abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154150500
.....werk

Ik werk bij een groot bedrijf namens een extern bedrijf dat mij weer via een uitzendbureau heeft aangenomen. Nu zoeken bij dat grote bedrijf zelf nog mensen, en ik zit erover te denken om daar te solliciteren.

Het uitzendbureau gaat dat natuurlijk nooit goedvinden, dat weet ik wel. Maar het grote bedrijf zelf, hebben die er nou voordeel bij als ze me individueel aannemen ipv via een uitzendbureau?
Het is wetenschappelijk bewezen dat een deuropening je dingen makkelijker laat vergeten
pi_154150611
Ja, scheelt ze (een klein beetje) geld, ik weet niet hoe je met je direct leidinggevende overweg kan, maar misschien een goed idee om met hem/haar te bespreken :)
pi_154150670
Bij wet is het verboden om binnen 6 maanden tijd bij dezelfde werkgever te werken als wanneer je het via een uitzendbureau deed. Echter kan het zijn dat het uitzendbureau een boete oplegt aan de werkgever waarna je vrij bent om daar te werken.

Zeer krom ik weet het. Ik heb hetzelfde meegemaakt kreeg eerst een positieve reactie van het bedrijf uit. Daarna kwam het uitzendbureau erachter (omdat ik open kaart speelde) en daarna was de pret over. :{
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:56:07 #4
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_154150686
Mag ik vragen waarom het uitzendbureau dat niet goedvindt? Heb je daar een contract? Ik ben niet bekend met uitzendbureaus, vraag me gewoon af waarom :P

Edit: nevermind :@
  Donald Duck held dinsdag 7 juli 2015 @ 19:56:21 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_154150698
Die zullen minder aan je kwijt zijn. Bovenop je salaris betalen ze nu nog een pak geld voor de dienst die het uitzendbureau levert.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_154150704
Mag dat überhaupt wel? Lees je contract eens goed door.

Ik ben namelijk gedetacheerd bij een bedrijf en ik mag niet zelf bij het bedrijf aan het werk (zonder goedkeuring)
pi_154150742
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:56 schreef Ceviche het volgende:
Mag ik vragen waarom het uitzendbureau dat niet goedvindt? Heb je daar een contract? Ik ben niet bekend met uitzendbureaus, vraag me gewoon af waarom :P
Zij vinden dat ze jou werk aanbieden en daarom vinden ze het wel zo eerlijk dat jij een deel van het salaris weggeeft aan hun. (Zie het als de oude koppelbazen).
pi_154150774
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Die zullen minder aan je kwijt zijn. Bovenop je salaris betalen ze nu nog een pak geld voor de dienst die het uitzendbureau levert.
Echter krijgen ze een boete die op kan lopen tot een half jaar salaris wanneer het uitzendbureau erachter komt.
pi_154150894
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:58 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Echter krijgen ze een boete die op kan lopen tot een half jaar salaris wanneer het uitzendbureau erachter komt.
Dan zouden ze zelf óók even het contract moeten nakijken wat ze met het uitzendbureau hebben.
pi_154151011
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:02 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dan zouden ze zelf óók even het contract moeten nakijken wat ze met het uitzendbureau hebben.
Het uitzendbureau die deze handelswijze hanteert heet Studentenwerk/Youngcapital (waarschijnlijk hebben ze zich inmiddels ingedekt met nog meer namen.

Ik zeg niet dat elk uitzendbureau gelijk is. Wel vind ik dat uitzendbureaus te veel macht hebben op de arbeidsmarkt.
pi_154151074
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:57 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Zij vinden dat ze jou werk aanbieden en daarom vinden ze het wel zo eerlijk dat jij een deel van het salaris weggeeft aan hun. (Zie het als de oude koppelbazen).
Je geeft niet een deel van je salaris weg stop eens met onzin verspreiden
pi_154151114
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:06 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het uitzendbureau die deze handelswijze hanteert heet Studentenwerk/Youngcapital (waarschijnlijk hebben ze zich inmiddels ingedekt met nog meer namen.

Ik zeg niet dat elk uitzendbureau gelijk is. Wel vind ik dat uitzendbureaus te veel macht hebben op de arbeidsmarkt.
Ah, die ken ik wel ja, ooit in een grijs verleden ook wel eens mee in contact geweest. En verder helemaal eens met je post, wat mij betreft mag die constructie wat vrijer (overstappen direct naar de werkgever op kortere termijn). Het is wel zo dat uitzendbureau's niet een deel van het salaris pakken, ze krijgen gewoon extra betaald door de werkgever.
pi_154151119
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:08 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je geeft niet een deel van je salaris weg stop eens met onzin verspreiden
Ik zeg het verkeerd de werkgever moet een boete betalen à de helft van het salaris van de uitzendkracht
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:11:22 #14
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154151180
Bij de meeste uitzendbureaus zijn ze heel duidelijk; na een bepaalde periode (die van bureau tot bureau verschilt) kan je bij de werkgever waar je gedetacheerd bent in dienst komen eventueel (als de werkgever en uitzendkracht dat beide willen).

Maar TS is via een uitzendbureau namens een ander bedrijf bij een bedrijf aan het werk; dan heb je dus zowel met die periode via het uitzendbureau te maken als met wat er voor afspraken (al dan niet wettelijk) zijn met dat 'er tussen in' bedrijf en het bedrijf waar je écht aan het werk bent.

Maar }) dat is dan het probleem van die twee bedrijven; jij hebt een contract getekend bij het uitzendbureau en dus eigenlijk alleen met de regels van dat uitzendbureau te maken (en daar heb je voor getekend, je moet een uitzend CAO kunnen vinden). Dat tussenbedrijf moet het dus maar met het échte bedrijf uitvechten; niet JOUW probleem.

Waarbij je natuurlijk wel dat tussenbedrijf zou kunnen vragen wat ZIJ van plan zijn; willen ze je in eigen (vaste) dienst nemen of niet (wanneer dat dus mag volgens de uitzend overeenkomst)?

Kiezen of kabelen, als je zekerheid kunt krijgen dan mogen die uitzenders en uitleners de boom in; zorg dat je er achter komt wat er wel en niet mag en doe dan wat voor JOU het beste is.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_154151454
quote:
Door: Danielle Dubbel » Meer blogs van Danielle Dubbel
Gepubliceerd: 4 juni 2012 09:24
Update: 4 juni 2012 10:04

Sinds eind april dit jaar hebben uitzendkrachten veel meer rechten. De Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs, de Waadi, is aangepast aan de Europese richtlijnen. En dat betekent onder meer dat uitzendkrachten nu aan het einde van de afgesproken uitzendperiode gewoon in dienst kunnen worden genomen, zonder boetes.

Een uitzendkracht zelf in dienst nemen was meestal een kostbare kwestie. Drie maandsalarissen vroegen de meeste uitzendbureaus als genoegdoening voor het kwijtraken van hun medewerker. Maar een ondernemer kan er toch behoefte aan hebben om een uitzendkracht die erg goed bevalt zelf in dienst te nemen. Sinds eind april is dat een stuk makkelijker geworden.

Geen belemmering
Een van de toevoegingen aan de wet is het zogenaamde belemmeringsverbod. Dat houdt in dat uitzendorgansiaties geen bedingen meer mogen opleggen die de uitzendkracht belemmeren bij het aangaan van een vast contract met de inlener. Maar die regeling geldt alleen aan het einde van de terbeschikkingstelling. Dus als een ondernemer met het uitzendbureau een contract sluit voor het
inlenen van een montur voor de periode van een jaar, zal de ondernemer dat jaar moeten uitzitten voordat hij de man of vrouw zelf, zonder extra kosten of boetes, een contract kan aanbieden. De periode waarvoor een uitzendkracht wordt ingehuurd, kan nu dus beter met extra aandacht worden vastgesteld. De bedingen die nu in al bestaande overeenkomsten staan, zijn vanaf eind april nietig.

Vergoeding
De wet laat de uitzendbureaus niet helemaal in de kou staat: zij mogen wel gemaakte kosten voor werving & selectie en gemaakte opleidingskosten bij de inlener in rekening brengen als die de uitzendkracht overneemt. Dit zal wel contractueel moeten worden vastgelegd. Daarbij zal ook duidelijk moeten zijn om welke kosten het exact gaat. In de komende periode is het dus verstandig om extra kritisch te kijken naar de inhoud van nieuwe contracten met uitzendbureaus en detacheerders.

Dezelfde rechten
Met de nieuwe bepalingen in de wet verandert er nog veel meer: uitzendkrachten hebben nu recht op hetzelfde salaris als collega's met dezelfde functie die in dienst zijn bij het inlenende bedrijf, ze hebben recht op dezelfde vergoedingen voor overwerk. Maar bij cao kan hier ook weer van afgeweken worden. Ook interne vacatures moeten nu aan de uitzendkrachten worden voorgelegd.
Dit dus heb ik zelf meegemaakt. Ze kunnen de kosten gewoon uit de losse mouw schudden zonder bewijs te laten zien. :{
pi_154151870
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:09 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik zeg het verkeerd de werkgever moet een boete betalen à de helft van het salaris van de uitzendkracht
De werkgever moet helemaal geen boete betalen de werkgever betaalt voor een dienst waarin het uitzendbureau de salarisadminstratie, ziekteverzuim en werving overneemt

Wanneer je als werkgever personeel zomaar wilt overnemen van het uitzendbureau betaal je inderdaad een boete omdat het verdienmodel van een uitzendbureau anders niet zou werken.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:36:28 #17
67670 Skv
Cynist.
pi_154151886
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:35 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

De werkgever moet helemaal geen boete betalen de werkgever betaalt voor een dienst waarin het uitzendbureau de salarisadminstratie, ziekteverzuim en werving overneemt

Wanneer je als werkgever personeel zomaar wilt overnemen van het uitzendbureau betaal je inderdaad een boete omdat het verdienmodel van een uitzendbureau anders niet zou werken.
Dit
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_154151939
quote:

[..]

De werkgever moet helemaal geen boete betalen de werkgever betaalt voor een dienst waarin het uitzendbureau de salarisadminstratie, ziekteverzuim en werving.

Duh snap het ook alleen heb ik het verkeerd verwoord. De boete geld dus wanneer een werkgever de uitzendkracht wilt overnemen. Ook al heb je een dag gewerkt...

Ik zie dat die wet inmiddels veranderd is. Goede zaak want uitzendbureaus moeten ze sluiten in mijn ogen. Zij verzieken de arbeidsmarkt.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:41:48 #19
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154152030
quote:

[..]

Wanneer je als werkgever personeel BINNEN EEN BEPAALDE PERIODE zomaar wilt overnemen van het uitzendbureau betaal je inderdaad een boete omdat het verdienmodel van een uitzendbureau anders niet zou werken.
Kleine toevoeging.
pi_154152060
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:41 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Kleine toevoeging.
Binnen 6 maanden maar volgens mij mogen ze dat niet meer hanteren c_/
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:47:18 #21
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154152208
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:38 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Duh snap het ook alleen heb ik het verkeerd verwoord. De boete geld dus wanneer een werkgever de uitzendkracht wilt overnemen. Ook al heb je een dag gewerkt...

Ik zie dat die wet inmiddels veranderd is. Goede zaak want uitzendbureaus moeten ze sluiten in mijn ogen. Zij verzieken de arbeidsmarkt.
Dat hangt er erg van af over wat voor uitzendbureau je het hebt ... er zijn goede (die in hun uitzendkrachten investeren en ook anderszins moeite willen doen) en slechte (die geen flikker uitvoeren).

Maar er zijn absoluut veel te veel uitzendbureaus / detacheerders / payrolling bedrijven en hoe ze allemaal zich ook mogen noemen; je ziet de zelfde vacature vaak bij een heel rijtje van die bureautjes staan. Daar hebben de werkzoekenden last van, maar ook de werkgevers hebben van sommige van die 'arbeidsbemiddelaars' alleen maar last.

Eigenlijk zou er dus een soort KEURMERK voor die branche moeten zijn .... en als iedereen (werkzoekenden en werkgever én de overheid [nationale vacaturebank en zo]) dan alleen met bureaus MET KEURMERK werkt, dan ben je waarschijnlijk van die bureaus die de markt verzieken snel genoeg af.
pi_154152241
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:38 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Zal ik je eens fijn vertellen wat er gaat gebeuren als je dit doet en de huidige arbeidswetgeving zo laat.

Personeel bij ons in het hotel wordt zoveel mogelijk de uren gegeven die ze zelf willen vaak is dit 40, 32,16 uur. We proberen ons hier aan te houden zodat ze een redelijke inkomenszekerheid hebben.
Zonder uitzendkrachten die ik in kan huren voor bijvoorbeeld een grote bruiloft of evenement zal ik meer personeel 0-uur flutcontractjes moeten geven en een uurtje of 8 per week laten werken zodat ik personeel over heb wat ik massaal in kan zetten tijdens drukte.

Ik kan ze ook niet consequent meer dan 8 uur laten werken want na drie maand is zo'n 0-uren contract gewoon een X-uren contract (waar X staat voor gemiddeld gewerkte aantal uren). Dat is een situatie waar niemand op zit te wachten.

Nu kan ik het uitzendbureau bellen die een blik personeel heeft wat ze constant van opdrachtgever naar opdrachtgever sturen waardoor ze redelijk wat uren kunnen maken.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:48:36 #23
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154152261
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:42 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Binnen 6 maanden maar volgens mij mogen ze dat niet meer hanteren c_/
Dat hangt af van het bureau ..... en als het bureau wat in je investeert is het redelijk als ze een lagere termijn eisen. Uiteindelijk kies je er zelf voor (om het te doen of niet).
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 7 juli 2015 @ 20:49:07 #24
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154152279
Zullen we de discussie over goede en niet goede uitzendbureau's en of ze moeten blijven of weg moeten uit de arbeidsmarkt achterwege laten?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154152315
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:49 schreef Nizno het volgende:
Zullen we de discussie over goede en niet goede uitzendbureau's en of ze moeten blijven of weg moeten uit de arbeidsmarkt achterwege laten?
Ik maak wel een draadje in pol :), in overleg eentje in WGR gemaakt --->> WGR / Verpesten uitzendbureau's de arbeidsmarkt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')