abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154047810
Ik ben pas begonnen met stappen tellen. Nu nog via mijn iPhone, maar dat bevalt me niet zo omdat ik die toch op mijn werk vaak op mijn bureau laat liggen en thuis vaak op tafel. Wordt er toch van alles niet geregistreerd. Zonde. Ik heb daarom vanavond een Fitbit Zip besteld (roze). Dan hoef ik er verder niet aan te denken en wordt toch alles geregistreerd. Ik wilde perse geen armband want daar houd ik niet van.

Ik haal tot nu toe steeds maar 4000 - 9000 stappen. Ik heb namelijk wel heel erg zittend werk 4 dagen per week op kantoor. Verder doe ik 3x per week krachttraining of CrossFit, vaak op werkdagen, dan heb ik geen tijd om ook nog eens extra te wandelen. Maar goed, dat is dan maar zo. Ik vind trainen met gewichten ook erg leuk en belangrijk.

Ik ga geen rondjes in mijn huis lopen voor 2000 stappen extra, dat vind ik zelf niet zo zinvol. Ik wil wel zo veel mogelijk dingen lopend doen en op niet-sportdagen extra wandelen. Dat doe ik nu ook al vaak, maar kan wel wat meer. Ik denk dat zo'n Fitbit dan wel motiveert.

En waarom? Nou, ik ben recent 30 kg afgevallen (ik heb daar 4 jaar over gedaan, ben ziek geweest, kon niet sporten) maar er mag eventueel nog wel wat af, in ieder geval moet er niets weer bij. Maar ik ben nu 35 jaar en ik merk dat als ik niet heel erg oplet, de kilo's er zo weer aanvliegen. Vooral op de buik. :( Ik wil perse geen tonnetje-op-pootjes figuur. Verder is het ook gewoon gezond om veel te lopen en daar een gewoonte van te maken. Ik wil fit blijven. Ik houd ook mijn voeding bij in Myfitnesspal.

Waarom je 10.000 stappen per dag zou moeten lopen:
http://www.fithacking.nl/waarom-10000-stappen-per-dag/

Wie doet er nog meer aan stappen tellen?
pi_154051466
10.000 stappen staat gelijk aan ongeveer 7 tot 8 kilometer lopen. Ga je uit van een gemiddelde wandelsnelheid van 5 kilometer per uur (stevig doorstappen), dan betekent het dat je ruim een uur bezig bent om 10.000 stappen te halen.

Geen tijd voor tbh
pi_154051781
Stappenteller staat altijd aan tijdens het werken. (Lees: Horeca Uitzendbureau)

De teller staat alleen dan wel iets hoger. Het verschilt per locatie en per uren natuurlijk maar met een dinershow staat de teller al makkelijk op. 30km was het maximale. En dan natuurlijk wel afgesteld op hoe groot de stappen zijn ect ect.
pi_154051986
Stappenteller staat standaard aan op Windows Phone, ik loop tussen 4 en 8.000 stappen p.d
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_154052407
Ik heb ook een Fitbit Zip, en probeer altijd de 10.000 stappen te halen. Voor mij is dat 7,2 kilometer (op basis van je lengte wordt je stapafstand geschat). Ik werk ook 4 dagen, zittend beroep, maar er zijn een hoop manieren om je stappenaantal wat om hoog te gooien.

Zo ga ik met het OV, dus loop altijd van de fietsenstalling naar de trein, van de trein naar de bus, van de bus naar kantoor. Kleine stukjes, maar het helpt wel. Tijdens je pauze een rondje wandelen helpt natuurlijk ook al een hoop. En dat zijn allemaal dingen die je tijdens je werkdag doet, dus die in principe geen extra tijd kosten!
A balanced diet is a cookie in each hand
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 12:02:51 #6
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_154054996
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 06:59 schreef mergbot het volgende:
Stappenteller staat standaard aan op Windows Phone, ik loop tussen 4 en 8.000 stappen p.d
4 stappen per dag, wtf :{
Dat is niet eens genoeg om naar de wc te gaan.
F.K.A. SuperwormJim
pi_154057863
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:02 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

4 stappen per dag, wtf :{
Dat is niet eens genoeg om naar de wc te gaan.
Zal wel 4000 zijn.
pi_154065503
Ik lees ook dat mensen met zittend werk wandelen tijdens de lunchpauze. Maar eet je dan onderweg? Gaan er ook collega's mee? Ik weet niet zo goed hoe ik dit praktisch uit zou moeten voeren. Heb deze baan pas 2 maanden en ben bang dat het niet zo sociaal overkomt als ik als enige niet met de rest in het restaurant op het werk eet. Ben toch al niet de sociaalste. :P

Ik ga trouwens ook met het ov naar mijn werk, ik stap dan wel eens een halte (of 2) eerder of later in of uit om wat extra te lopen.
pi_154066008
Ik houd ook mijn stappen bij. Meestal tussen de 11 en 13 duizend per dag. Met dit weer wat minder. Ik wil de fit bit charge aanschaffen want doe het nu ook met de iPhone
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154066163
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:40 schreef Mieshka het volgende:
Ik lees ook dat mensen met zittend werk wandelen tijdens de lunchpauze. Maar eet je dan onderweg? Gaan er ook collega's mee? Ik weet niet zo goed hoe ik dit praktisch uit zou moeten voeren. Heb deze baan pas 2 maanden en ben bang dat het niet zo sociaal overkomt als ik als enige niet met de rest in het restaurant op het werk eet. Ben toch al niet de sociaalste. :P

Ik ga trouwens ook met het ov naar mijn werk, ik stap dan wel eens een halte (of 2) eerder of later in of uit om wat extra te lopen.
Ik eet vaak gewoon in het restaurant, en als ik klaar ben maak ik nog een klein ommetje. Het eerder uitstappen doe ik ook, hetzelfde met naar de volgende halte lopen als ik toch moet wachten op de bus.
pi_154066175
Ik heb een stappenteller, gebruik hem eigenlijk alleen voor het smartgedeelte ervan op mijn werk. Wel eens samen gedragen met mijn gpsklokje met ook een stappenteller tijdens een rondje hardlopen. Het verschil tussen de twee was echt lachwekkend groot. Kan de stappentelfunctie niet echt serieus nemen.
pi_154067208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:40 schreef Mieshka het volgende:

Ik wandel niet elke dag, dus er zijn ook genoeg dagen dat ik met collega's eet. Als ik ga lopen eet ik m'n boterhammen achter m'n pc, voordat ik ga wandelen.

Af en toe loopt er een collega mee, meestal loop ik alleen. Als je bang bent niet sociaal over te komen, kun je vragen of er iemand zin heeft om mee te gaan?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_154150336
Heb zelf een Polar Loop.
Maar die rekent veel meer stappen dan m'n iPhone.
Dus of het nou zo betrouwbaar is.
pi_154150461
ik doe dat ook! Haal meestal de 10k wel. mocht dit een dag niet zo zijn who cares. mijn record zit op 30k. =D
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_154153893
Als ik de stappenteller van de iPhone moet geloven heb ik dagelijks ongeveer tussen de 10k en 15k stappen, en als ik ga sporten haal ik de 20k makkelijk.

Maar ik heb dan ook staand werk dat zorgt er idd wel voor dat je meer stappen krijgt.
  donderdag 9 juli 2015 @ 08:27:14 #16
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_154191477
Op een normale dag tussen de 12.000 en 23.000 stappen, met uitschieters naar beneden of boven. Na enige tijd voel je het wel aardig in je voeten :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_154274696
Eergisteren een record voor mij: 15.431 stappen. :)

De Fitbit Zip bevalt trouwens prima! Gewoon een leuk handig dingetje die doet wat het moet doen.

Mensen die op hun werk al veel lopen, hebben maar mazzel. :)
pi_154274936
Zit meestal tussen 20000 en 25000 stappen p.d.
I feel kinda Locrian today
  zondag 12 juli 2015 @ 18:03:59 #19
6941 APK
Factual, I think.
pi_154275016
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:33 schreef Max-Westerman het volgende:

Als ik de stappenteller van de iPhone moet geloven
Die app telt ook een gedeelte van de fietstpartij naar mijn werk als stappen, is dus niet helemaal accuraat.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_154275103
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:44 schreef sally-spectra het volgende:
Heb zelf een Polar Loop.
Maar die rekent veel meer stappen dan m'n iPhone.
Dus of het nou zo betrouwbaar is.
Hoe kan je dat op de iPhone zien? Ik gebruik nu de app RunKeeper, maar die doet km's in wandeltempo.
Ach! geen enkel blij Glimlachje liet ik meer, sinds ik u zag.
  zondag 12 juli 2015 @ 18:09:54 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_154275189
Ik zit of in de auto of achter de computer. #s morgens met de hond 3000 stappen, Als ik #s avonds nog een keer ga en ook nog boodschappen doe kom ik op 10000, anders rond de 4000.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 12 juli 2015 @ 18:52:45 #22
440999 poes81
jammer de bammer
pi_154276241
ik heb de jawbone UP en helaas de 10.000 haal ik alleen in het weekend Werk op een kantoor, hele dag op het gaatje zitten. Om de 10.000 te halen moet ik stevig een half uur lunchwandelen en nog een uur (rustiger) na het werk lopen. Ik fiets wel veel maar dat rekent dat ding niet mee.... schrok er wel van dat ik zo weinig loop...
houdt zich haaks
pi_154282799
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 18:06 schreef Aijmee het volgende:

[..]

Hoe kan je dat op de iPhone zien? Ik gebruik nu de app RunKeeper, maar die doet km's in wandeltempo.
In HealthKit, oftewel " Gezondheid".
pi_154287126
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 22:20 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

In HealthKit, oftewel " Gezondheid".
Zo dus. :)
pi_154290401
Heb geen stappenteller oid nodig.

Ik wandel elke dag minstens 3-4 uur intensief (in het bos en heide) en fiets daarbij ook nog alles. Dus aan beweging geen gebrek. Moet wel mijn figuurtje en conditie op peil houden. :Y
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')