Dit boek al gelezen ? :quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:43 schreef Weetnietwaarhijstaat het volgende:
Hallo,
Ik ben sinds een anderhalf jaar bekeerd tot de Islam, omdat ik er van overtuigd was dat het de waarheid is. Nu heb ik sinds die anderhalf jaar een aantal momenten gehad dat ik aan de waarheid van de religie twijfelde. Ik zit nu tevens in zo'n periode.
Graag zou ik willen hoe degene die moslim is geweest, de overstap naar het 'niet-moslim-zijn' heeft beleeft en voor wat hem/haar voor de twijfel over de religie heeft gezorgd
Dus ben je zelf zo iemand, of ken je zo iemand, zou je me er wellicht een hele grote dienst mee bewijzen, dat via dit topic, via een persoonlijk bericht of een ander media mede te delen.
Ik zou het erg op prijs stellen, dank je.
Misschien niet echt meer nodig omdat hij zich al aan het oriënteren is op een leven als niet-moslim.quote:
Ik had toen geen twijfels meer, die twijfels zijn later met momenten gekomenquote:Op woensdag 8 juli 2015 13:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Waarom ben je 1,5 jaar geleden bekeerd als je nog twijfels had?
Nou, ik ben toen overtuigd geraakt van bepaalde passages die in de Koran worden genoemd, waar de mensen nu pas wetenschappelijk bewijs voor hebben.quote:
Nee, nog niet. Eens kijken wat het inhoud.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:32 schreef ATON het volgende:
Dit boek al gelezen ? :
Trouw religie - De omstreden bronnen over het ontstaan van de islam
Ja die was ik ook inderdaad al tegengekomen. Daar heb ik verder niks aan gehad, haha. Denk ook niet dat dat echt van ex-moslims is. Maar bedankt voor de reactiequote:Op woensdag 8 juli 2015 14:40 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Er zijn natuurlijk wel clubjes van: http://www.ex-moslims.nl/
Haha, ik zag het net ja. Stelt niet zoveel voor. Zijn er verder geen serieuze clubs op dat gebied dan?quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:48 schreef Weetnietwaarhijstaat het volgende:
[..]
Ja die was ik ook inderdaad al tegengekomen. Daar heb ik verder niks aan gehad, haha. Denk ook niet dat dat echt van ex-moslims is. Maar bedankt voor de reactie
Nee, zover ik heb gezien valt dat wel tegen. Iets wat mijn twijfel natuurlijk weer minder kracht bijzet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:53 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Haha, ik zag het net ja. Stelt niet zoveel voor. Zijn er verder geen serieuze clubs op dat gebied dan?
'Aanvullingen of correcties? Mail ze ons.'quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:11 schreef Weetnietwaarhijstaat het volgende:
[..]
Nee, zover ik heb gezien valt dat wel tegen. Iets wat mijn twijfel natuurlijk weer minder kracht bijzet.
Ik denk eerlijk gezegd geen serieuze mensen aan de overkant te hebben in het geval van www.ex-moslims.nlquote:Op woensdag 8 juli 2015 15:13 schreef TserrofEnoch het volgende:
'Aanvullingen of correcties? Mail ze ons.'
Je kunt ze bij ex-moslim.nl dus ook gewoon mailen hierover.
Doe dat maar denk ik dan.
Verder zou je de twijfels die je hebt ook op Marokkaanse fora's oid kunnen uiten.
(al weet ik niet of dat daar goed valt )
Ik ga het boek bestellen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:32 schreef ATON het volgende:
Dit boek al gelezen ? :
Trouw religie - De omstreden bronnen over het ontstaan van de islam
Het is ook weer erg snel om te zeggen dat dan het hele boek niet klopt. Het kan ook bijvoorbeeld een fout zijn van de mens om te interpreteren dat hier de 'Drie-eenheid' mee wordt bedoeld.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:09 schreef TserrofEnoch het volgende:
In de Koran staat al een foutje over wat christenen geloven. Zo staat de drie-eenheid van de christenen in de Koran beschreven als de vader, de moeder en de zoon. Terwijl het de vader, de zoon en de heilige geest is. Uit zo'n foutje blijkt al dat het geen boek zonder fouten is, maar een product uit zijn tijd.
Als je claimt dat er geen fouten in zitten en er zitten wel fouten in dan blijft die claim niet overeind snap je.quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:28 schreef Weetnietwaarhijstaat het volgende:
[..]
Het is ook weer erg snel om te zeggen dat dan het hele boek niet klopt. Het kan ook bijvoorbeeld een fout zijn van de mens om te interpreteren dat hier de 'Drie-eenheid' mee wordt bedoeld.
Het betreffende vers waarnaar je verwijst is geen uitleg van de drie-eenheid, maar gaat over het nemen van Jezus en Maria als goden naast God. En in die tijd had je wel sekten die Maria zagen als godin, ook in Arabië. Het vers is dus geen uitleg van de drie-eenheid, maar gaat over shirk (afgoderij).quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:09 schreef TserrofEnoch het volgende:
In de Koran staat al een foutje over wat christenen geloven. Zo staat de drie-eenheid van de christenen in de Koran beschreven als de vader, de moeder en de zoon. Terwijl het de vader, de zoon en de heilige geest is. Uit zo'n foutje blijkt al dat het geen boek zonder fouten is, maar een product uit zijn tijd.
''The Collyridians have become of interest in some recent Christian–Muslim religious discussions in reference to the Islamic concept of the Christian Trinity. The debate hinges on some verses in the Qur'an, primarily [Quran 5:73], [Quran 5:75], and [Quran 5:116] in the sura Al-Ma'ida, which have been taken to imply that Muhammad believed that Christians considered Mary part of the Trinity. This idea has never been part of mainstream Christian doctrine, and is not clearly and unambiguously attested among any ancient Christian group (including the Collyridians). But there has been some modern speculation that Muhammad might have confused heretical Collyridian beliefs with those of orthodox Christianity. There is no evidence that Collyridianism still existed in Muhammad's time (the 6th and 7th centuries AD), but perhaps the idea of the divinity of Mary might have been associated with Christian belief in Arabia because of the heritage of the Collyridian heresy.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:05 schreef Tevik het volgende:
[..]
Het betreffende vers waarnaar je verwijst is geen uitleg van de drie-eenheid, maar gaat over het nemen van Jezus en Maria als goden naast God. En in die tijd had je wel sekten die Maria zagen als godin, ook in Arabië. Het vers is dus geen uitleg van de drie-eenheid, maar gaat over shirk (afgoderij).
Wrs alleen van relnichten zoals Jami, wat meer neerkomt op een moslimhaatclub.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:53 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Haha, ik zag het net ja. Stelt niet zoveel voor. Zijn er verder geen serieuze clubs op dat gebied dan?
Tering, aan de (on)goddelijkheid van Jezus zijn misschien maar max 10 verzen aan gewijd in de Koran.quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:57 schreef Manke het volgende:
De koran had 1 doel en dat was de dood/bloedoffer van Jezus te ontkennen, de rest eromheen is er om het allemaal overtuigend te maken, zoals met 'wetenschappelijke wonderen' en zeggen dat allah de zelfde god is als van de Israëlieten. In de bijbel staat dat als een geest (zoals jibreel) belijdt dat Jezus de zoon van God is en in het vlees is gekomen, deze geest komt van God, zo niet, dan komt deze van satan.
in het nt 9 keerquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tering, aan de (on)goddelijkheid van Jezus zijn misschien maar max 10 verzen aan gewijd in de Koran.
Ja superleuk enzo, maar zoveel aandacht en focus geeft de Koran ook weer niet op Jezus. Zeker niet om het te benoemen als iets wat centraal om de Jezus figuur draait met wat aanvullingen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:32 schreef Manke het volgende:
[..]
in het nt 9 keer
https://carm.org/bible-verses-show-jesus-divine
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |