abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154230219
quote:
Beste klant,

Naar aanleiding van uw email begrijp ik dat u nog op een terugbetaling wacht.

Bij het nazien van uw klantendossier ben ik tot de conclusie gekomen dat er inderdaad een creditsaldo op uw account staat. Dit creditsaldo bedraagt ¤ 19,99.

Bedragen hoger dan 50¤ worden na 14 dagen teruggestort naar de klant. Bedragen lager dan 50¤ behouden we omdat de meeste klanten dit saldo gebruiken om nieuwe bestellingen te maken.
Ik had voor 70 euro besteld bij een webshop en één van de artikelen was niet voorradig,
het zou 2 weken duren, twee weken zijn om, ik bellen, het zou nóg langer duren, dus
ik heb gezegd, annuleer het maar en stort dat geld maar terug, toen kreeg ik deze mail.

Het loopt wel goed af, daar niet van...

quote:
Naar aanleiding van uw vraag heb ik ervoor gezorgd dat u de terugbetaling zo spoedig mogelijk ontvangt.
Maar mijn vraag is of dit zomaar kán? Kan een webshop een bedrag tot 50 euro gewoon
''vasthouden'' omdat je ooit misschien nog wel eens iets zal bestellen?
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:16:42 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_154230460
Consuwijzer:
quote:
Geld terug
De verkoper moet uw aankoopbedrag terugbetalen, ook de bezorgkosten
Hebt u de verkoper laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet de verkoper alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De verkoper mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop.

Hebt u het product nog niet teruggestuurd? Dan mag de ondernemer wachten met terugbetalen tot hij het product van u heeft teruggekregen. Of tot u bewijst dat u het product hebt teruggestuurd.

Let op: stuurt u alleen een deel van uw bestelling terug? Dan hoeft de verkoper de bezorgkosten niet terug te betalen. Bijvoorbeeld: u hebt twee broeken besteld, en stuurt er één terug.
https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

Ervan uitgaande dat de webshop bp is (want topic op Kassa met dezelfde vraag), staat ook in hun algemene voorwaarden dat ze het bedrag volledig terugstorten.
quote:
Terugbetaling
Het kan enige tijd duren voordat een geretourneerd artikel bij ons binnenkomt en verwerkt is. Hierdoor kan het gebeuren dat een retourzending nog niet op je rekeningoverzicht is verwerkt. Op een volgend rekeningoverzicht is dit wel te zien. Je ontvangt een e-mail van ons als we de geretourneerde artikelen hebben ontvangen.
Uiterlijk 14 dagen nadat je de artikelen retour hebt gestuurd of wij je melding dat je wilt herroepen, hebben ontvangen, betalen we het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen terug. Bij een compleet geretourneerde bestelling worden tevens de verzendkosten terugbetaald. Indien na het verstrijken van deze 14 dagen de artikelen nog niet zijn ontvangen, betalen we het aankoopbedrag terug direct na ontvangst van de artikelen of nadat je aangetoond hebt, het artikel naar ons teruggestuurd te hebben.

Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo. De status van je saldo kun je te allen tijde in Mijn bonprix onder “Mijn betalingen” zien.

Wanneer je een artikel terugstuurt, gaan wij ervan uit dat het artikel compleet is - en voor zover redelijkerwijs mogelijk - zich in de originele staat bevindt en in de originele fabrieksverpakking zit. Uitgangspunt is dat je een artikel hanteert/inspecteert zoals je dat in een winkel mag doen. Wanneer een artikel beschadigd is, kan bonprix een schadevergoeding in rekening brengen, zoals gesteld in de Algemene Verkoopvoorwaarden, artikel 7.
http://www.bonprix.nl/kla(...)rneren-terugbetalen/
pi_154230571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:16 schreef hugecooll het volgende:
Consuwijzer:

[..]

Ervan uitgaande dat de webshop bp is (want topic op Kassa met dezelfde vraag), staat ook in hun algemene voorwaarden dat ze het bedrag volledig terugstorten.

[..]

Ah... ja het was inderdaad bp :+ ik wilde de naam niet noemen, omdat ik het verder wel een fijne
winkel vind, maar het kán dus helemaal niet wat er in hun mail staat begrijp ik?
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:21:02 #4
179075 hugecooll
pi_154230597
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:20 schreef FANN het volgende:

[..]

Ah... ja het was inderdaad bp :+ ik wilde de naam niet noemen, omdat ik het verder wel een fijne
winkel vind, maar het kán dus helemaal niet wat er in hun mail staat begrijp ik?
Ik zie zo gauw niet waarom ze denken dat dat mag :P
pi_154230626
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik zie zo gauw niet waarom ze denken dat dat mag :P
Dat zie ik dus ook niet, rare mail dan :P
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:24:03 #6
179075 hugecooll
pi_154230699
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:22 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat zie ik dus ook niet, rare mail dan :P
Ik ga er in ieder geval van uit dat het geen optie is omdat Consuwijzer het over 'moeten' heeft
pi_154230755
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:24 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik ga er in ieder geval van uit dat het geen optie is omdat Consuwijzer het over 'moeten' heeft
Misschien proberen ze het gewoon en wie protesteert krijgt het wél terug, als mensen het prima vinden en verder niets laten horen, dat ze het geld dan wél vasthouden, maar het blijft idioot,
alleen het idee al... vind ik hoor :D ik was echt stomverbaasd over die mail :')
pi_154232211
Dit is absoluut verboden.
pi_154232301
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:26 schreef FANN het volgende:

[..]

Misschien proberen ze het gewoon en wie protesteert krijgt het wél terug, als mensen het prima vinden en verder niets laten horen, dat ze het geld dan wél vasthouden, maar het blijft idioot,
alleen het idee al... vind ik hoor :D ik was echt stomverbaasd over die mail :')
Mag totaal niet. Wat een achterlijk bedrijf. Welke toko is dit?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_154232346
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Mag totaal niet. Wat een achterlijk bedrijf. Welke toko is dit?
deze :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:16 schreef hugecooll het volgende:
Consuwijzer:

[..]

[..]

http://www.bonprix.nl/kla(...)rneren-terugbetalen/
pi_154232365
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:17 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Dit is absoluut verboden.
en dat is maar goed ook :D zou helemaal lekker worden....
  vrijdag 10 juli 2015 @ 22:53:05 #12
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_154235527
'Bedragen onder de 1 miljoen euro betalen wij niet uit' :6 Dag 'Koop op afstand'.

Natuurlijk mag dit niet. _O-
pi_154237552
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:53 schreef Zelva het volgende:
'Bedragen onder de 1 miljoen euro betalen wij niet uit' :6 Dag 'Koop op afstand'.

Natuurlijk mag dit niet. _O-
:D

ik weet in ieder geval nu zéker dat het niet mag ik dacht al bijna dat het aan mij lag :')
  zaterdag 11 juli 2015 @ 00:08:19 #14
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_154238381
Wat/wie is bp?
  zaterdag 11 juli 2015 @ 00:09:44 #15
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_154238406
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 00:08 schreef DeLepelaar het volgende:
Wat is bp?
British Petroleum

TS heeft benzine bij een webshop gekocht, maar hadden ze niet meer.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 00:13:24 #16
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_154238490
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 00:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

British Petroleum

TS heeft benzine bij een webshop gekocht, maar hadden ze niet meer.
Zie het al in de link staan "Bon Prix". :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')