:Op zondag 12 juli 2015 19:37 schreef j0rdiiii het volgende:
Is het Leontien huis al ter sprake gekomen?
5 uur bezig stond boveninquote:
Dan gaat het idd primaquote:Op zondag 12 juli 2015 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Effe een dagje fietsen dan inderdaad.
Westra?quote:Op zondag 12 juli 2015 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Deze jongen lijkt een beetje op die ene wielrenner van Astana
Ben van Beurten heeft blijkbaar geen goede beurt gemaakt.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:41 schreef j0rdiiii het volgende:
Is die kale man er niet meer? Die van Tour du Jour.
Uhuh zeker omdat Wind zich ook enigszins heeft verdiept in het wielrennen en niet zomaar alles afkraakt ofzoquote:Op zondag 12 juli 2015 19:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit is wel een van de betere Studio Tours
Nee ik vond de afgelopen dagen verschrikkelijk saai, Dione is vandaag ook weer lachwekkend. Ik vind dit wel een leuk onderwerp, leuk om te weten wat er achter schermen gebeurtquote:Op zondag 12 juli 2015 19:46 schreef franklop het volgende:
[..]
Uhuh zeker omdat Wind zich ook enigszins heeft verdiept in het wielrennen en niet zomaar alles afkraakt ofzo
Had wel grappig geweest als ze bij verkeerde vliegveld had gestaanquote:Op zondag 12 juli 2015 19:49 schreef YazooW het volgende:
Hebben ze die arme Dione naast het hek van een willekeurig vliegveld gezet.
Gewoon een blikje schijfjes meequote:
Leuk glapje van jouquote:
Rickert drinkt halve liters jonge.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
8 kratten, dat gooit Rickert er op een avondje door
Gert is denk ik aangenomen op basis van een diploma of iets dergelijks, meer nietquote:
En zijn ervaring bij RTV Rijnmond natuurlijkquote:Op zondag 12 juli 2015 19:56 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Gert is denk ik aangenomen op basis van een diploma of iets dergelijks, meer niet
Dan hadden ze beter Etienne Verhoeff moeten aannemenquote:Op zondag 12 juli 2015 19:58 schreef Sked het volgende:
[..]
En zijn ervaring bij RTV Rijnmond natuurlijk
quote:
http://nl.forvo.com/word/movistar/#esquote:
quote:Op zondag 12 juli 2015 19:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, vind ik niet, al hoor je een l inderdaad wat langer te maken dan in het Nederlands.
http://nl.forvo.com/word/alejandro_valverde/#esquote:
Ruud van Os > deze stumperquote:Op zondag 12 juli 2015 19:58 schreef Sked het volgende:
[..]
En zijn ervaring bij RTV Rijnmond natuurlijk
En jij ook bedankt voor het kijkenquote:Op maandag 13 juli 2015 19:07 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zelfs Frank Vijg had het beter gedaan.
quote:Op maandag 13 juli 2015 19:19 schreef Sked het volgende:
Gert denkt aan GTST tijdens deze uitzending, oké
als hij een Belgische vader had dan was hij allang door Wuyts en co geclaimd als Belg. Die beweerde gisteren zelfs dat de overwinning van BMC een Belgische was omdat Greg van Aevermaet er in rond reedquote:Op maandag 13 juli 2015 19:26 schreef Ajacied422 het volgende:
Gewoon claimen die TeeJay.
HIJ IS ER EEN VAN ONS JONGENS!11!!1!!
Kan jou het wat schelen. Die Douglas (ex-FC Twente) kan nog steeds geen normaal Nederlands.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:27 schreef Badr_Harry het volgende:
Geïntegreerde lul, kan niet eens normaal Nederlands
Hij is nergens kampioen inquote:Op maandag 13 juli 2015 19:29 schreef Evertjan het volgende:
snap nog steeds niet waarom de Gees niet de ster is in zijn eigen Jumbo reclame
Kampioen normaal doen? Zie 10 keer liever de Gees dan die rare Fransen en Spanjaarden met al die gekke bekkenquote:
Als hij ipv Alphen aan de Rijn in Hoogstraten had gewoond, dan was het volgens Wuyts al bijna een hele belg geweest.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:28 schreef Evertjan het volgende:
[..]
als hij een Belgische vader had dan was hij allang door Wuyts en co geclaimd als Belg. Die beweerde gisteren zelfs dat de overwinning van BMC een Belgische was omdat Greg van Aevermaet er in rond reed
Kees Jansma lijkt dan ook op Benno Lquote:Op maandag 13 juli 2015 19:33 schreef Evertjan het volgende:
Kees Jansma zou al in het zwembad gegooid tijdens dit interview
Hoe is het parcours in Richmond dit jaar?quote:Op maandag 13 juli 2015 19:41 schreef Wombcat het volgende:
Dat was nog eens een WK op een zwaar parkoers.
Het mag wel weer eens een keer op zo'n parkoers, maar de UCI wil dat al die no-names uit non-wielerlanden niet meteen na de eerste kilometer gelost worden
Paar miniheuveltjes, met wat nepkasseien.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hoe is het parcours in Richmond dit jaar?
Matig, heuveltjes van niveau Posbankquote:Op maandag 13 juli 2015 19:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Stelt niet al te veel voor. Die paar kasseien zijn eigenlijk gewoon klinkers.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Een parcours met een echte berg lijkt me wel wat. Stuk of 7 keer de Mont Ventoux op ofzo.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:41 schreef Wombcat het volgende:
Dat was nog eens een WK op een zwaar parkoers.
Het mag wel weer eens een keer op zo'n parkoers, maar de UCI wil dat al die no-names uit non-wielerlanden niet meteen na de eerste kilometer gelost worden
ik schrijft de 2e plek alvast op voor P. Saganquote:Op maandag 13 juli 2015 19:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Stelt niet al te veel voor. Die paar kasseien zijn eigenlijk gewoon klinkers.
Wie heb jij in de #glazenbolcup?quote:Op maandag 13 juli 2015 19:49 schreef Ajacied422 het volgende:
In before aanvalletjes van Trolland, Voeckler of Roy.
vergeet Chavanel nietquote:Op maandag 13 juli 2015 19:49 schreef Ajacied422 het volgende:
In before aanvalletjes van Trolland, Voeckler of Roy.
Ik heb nog niets ingezonden. Ik moet zelfs bekennen dat ik het zondag vergeten ben.quote:
Voor de Tour de France is het heel wat natuurlijk, aangezien we daar normaal halve snelwegen omhoog gaan.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:50 schreef Zelva het volgende:
,,Héle, héle, hééééle steile slotklim"
Alsof we de Mortirolo gaan oprijden
Dan moet je nog ruim een dag geduld hebbenquote:Op maandag 13 juli 2015 19:53 schreef Abrikozentaart het volgende:
Matige show doe mij maar Vive Le Velo
geen show vanavond?quote:Op maandag 13 juli 2015 19:53 schreef Sked het volgende:
[..]
Dan moet je nog ruim een dag geduld hebben
Maalderink is een god, Stekelenburg bedrijft schoolkrantjournalistiek.quote:Op maandag 13 juli 2015 19:25 schreef Ajacied422 het volgende:
Jeroen Stekelenburg is mijn gedroomde opvolger van Bert Maalderink.
Steeds die sturende vragen, constant op zoek naar een hitsige quote, mensonterend slecht.quote:Op maandag 13 juli 2015 20:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maalderink is een god, Stekelenburg bedrijft schoolkrantjournalistiek.
Ik heb zo'n hekel aan Bert Maalderink. Alleen maar die volkse sportonderdelen waar hij verslaggever van is. Het journalistiek gezicht van chauvinistisch Nederland samen met vriend Jack.quote:Op maandag 13 juli 2015 20:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maalderink is een god, Stekelenburg bedrijft schoolkrantjournalistiek.
De Fransen zijn aardig vandaag om een buitenlander die prijs te geven.quote:
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:11 schreef wimderon het volgende:
Marianne Vos. De vragen en antwoorden kunnen we ook weer uittekenen.
-Je hebt een lastig jaar achter de rug.
*Klopt, de focus ligt nu op fit worden. Ik mik op een goed najaar met hopelijk een goed WK dit jaar.
-Je was van plan te gaan mountainbiken met het oog op Rio, hoe staat het daarmeeie plannen voorlopig de ijskast ingeschoven, dat wordt nu natuurlijk een lastig verhaal. Eerst maar eens helemaal fit worden.
-De vrouwen rijden in Parijs voor de mannen hun Touretappe, wat vind je daarvan
*Prachtig natuurlijk, hopelijk is dit een eerste stap naar meer.
-Wat is het doel... Ik hoor dat we door tijd heen zijn. Dione, geef jij het klassement nog even vanaf de parkeerplaats waar je nu staat. De gasten mogen hun rommel weer mee naar huis nemen. Tot morgen!
*Klopt, de focus ligt nu op fit worden. Ik mik op een goed najaar met hopelijk een goed WK dit jaar.
-Je was van plan te gaan mountainbiken met het oog op Rio, hoe staat het daarmeeie plannen voorlopig de ijskast ingeschoven, dat wordt nu natuurlijk een lastig verhaal. Eerst maar eens helemaal fit worden.
-Wat is het doel... Ik hoor dat we door tijd heen zijn. Dione, geef jij het klassement nog even vanaf de parkeerplaats waar je nu staat. De gasten mogen hun rommel weer mee naar huis nemen. Tot morgen!
Van de Dutch Mountains was weinig zichtbaar in de Pyreneeën in ieder geval.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:13 schreef Cattivo het volgende:
Dione mag haar best iets vrouwelijker kleden.
Ze kleedt zich wel erg ouwelijk idd.quote:
En ze woont nog bij d'r oudersquote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:20 schreef Revanches het volgende:
[..]
Ze kleedt zich wel erg ouwelijk idd.
Vind het ook wel vrij chenant jaquote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:23 schreef Mani89 het volgende:
Ik dacht dat dat overschakelen naar Dione om het klassement voor te lezen een grap was.
Al die kansloze bijdrages van Dione maken wel duidelijk dat de Tour achterna reizen met tig man dit jaar vrij nutteloos is. Paar mannetjes voor de interviews met de Nederlanders lijkt me wel voldoende.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:25 schreef Abrikozentaart het volgende:
Dus ze hebben een extra cameracrew om te filmen hoe ze Dione staan te filmen?? Er kan nog wel wat van het budget af bij de NOS
Armstrong had hem niet bijgehoudenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:27 schreef Abrikozentaart het volgende:
Sprintend de berg op heerlijk toch
heerlijk toch? Elke keer als ze in beeld komt is het weer genietenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:23 schreef Mani89 het volgende:
Ik dacht dat dat overschakelen naar Dione om het klassement voor te lezen een grap was.
Ze lacht altijd, en altijd om helemaal niks.quote:
Hadden ze van dat geld een mooie avondetappe gemaakt met Hermanquote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:27 schreef Szura het volgende:
[..]
Al die kansloze bijdrages van Dione maken wel duidelijk dat de Tour achterna reizen met tig man dit jaar vrij nutteloos is. Paar mannetjes voor de interviews met de Nederlanders lijkt me wel voldoende.
Heb jij stiekem zo'n kaartje van Gert gejat?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:11 schreef wimderon het volgende:
Daar lijkt het wel op jaquote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:43 schreef showtimer het volgende:
[..]
Heb jij stiekem zo'n kaartje van Gert gejat?![]()
nog geen interview laten zien, maar dione staat op de berg, neem aan dat hij daar niet meer is.quote:
Jawel, we komen er dan ook zo'n beetje elk jaarquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |