Ik ben pas begonnen met stappen tellen. Nu nog via mijn iPhone, maar dat bevalt me niet zo omdat ik die toch op mijn werk vaak op mijn bureau laat liggen en thuis vaak op tafel. Wordt er toch van alles niet geregistreerd. Zonde. Ik heb daarom vanavond een Fitbit Zip besteld (roze). Dan hoef ik er verder niet aan te denken en wordt toch alles geregistreerd. Ik wilde perse geen armband want daar houd ik niet van.
Ik haal tot nu toe steeds maar 4000 - 9000 stappen. Ik heb namelijk wel heel erg zittend werk 4 dagen per week op kantoor. Verder doe ik 3x per week krachttraining of CrossFit, vaak op werkdagen, dan heb ik geen tijd om ook nog eens extra te wandelen. Maar goed, dat is dan maar zo. Ik vind trainen met gewichten ook erg leuk en belangrijk.
Ik ga geen rondjes in mijn huis lopen voor 2000 stappen extra, dat vind ik zelf niet zo zinvol. Ik wil wel zo veel mogelijk dingen lopend doen en op niet-sportdagen extra wandelen. Dat doe ik nu ook al vaak, maar kan wel wat meer. Ik denk dat zo'n Fitbit dan wel motiveert.
En waarom? Nou, ik ben recent 30 kg afgevallen (ik heb daar 4 jaar over gedaan, ben ziek geweest, kon niet sporten) maar er mag eventueel nog wel wat af, in ieder geval moet er niets weer bij. Maar ik ben nu 35 jaar en ik merk dat als ik niet heel erg oplet, de kilo's er zo weer aanvliegen. Vooral op de buik.

Ik wil perse geen tonnetje-op-pootjes figuur. Verder is het ook gewoon gezond om veel te lopen en daar een gewoonte van te maken. Ik wil fit blijven. Ik houd ook mijn voeding bij in Myfitnesspal.
Waarom je 10.000 stappen per dag zou moeten lopen:
http://www.fithacking.nl/waarom-10000-stappen-per-dag/Wie doet er nog meer aan stappen tellen?