Dat eerste is het sowieso.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:17 schreef janzjanz het volgende:
Je mag van alles doen, als het maar onder directe verantwoordelijkheid en supervisie van een gecertificeerde psycholoog is. Zijn of worden daar afspraken over gemaakt?
Kijk ook eens bij de beroepscode van psychologen. Wat staat daarin?
Inderdaad. Zonder de BAPD mag je officieel niets doen qua testen etc. Dit moet allemaal door iemand met BAPD gekeurd worden.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Volgens mij moet je daar een bapd voor hebben: basis aantekening psychodiagnostiek. Misschien dat je met die term verder komt met googelen.
Ho nee, zo ver gaat het niet. Ik ben geenszins betrokken bij de verdere therapie, interpretatie van de resultaten of het verslag!quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:36 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Zonder de BAPD mag je officieel niets doen qua testen etc. Dit moet allemaal door iemand met BAPD gekeurd worden.
En een officieel verslag moet altijd mede getekend worden door een GZ of Klinisch psycholoog. Ik ben zelf kind- en Jeugdpsycholoog met BAPD, dus ik mag alles zelfstandig doen maar verslagen moet ik extra laten ondertekenen.
Kijk, iedereen kan die testen nakijken / scoren (daar hoef je geen hele opleiding voor te volgen vind ik). Maar het afnemen, verslag schrijven én de interpretatie vind ik niet kunnen. En die praktijk moet dat niet willen... Neem dan een afgestudeerde kracht aan om ervaring op te doen.
Ik heb geen stage in de bachelorfase. En hopelijk mag ik een master forensische psychologie volgen waarvoor juist kennis van psychodiagnostiek vereist is. De stage die ik daarvoor zou doen, zou heel anders van aard zijn, dus die overlap is minimaal.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:36 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wat ze je nu willen laten doen, zijn dingen die je met je stage leert. Kijk anders of je een constructie kan bedenken dat je het al als stage doet (of dat kan). Aangezien je het anders in je stage ook allemaal moet doen. Voor een praktijk is het leuk / heeeeel handig dat jij het dan allemaal al kunt, maar daarmee snijd je misschien in je eigen vingers. Dan zullen ze je wellicht uitbuiten ;-)
Deze zogenoemde 'voorbehouden handelingen' zouden in wet BIG moeten staan, maar daar kan ik alleen medische handelingen vinden (injecties, operaties ed). Maar laten we even aannemen dat werken onder supervisie een optie is.quote:1. De opdracht is gegeven door een zelfstandig bevoegde zorgverlener.
2. De opdrachtnemende zorgverlener is bekwaam om de voorbehouden handeling uit te
voeren (hij moet zichzelf bekwaam achten).
3. De opdrachtnemende zorgverlener moet eventuele aanwijzingen van de opdrachtgever
opvolgen.
Bron
Dit suggereert dat ik dus 'alle handelingen die in het kader van een diagnostisch onderzoek worden uitgevoerd' mag doen zonder BAPD. Aan de andere kant heb ik ook niet zoveel met de eisen van het NIP te maken, aangezien ik zelf geen (NIP-geregistreerde) psycholoog ben, maar laten we ze toch meenemen.quote:De aanvrager dient aan te kunnen tonen minimaal 200 uur psychodiagnostische werkervaring te hebben. Dit kan tijdens een stage, werkervaringsplek of op de eigen werkplek opgedaan worden. Onder psychodiagnostische werkervaring vallen alle handelingen die in het kader van een diagnostisch onderzoek worden uitgevoerd.
Bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your opinion of me is none of my business.
Dat laatste zou ik laten; de gemeentes gaan dat nooit goed vinden. Bovendien mag jij de onderzoeken niet op jouw naam zetten; je bent immers nog niet afgestudeerd. De naam die er op komt moet die van je supervisor zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:33 schreef Sarasi het volgende:
Klopt, het is ook geen harde eis en absoluut te compenseren met andere kwaliteiten, maar het is een kleine master (vergelijkbaar met een research master). Ik wil dus wel m'n best doen om aan mijn CV zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de toelatingseisen.Vooral ook omdat ik deze master echt heel erg graag wil doen. Sowieso is dit natuurlijk een ideale kans relevante werkervaring op te doen.
Ik ben wel benieuwd naar wat ze zeggen ja! Ik wil ook de gemeentes nog even benaderen om er zeker van te zijn dat de vergoedingen voor cliënten niet in het geding komt.
Dat ga ik dan ook helemaal niet doen. Het idee is juist dat ik de test afneem en scoor terwijl de supervisor/psycholoog erbij zit, zodat die alle aandacht en tijd heeft voor het gedrag van het kind tijdens de test.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:48 schreef Sandertje23 het volgende:
Los van wat het NIP zegt,
Het afnemen van tests en het scoren van tests kan op zich iedereen wel leren van een psycholoog die er goed in getraind is, maar de interpretatie van tests en het vormen van het complete beeld van een patient is iets dat iemand niet 'even' doet. Daar heb je immers jarenlang voor gestudeerd en dat afgesloten met een klinische, diagnostische stage (indien je patienten wilt gaan zien) en je BAPD gehaald. Pas dan vind ik dat je voorzichtige interpretaties mag gaan maken onder supervisie, zolang je nog geen GZ-Psycholoog bent.
Oow, dat is iets wat duidelijkerquote:Op zondag 5 juli 2015 20:17 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat ga ik dan ook helemaal niet doen. Het idee is juist dat ik de test afneem en scoor terwijl de supervisor/psycholoog erbij zit, zodat die alle aandacht en tijd heeft voor het gedrag van het kind tijdens de test.Ikzelf zal niks in de richting van verslagen of diagnostiek of het algehele clientbeeld doen.
quote:Op zondag 5 juli 2015 20:44 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Oow, dat is iets wat duidelijkerDat zou geen probleem moeten zijn vermoed ik. Laat je het weten wat je hoort van het NIP? Ik ben ook wel benieuwd!
Ik weet niet waar jij je laat testen hoor, maar degene die daar 2000 euro voor durft te vragen moet ik nog tegenkomenquote:Op maandag 12 oktober 2015 14:13 schreef Psy-freak het volgende:
Als ik 2000 euro neerleg voor een IQ-test hoop ik niet dat een studente dat amper stage heeft gelopen gaat scoren zeg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |