Of hij woont iedere keer ergens andersquote:Op woensdag 8 juli 2015 01:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus je pint 60 keer in 26 weken? Dat is 2 à 3 keer per week! Waarom zo enorm vaak?![]()
En als je de helft van de tijd elders woont, kun je dan niet beter een lokale rekening nemen?
ik weet even niet hoe het met WTF zit, maar op het moment ik op reis ga, dan pin ik ook best vaak. Ik wil al niet teveel geld op zak hebben, vooral dan in landen waar 1 euro 100 000 lokale valuta is, dan ontploft al direct je beurs. En op het moment je dan bij de supermarkt staat af te rekenen tussen de locals met zo'n volle beurs, ik voel me dan niet prettig, is het niet alleen vragen om overvallen te worden, ik voel me ook erg van "kijk mij"quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus je pint 60 keer in 26 weken? Dat is 2 à 3 keer per week! Waarom zo enorm vaak?![]()
En als je de helft van de tijd elders woont, kun je dan niet beter een lokale rekening nemen?
Even de eerste post lezenquote:Op woensdag 8 juli 2015 09:41 schreef fathank het volgende:
Zit je altijd op dezelfde locatie in het buitenland? Is er geen kluis te fixen daar? Neem je in Nederland 1000 euro op en gooi je daar in de kluis.
Plus dat je in sommige landen gewoon niet eens zo heel veel kunt pinnen. Jaren geleden in Vietnam was het maximale pinbedrag maar 90 euro. Met een paar excursies voor de boeg moest je dus gewoon een voorraad inslaan en dagelijks pinnen. En dan lopen de pinkosten aardig opquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:14 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik weet even niet hoe het met WTF zit, maar op het moment ik op reis ga, dan pin ik ook best vaak. Ik wil al niet teveel geld op zak hebben, vooral dan in landen waar 1 euro 100 000 lokale valuta is, dan ontploft al direct je beurs. En op het moment je dan bij de supermarkt staat af te rekenen tussen de locals met zo'n volle beurs, ik voel me dan niet prettig, is het niet alleen vragen om overvallen te worden, ik voel me ook erg van "kijk mij"
Ik moet zeggen, eens de twee dagen pinnen daar zit ik ver onder , denk eens de vier a 5 dagen dat ik flappen moet tappen als ik op vakantie ben. Maar dan ga ik ook maximaal 3 weken. Maar jongeren die 2 tot 3 maanden gaan backpacken kan dat best normaal zijn.
Western Union is ook duur vergeleken met pinnen,minimaal 5 euro per keer en slechte koers.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:10 schreef fathank het volgende:
Western Union Money Transfer misschien een idee?
Nooit mee gewerkt en geen idee hoe het precies werkt. Misschien waard om eens in te duiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |