abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154182465
Uitstekelbaars, tis serieus vrij ingewikkeld om je te volgen, ik merkte alleen op dat de referenties tot het schapen van stof / klei slaat op de tot standkoming van Adam en het vervolgproces van de zgn embryonale proces een proces is wat afspeelt in de baarmoeder, met de afstammelingen van Adam en Eva. dus twee verschillende zaken.

Die dust slaat wederom weer op het proces van Adam, ook in de context van 'you', gezien er wordt verwezen naar Adam's schepping.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2015 21:37:52 ]
  woensdag 8 juli 2015 @ 21:44:04 #52
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_154182757
quote:
Uitstekelbaars, tis serieus vrij ingewikkeld om je te volgen, ik merkte alleen op dat de referenties tot het schapen van stof / klei slaat op de tot standkoming van Adam en het vervolgproces van de zgn embryonale proces een proces is wat afspeelt in de baarmoeder, met de afstammelingen van Adam en Eva. dus twee verschillende zaken.

Die dust slaat wederom weer op het proces van Adam, ook in de context van 'you', gezien er wordt verwezen naar Adam's schepping.
Zo kun je het ook lezen. Neemt niet weg dat allah denkt dat je kindjes kan maken door bloed en sperma samen te voegen. En dat hij vergeten was dat hij ook nog vrouwelijke eicellen gemaakt had (en een vrij uitgebreid systeem daar omheen, iets met een cyclus ofzo). Want die worden totaal niet genoemd.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_154182840
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:44 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Zo kun je het ook lezen. Neemt niet weg dat allah denkt dat je kindjes kan maken door bloed en sperma samen te voegen. En dat hij vergeten was dat hij ook nog vrouwelijke eicellen gemaakt had (en een vrij uitgebreid systeem daar omheen, iets met een cyclus ofzo). Want die worden totaal niet genoemd.
Misschien dacht Allah dat je wel exegese er bij kon pakken of hoopte hij dat je niet de Koran zou beschouwen als biologieboek zoals andere gelovigen. Who knows.
  woensdag 8 juli 2015 @ 21:57:42 #54
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_154183228
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misschien dacht Allah dat je wel exegese er bij kon pakken of hoopte hij dat je niet de Koran zou beschouwen als biologieboek zoals andere gelovigen. Who knows.
Als hij hoopte dat ik het als sprookjesboek zou beschouwen heeft hij het prima gedaan.

Wat in ieder geval duidelijk is, is dat allah het toen gangbare onzin-verhaal omtrent embryologie letterlijk overgenomen heeft van onder andere de oude Grieken voor zijn heilige boek. Maarja, wist allah veel dat verhaal pas rond 1600 heel langzaam zou veranderen. Het was vast veel belangrijker om een mythe te herhalen en de mensheid nog eens 800 jaar in onzin te laten geloven dan om te vertellen hoe het wel zat.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_154183336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:57 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Als hij hoopte dat ik het als sprookjesboek zou beschouwen heeft hij het prima gedaan.

Wat in ieder geval duidelijk is, is dat allah het toen gangbare onzin-verhaal omtrent embryologie letterlijk overgenomen heeft van onder andere de oude Grieken voor zijn heilige boek. Maarja, wist allah veel dat verhaal pas rond 1600 heel langzaam zou veranderen. Het was vast veel belangrijker om een mythe te herhalen en de mensheid nog eens 800 jaar in onzin te laten geloven dan om te vertellen hoe het wel zat.
Enigszins wel zorgwekkend dat je het gesprek voert op een niveau waarvan je de mensen die dat doen zelf ridiculiseert moet ik wel zeggen.
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:51:30 #56
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_154185272
quote:
3s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Enigszins wel zorgwekkend dat je het gesprek voert op een niveau waarvan je de mensen die dat doen zelf ridiculiseert moet ik wel zeggen.
Het is dan ook een ridiculous verhaal. Ridiculiseren is in dit geval dus niets anders dan het op de juiste waarde schatten.

Bekijk het vanaf mijn kant. Een zogenaamd alwetende god legt aan zijn schepsels uit hoe ze gemaakt worden maar vergeet daarbij de eicel te noemen en maakt blunder na blunder in de beschrijving en vervolgens moeten de niet-alwetende volgelingen de god de hand boven het hoofd houden door te opperen dat "hij het allemaal heus niet zo bedoelde tijdens zijn spreekbeurt".

Of jouw optie: allah hangt een klets(moeder)koek verhaal op om te kijken hoe zijn volgelingen 800 jaar later erachter moeten komen dat het totale onzin is. Wat vervelend is want als ze dit onder ogen zien en erkennen dat de koran fout zit ze uiteindelijk de ketenen omkrijgen en in het kokende water en vuur gaan, weet je nog?

Of hij nou opzettelijk onzin verkondigde of niet, als eerstejaars geneeskundestudent zou Allah hooguit een 2 halen voor zijn tentamen anatomie.
pi_154185455
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:51 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Het is dan ook een ridiculous verhaal. Ridiculiseren is in dit geval dus niets anders dan het op de juiste waarde schatten.

Bekijk het vanaf mijn kant. Een zogenaamd alwetende god legt aan zijn schepsels uit hoe ze gemaakt worden maar vergeet daarbij de eicel te noemen en maakt blunder na blunder in de beschrijving en vervolgens moeten de niet-alwetende volgelingen de god de hand boven het hoofd houden door te opperen dat "hij het allemaal heus niet zo bedoelde tijdens zijn spreekbeurt".

Of jouw optie: allah hangt een klets(moeder)koek verhaal op om te kijken hoe zijn volgelingen 800 jaar later erachter moeten komen dat het totale onzin is. Wat vervelend is want als ze dit onder ogen zien en erkennen dat de koran fout zit ze uiteindelijk de ketenen omkrijgen en in het kokende water en vuur gaan, weet je nog?

Of hij nou opzettelijk onzin verkondigde of niet, als eerstejaars geneeskundestudent zou Allah hooguit een 2 halen voor zijn tentamen anatomie.
Als je het mij vraagt ben je vooral een eenzijdig betoog aan het houden, complete groepen moslims, auteurs, stichtingen zijn al weer een tijdje bezig om de Koran uitleg te verzoenen naar wederom nieuwe ontwikkelingen in de wetenschap, 'dit keer in is het wel compatibel met de wetenschap want Surah X vers Y vult dat aan met blabla' en zie daar de nieuwe wetenschappelijke wonderen in de Koran claim, als je er ook daadwerkelijk voor klaar gaat zitten mag je je ook bezig houden met gereviseerde uitleggen van de Koran om het wel passend te pakken, als je het in beginsel als ridicuul vindt, wat voor nader gedetailleerd uitwerking heb je dan nog nodig?
  donderdag 9 juli 2015 @ 09:33:09 #58
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_154192116
quote:
dit keer in is het wel compatibel met de wetenschap want Surah X vers Y vult dat aan met blabla'
blablabla lijkt me inderdaad het enige waar andere verzen die griekse mythe mee aan kunnen vullen.

quote:
als je het in beginsel als ridicuul vindt, wat voor nader gedetailleerd uitwerking heb je dan nog nodig?
Wie zegt dat ik iets nodig heb van de koran?

En ik zou een oordeel na vergelijking met de exegese en de relevante wetenschap niet echt ''in beginsel'' noemen. Inhoudelijk hebben moslims er voor zover ik weet geen antwoord op. Misschien omdat het gewoon een foutief wereldbeeld is van de schrijver? Wellicht een optie om ook te overwegen als moslim zijnde?

Grappig trouwens dat mij verweten wordt eenzijdig te zijn terwijl ik de historische context bekijk, de moeite neem om verschillende vertalingen op te zoeken en te interpreteren en deze vervolgens naast de wetenschap leg. Maar blijkbaar is vingers in de oren doen en roepen: ''het MOET gewoon kloppen, hoe dan ook!'' een veel dynamischer aanpak. Ohja, en dat uitgekauwde verhaal van prof. Keith Moore erbij halen. En natuurlijk een tekening van een bloedzuiger of een stukje kauwgom naast een embryo houden als onderdeel van je multi-disciplinaire onderzoek als moslim...

[ Bericht 25% gewijzigd door Uitstekelbaars op 09-07-2015 09:41:20 ]
pi_154192411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:45 schreef Weetnietwaarhijstaat het volgende:

Nou, ik ben toen overtuigd geraakt van bepaalde passages die in de Koran worden genoemd, waar de mensen nu pas wetenschappelijk bewijs voor hebben.
Dat was voor mij het bewijs dat het de waarheid was. Nu ben ik die opnieuw aan het bekijken, en onder andere doordat de teksten anders kunnen worden geïnterpreteerd, zijn het voor mij nu niet gelijk meer bewijzen.

Je hebt geen ex-moslim nodig om je te vertellen dat die 'Koran-wetenschap' niks opzienbarends inhoudt en al helemaal geen bewijs is voor het waarheidsgehalte van een religie. Ieder mens die rationeel kan denken kan je dat uitleggen met behulp van rede en logica.

Ik zou zeggen oriënteer je eens op kritisch denken en achteraf zul je blij zijn dat deze bevlieging maar 1,5 jaar duurde en dat je niet in Syrië geëindigd bent.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  donderdag 9 juli 2015 @ 12:44:47 #60
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_154195586
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:55 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Je hebt geen ex-moslim nodig om je te vertellen dat die 'Koran-wetenschap' niks opzienbarends inhoudt en al helemaal geen bewijs is voor het waarheidsgehalte van een religie. Ieder mens die rationeel kan denken kan je dat uitleggen met behulp van rede en logica.

Ik zou zeggen oriënteer je eens op kritisch denken en achteraf zul je blij zijn dat deze bevlieging maar 1,5 jaar duurde en dat je niet in Syrië geëindigd bent.
Wel toevallig dat ik dat onderwerp alweer aan voelde komen. Vreselijk interessant trouwens hoe mensen daardoor overtuigd kunnen worden. Voor mij zou het een dooddoener zijn dat de eicel mist. Die passage is voor mij dus een argument tegen de koran ipv voor. Maar voor anderen geen struikelblok maar juist overtuigend bewijs...

Ik ben er trouwens achter gekomen dat de Noorse mythologie de ware godsdienst is. Kijk maar:

In het begin was er niets, behalve de gapende leegte, de Oerruimte,
Huh, hoe konden zij dit 2000 jaar geleden al weten? Dat er eerst niets was?

het Ginungagap, met in het noorden de ijswereld Niflheim en in het zuiden de vuurwereld Muspellheim. Dit is duidelijk een verwijzing naar de situatie voor de oerknal (ijswereld) en die situatie na de oerknal (vuurwereld). Huh?!! Hoe wisten de Scandinavische Germanen dat er zoiets als Planck-tijd bestond ver voordat dit werd uitgevonden?!!

MAAR DAN!!

In Niflheim was een bron, Hvergelmir ofwel de Ruisende Ketel. Uit deze bron stroomden twaalf stromen, zij droegen de verzamelnaam Elivágar, en afzonderlijk waren zij Svöl, Gunurd, Formfimbul, Þul, Slíd, Hríd, Sylg, Ylg, Víd, Leiptr en Gjöll genoemd, met Gjöll dicht bij het laagste punt, Niflhel.

Bor en Sur oe akhbar! Hoe kan het dat deze wonder (spelfouten horen bij dit soort openbaringen) niet alle ongelovigen overtuigD? TWAALF stromen.

Laten wij kijken wat de gerespecteerd wetenschapper van de ongelovigen zegt:
Alle elementaire deeltjes zijn bosonen of fermionen. Deeltjes met halftallige spin zijn fermionen, en deeltjes met heeltallige spin zijn bosonen. De twaalf fermionen worden in het algemeen met materie geassocieerd en de bosonen met de fundamentele krachten.[1]

Deze wonder is ongelovelijk! De nobele Noorse schepping is hierbij bevestigT! Twaalf stromen, twaalf fermioon-dingen die voor de massa van de hemelen enzo zorgen! Op jullie knieën voor Bor, ongelovigen!!!

[ Bericht 21% gewijzigd door Uitstekelbaars op 09-07-2015 12:59:22 ]
  donderdag 9 juli 2015 @ 12:47:41 #61
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_154195660
pi_154201102
.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tevik op 10-07-2015 04:30:36 ]
pi_154202197
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:44 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Ik ben er trouwens achter gekomen dat de Noorse mythologie de ware godsdienst is. Kijk maar:

het Ginungagap, met in het noorden de ijswereld Niflheim en in het zuiden de vuurwereld Muspellheim. Dit is duidelijk een verwijzing naar de situatie voor de oerknal (ijswereld) en die situatie na de oerknal (vuurwereld). Huh?!! Hoe wisten de Scandinavische Germanen dat er zoiets als Planck-tijd bestond ver voordat dit werd uitgevonden?!!

MAAR DAN!!

In Niflheim was een bron, Hvergelmir ofwel de Ruisende Ketel. Uit deze bron stroomden twaalf stromen, zij droegen de verzamelnaam Elivágar, en afzonderlijk waren zij Svöl, Gunurd, Formfimbul, Þul, Slíd, Hríd, Sylg, Ylg, Víd, Leiptr en Gjöll genoemd, met Gjöll dicht bij het laagste punt, Niflhel.

Bor en Sur oe akhbar! Hoe kan het dat deze wonder (spelfouten horen bij dit soort openbaringen) niet alle ongelovigen overtuigD? TWAALF stromen.

Alle elementaire deeltjes zijn bosonen of fermionen. Deeltjes met halftallige spin zijn fermionen, en deeltjes met heeltallige spin zijn bosonen. De twaalf fermionen worden in het algemeen met materie geassocieerd en de bosonen met de fundamentele krachten.[1]

Deze wonder is ongelovelijk! De nobele Noorse schepping is hierbij bevestigT! Twaalf stromen, twaalf fermioon-dingen die voor de massa van de hemelen enzo zorgen! Op jullie knieën voor Bor, ongelovigen!!!
_O- _O-

TS, lees dit en ga beseffen dat het in de koran PRECIES ZO gaat....
pi_154202290
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:47 schreef Apekoek het volgende:
[ afbeelding ]
Wel handig om wat uitleg te geven bij zo'n grafiekje. De blauwe puntjes staan voor gemiddelde IQs van LANDEN, niet van individuele mensen. En dan dus hoeveel % atheist is in die landen.
pi_154202292
quote:

[..]

Wel toevallig dat ik dat onderwerp alweer aan voelde komen. Vreselijk interessant trouwens hoe mensen daardoor overtuigd kunnen worden. Voor mij zou het een dooddoener zijn dat de eicel mist. Die passage is voor mij dus een argument tegen de koran ipv voor. Maar voor anderen geen struikelblok maar juist overtuigend bewijs...

MAAR DAN!!

Hohoho. Het verhaal met 14 Manu's is ook erg overtuigend.
  donderdag 9 juli 2015 @ 23:22:13 #66
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_154210090
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:04 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Wel handig om wat uitleg te geven bij zo'n grafiekje. De blauwe puntjes staan voor gemiddelde IQs van LANDEN, niet van individuele mensen. En dan dus hoeveel % atheist is in die landen.
En des te geloviger bepaalde landen des te lager het (gemiddelde) IQ. Geloof staat logisch beredeneren en rationeel denken in de weg. Armoede leidt tot minder educatie dus minder kansen om het IQ te ontwikkelen en logisch beredenerend en rationeel de wereld in te kijken. Ik zie geloof daarom ook als een hoop middel wanneer je andere zaken niet hebt of kent. Het is een instictief middel om mensen bezig te houden en door te laten gaan bij schaarste. Een bijproduct van de hersenen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Apekoek op 09-07-2015 23:28:39 ]
pi_154213818
quote:
Waarom haal je dit aan? Dit is toch geenszins een bewijs of hulpmiddel om zijn geloof onderuit te halen. Als de tekst in die rotskoepel op Jezus slaat.. Wat is daar dan de consequentie voor ? Isa is een belangrijke profeet in de Koran. Dit wordt in de verschillende inscripties hier nog eens verduidelijkt,

Het kan zijn dat ik niet iets begrijp. Maar de betreffende arabisten beweren dat door middel van dat de inscripties over Jezus gaan mohamed een metafoor geweest zou zijn. Dit omdat een of andere Duitser zijn theorie die van geen kant deugd probeert door te dringen in zijn plaatje.
pi_154213834
quote:

[..]

MAAR DAN!!

Haaa. Leuk man. Je bent de eerste met zo een post. Moet je een spagettimonster niet aanhalen. Een vraagje.. hoe verklaar je dat de islam met relatief zeer weinig mogelijkheden op het gebied van krijgsmacht groot geworden is en zoveel terrein gewonnen heeft zonder hulp van de goddelijke macht?
pi_154214183
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 03:39 schreef bechirti het volgende:

[..]

Waarom haal je dit aan? Dit is toch geenszins een bewijs of hulpmiddel om zijn geloof onderuit te halen. Als de tekst in die rotskoepel op Jezus slaat.. Wat is daar dan de consequentie voor ? Isa is een belangrijke profeet in de Koran. Dit wordt in de verschillende inscripties hier nog eens verduidelijkt,

Het kan zijn dat ik niet iets begrijp. Maar de betreffende arabisten beweren dat door middel van dat de inscripties over Jezus gaan mohamed een metafoor geweest zou zijn. Dit omdat een of andere Duitser zijn theorie die van geen kant deugd probeert door te dringen in zijn plaatje.
Je hebt er dus niks van begrepen.
pi_154214198
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 03:43 schreef bechirti het volgende:
.. hoe verklaar je dat de islam met relatief zeer weinig mogelijkheden op het gebied van krijgsmacht groot geworden is en zoveel terrein gewonnen heeft zonder hulp van de goddelijke macht?
Dat kan je in dit boek lezen:
http://cobra.be/cm/cobra/(...)e-recensie/1.1256450
Een van die redenen was deze:
https://en.wikipedia.org/wiki/Plague_of_Justinian
Eerder de goddelijke pest. :)
Dit was ook de reden van de val van het Romeinse Rijk. Geen leger en geen boeren meer. Door zijn isolement bleef het Arabisch schiereiland gespaard. En het waren de handelaren die de pest meebrachten uit Azië via de zijderoute.

[ Bericht 8% gewijzigd door ATON op 10-07-2015 05:59:35 ]
pi_154215207
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:22 schreef Apekoek het volgende:

[..]

En des te geloviger bepaalde landen des te lager het (gemiddelde) IQ. Geloof staat logisch beredeneren en rationeel denken in de weg. Armoede leidt tot minder educatie dus minder kansen om het IQ te ontwikkelen en logisch beredenerend en rationeel de wereld in te kijken. Ik zie geloof daarom ook als een hoop middel wanneer je andere zaken niet hebt of kent. Het is een instictief middel om mensen bezig te houden en door te laten gaan bij schaarste. Een bijproduct van de hersenen.
Biggest bullcrap ever.
Allah Al Watan Al Malik
pi_154217248
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:22 schreef Apekoek het volgende:

[..]

klopt als een bus! Je kunt dat bv ook goed zien in Afrika, ongeschoold gaat men naar de toverdokter (geloof) en zodra men educatie heeft en toegang tot echte dokters gaat de bevolking liever daarheen (omdat dat natuurlijk wél helpt)
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:16:12 #73
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_154217419
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:09 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

klopt als een bus! Je kunt dat bv ook goed zien in Afrika, ongeschoold gaat men naar de toverdokter (geloof) en zodra men educatie heeft en toegang tot echte dokters gaat de bevolking liever daarheen (omdat dat natuurlijk wél helpt)
Inderdaad een voorbeeld op een kleinere schaal, maar het principe is hetzelfde.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:16:39 #74
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_154217429
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 09:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Biggest bullcrap ever.
Verklaar je nader.
pi_154217568
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 03:43 schreef bechirti het volgende:

[..]

Haaa. Leuk man. Je bent de eerste met zo een post. Moet je een spagettimonster niet aanhalen. Een vraagje.. hoe verklaar je dat de islam met relatief zeer weinig mogelijkheden op het gebied van krijgsmacht groot geworden is en zoveel terrein gewonnen heeft zonder hulp van de goddelijke macht?
waar was hun god in de 19de eeuw toen 90% van het islamitische gebied door het westen werd gekoloniseerd? Was ie toen ff met vakantie?

Wat werkelijk gebeurde was dat de islamitische wereld in de middeleeuwen zelf voorop lag qua ontwikkeling en daardoor economisch en militair machtig was en zich strek kon uitbreidden naar het westen en oosten. uiteindelijk tot Spanje en India / Indonesie

Toen kwam de Verlichting in Europa terwijl de ottomanen een kalifaat bleven, met religieuze basis en steeds verder achterop raakten bij de ontwikkeling van het westen. Waardoor ze arm en achtergesteld bleven en uiteindelijk hun rijk helemaal in stortte. Zonder olie zou dat gebied (en de religie) compleet gemarginaliseerd zijn nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')