SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Van Wageningen de Grebbenberg op.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
10%? Waar hebben wij 10%? 21% is het steilste wat ik ooit heb gefietst, volgens mij. Dat was overigens best pittig...![]()
Die regen is wel even goed voor de tuin
http://heuvelsfietsen.nl/Utrechtse_Heuvelrug/Grebbeberg.phpquote:Op woensdag 8 juli 2015 23:27 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Van Wageningen de Grebbenberg op.
Volgens mij zegt het bordje wat anders, maar hoe dan ook dat ding is steil.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:30 schreef Burner82 het volgende:
[..]
http://heuvelsfietsen.nl/Utrechtse_Heuvelrug/Grebbeberg.php
Steilste is 6.5, gemiddeld 3.5
Klimmen: 36 m
Steilste 300 m: 6.5%
Voet: 5 m
Top: 41 m
Gemiddelde helling: 3.5%
Lengte: 1040 m
vanuit: Wageningen
Straten: Grebbeweg (N225)
Sorry![]()
Dan staat Froome onderhand nog stilquote:
quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:42 schreef INViCTuS het volgende:
Kan ook zijn dat het 19% is, maar dat kleine verschil is te verwaarlozen. Overigens was het een vrij lange klim, maar logischerwijs niet het hele stuk zo steil. Probeer 'm te vinden, maar kan 'm vooralsnog niet vinden. Weet dat het ergens in de buurt van Freissinières is
Ze trainen beide denk ik voluitquote:Op donderdag 9 juli 2015 00:03 schreef INViCTuS het volgende:
Dat ziet er ook eigenlijk niet uit. Die lui trainen op zo'n dermate manier dat zij puur en alleen spieren en conditie hebben en helemaal geen vet. Ben zelf ook meer een klimmer dan daler, ook bij het hiken.
Om het weer er even bij te betrekken en niet te off-topic te gaan: ik kijk wel uit naar de berg etappes en het altijd veranderlijke weer daarniets is mooier dan nachtelijk onweer in de bergen
Wow dat moet eng zijn zegquote:
quote:Op donderdag 9 juli 2015 01:34 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wow dat moet eng zijn zeg. Ik las op FB berichten over veel gewonden en 1 dode, kan daar niks van bevestigen.
2 doden volgens Italiaanse krantenquote:Op donderdag 9 juli 2015 00:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.youreporter.it(...)i_Dolo_08_07_2015/#2
2 doden bij tornado in Mira, Venezia
Kolerequote:Op donderdag 9 juli 2015 01:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
2 doden volgens Italiaanse kranten
http://www.weather.com/ne(...)eport-tornado-damage
In Tornado alley heb je de waarschuwing: er is er geen vandaag....quote:Op donderdag 9 juli 2015 01:45 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Kolere. Ja in Europa hebben we niet de waarschuwingssystemen als in Tornady Alley in Amerika, hier wordt men compleet verrast door zulke fenomenen.
Kan je je al voorstellen dat hier de sirenes afgaan en je een SMS alert krijgt omdat er meerdere f3 tornado's in de omgeving gespot zijnquote:Op donderdag 9 juli 2015 01:46 schreef Burner82 het volgende:
[..]
In Tornado alley heb je de waarschuwing: er is er geen vandaag....
Maar er zo hard op in blijven rijden... Ik denk dat ik vol op de rem had getrapt
Kun je je voorstellen dat je bij iemand in de auto zit, die auto's die remmen ervoor verrot scheldt, er daarna vol gas op af rijdt, vervolgens toch maar de achteruit op zoekt?quote:Op donderdag 9 juli 2015 01:48 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Kan je je al voorstellen dat hier de sirenes afgaan en je een SMS alert krijgt omdat er meerdere f3 tornado's in de omgeving gespot zijn. En dan de schuilkelders opzoeken die niemand heeft.
Ja die mensen in het filmpje zijn gewoon lomp.quote:Op donderdag 9 juli 2015 01:51 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Kun je je voorstellen dat je bij iemand in de auto zit, die auto's die remmen ervoor verrot scheldt, er daarna vol gas op af rijdt, vervolgens toch maar de achteruit op zoekt?
En laten we even eerlijk zijn... De huizen in Tornado Alley zijn meestal prefab multiplex-huizen... paar leuke bakstenen schrootjes er tegenaan zodat het een huis lijkt en klaar.
Ik huf en ik puf....
Hier in NL zijn het meestal constructie-fouten en extreme situaties die daar zelden voorkomen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 01:57 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ja die mensen in het filmpje zijn gewoon lomp.
Ik vraag me wel altijd af hoe onze huizen het zouden doen in een tornado, die houten rommel daar wordt gewoon zo weggeblazen, maar is het bij ons wel zo stevig? Hier zorgt een downburst of windhoos voor daken die erafgaan, gevels waaien eraf, soms sneuvelt een balkon of een dakkapel, maar dat zijn windsnelheden van niks vergeleken met een tornado.
Dat is wel een dik voordeel hier, alle electriciteit ondergronds. Blijft zo opvallend in Belgie dat het daar anders is, net als de wegen die net na de grens meteen prut zijnquote:Op donderdag 9 juli 2015 02:00 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hier in NL zijn het meestal constructie-fouten en extreme situaties die daar zelden voorkomen.
Als je gaat kijken waar daar de slachtoffers vallen: 1: woonwagenkampen, 2: rondvliegende/afbrekende elektriciteitspalen... (Op de een of andere manier moet het daar, net zoals in belgie trouwens, nog steeds bovengronds...) 3: overstromingen/landslides...
Ja, blijft heel apart... Ik kijk wielrennen altijd op de Belg... En die zijn echt lyrisch over de fietspaden bijvoorbeeld al. Geasfalteerd, vaak van de weg gescheiden... Ze zeggen zelf al: zo goed zijn onze wegen niet eensquote:Op donderdag 9 juli 2015 02:02 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat is wel een dik voordeel hier, alle electriciteit ondergronds. Blijft zo opvallend in Belgie dat het daar anders is, net als de wegen die net na de grens meteen prut zijn.
Dat commentaar ookquote:Op donderdag 9 juli 2015 02:04 schreef Rabieluh het volgende:
Gelukkig hebben we hier bijna alleen maar schattige windhoosjes.
Kijk nou hoe leuk deze allemaal rommel laat rondfladderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |