Hij wint een keer met twee banden verschil tegen een Cavendish die veel te vroeg moet gaan en Sagan die vanuit het wiel twee banddiktes tekort komt. Vandaag wint hij nipt van Sagan die uit het wiel van Greipel werd gebeukt door Degenkolb die topsnelheid mistquote:
Je kan je toch niet baseren op tussensprintsquote:Op woensdag 8 juli 2015 18:10 schreef maerk het volgende:
[..]
Ik vind het vrij duidelijk, ook in de tussensprints.
Greipel is met afstand de beste sprinter deze Tour.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:11 schreef Sked het volgende:
[..]
Hij wint een keer met twee banden verschil tegen een Cavendish die veel te vroeg moet gaan en Sagan die vanuit het wiel twee banddiktes tekort komt. Vandaag wint hij nipt van Sagan die uit het wiel van Greipel werd gebeukt door Degenkolb die topsnelheid mist
Dat Sagan zeker 5 km/h harder ging zegt voor mij dat Greipel niet met overmacht de beste sprinter is. De beste, ok, maar niet met overmachtquote:Op woensdag 8 juli 2015 18:10 schreef maerk het volgende:
[..]
Ik vind het vrij duidelijk, ook in de tussensprints.
Goed argument.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:12 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Greipel is met afstand de beste sprinter deze Tour.
Mijn argument heeft al 2 keer met 4 fietslengtes gewonnen.quote:
Je begint je een beetje te gedragen als een doorsnee TDF kijkerquote:Op woensdag 8 juli 2015 18:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Mijn argument heeft al 2 keer met 4 fietslengtes gewonnen.
Ja zo kan je nog wel 20 redenen bedenken, jezelf goed positioneren is gewoon een belangrijk onderdeel van het sprinten.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:11 schreef Sked het volgende:
[..]
Hij wint een keer met twee banden verschil tegen een Cavendish die veel te vroeg moet gaan en Sagan die vanuit het wiel twee banddiktes tekort komt. Vandaag wint hij nipt van Sagan die uit het wiel van Greipel werd gebeukt door Degenkolb die topsnelheid mist
Maar hoe kan je zeggen dat iemand met overmacht de beste sprinter is als het twee keer vrij close aan de finish is geweest?quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:15 schreef maerk het volgende:
[..]
Ja zo kan je nog wel 20 redenen bedenken, jezelf goed positioneren is gewoon een belangrijk onderdeel van het sprinten.
En nee ik baseer me niet op tussensprints ik zeg ook in de tussensprints is hij de sterkste. Dus overall domineert hij dus.
Ligt ook aan de tegenstand hoor, in zijn 'beste' jaren moest hij opboksen tegen mensen als Farrar, Goss, Hushovd, Hagen, een Peta op zijn retour en Freire. Geen enkele van die sprinters heeft de snelheid van Greipel, laat staan Kittel.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Inderdaad, duidelijk dat hij in tegenstelling tot een paar jaar terug niet meer iedereen op kan rollen vanuit geslagen positie of weg kan komen met veel te vroeg op kop komen.
Maar Etixx komt ook voor de zoveelste keer veel te vroeg met hun trein. Blijf gewoon zitten tot de klassementsploegen bij de 3 kilometer van kop af gaan in plaats van een halve trein op te offeren naast een of meerdere treintjes van klassementsploegen.
Vandaag helemaal stom ja, want er waren geen vluchters meer dus die hoefden ze niet terug te halen. En Der Panzerwagen moet in de laatste 2/3 kilometer op kop, niet op 8 van de streep.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Inderdaad, duidelijk dat hij in tegenstelling tot een paar jaar terug niet meer iedereen op kan rollen vanuit geslagen positie of weg kan komen met veel te vroeg op kop komen.
Maar Etixx komt ook voor de zoveelste keer veel te vroeg met hun trein. Blijf gewoon zitten tot de klassementsploegen bij de 3 kilometer van kop af gaan in plaats van een halve trein op te offeren naast een of meerdere treintjes van klassementsploegen.
Sagan zal morgen wel weer tweede worden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:16 schreef Mani89 het volgende:
Ik ga wel lachen als Sagan morgen weer verliest, wat onvermijdelijk is, uiteindelijk.
Ach ja noem het zoals je wilt: domineren, overmacht, de beste zijn etc..quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:16 schreef Sked het volgende:
[..]
Maar hoe kan je zeggen dat iemand met overmacht de beste sprinter is als het twee keer vrij close aan de finish is geweest?
Dan ben je gewoon de beste, maar niet met overmacht.
Aankomst morgen moet Sagan wel veel meer liggenquote:Op woensdag 8 juli 2015 18:16 schreef Mani89 het volgende:
Ik ga wel lachen als Sagan morgen weer verliest, wat onvermijdelijk is, uiteindelijk.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:12 schreef Mani89 het volgende:
Greipel is met afstand de beste sprinter deze Tour.
Waarom snap je dat niet?quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:35 schreef bianconeri het volgende:
Hmm, weer een sprint waarbij de beste sprinter niet wint.
Chaotische finale ook.
Heb ook weer op Degenkolb gelet, snap nog niet zo waarom die opgehemeld wordt altijd.
Omdat die al best wat sprintjes gewonnen heeft in zijn carričrequote:Op woensdag 8 juli 2015 18:35 schreef bianconeri het volgende:
Hmm, weer een sprint waarbij de beste sprinter niet wint.
Chaotische finale ook.
Heb ook weer op Degenkolb gelet, snap nog niet zo waarom die opgehemeld wordt altijd.
twitter:wielerman twitterde op woensdag 08-07-2015 om 18:21:51Ontredderde @DeGendtThomas gesproken. Ribben en schouder worden nader onderzocht. #tdf15 reageer retweet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |