quote:'Zweetdruppels nog te zien' in nieuw Tour-progamma
Ander tijdstip, nieuw presentatieduo, meer tempo en het afscheid van Dalida. Het is een greep uit de veranderingen die ons te wachten staan in de NOS-programmering tijdens de Tour de France, van 4 tot en 26 juli.
Dione de Graaff presenteert vanaf 2 juli het televisieprogramma Studio Tour. Het nieuwe avondprogramma, dat de Avondetappe opvolgt, is elke dag te zien tussen 19.00 en 19.55 uur op NPO 1.
Nieuw avondprogramma
Studio Tour zit 'dicht op de koers' en neemt met een actuele gast de laatste ontwikkelingen uit La Grande Boucle door.
"In tegenstelling tot de Avondetappe, die vaak rond 22.00 uur werd uitgezonden, zitten we nu dichter op de koers. We willen het zweet op het voorhoofd van de renners zien", licht eindredacteur Jeroen Koster toe.
Zeven 'wegkapiteins'
Gert van 't Hof neemt de presentatie vanuit de studio in Hilversum voor z'n rekening. Hij wordt bijgestaan door een prominente wielerliefhebber en afwisselend door zeven 'wegkapiteins', te weten: Henk Lubberding, Rob Harmeling, Niki Terpstra, Michiel Elijzen, Theo Bos, Marijn de Vries en Karsten Kroon.
Er zijn meer veranderingen aanstaande. "De eindtune verdwijnt. Dalida paste bij een avondprogramma. Nu eindigen we het programma op een moment dat de avond nog jong is. Een bandje met muziek ligt dan minder voor de hand", aldus Koster.
Extra livestream
Ook op internet zijn er de nodige aanpassingen in aantocht. Er komt op NOS.nl naast de gebruikelijke livestream een tweede stream met extra aangeleverde beelden uit de Tour van vijf motorcamera's.
Bovendien heeft de NOS een speciale Tour-app ontwikkeld. De app heeft een functie waarmee de gebruiker een 'live-presentatie' van de Tour kan doen. Het is aan de gebruiker of hij/zij dit thuis op de bank of in de koers doet.
Radio
Op de radio wordt eveneens uitgebreid stilgestaan bij de Tour-start in Utrecht. Op 2, 3 en 4 juli komt er tussen 18.00 en 23.00 vanuit het oude postkantoor een programma vanuit de Domstad.
En, zoals elk jaar, ontbreekt Radio Tour de France niet. Elke dag tussen 14.00 en 18.00, gepresenteerd door Robbert Meeder en Jurgen van den Berg.
Mart Smeets
Mart Smeets was jarenlang het gezicht van de Avondetappe. Mart blijft voor het nieuwe programma behouden. In een dagelijkse rubriek neemt hij de historische Tour de France van 1989 onder de loep.
Het was de Tour die met het kleinste verschil in de geschiedenis van de Ronde van Frankrijk werd beslist. Greg LeMond bleef die zomer Laurent Fignon acht seconden voor.
twitter:hendriksmj twitterde op vrijdag 10-07-2015 om 16:53:09Atari-ringtone van Super Laurens. Downloadbaar! http://t.co/Zs9vEaojEM reageer retweet
Ik heb er op ingezet dat hij vandaag geen top-3 rijdt en dat hij deze Tour geen etappe wint dus ik hoop het nietquote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou Cavendish kunnen winnen vandaag?
Had je dat gedaan ja?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb er op ingezet dat hij vandaag geen top-3 rijdt en dat hij deze Tour geen etappe wint dus ik hoop het niet
quote:
Is toch de sprinter in de studio natuurlijk.quote:
Jack van Gelder praktijken.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:05 schreef wimderon het volgende:
Gelukkig is Dione in Frankrijk, om van daaruit te vertellen wat er over Tony Martin op twitter staat.
Qua stem is het net Dave von Raven..quote:
Misschien is het zijn peetvader.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Qua stem is het net Dave von Raven..
Bergen tijdens een vlakke etappe.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Waarom moet Dione vertellen hoe het AK er uit ziet?
Rot op, joh.
Klant van die kapper naast hem en hij regelt de plaatselijke kermiskoers in Rotterdam.quote:
Tis zn concurrent volgens googlequote:
Houdoe.quote:
Tot zover de kennis van wielrennen bij de NOS, maar dat wisten we al.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:37 schreef Slobeend het volgende:
'Iedereen is enorm verbaasd'Wat een onzin.
Dat zal lekker meuren, in de Bretonse zonquote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:37 schreef b2py het volgende:
Dione heeft potjandrie al de hele dag dezelfde jurk aan..
Het was redelijk voorspelbaar dat hij het een keer ging proberen, kijkend naar de Dauphine.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:37 schreef Slobeend het volgende:
'Iedereen is enorm verbaasd'Wat een onzin.
Alsof Dione naar andere dingen kijkt dan wat de NOS uitzendtquote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:38 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Het was redelijk voorspelbaar dat hij het een keer ging proberen, kijkend naar de Dauphine.
Wat is de Dauphine??? #werkenbijdenosquote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:38 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Het was redelijk voorspelbaar dat hij het een keer ging proberen, kijkend naar de Dauphine.
Kudus > Teklehaimanotquote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:36 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik vind die Teklehaimanothype wel vermoeiend.
Die is gisterenavond gedraaid aan het Vive le Velo-rad. Dat geheel terzijde.quote:
quote:Tom Dumoulin is zes weken uitgeschakeld met zijn schouderblessure, zo werd op vrijdag duidelijk gemaakt door zijn ploeg Giant-Alpecin. De Limburger hoeft niet te worden geopereerd aan de schouder, die kleine breukjes opliep in zijn val op maandag.
Hij heeft Paolini gejinxed.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:50 schreef Alcatranz. het volgende:
Heb ik iets gemist of heeft die Dave niets gezegd?
Volgens mij behoren minstens twee van bovenstaande zaken wel tot het format, maar verder ben ik het met je eens.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Het format is niet verkeerd, ECHTER:
- Tijdstip is verkeerd, waarom niet van 21:00 tot 22:00?
- Programma mist sfeer, waarom niet een mooie buitenlocatie mèt publiek?
- Dione is totaal overbodig.
- Gert komt nog wat te kort om zo'n programma echt te dragen, misschien gebrek aan ervaring. Verder moet hij zich meer verdiepen in het wielrennen.
Zelfs Mevrouw van Zetten uit Tiel is inmiddels afgehaakt.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:04 schreef Ericr het volgende:
Het is gewoon te geforceerd omdat de NOS teveel schijtlol er in wil stoppen en Dione constant op diverse locaties allerlei overbodige mededelingen mag doen of geiterig een interview mag afnemen.
Een tourjournaal zonder studiogeneuzel met een terugblik op de etappe, enkele interviews ter plekke (zonder Dione) en misschien nog een luchtig item met Herman zou beter werken dan deze onzin. NOS moet eens nokken met de kijker te behandelen als kleuter maar dat is al ingezet met Smeets die ook maar al te graag voor de doorsnee kijker begrijpelijke tv wilde maken.
Je bedoelt dat Dione en Gert tot het format behoren?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:55 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Volgens mij behoren minstens twee van bovenstaande zaken wel tot het format, maar verder ben ik het met je eens.
Dat het programma wordt gepresenteerd door twee presentatoren is al deel van het format, dat er eentje op locatie interviewtjes doet en dat de andere de rol van de gastheer in de studio heeft is ook deel van het format.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Dione en Gert tot het format behoren?
Niki heeft er duidelijk wel verstand van, ik verwacht veel punten van Dylan van Baarle.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:55 schreef showtimer het volgende:
http://nos.nl/tour/artikel/2046328
Kennertje die Marijn
Ze hadden het over een bepaald budget, dus misschien waren zijn miljoenen op.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:46 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Niki heeft er duidelijk wel verstand van, ik verwacht veel punten van Dylan van Baarle.
Opvallend dat bijna iedereen Contador heeft, niemand Froome, Quintana of Nibaliquote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:55 schreef showtimer het volgende:
http://nos.nl/tour/artikel/2046328
Kennertje die Marijn
Al met al heeft Studio Tour prima gasten hoor...er is niks mis mee dat er ook iemand bij zit die het van de buitenkant bekijkt. Anders wordt het wel heel erg oude jongens krentenbrood.quote:
Ja, alleen ze nodigen bij de NOS allemaal mensen uit die met een heel ander verhaal komen. Een tekenaar, zo'n acteur die over een andere acteur moet pratenquote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Al met al heeft Studio Tour prima gasten hoor...er is niks mis mee dat er ook iemand bij zit die het van de buitenkant bekijkt. Anders wordt het wel heel erg oude jongens krentenbrood.
16 September 2015 (France)quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:58 schreef showtimer het volgende:
Is die Lance film al uit dan? Of gaan ze een trailer analyseren?
Dione gaat straks weer heerschen in haar interviewtje.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:02 schreef roos94 het volgende:
Ik zit weer klaar voor een nieuw topshowtje
Jazeker.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:03 schreef Sked het volgende:
[..]
Maar ligt de Muur van ook echt in het dorpje???
DioneGodinquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dione gaat straks weer heerschen in haar interviewtje.
Ja, let beter op op schoolquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:03 schreef Sked het volgende:
[..]
Maar ligt de Muur van ook echt in het dorpje???
Dione is een vies oud wijfquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik snap die Dione adoratie niet.
Ik gok dat Vuillermoz vandaag wint.
Kut spoiler, sommige mensen zoals ik hebben de etappe niet gezien, ja.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe weet je dan dat het een spoiler is en niet een voorspelling?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:08 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Kut spoiler, sommige mensen zoals ik hebben de etappe niet gezien, ja.
Dione ziet er voor haar leeftijd prima uit...verder voegt ze idd niet heel veel toe aan deze show.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Omdat hij altijd dit soort posts maakt. Ook bij het voetbal.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:09 schreef Sked het volgende:
[..]
Hoe weet je dan dat het een spoiler is en niet een voorspelling?
Perfecte vrouw. Looks, brains, personality. Alles in 1quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
rare stylist heeft ze.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:11 schreef showtimer het volgende:
Helemaal geen blote beentjes voor Dioon
Vuillemosquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe spreek je het nu uit? Vwieljermoooo?
Spreek je die s uit ja?quote:
2 jaar geleden nog mijn adoptierennerquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:09 schreef showtimer het volgende:
Zou Mart bij Vuillermoz de "die kent u niet" gedaan hebben?
quote:
quote:
Laatst won een Colombiaan de bolletjestrui. Herbert was toen echt in vorm.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:24 schreef Badr_Harry het volgende:
Negers en bolletjes, blijft een goeie combi
Dione is DE wielrenmilf van Nederlandquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:29 schreef PowerLoungen het volgende:
Dione heeft veel met wielrennen zo te horen
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:32 schreef kibo het volgende:
[..]
Dione is DE wielrenmilf van Nederland![]()
Weet jij een betere soms?
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:35 schreef danos het volgende:
Wat een kutvragen weer van Gert, zou die moe zijn
Leo heeft een leuke dochterquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:32 schreef kibo het volgende:
[..]
mwah sommige zijn wel leuk.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:36 schreef Ajacied422 het volgende:
Deze quiz is ook zo schijtvervelend, hé.
Ik mis de REBUS.
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:32 schreef kibo het volgende:
[..]
Danielle Overgaagquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:32 schreef kibo het volgende:
[..]
doe dit maar niet meer.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]Tekkel Autoties.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik zie m echt nietquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je bent niet geselecteerd voor de koelkast.
Anders kunnen ze 100 jaar wielrennen niet uitzendenquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:45 schreef Rickertman96 het volgende:
Waarom geven ze die doping lul zoveel aandacht
#TeamBreukinkquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:45 schreef wimderon het volgende:
Jean was eigenlijk een best slechte commentator afgaande op alle fragmenten die je terughoort.
goeie vergelijking ookquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lance Armstrong > Dione de Graaff
Jammer dat De Vos en De Mos geen wielercommentaarduo zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ducrot en Dijkstra is het beste wielercommentaarduo ooit.
schelvisquote:
God wat had die een vervelende stem. Gelukkig hebben we nu Adriaantje.quote:
Hier is de buurt hadden ze een pastoor uit België met hetzelfde probleem....Heilig werd geilig.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij verwisselde idd wel zo nu en dan de G en H.
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 20:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hier is de buurt hadden ze een pastoor uit België met hetzelfde probleem....Heilig werd geilig.
Echt hequote:Op zaterdag 11 juli 2015 20:00 schreef Kazenbazen het volgende:
Pure diarree dit format, hetzelfde geldt voor Tour du Jour. Wat een armoe op de Nederlandse televisie hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |