abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154212733


1    Km 12.5 - Côte de Canapville1.9 kilometre-long climb at 4.7% - category 4




Dag, Le Havre. We zoeken weer verder naar de bergen in het zuiden. Gisteren won Zdenek Stybar van de geweldige formatie van Lefevere de etappe. Wel raken we de leider van het Algemeen Klassement kwijt. Tony Martin liep een gecompliceerde sleutelbeenbreuk op en moet zo snel mogelijk geopereerd worden, al wilde der Pantzerwagen zelf nog opstappen morgen.

Het lijkt een massasprint te worden. Ook met Cavendish? Ook met de deze Tour tweevoudig etappewinnaar Greipel? Wie weet, de laatste paar honderd meter kunnen wel eens verraderlijk zijn. De strijd om groen kan weer verder. Het is close tussen Greipel en Sagan.

Zoals altijd weer de aankomst tussen 17:15 en 17:45.

R_R's voorbeschouwing
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 01:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Etappe 7: Livarot - Fougères, 190,5 km

Zonder gele trui vervolgen we de Tour met een etappe die opnieuw niet echt voor een spannende koers zal gaan zorgen. De afgelopen dagen moest de spanning van valpartijen komen, niet echt wat je wil als kijker. Er rust deze ronde een vloek op de gele trui. Iedere drager van de gele trui, behalve Froome, heeft al eens op de grond geleden en Cancellara en Martin hebben met botbreuken de ronde al moeten verlaten. Benieuwd hoe het de komende dagen met Froome gaat. In Le Havre deed Stybar wat hij wel vaker doet, heel slim zijn. Hij viel op het juiste moment aan. Niemand reageerde en alle knechten waren verdwenen, dus had hij zomaar een flink gat geslagen. Weer een mooie overwinning voor hem, zijn palmares als wegwielrenner ziet er steeds beter uit. Etappe 6 was best gezapig, de zevende etappe ook op de finale na en nu krijgen we waarschijnlijk weer een hele gezapige etappe. We koersen richting Bretagne en het is overwegend vlak. Als dit geen massasprint wordt weet ik het ook niet meer.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een stukje ten zuiden van Le Havre start deze etappe. Livarot is een heel klein dorpje met maar 2000 inwoners, dat vooral bekend is vanwege de kaas die hier wordt geproduceerd. De Livarotkaas heeft een oranje korst en een kruidige geur. Schijnt van alle kazen uit Normandië de sterkste smaak te hebben. Deze kaas heeft zelfs een bijnaam, Le Colonel. Het aroma van de kaas zou doen denken aan koemest. Ik weet niet of ik het nu nog wel een goede kaas vind eigenlijk. Zit superveel vet in en wordt gemaakt van koemelk, lijkt me allemaal erg nuttig om te weten. Dit dorpje is een debutant in de Tour, voor het eerst komt de organisatie hier langs. Er zal veel kaas worden gegeten. Niet door de renners, een product met 40% vet is niet goed voor onze anorexiapatiënten. Livarot heeft nog wel een schattig kerkje en kaas dus, vooral heel veel kaas.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zoveel echte ritten voor de sprinters zijn er niet, maar dit is er zeker een. Toch is deze rit ook niet helemaal vlak, er moeten nog wel een paar heuveltjes overwonnen worden. De eerste heuvel komt na 12 kilometer koers en hier is ook meteen een puntje te verdienen voor de bergtrui. De Côte de Canapville is 1,9 kilometer lang en 4,7% gemiddeld. Via deze côte komen we uit in Vimoutiers, de plaats waar de Franse semi-klassieker Paris-Camembert finisht. In de koers komt de Côte de Canapville ook voor. Het zal bekend terrein zijn voor enkele renners. Enkele winnaars van Paris-Camembert die nu ook rondrijden in de Tour zijn Valverde, Fedrigo, Coquard en de ontzettend bekende Pierre-Luc Périchon. Vimoutiers is een dorpje dat werd verwoest in de Tweede Wereldoorlog. Als constante herinnering aan dit feit is er nog een Duitse tank te vinden in dit dorp.

[ afbeelding ]

De wedstrijd Parijs-Camembert finisht hier, dat wil dus zeggen dat Camembert in de buurt moet zijn. Dat is uiteraard ook zo, we zouden kunnen spreken van een kaasetappe. De renners rijden niet dwars door Camembert, maar er wel langsaf. Geen schimmelkaas voor de coureurs. Er wordt verder gefietst richting het zuiden, waar na 34 kilometer Chambois wordt gepasseerd. Ook in Chambois werd gevochten tijdens de tweede wereldoorlog. De Duitsers werden hier flink in de pan gehakt. Is tegenwoordig geen sprake meer van, de Duitsers winnen zowat alle ritten. Het gaat stiekem toch best een beetje op en af deze etappe, helemaal vlak mag je het niet noemen. Veel zullen de renners er ongetwijfeld niet van merken, meer dan vals plat wordt het niet. De renners rijden richting de tussensprint in Argentan, waar de links met de Tweede Wereldoorlog ook niet te missen is. Meteen na de invasie van de geallieerden in Normandië werd Argentan platgebombardeerd. Bleef niet veel van over. Gelukkig zijn er nog wel wat mooie gebouwen overgebleven. Een chateau en een mooie kerk bijvoorbeeld.

[ afbeelding ]

De tussensprint is al vroeg in de etappe, na 65 van de 190 kilometer. De renners rijden Argentan uit richting het zuiden. Het gaat kilometers lang rechtdoor en stiekem loopt het de hele tijd een beetje omhoog. Na 88 kilometer wordt Carrouges gepasseerd en hier staat een mooi chateau. Zal ongetwijfeld uitgebreid in beeld worden gebracht. Van Carrouges gaat het richting Couptrain en in Couptrain hebben we al enige kilometers Normandië achter ons gelaten. We fietsen nu tijdes in Pays de la Loire, om preciet te zijn in het departement Mayenne. Over redelijk rechte wegen gaat het nu richting Lassay-les-Châteaux waar de koers na 127 kilometer passeert. Richting dit dorpje loopt het weer licht omhoog, het is de hele dag een beetje vals plat omhoog of omlaag. Stiekem toch nog best gemeen. De naam van dit dorpje zegt eigenlijk genoeg. Er zijn hier meerdere kastelen te vinden.. Le château de Lassay is toch wel de mooiste.

[ afbeelding ]

Het gaat nu eigenlijk in een rechte lijn richting de finishplaats. Langs dorpjes als Chantrigné en Ambrières-les-Valléés richting Gorron. Je moet erg je best doen om iets enerverends van deze etappe te maken. Het is dat je af en toe een kasteel tegenkomt, verder heeft dit heel veel kans om een totaal geschiedenisloze etappe te worden. Er zitten nog een paar kleine hoogteverschillen hier, maar niet echt iets waar renners gaan lossen. Het is een eindeloze tocht door ruraal Frankrijk. Na 171 kilometer komen we door Saint Ellier du-Maine. We verlaten dan bijna Pays de la Loire en komen uit in Bretagne. Net voorbij Saint Ellier du-Maine gaat het nog even een klein beetje omhoog, maar ook dit mag weer niet echt een naam hebben. Tussen de maïsvelden door gaat het nu richting Fougères. We nemen de touristische route via La Chapelle-Janson. Daar komen we 10 kilometer voor de streep doorheen en dit gedeelte van het parcours is even wat bochtiger. De finale zal wel snel zijn, want na het laatste stukje omhoog van de dag gaat het alleen nog maar naar beneden. Niet verschrikkelijk steil, maar toch genoeg om het peloton nog harder te laten gaan dan normaal.

[ afbeelding ]

De slotkilometers kennen niet zoveel bochten, maar toch is het nog even opletten. De wegen zijn in de finale niet zo breed als de renners gewend zijn geraakt de afgelopen dagen. Met vijf treintjes naast elkaar is niet altijd mogelijk. Op zo'n beetje 4,5 kilometer van de streep wordt de weg breder, hier kan de voorbereiding op de sprint pas echt helemaal beginnen. Op vier kilometer van de streep krijgen de renners te maken met een rotonde, die ze links mogen nemen. Na de rotonde is er een vluchtheuvel, dus het is nog wel even een punt om goed naar te kijken. Vervolgens gaat het iets meer dan een kilometer rechtdoor, tot de volgende rotonde. Bij deze rotonde gaan de renners rechtdoor en nemen ze de rechterkant van de rotonde, zoals het hoort. Na deze rotonde is het duidelijk te zien dat de weg naar beneden loopt. De snelheid zal hier best extreem hoog zijn. Twee kilometer voor de finish volgt weer een rotonde. Deze mogen de renners aan beide kanten nemen, maar rechts lijkt het beste idee. Na deze rotonde lijkt de weg dan stiekem weer een klein beetje op te lopen. Klein stukje maar, daarna daalt het af richting de boog van de laatste kilometer. Op 900 meter van de streep krijgen we de vierde rotonde, hier gaan we rechts. Niet veel verder is er nog een rotonde en daar gaan we dan weer naar links. Ongelukkig vluchtheuveltje daar, maar dat zal wel weer verwijderd worden. Het is nu praktisch rechtdoor richting de streep. Het laatste stuk loopt weer lichtjes omhoog, niet helemaal een vlakke sprint. In de slotkilometer overwinnen we toch nog 16 hoogtemeters. De finish is eigenlijk ergens in een buitenwijk van Fougères, er is in deze straat en de directe omgeving niets fraais te ontdekken.

[ afbeelding ]

Best een rare plek om te finishen, want Fougères heeft genoeg te bieden. Vooral het kasteel valt op, het is enorm groot en nog in enorm goede staat. Gebouwd op een rots, vroeger omgeven door een moeras. Daarom nogal goed te verdedigen en nogal slecht aan te vallen. Dit kasteel heeft 13 torens, best veel zou je kunnen zeggen. De kasteelmuren staan ook nog fier overeind, het is om je vingers bij af te likken. Daarnaast heeft Fougères, een stad in Bretagne met 20.000 inwoners ook nog een prima centrumpje met wat leuke kerkjes. Het heeft niet echt een lange historie in de Tour, het is pas de tweede keer dat hier een rit aankomt. De eerste keer was in 1985, toen hier een ploegentijdrit eindigde die begon in Vitré. In Vitré staat ook zo'n mooi kasteel, maar dit geheel terzijde. In 2013 was de Tour voor het laatst in Fougères. Toen vertrok hier de 12e rit, die zou eindigen in Tours. Marcel Kittel pakte in Tours zijn derde ritzege van die Tour. Leuk stadje wel, niet alleen door het kasteel. De finish had wel ergens kunnen liggen, niet in zo'n grijs wijkje ergens aan de buitenkant. Enfin, een finish in een grijs wijkje past dan wel weer bij de waarschijnlijk saaie, grijze etappe die we gaan krijgen.

[ afbeelding ]

Dit is natuurlijk een saaie etappe. Zelfs met heel veel wind is daar niets meer van te maken, het gebied is minder open dan de afgelopen dagen. Harde wind zal er ook niet echt zijn, dus we hoeven nu helemaal geen rekening te houden met waaiers. Ook wel een keer fijn, zonder verwachtingen kijken. De neerslagkans is precies 0%, ook makkelijk. Het wordt weer wat warmer, we gaan richting de 27 graden. Prima dagje voor de renners waarschijnlijk. Misschien een keer wat meer rust, op de finale na dan. Met een stuk kaas tussen hun kiezen vertrekken de renners om 12:40 uit Livarot en tien minuten later is de echte start. Als ze een beetje doorfietsen zouden ze tussen 17:09 en 17:35 in Fougères moeten zijn. Sporza zal er om 14:15 weer bij zijn, maar je kan ook gerust pas rond een uur of 4 inschakelen.

Dit wordt een etappe voor de sprinters, dat is duidelijk. Toch is het niet een totaal vlakke sprint, in de slotkilometer loopt het nog een beetje omhoog. Het is niet veel, maar de renners die nu te vroeg aangaan zullen nogal snel stilvallen. Deze aankomst is wel in het voordeel van mannen als Degenkolb en Kristoff, de mannen met heel veel macht. Uiteindelijk vast nog te makkelijk voor Degenkolb, maar Kristoff moet je zeker niet uitvlakken. Cavendish zal ondertussen ook wel eens een rit willen winnen, na het twee keer te verprutsen zou het nu driemaal scheepsrecht moeten zijn. Greipel is ondertussen de grootste favoriet, na zijn overwinningen. Een sprint die een klein beetje omhoog loopt kan hij ook perfect aan.
1. Greipel. Als je al twee ritten hebt gewonnen verdien je het ondertussen wel om op 1 te komen bij mijn fantastische voorspelling die nooit klopt. Sorry dat ik je jinx, André. Entschuldigung.
2. Kristoff. Deze aankomst lijkt me best geschikt voor de sterke, eigenlijk ook best geblokte Noor. Het loopt een klein beetje omhoog, dat heeft Kristoff toch wel nodig als de etappe verder niet zo zwaar is geweest. Als hij niet te vroeg aangaat kan hij best dicht in de buurt komen of zelfs winnen.
3. Cavendish. Zal je zien dat hij nu wel gaat winnen, als ik hem een keer niet op 1 zet. Echt teleurstellend tot nu toe. Een keer te vroeg gegaan en een keer op waarde geklopt. Hij wint nog steeds heel veel, maar de echte topsnelheid lijkt weg te zijn. Kan zomaar zijn dat hij nu mijn ongelijk gaat bewijzen, altijd leuk. Ultieme motivatie, lijkt het.
4. Sagan. Een keer geen tweede plaats. Het kan niet altijd feest zijn natuurlijk. Als die andere jongens allemaal hun ding doen lijkt hij me de vierde. Toch doen ze nooit allemaal hun ding en zal hij vast weer tweede of derde worden, maar afijn.
5. Degenkolb. John heeft het ook nog niet echt en dat kan je zeggen van de hele ploeg. Zonder Veelers en Kittel is het blijkbaar toch een heel ander verhaal. Misschien dat ze het nu wel weer op de rit krijgen, maar dan is deze aankomst eigenlijk nog steeds niet lastig genoeg voor Degenkolb. Hij is al 2e, 4e en 6e geweest. Om voor de grote straat te gaan moet hij nu dan maar 5e worden.


[ Bericht 15% gewijzigd door Ajacied422 op 10-07-2015 10:18:09 ]
  Moderator vrijdag 10 juli 2015 @ 01:36:25 #2
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_154212930
Etappe 7: Livarot - Fougères, 190,5 km

Zonder gele trui vervolgen we de Tour met een etappe die opnieuw niet echt voor een spannende koers zal gaan zorgen. De afgelopen dagen moest de spanning van valpartijen komen, niet echt wat je wil als kijker. Er rust deze ronde een vloek op de gele trui. Iedere drager van de gele trui, behalve Froome, heeft al eens op de grond geleden en Cancellara en Martin hebben met botbreuken de ronde al moeten verlaten. Benieuwd hoe het de komende dagen met Froome gaat. In Le Havre deed Stybar wat hij wel vaker doet, heel slim zijn. Hij viel op het juiste moment aan. Niemand reageerde en alle knechten waren verdwenen, dus had hij zomaar een flink gat geslagen. Weer een mooie overwinning voor hem, zijn palmares als wegwielrenner ziet er steeds beter uit. Etappe 6 was best gezapig, de zevende etappe ook op de finale na en nu krijgen we waarschijnlijk weer een hele gezapige etappe. We koersen richting Bretagne en het is overwegend vlak. Als dit geen massasprint wordt weet ik het ook niet meer.




Een stukje ten zuiden van Le Havre start deze etappe. Livarot is een heel klein dorpje met maar 2000 inwoners, dat vooral bekend is vanwege de kaas die hier wordt geproduceerd. De Livarotkaas heeft een oranje korst en een kruidige geur. Schijnt van alle kazen uit Normandië de sterkste smaak te hebben. Deze kaas heeft zelfs een bijnaam, Le Colonel. Het aroma van de kaas zou doen denken aan koemest. Ik weet niet of ik het nu nog wel een goede kaas vind eigenlijk. Zit superveel vet in en wordt gemaakt van koemelk, lijkt me allemaal erg nuttig om te weten. Dit dorpje is een debutant in de Tour, voor het eerst komt de organisatie hier langs. Er zal veel kaas worden gegeten. Niet door de renners, een product met 40% vet is niet goed voor onze anorexiapatiënten. Livarot heeft nog wel een schattig kerkje en kaas dus, vooral heel veel kaas.




Zoveel echte ritten voor de sprinters zijn er niet, maar dit is er zeker een. Toch is deze rit ook niet helemaal vlak, er moeten nog wel een paar heuveltjes overwonnen worden. De eerste heuvel komt na 12 kilometer koers en hier is ook meteen een puntje te verdienen voor de bergtrui. De Côte de Canapville is 1,9 kilometer lang en 4,7% gemiddeld. Via deze côte komen we uit in Vimoutiers, de plaats waar de Franse semi-klassieker Paris-Camembert finisht. In de koers komt de Côte de Canapville ook voor. Het zal bekend terrein zijn voor enkele renners. Enkele winnaars van Paris-Camembert die nu ook rondrijden in de Tour zijn Valverde, Fedrigo, Coquard en de ontzettend bekende Pierre-Luc Périchon. Vimoutiers is een dorpje dat werd verwoest in de Tweede Wereldoorlog. Als constante herinnering aan dit feit is er nog een Duitse tank te vinden in dit dorp.



De wedstrijd Parijs-Camembert finisht hier, dat wil dus zeggen dat Camembert in de buurt moet zijn. Dat is uiteraard ook zo, we zouden kunnen spreken van een kaasetappe. De renners rijden niet dwars door Camembert, maar er wel langsaf. Geen schimmelkaas voor de coureurs. Er wordt verder gefietst richting het zuiden, waar na 34 kilometer Chambois wordt gepasseerd. Ook in Chambois werd gevochten tijdens de tweede wereldoorlog. De Duitsers werden hier flink in de pan gehakt. Is tegenwoordig geen sprake meer van, de Duitsers winnen zowat alle ritten. Het gaat stiekem toch best een beetje op en af deze etappe, helemaal vlak mag je het niet noemen. Veel zullen de renners er ongetwijfeld niet van merken, meer dan vals plat wordt het niet. De renners rijden richting de tussensprint in Argentan, waar de links met de Tweede Wereldoorlog ook niet te missen is. Meteen na de invasie van de geallieerden in Normandië werd Argentan platgebombardeerd. Bleef niet veel van over. Gelukkig zijn er nog wel wat mooie gebouwen overgebleven. Een chateau en een mooie kerk bijvoorbeeld.



De tussensprint is al vroeg in de etappe, na 65 van de 190 kilometer. De renners rijden Argentan uit richting het zuiden. Het gaat kilometers lang rechtdoor en stiekem loopt het de hele tijd een beetje omhoog. Na 88 kilometer wordt Carrouges gepasseerd en hier staat een mooi chateau. Zal ongetwijfeld uitgebreid in beeld worden gebracht. Van Carrouges gaat het richting Couptrain en in Couptrain hebben we al enige kilometers Normandië achter ons gelaten. We fietsen nu tijdes in Pays de la Loire, om preciet te zijn in het departement Mayenne. Over redelijk rechte wegen gaat het nu richting Lassay-les-Châteaux waar de koers na 127 kilometer passeert. Richting dit dorpje loopt het weer licht omhoog, het is de hele dag een beetje vals plat omhoog of omlaag. Stiekem toch nog best gemeen. De naam van dit dorpje zegt eigenlijk genoeg. Er zijn hier meerdere kastelen te vinden.. Le château de Lassay is toch wel de mooiste.



Het gaat nu eigenlijk in een rechte lijn richting de finishplaats. Langs dorpjes als Chantrigné en Ambrières-les-Valléés richting Gorron. Je moet erg je best doen om iets enerverends van deze etappe te maken. Het is dat je af en toe een kasteel tegenkomt, verder heeft dit heel veel kans om een totaal geschiedenisloze etappe te worden. Er zitten nog een paar kleine hoogteverschillen hier, maar niet echt iets waar renners gaan lossen. Het is een eindeloze tocht door ruraal Frankrijk. Na 171 kilometer komen we door Saint Ellier du-Maine. We verlaten dan bijna Pays de la Loire en komen uit in Bretagne. Net voorbij Saint Ellier du-Maine gaat het nog even een klein beetje omhoog, maar ook dit mag weer niet echt een naam hebben. Tussen de maïsvelden door gaat het nu richting Fougères. We nemen de touristische route via La Chapelle-Janson. Daar komen we 10 kilometer voor de streep doorheen en dit gedeelte van het parcours is even wat bochtiger. De finale zal wel snel zijn, want na het laatste stukje omhoog van de dag gaat het alleen nog maar naar beneden. Niet verschrikkelijk steil, maar toch genoeg om het peloton nog harder te laten gaan dan normaal.



De slotkilometers kennen niet zoveel bochten, maar toch is het nog even opletten. De wegen zijn in de finale niet zo breed als de renners gewend zijn geraakt de afgelopen dagen. Met vijf treintjes naast elkaar is niet altijd mogelijk. Op zo'n beetje 4,5 kilometer van de streep wordt de weg breder, hier kan de voorbereiding op de sprint pas echt helemaal beginnen. Op vier kilometer van de streep krijgen de renners te maken met een rotonde, die ze links mogen nemen. Na de rotonde is er een vluchtheuvel, dus het is nog wel even een punt om goed naar te kijken. Vervolgens gaat het iets meer dan een kilometer rechtdoor, tot de volgende rotonde. Bij deze rotonde gaan de renners rechtdoor en nemen ze de rechterkant van de rotonde, zoals het hoort. Na deze rotonde is het duidelijk te zien dat de weg naar beneden loopt. De snelheid zal hier best extreem hoog zijn. Twee kilometer voor de finish volgt weer een rotonde. Deze mogen de renners aan beide kanten nemen, maar rechts lijkt het beste idee. Na deze rotonde lijkt de weg dan stiekem weer een klein beetje op te lopen. Klein stukje maar, daarna daalt het af richting de boog van de laatste kilometer. Op 900 meter van de streep krijgen we de vierde rotonde, hier gaan we rechts. Niet veel verder is er nog een rotonde en daar gaan we dan weer naar links. Ongelukkig vluchtheuveltje daar, maar dat zal wel weer verwijderd worden. Het is nu praktisch rechtdoor richting de streep. Het laatste stuk loopt weer lichtjes omhoog, niet helemaal een vlakke sprint. In de slotkilometer overwinnen we toch nog 16 hoogtemeters. De finish is eigenlijk ergens in een buitenwijk van Fougères, er is in deze straat en de directe omgeving niets fraais te ontdekken.



Best een rare plek om te finishen, want Fougères heeft genoeg te bieden. Vooral het kasteel valt op, het is enorm groot en nog in enorm goede staat. Gebouwd op een rots, vroeger omgeven door een moeras. Daarom nogal goed te verdedigen en nogal slecht aan te vallen. Dit kasteel heeft 13 torens, best veel zou je kunnen zeggen. De kasteelmuren staan ook nog fier overeind, het is om je vingers bij af te likken. Daarnaast heeft Fougères, een stad in Bretagne met 20.000 inwoners ook nog een prima centrumpje met wat leuke kerkjes. Het heeft niet echt een lange historie in de Tour, het is pas de tweede keer dat hier een rit aankomt. De eerste keer was in 1985, toen hier een ploegentijdrit eindigde die begon in Vitré. In Vitré staat ook zo'n mooi kasteel, maar dit geheel terzijde. In 2013 was de Tour voor het laatst in Fougères. Toen vertrok hier de 12e rit, die zou eindigen in Tours. Marcel Kittel pakte in Tours zijn derde ritzege van die Tour. Leuk stadje wel, niet alleen door het kasteel. De finish had wel ergens kunnen liggen, niet in zo'n grijs wijkje ergens aan de buitenkant. Enfin, een finish in een grijs wijkje past dan wel weer bij de waarschijnlijk saaie, grijze etappe die we gaan krijgen.



Dit is natuurlijk een saaie etappe. Zelfs met heel veel wind is daar niets meer van te maken, het gebied is minder open dan de afgelopen dagen. Harde wind zal er ook niet echt zijn, dus we hoeven nu helemaal geen rekening te houden met waaiers. Ook wel een keer fijn, zonder verwachtingen kijken. De neerslagkans is precies 0%, ook makkelijk. Het wordt weer wat warmer, we gaan richting de 27 graden. Prima dagje voor de renners waarschijnlijk. Misschien een keer wat meer rust, op de finale na dan. Met een stuk kaas tussen hun kiezen vertrekken de renners om 12:40 uit Livarot en tien minuten later is de echte start. Als ze een beetje doorfietsen zouden ze tussen 17:09 en 17:35 in Fougères moeten zijn. Sporza zal er om 14:15 weer bij zijn, maar je kan ook gerust pas rond een uur of 4 inschakelen.

Dit wordt een etappe voor de sprinters, dat is duidelijk. Toch is het niet een totaal vlakke sprint, in de slotkilometer loopt het nog een beetje omhoog. Het is niet veel, maar de renners die nu te vroeg aangaan zullen nogal snel stilvallen. Deze aankomst is wel in het voordeel van mannen als Degenkolb en Kristoff, de mannen met heel veel macht. Uiteindelijk vast nog te makkelijk voor Degenkolb, maar Kristoff moet je zeker niet uitvlakken. Cavendish zal ondertussen ook wel eens een rit willen winnen, na het twee keer te verprutsen zou het nu driemaal scheepsrecht moeten zijn. Greipel is ondertussen de grootste favoriet, na zijn overwinningen. Een sprint die een klein beetje omhoog loopt kan hij ook perfect aan.
1. Greipel. Als je al twee ritten hebt gewonnen verdien je het ondertussen wel om op 1 te komen bij mijn fantastische voorspelling die nooit klopt. Sorry dat ik je jinx, André. Entschuldigung.
2. Kristoff. Deze aankomst lijkt me best geschikt voor de sterke, eigenlijk ook best geblokte Noor. Het loopt een klein beetje omhoog, dat heeft Kristoff toch wel nodig als de etappe verder niet zo zwaar is geweest. Als hij niet te vroeg aangaat kan hij best dicht in de buurt komen of zelfs winnen.
3. Cavendish. Zal je zien dat hij nu wel gaat winnen, als ik hem een keer niet op 1 zet. Echt teleurstellend tot nu toe. Een keer te vroeg gegaan en een keer op waarde geklopt. Hij wint nog steeds heel veel, maar de echte topsnelheid lijkt weg te zijn. Kan zomaar zijn dat hij nu mijn ongelijk gaat bewijzen, altijd leuk. Ultieme motivatie, lijkt het.
4. Sagan. Een keer geen tweede plaats. Het kan niet altijd feest zijn natuurlijk. Als die andere jongens allemaal hun ding doen lijkt hij me de vierde. Toch doen ze nooit allemaal hun ding en zal hij vast weer tweede of derde worden, maar afijn.
5. Degenkolb. John heeft het ook nog niet echt en dat kan je zeggen van de hele ploeg. Zonder Veelers en Kittel is het blijkbaar toch een heel ander verhaal. Misschien dat ze het nu wel weer op de rit krijgen, maar dan is deze aankomst eigenlijk nog steeds niet lastig genoeg voor Degenkolb. Hij is al 2e, 4e en 6e geweest. Om voor de grote straat te gaan moet hij nu dan maar 5e worden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_154213856
Hopelijk gaat Sagan nog wat winnen. Want Sagan _O_
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  vrijdag 10 juli 2015 @ 07:11:47 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_154214429
Laatste 500m gaat het toch gemiddeld zo'n 3% omhoog. Serieus vals plat dus.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 07:32:24 #5
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_154214513
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 07:11 schreef Zwansen het volgende:
Laatste 500m gaat het toch gemiddeld zo'n 3% omhoog. Serieus vals plat dus.
Vooral de laatste 200 meter loopt nog flink op, als je te vroeg aangaat val je helemaal stil.
pi_154214845
Wat een leuke OP. _O_ Al baal ik wel dat ik nu dus al weet waar de verslaggevers vandaag de hele uitzending aan gaan wijden; kaas.

Ik kijk ook sinds zaterdag de tour mee, toen ik nog een pannenkoekenmixje was keek ik ook graag. Gisteren heb ik de hele etappe met een half oog gevolgd. Toen ze nog zo'n twintig kilometer te gaan hadden was het tijd om eten klaar te maken.. Routinegewijs deed ik mijn pc-scherm uit, laptop dicht en tablet ook uit.

Om me pas rond zes uur te bedenken dat ik de rest van de week de tablet mee had genomen naar de keuken om de finish te kijken. |:(
Vandaag kijk ik weer mee, hopelijk mét finish. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_154214947
Das godnondeju unne mooie tank jongen.
U MAD?
pi_154215247
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 08:28 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wat een leuke OP. _O_ Al baal ik wel dat ik nu dus al weet waar de verslaggevers vandaag de hele uitzending aan gaan wijden; kaas.

Ik kijk ook sinds zaterdag de tour mee, toen ik nog een pannenkoekenmixje was keek ik ook graag. Gisteren heb ik de hele etappe met een half oog gevolgd. Toen ze nog zo'n twintig kilometer te gaan hadden was het tijd om eten klaar te maken.. Routinegewijs deed ik mijn pc-scherm uit, laptop dicht en tablet ook uit.

Om me pas rond zes uur te bedenken dat ik de rest van de week de tablet mee had genomen naar de keuken om de finish te kijken. |:(
Vandaag kijk ik weer mee, hopelijk mét finish. :s)
We eten vanavond wel pannenkoeken neem ik aan?

Verder is dit een etappe waar het broekje natuurlijk voor aan blijft, weinig genot. Maar ach, normaal zijn er in de eerste week 6 van dit soort etappes, dus het mag wel een keertje. Worden de sprinters ook blij van!

Het lijkt mij dat de Greip dit wederom moet klaren, of Giant moet het perfecte treintje op de rails krijgen ineens.
Jack does it in real time...
  vrijdag 10 juli 2015 @ 09:27:42 #9
446095 Alpinist
Op hoop van zegen
pi_154215452
Tsja. als RR Greipel op 1 zet dan zet ik daar mijn geld niet op in dus. Dan toch maar Sagan eindelijk eens een keer? En Coquard en Boasson Hagen zie ik ook nog wel ergens rond plek 4 of 5 eindigen.

Ik hoop dat de voorspelling uitkomt en het een hele saaie etappe wordt. Ben ik lekker vrij vanmiddag, verzint mijn vrouw dat we wel weer eens na enkele maanden naar mijn schoonmoeder kunnen gaan }) . En ja, ze is een schoonmoeder uit de boekjes. Dus als jullie vanmiddag toch tv gaan kijken en het is saai, denk dan maar dat het altijd vééééél erger kan.

Toch veel plezier vanmiddag!
pi_154215935
Eigenlijk alweer de laatste echt kans voor de pure sprinters tot Parijs. Er is nog de etappe naar Rodez (vergelijkbare aankomst met die van gisteren) en de etappe naar Valence (nog een berg van de 2e categorie op 50km van de meet).

Ik hoop Sagan, maar die zal wel weer tweede worden.
pi_154215956
Geen gele trui vandaag.
hhhhh
  Miss 200.000.000! vrijdag 10 juli 2015 @ 10:03:21 #12
367000 roos94
pi_154215965
Waarom laten ze de etappe steeds niet vanaf t begin zien op tv?
pi_154215982
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:03 schreef roos94 het volgende:
Waarom laten ze de etappe steeds niet vanaf t begin zien op tv?
Omdat dit soort etappes alleen boeiend zijn voor de laatste drie kilometer.
  Moderator vrijdag 10 juli 2015 @ 10:05:14 #14
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_154215997
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:03 schreef roos94 het volgende:
Waarom laten ze de etappe steeds niet vanaf t begin zien op tv?
Omdat zulke etappes al saai genoeg zijn om drie keer in slaap te vallen als ze om 2 uur beginnen met uitzenden en omdat zelfs Herbert niet genoeg kastelenverhalen heeft om het vol te lullen
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:12:32 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_154216135
Kunnen we aub wachten met het aanmaken van een topic op R_R, nu missen we telkens die geniale OP
  Redactie Sport vrijdag 10 juli 2015 @ 10:15:27 #16
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_154216184
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:12 schreef Blik het volgende:
Kunnen we aub wachten met het aanmaken van een topic op R_R, nu missen we telkens die geniale OP
Scheelt, het is nu de fipo.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_154216206
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:12 schreef Blik het volgende:
Kunnen we aub wachten met het aanmaken van een topic op R_R, nu missen we telkens die geniale OP
Nou, die kan je ook als quote in de OP zetten en dan heeft ook niemand het gemist. Niet zo moeilijk doen, jongens.
pi_154216221
zo opgelost
pi_154216238
Ik den dat het toch eindelijk eens Cavendish gaat worden, maar ik hoop op Sagan.
pi_154216273
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 03:49 schreef Agiath het volgende:
Hopelijk gaat Sagan nog wat winnen. Want Sagan _O_
pi_154216282
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:17 schreef Ajacied422 het volgende:
zo opgelost
Goed gedaan Stijn!
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:23:25 #22
40566 Ericr
Livewrong
pi_154216308
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ht-bij-opgeven.dhtml

Kelderman zal waarschijnlijk niet al te lang meer aanmodderen. Gelet op hoe hij nu rijdt toch beter dat hij al eerder er uit was gehaald. Zit geen verbetering in en het heeft weinig zin om de rest van zijn seizoen naar de knoppen te helpen.
pi_154216344
Kristoff moet wel heel gemotiveerd zijn en lijkt me ook in goede vorm gezien de rit van gisteren, ik verwacht ook wel iets van hem vandaag.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:28:49 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_154216385
Waarom eigenlijk geen gele trui vandaag? Zal de sponsor van de gele trui niet leuk vinden denk ik
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:29:30 #25
438879 Carb
The Fuck Up
pi_154216401
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:23 schreef Ericr het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ht-bij-opgeven.dhtml

Kelderman zal waarschijnlijk niet al te lang meer aanmodderen. Gelet op hoe hij nu rijdt toch beter dat hij al eerder er uit was gehaald. Zit geen verbetering in en het heeft weinig zin om de rest van zijn seizoen naar de knoppen te helpen.
Artikel lijkt gebaseerd op een interview van gistermorgen. (http://nos.nl/tour/artike(...)eek-in-zijn-rug.html)
In dit interview (na de etappe, tweede filmpje) http://nos.nl/tour/artike(...)e-er-mooi-langs.html zegt Kelderman "Opzich ging het wel een stukje beter. Ik denk dat de warmte mij wel goed heeft gedaan."
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:30:35 #26
438879 Carb
The Fuck Up
pi_154216419
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:28 schreef Blik het volgende:
Waarom eigenlijk geen gele trui vandaag? Zal de sponsor van de gele trui niet leuk vinden denk ik
Houder van de gele trui start niet.
pi_154216442
Ik denk dat we vandaag een Nederlander als eerste over de finishlijn zien komen, en dan noem ik een Sinkeldam :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_154216570
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:32 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat we vandaag een Nederlander als eerste over de finishlijn zien komen, en dan noem ik een Sinkeldam :)
Je bent wel heel erg optimistisch. En hij is niet eens fit.
pi_154217127
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:32 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat we vandaag een Nederlander als eerste over de finishlijn zien komen, en dan noem ik een Sinkeldam :)
Ga je dit de komende jaren elke etappe doen totdat hij ook echt gewonnen heeft een keer?
Jack does it in real time...
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:08:44 #30
62913 Blik
The one and Only!
pi_154217224
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:30 schreef Carb het volgende:

[..]

Houder van de gele trui start niet.
Ja, maar dan krijgt de nummer 2 toch automatisch de gele trui. Of mag dat alleen als je ook ceremonieel de gele trui toebedeelt hebt gekregen?
  Redactie Sport vrijdag 10 juli 2015 @ 11:09:27 #31
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_154217240
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, maar dan krijgt de nummer 2 toch automatisch de gele trui. Of mag dat alleen als je ook ceremonieel de gele trui toebedeelt hebt gekregen?
http://nos.nl/tour/artike(...)le-trui-in-tour.html
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:10:30 #32
62913 Blik
The one and Only!
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:13:34 #33
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_154217361
Je zult dus gewoon met een treintje van 4 man als eerste de voorlaatste rotonde moeten nemen, dan zit je fantastisch. Wie daar achterop zit moet nog keihard werken.

Al is Greipel toch puur de snelste sprinter deze Tour. Sagan verdient ook wel een zege, hopelijk vandaag
pi_154217420
Weet niet of iemand dit gisteren al had opgemerkt, maar die hele Teklehaimot-eerste-Afrikaan-in-de-bolletjestrui-hype klopt natuurlijk niet. Richard Virenque komt uit Marokko...

Eerste zwarte Afrikaan wel, maar dat klinkt zo racistisch...
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:19:47 #35
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_154217505
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:16 schreef DutchSL het volgende:
Weet niet of iemand dit gisteren al had opgemerkt, maar die hele Teklehaimot-eerste-Afrikaan-in-de-bolletjestrui-hype klopt natuurlijk niet. Richard Virenque komt uit Marokko...

Eerste zwarte Afrikaan wel, maar dat klinkt zo racistisch...
Froome is een Keniaan, wat dat betreft is er dan ook al eerder iemand in bollen geweest en zo en zo. Maar dat telt niet omdat Virenque voor Frankrijk reed en Froome rijdt voor Groot-Brittannie
pi_154217526
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Froome is een Keniaan, wat dat betreft is er dan ook al eerder iemand in bollen geweest en zo en zo. Maar dat telt niet omdat Virenque voor Frankrijk reed en Froome rijdt voor Groot-Brittannie
Froome heeft nooit de bolletjestrui gehad toch? En anders was Virenque sowieso eerder :P
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:21:56 #37
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_154217552
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:20 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Froome heeft nooit de bolletjestrui gehad toch? En anders was Virenque sowieso eerder :P
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-bolletjestrui.dhtml
  Redactie Sport vrijdag 10 juli 2015 @ 11:24:31 #38
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_154217611
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:16 schreef DutchSL het volgende:
Weet niet of iemand dit gisteren al had opgemerkt, maar die hele Teklehaimot-eerste-Afrikaan-in-de-bolletjestrui-hype klopt natuurlijk niet. Richard Virenque komt uit Marokko...

Eerste zwarte Afrikaan wel, maar dat klinkt zo racistisch...
Eerste zwarte/donkerkleurige president klinkt ook racistisch maar dat werd ook gezegd :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:24:54 #39
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_154217621
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 01:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Etappe 7: Livarot - Fougères, 190,5 km<knip>
^O^ maar weer.
pi_154218156
quote:
Ok, my bad. Toch was Virenque eerder :P
pi_154218368
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 08:38 schreef de_boswachter het volgende:
Das godnondeju unne mooie tank jongen.
Kunde Skijndel mooi kapot mi schiete jonguh.
pi_154218404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:23 schreef Ericr het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ht-bij-opgeven.dhtml

Kelderman zal waarschijnlijk niet al te lang meer aanmodderen. Gelet op hoe hij nu rijdt toch beter dat hij al eerder er uit was gehaald. Zit geen verbetering in en het heeft weinig zin om de rest van zijn seizoen naar de knoppen te helpen.
Lijkt me ook beter om af te stappen in zich te richten op de Vuelta.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 12:00:04 #43
194695 franklop
Fran knock
pi_154218495
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:56 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Lijkt me ook beter om af te stappen in zich te richten op de Vuelta.
Eerst zondag nog paar kilometer alles geven
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_154218514
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:05 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ga je dit de komende jaren elke etappe doen totdat hij ook echt gewonnen heeft een keer?
Ooit moet ik het toch goed hebben ? :'( :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_154219307
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 09:27 schreef Alpinist het volgende:

Ben ik lekker vrij vanmiddag, verzint mijn vrouw dat we wel weer eens na enkele maanden naar mijn schoonmoeder kunnen gaan }) . En ja, ze is een schoonmoeder uit de boekjes.
Wees een kerel en hou je poot stijf en laat je groot eeuh schoonmoeder de rambam krijgen.
En als je zin hebt geef je je vrouw een flinke veeg uit de pan later ofzo en verder zit je vanmiddag voor de buis al dan niet met bier weed chips drop tabak enz enz

Das mijn mening :6
  vrijdag 10 juli 2015 @ 12:42:16 #46
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_154219608
Greipel heeft andere problemen dan het winnen van zijn ritten

AndreGreipel twitterde op vrijdag 10-07-2015 om 09:35:32 Tried to do sth nice for my teeth+bought this healthy toothpaste in a bio shop.Turned out it is already a fight am +pm to use it.#nottasty reageer retweet
pi_154219689
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Greipel heeft andere problemen dan het winnen van zijn ritten

AndreGreipel twitterde op vrijdag 10-07-2015 om 09:35:32 Tried to do sth nice for my teeth+bought this healthy toothpaste in a bio shop.Turned out it is already a fight am +pm to use it.#nottasty reageer retweet
Wat een Duitser.
pi_154219783
Pinot heeft last van bronchitis.
pi_154219873
chute contador
pi_154219900
Contador valt maar eens in de neutrale zone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')