abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154514828
Als iemand die zelf een relatie met een borderliner heeft gehad: maak dat je wegkomt, en snel. Ze maken je emotioneel kapot als je niet oppast.
pi_154550167
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:29 schreef Toto69 het volgende:
Tip: Run forrest run.
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:32 schreef Lola69 het volgende:
Don't stick your dick in crazy.

En dat geldt dus ook andersom. Walk away.
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:33 schreef Adames het volgende:
laat gaan
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:50 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Dat had ik met een meisje. Laten gaan. Dit gaat je zoveel gesodemieter besparen.
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:56 schreef Geralt het volgende:

[..]

Anyway, OT, TS, niet aan beginnen. Walk away. Protip. Met ervaring. Vandaar.
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 16:02 schreef scoober het volgende:
laten gaan, en snel ook. anders ga je later gegarandeerd spijt krijgen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 15:29 schreef SSJKliko het volgende:
Als iemand die zelf een relatie met een borderliner heeft gehad: maak dat je wegkomt, en snel. Ze maken je emotioneel kapot als je niet oppast.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_154550755
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 15:29 schreef SSJKliko het volgende:
Dit kan ik helaas onderschrijven. Ik was ook helaas veel te naïef en dacht het allemaal wel aan te kunnen, mooi niet dus!!

Ik weet niet hoe het zich bij mannen openbaart maar als het gelijkend is dan is het gewoonweg absoluut niet vol te houden. Tenzij je van steen bent.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  woensdag 22 juli 2015 @ 20:15:21 #54
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_154550992
Ik had een vriendin met borderline, na vijf jaar vriendschap reageerde ze ineens niet meer op mijn berichtjes, nam de telefoon niet op, etcetera. Ze was nog wel actief op facebook, maar reageerde daar ook niet op mijn berichtjes. Ik heb haar nog een hele tijd als 'vriend' op facebook gehad, maar na drie jaar heb ik haar maar verwijderd.
Ook gewoon een lieve meid, niets voorgevallen, maar goed tot zover de vriendschap dus :')
Niets mis mee om een borderliner een kans te geven, maar weet wanneer het genoeg is :P
pi_154676557
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:29 schreef Toto69 het volgende:
Tip: Run forrest run.
inderdaad. Als diegene echt een borderline persoonlijkheid heeft dan heeft het geen zin er een relatie mee te proberen te hebben, want juist op dit vlak zijn deze mensen gestoord. Sorry, het klinkt afgrijselijk, maar het is zo. Ze zal echt fantastisch zijn maar als je nu al ervaart dat ze je aantrekt en afstoot hoe denk je dan dat het zal gaan wanneer jullie echt heel close worden en je haar dus nog meer pijn zou kunnen doen? Je kunt haar niet genezen. Accepteer jullie leuke tijd en ga verder met je leven is mijn tip.
pi_154784664
Als het leven voor je net zo snel zo beangstigend is als voor de stigmatiserende posters hierboven, dan zou ik als ik jou was gewoon je tijd nemen en niet te snel in het diepe duiken.

Er zijn tussen mensen wel meer verschillen dan het wel of niet hebben van een persoonlijkheidsstoornis. Een diagnose is voornamelijk belangrijk om een handvat te hebben om aan problemen te werken, verder heeft een label als borderline of wat dan ook vrij weinig nut. Bespreek gewoon de dingen waar jij tegenaan loopt met hem/haar.

En geniet ervan, iemand ontmoeten die je leuk vind is een van de leukste dingen die er zijn. :)
pi_154784972
Run while you still can!
pi_154799615
Het nut van labels is dat je weet in welke richting je moet denken t.a.v. de interactie.
Bijvoorbeeld in het geval van borderliner is het voornemen "er voor hem te zijn" jezelf africhten tot vloermat die emotioneel alle hoeken van de kamer te zien/voelen krijgt, terwijl je hem nog dieper in de rol van die arme man forceert. Het wordt dus voor beiden een nachtmerrie.
pi_154804746
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:51 schreef Teslynd het volgende:
Het nut van labels is dat je weet in welke richting je moet denken t.a.v. de interactie.
Bijvoorbeeld in het geval van borderliner is het voornemen "er voor hem te zijn" jezelf africhten tot vloermat die emotioneel alle hoeken van de kamer te zien/voelen krijgt, terwijl je hem nog dieper in de rol van die arme man forceert. Het wordt dus voor beiden een nachtmerrie.
Je kent de man in kwestie persoonlijk?
pi_154894497
Wat wordt er ongelofelijk negatief gereageerd.
Ik heb het labeltje borderline twee jaar geleden opgeplakt gekregen en deze reacties stoten me echt tegen de borst.
Leven met iemand die borderline heeft kán lastig zijn, hoeft niet. Binnen elke relatie kunnen problemen ontstaan maar het hoeft niet zo te zijn dat het met een borderliner per definitie niet kan werken.

Geef je grenzen aan, blijf met twee poten op de grond en laat (tijdelijke) onredelijkheid langs je heen gaan.
pi_155091174
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:06 schreef ConnieStBlaire het volgende:
Wat wordt er ongelofelijk negatief gereageerd.
Ik heb het labeltje borderline twee jaar geleden opgeplakt gekregen en deze reacties stoten me echt tegen de borst.
Leven met iemand die borderline heeft kán lastig zijn, hoeft niet. Binnen elke relatie kunnen problemen ontstaan maar het hoeft niet zo te zijn dat het met een borderliner per definitie niet kan werken.

Geef je grenzen aan, blijf met twee poten op de grond en laat (tijdelijke) onredelijkheid langs je heen gaan.
Borderline uit zich sowieso niet bij een ieder op dezelfde manier. Verder zijn borderliners ook gewoon mensen met ieder een eigen persoonlijkheid los van de stoornis. Ik vind het nogal ironisch dat er altijd mensen zijn die anderen afraden een relatie te beginnen met een borderliner omdat zij er negatieve ervaringen mee hebben en dus heel goed weten wat borderline is. :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:40:15 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155091333
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:37 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Borderline uit zich sowieso niet bij een ieder op dezelfde manier. Verder zijn borderliners ook gewoon mensen met ieder een eigen persoonlijkheid los van de stoornis. Ik vind het nogal ironisch dat er altijd mensen zijn die anderen afraden een relatie te beginnen met een borderliner omdat zij er negatieve ervaringen mee hebben en dus heel goed weten wat borderline is. :')
Waarom is dat ironisch? Hebben die mensen niet juist recht van spreken omdat ze er ervaring mee hebben?
The love you take is equal to the love you make.
pi_155092204
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom is dat ironisch? Hebben die mensen niet juist recht van spreken omdat ze er ervaring mee hebben?
Omdat ze door te stellen dat alle borderliners een nachtmerrie zijn voor hun omgeving laten blijken dat ze er minder vanaf weten dan ze zelf denken. Persoonlijke ervaringen delen vind ik prima, maar ik zie dat mensen vaak de fout maken dat ze denken dat het in elke relatie dezelfde problemen geeft. Ik heb zelf borderline, maar als ik hoor dat bij een ander dezelfde diagnose is gesteld ga ik er nooit vanuit dat ik dus weet wat leven met borderline voor die persoon betekent. Ook borderliners zijn heel divers.
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:06:21 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155092571
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:58 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Omdat ze door te stellen dat alle borderliners een nachtmerrie zijn voor hun omgeving laten blijken dat ze er minder vanaf weten dan ze zelf denken. Persoonlijke ervaringen delen vind ik prima, maar ik zie dat mensen vaak de fout maken dat ze denken dat het in elke relatie dezelfde problemen geeft. Ik heb zelf borderline, maar als ik hoor dat bij een ander dezelfde diagnose is gesteld ga ik er nooit vanuit dat ik dus weet wat leven met borderline voor die persoon betekent. Ook borderliners zijn heel divers.
Ik snap wel dat je het niet aanraadt als je zelf een slechte ervaring hebt met zo'n relatie. Juist vanuit die ervaring. Dat zal anders voelen als je zelf de diagnose hebt.
pi_155094235
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je het niet aanraadt als je zelf een slechte ervaring hebt met zo'n relatie. Juist vanuit die ervaring. Dat zal anders voelen als je zelf de diagnose hebt.
Je verhaal doen en anderen adviseren zich goed te verdiepen in de stoornis alvorens een relatie aan te gaan is één ding, maar mensen met een bepaalde diagnose over één kam scheren en reduceren tot niks meer dan een persoonlijkheidsstoornis vind ik te ver gaan. De extreme gevallen kent iedereen wel, maar zo heftig manifesteert het zich niet bij iedere borderliner. Toch is dit het beeld dat de term "borderline" bij heel veel mensen oproept.
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:54:30 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155095183
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:38 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Je verhaal doen en anderen adviseren zich goed te verdiepen in de stoornis alvorens een relatie aan te gaan is één ding, maar mensen met een bepaalde diagnose over één kam scheren en reduceren tot niks meer dan een persoonlijkheidsstoornis vind ik te ver gaan. De extreme gevallen kent iedereen wel, maar zo heftig manifesteert het zich niet bij iedere borderliner. Toch is dit het beeld dat de term "borderline" bij heel veel mensen oproept.
Kennelijk kun je zo'n houding niet van mensen verwachten.
pi_155101821
quote:

[..]

Geen puf om terug te lezen, maar afgezien van de het advies hard weg te rennen, kan ik me niet herinneren dat alle borderliners als één model, t.w. de nachtmerrie neergezet zijn.
pi_155102075
quote:

[..]

Ik vind dit een mooie ware post. Alles lijkt onterecht over 1 kam geschoren te worden.

''Ow borderliner?...... Run!!"

Maar ondertussen; hoe gaat het met TS nu?
pi_155102325
Weer zo'n TS die om raad vraagt en daarna haar eigen tegendraadse mening gaat verdedigen :')
pi_155102390
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:46 schreef bombmannl het volgende:
Weer zo'n TS die om raad vraagt en daarna haar eigen tegendraadse mening gaat verdedigen :')
Het houdt niet op... Niet vanzelf...
i have an approximate knowledge of many things
pi_155102597
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:46 schreef bombmannl het volgende:
Moeilijk he, mens zijn. Met alle emoties, gevoelens, rare tegenstrijdige gedachte kronkels gevormd door belevenissen en ervaringen die jou als mens hebben gevormd sinds je zelf van jouw eigen ego onbewust bewust bent geworden. Iets zegt me, na aanleiding van jou post, dat jij daar geen last van hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')