Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Wat betekent het 2e deel eigenlijkquote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:54 schreef Kauai het volgende:
Geen idee hoe je moet citeren uit een vorig topic via telefoon maar Che
Shimkhali 3la joonek
Letterlijk 'wat heb je op je ogen gelegd', dus denk dat er 'waar kijk je naar' wordt bedoeld. Maar is een woordspelingquote:
Pics.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 20:19 schreef Opsonisatie het volgende:
Omg hotpants, billuh zakken half eruit
96 foto's terugquote:Op vrijdag 3 juli 2015 18:34 schreef zarGon het volgende:
NEE, WAAROM FORMATTEER JE..
Probeer het even met Recuva (gratis). Als dat niet werkt, kijk er eens met een demoversie van GetDataBack er eens naar.
Herkent je pc de sd-kaart nog? (Kijk via Disk Management / Schijfbeheer.)
quote:
Ik begin vanaf 03:00 met vastenquote:Op zaterdag 4 juli 2015 03:57 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat is snel... Je mocht tot een paar minuten geleden nog drinken.
Ik hoop dat jij ook mag uitslapenquote:
Ze fietsen hier langs. Nou ja, een kilometer verderop. Geen zin om in deze hitte langs de kant te staan.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 04:13 schreef Kauai het volgende:
Ja gelukkig kan ik ook uitslapenWilde even bij de Tour kijken maar dat lijkt me iets te veel van het goede. Al die drukte in deze hitte om een paar fietsers
Wtfquote:Op zaterdag 4 juli 2015 04:13 schreef Kauai het volgende:
Ja gelukkig kan ik ook uitslapenWilde even bij de Tour kijken maar dat lijkt me iets te veel van het goede. Al die drukte in deze hitte om een paar fietsers
Enige 2 wieler voor echte hombres: motorquote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:21 schreef sylvesterrr het volgende:
Tour de France ja.Gisteravond waren er al wegafsluitingen in hartje Utrecht.
Nee, geen mp3.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
Enige 2 wieler voor echte hombres: motor
Of 3 wielen.. mp3
Die 500cc is beest. Of Gilera fuoco. Je rijdt gewoon comfortabel.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:48 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Nee, geen mp3.Wannabe motorrijders.
Wilde vandaag naar het centrum maar alles is afgesloten. Gezeikquote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:21 schreef sylvesterrr het volgende:
Tour de France ja.Gisteravond waren er al wegafsluitingen in hartje Utrecht.
Maar ze komen maar 1 keer hier!!!quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wtf
Wat voor tour la
Tour de france?
Wielrenners!!!!!!!!!!!!!wuuaaaaaaaggg
Dat is al 1x te veelquote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:57 schreef Kauai het volgende:
[..]
Maar ze komen maar 1 keer hier!!!
Echt een hype hier
Lekker veilig.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:50 schreef Che_ het volgende:
[..]
Die 500cc is beest. Of Gilera fuoco. Je rijdt gewoon comfortabel.
Tshirt, jeans, open helm. 145km snelweg
Je moet er ook niet op rijden als je geen ervaring met motors/scooters hebt. Voor de rest rijdt het heel anders dan een motor.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Lekker veilig.
Dat is het probleem met die mp3's... Je mag er gewoon op rijden met je autorijbewijs (mits uitgegeven voor een bepaalde datum). Die bestuurders doen zichzelf voor als motorrijder zonder gelest te hebben.
Fruit en notenquote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:15 schreef Kauai het volgende:
Iemand nog ideeen/aanraders om te eten voor suhur eigenlijk?
Jammerquote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:25 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb gezondigd... Heb net toch maar water gedronken, ik trok het gewoon niet meer.Een uurtje winkelen (gewoon 1 winkel) met dit weer is niet te doen.
Ik had en heb helemaal geen honger. Ook de vorige dagen niet. Zo nu en dan had ik wel dorst, maar vandaag was het of water drinken of flauwvallen had ik het idee...quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
Jammer![]()
Vandaag was de eerste dag dat ik meer dorst had dan honger.
Bijna 4 uurtjes (diep) geslapen net, wist ff niet meer hoe en wat toen ik opstond
Die saus ik kei ranzig.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 22:59 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik heb zin in Chicken Sensation van de maccie
Juist dat sausje is lekker! En de kippiesquote:Op zondag 5 juli 2015 01:05 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Die saus ik kei ranzig.
Voor mij voorlopig geen Mac meer. Ik had een tijd terug voor de Ramadan een Big Tasty gehaald en uiteraard gezegd dat er geen bacon op moest, maar toen ik een hap had genomen bleek dat ze het onder de hamburger hadden verstopt. Meteen uitgespuugd.Tijdje later weer een gehaald, maar ik associeer die rokerige smaak nu steeds met die van de bacon, dus de Big Tasty is nu wel verpest voor mij.
En de andere hamburgers zijn niet zo heel bijzonder.
quote:Op zondag 5 juli 2015 01:15 schreef TheMagnificent het volgende:
Halal is de Mac sowieso niet. De kip ook niet.
En toch gaan mensen die geen kipfilet bij de supermarkt halen (want niet halal) naar de Mac voor een kipburger.quote:Op zondag 5 juli 2015 01:15 schreef TheMagnificent het volgende:
Halal is de Mac sowieso niet. De kip ook niet.
Ik wordt amper meer wakker om 3 uur... Ik eet me gwn om 12 uur helemaal vol. Moet elke dag om 6 uur op dus heb mn slaap nodigquote:
Dat deed ik ook toen ik school had, nu met de vakantie word ik wel wakker om drie uur omdat mijn ouders dat ook doenquote:Op zondag 5 juli 2015 18:43 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Ik wordt amper meer wakker om 3 uur... Ik eet me gwn om 12 uur helemaal vol. Moet elke dag om 6 uur op dus heb mn slaap nodig
Probeer vanaf iftar in stappen te eten tot je gaat slapen. Dan kan je meer op dan volproppenquote:Op zondag 5 juli 2015 18:43 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Ik wordt amper meer wakker om 3 uur... Ik eet me gwn om 12 uur helemaal vol. Moet elke dag om 6 uur op dus heb mn slaap nodig
Net over de helft? Nee joh. Volgende week donderdag is alweer de laatste dag.quote:Op maandag 6 juli 2015 23:48 schreef A_Valbuena het volgende:
'Bijna klaar'volgens mij zijn we vandaag net over de helft
Dan zijn we op 2/3, 10 dagen is nog best veelquote:Op maandag 6 juli 2015 23:50 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Net over de helft? Nee joh. Volgende week donderdag is alweer de laatste dag.
Hev je wel gevast vandaag?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:18 schreef sylvesterrr het volgende:
Nog niets gegeten/gedronken.. Heb geen zin om te koken.![]()
Ah, heb zelf net ook amper gegeten. Totaal geen hongerquote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:18 schreef sylvesterrr het volgende:
Nog niets gegeten/gedronken.. Heb geen zin om te koken.![]()
Ben je net klaar met eten, hoor je elke dag gegil, gehuild en geschreeuw vanuit de tv met haar series. En dan elke dag opnieuw.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Welke zichzelf respecterende allochtoonse huisvrouw kijkt dat niet?
Weet je wat het ergst is. Die dubbed seriesquote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:46 schreef hont12 het volgende:
[..]
Ben je net klaar met eten, hoor je elke dag gegil, gehuild en geschreeuw vanuit de tv met haar series. En dan elke dag opnieuw.
Wordt waarschijnlijk niet rustig na de iftar tot Lailat al Qadr
morgen over een week, de laatste dagquote:Op maandag 6 juli 2015 23:48 schreef A_Valbuena het volgende:
'Bijna klaar'volgens mij zijn we vandaag net over de helft
ojee, scahde?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:14 schreef sylvesterrr het volgende:
Helaas een paar uurtjes geleden water moeten drinken. Moest even van de schrik bijkomen na een schuiver met de motor.
Oei beterschap broeder!quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:14 schreef sylvesterrr het volgende:
Helaas een paar uurtjes geleden water moeten drinken. Moest even van de schrik bijkomen na een schuiver met de motor.
Als je Turks bent welquote:Op donderdag 9 juli 2015 08:30 schreef defokkingfoker het volgende:
Is de precieze datum van het suikerfeest al bekend? Moet nog vrij vragen van werk![]()
quote:
Good lifequote:Op zaterdag 11 juli 2015 03:25 schreef A_Valbuena het volgende:
Je salaris op suikerfeest uitbetaald krijgen
wrm geen bacon maar wel die burger broquote:Op zondag 5 juli 2015 01:05 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Die saus ik kei ranzig.
Voor mij voorlopig geen Mac meer. Ik had een tijd terug voor de Ramadan een Big Tasty gehaald en uiteraard gezegd dat er geen bacon op moest, maar toen ik een hap had genomen bleek dat ze het onder de hamburger hadden verstopt. Meteen uitgespuugd.Tijdje later weer een gehaald, maar ik associeer die rokerige smaak nu steeds met die van de bacon, dus de Big Tasty is nu wel verpest voor mij.
En de andere hamburgers zijn niet zo heel bijzonder.
Ja he damn, nog maar een weekquote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:42 schreef darkmond het volgende:
Deze Ramadan is echt niet normaal snel gegaan...
time flies when you're having fun!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:42 schreef darkmond het volgende:
Deze Ramadan is echt niet normaal snel gegaan...
Google doet wonderenquote:Op maandag 13 juli 2015 00:39 schreef Rickertman96 het volgende:
Even een vraagje gewoon uit nieuwsgierigheid: is het gezond om 5 uur per dag te eten/drinken en de overige uren niet? Of maakt dat niet uit, zolang je je dagelijks behoeftes binnen haalt? (even los van de geloofsovertuiging)
Heb er geen verstand van verder hoor, gewoon een vraag.
Uit internationale onderzoeken blijkt trouwens dat mensen tijdens de ramadan meer kans hebben op overgewicht.’quote:
Was zeker mooi om te zien!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 04:54 schreef Inspireme het volgende:
Snapchat heeft de verzoeken van moslims geaccepteerd!
#Mecca_live echt prachtigpure eenheid, gelijkheid, schoonheid
Wat was ermee dan?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 04:54 schreef Inspireme het volgende:
Snapchat heeft de verzoeken van moslims geaccepteerd!
#Mecca_live echt prachtigpure eenheid, gelijkheid, schoonheid
Niemand hoeft dat te weten hoorquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
Vijf dagen niet gevast vanwege menstruatie. Rest gewoon wel.
Het zit er alweer op. Helaas.
Een dag niet gevast omdat ik stuk moest reizen. Dan verbreek je je vasten automatisch en moet je die dag gewoon inhalen. Kan vasten wat ik wil, maar die dag telt dan toch niet mee. Voor de rest ging alles prima.quote:Op woensdag 15 juli 2015 06:37 schreef sylvesterrr het volgende:
Na vandaag nog maar één dag. Jeej, kan mijn biologische klok weer herstellen.
Trouwens, wat is bij jullie de schade?
- 2 dagen niet gevast wegens lange reis op warme dagen
- 2 dagen niet gevast wegens gebruik van medicatie na motorongeluk
- 1 keer het vasten voortijdig verbroken om bij te komen van de schrik na motorongeluk
- 1 keer het vasten voortijdig verbroken wegens gezondheidsklachten (het was of water drinken of flauwvallen)
Not bad...Had niet verwacht dat ik het zo lang zou volhouden.
Niks mis mee. Ik vertel je niet in geuren en kleuren de menstruatie.quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:58 schreef darkmond het volgende:
[..]
Niemand hoeft dat te weten hoor
Woon met alleen maar vrouwen thuis... was vandaag weer een geweldig nasty gesprek over![]()
die dag telt niet mee? Wrm nietquote:Op donderdag 16 juli 2015 00:01 schreef darkmond het volgende:
[..]
Een dag niet gevast omdat ik stuk moest reizen. Dan verbreek je je vasten automatisch en moet je die dag gewoon inhalen. Kan vasten wat ik wil, maar die dag telt dan toch niet mee. Voor de rest ging alles prima.
Ik lees overal dat het morgen pas klaar is?quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
Vijf dagen niet gevast vanwege menstruatie. Rest gewoon wel.
Het zit er alweer op. Helaas.
Vrijdag of zaterdag suikerfeest, ligt aan of het nieuwe maan is of nietquote:Op donderdag 16 juli 2015 01:24 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ik lees overal dat het morgen pas klaar is?
Ohquote:Op donderdag 16 juli 2015 01:26 schreef Kauai het volgende:
[..]
Vrijdag of zaterdag suikerfeest, ligt aan of het nieuwe maan is of niet
Afhankelijk of maansikkel gezien wordt of niet. Mocht die morgen niet gezien worden zijn we verplicht dertig vol te maken zoals onze profeet vrede zij met hem ons dat vertelde.quote:Op donderdag 16 juli 2015 01:24 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ik lees overal dat het morgen pas klaar is?
Van mij mag hetquote:Op donderdag 16 juli 2015 01:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Niks mis mee. Ik vertel je niet in geuren en kleuren de menstruatie.
Voor mij wel.quote:Op donderdag 16 juli 2015 04:12 schreef A_Valbuena het volgende:
[..]
Ik heb overigens het gevoel dat dit niet de laatste dag is..
Je mag gwn je tanden en mond poetsen tijdens het vastenquote:Op donderdag 16 juli 2015 16:13 schreef Renzoku het volgende:
Als je aan de ramadan doet mag je dan wel je mond spoelen met water na het tandenpoetsen (aannemend dat je je tanden poetst bij zonsopgang)? Indien dit mag, mag je ook je mond spoelen met water op andere tijden?
quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:01 schreef Crip het volgende:
@An_Nasieha_NL:
Het is officieel bevestigd dat het morgen 1 Shawwaal is. Dit betekent dat het morgen (vrijdag 17 juli) 'Ied al-Fitr is!
Team An-Nasieha
Het vasten van een reiziger is gewoon niet geldig.... Geen idee waarom. Maar het moment dat jij je salaat inkort voor reizen geldt dat dus. En na dhuhr vertrekken en voor dhuhr terug telt je vasten gewoon dacht ik.quote:
Reiziger niet en iemand die elke dag grote afstanden aflegt voor werk wel?quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:30 schreef darkmond het volgende:
[..]
Het vasten van een reiziger is gewoon niet geldig.... Geen idee waarom. Maar het moment dat jij je salaat inkort voor reizen geldt dat dus. En na dhuhr vertrekken en voor dhuhr terug telt je vasten gewoon dacht ik.
Leuke afsluitingquote:Op vrijdag 17 juli 2015 02:36 schreef sylvesterrr het volgende:
Oops. 20 minuten voor iftar in slaap gevallen, en nu pas wakker.
fijn suikerfeest/ goed suikerfeest/ gezegend suikerfeestquote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:40 schreef Yasmin23 het volgende:
Gefeliciteerd jongens!![]()
Nou zou gefeliciteerd dus een beetje raar klinken denk ik, maar wat kan je nou in het Nederlands zeggen om iemand te 'feliciteren' met het suikerfeest?
Thnx. Wilde gister een medewerkster in de ah voor vandaag al een fijne dag wensen. Zei ik veel plezier morgen.... Ze begreep mij wel gelukkigquote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
fijn suikerfeest/ goed suikerfeest/ gezegend suikerfeest
Ik denk dat werk een ander geval is. Maar ik kan 't niet met zekerheid zeggen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 22:35 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Reiziger niet en iemand die elke dag grote afstanden aflegt voor werk wel?
wie is ons?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:14 schreef darkmond het volgende:
Voor ons vandaag nog vasten en morgen eid.
why?quote:
Zijn gewoon onderlinge verschillen. We breken ons vasten ook altijd pas een tijdje later wanneer de zon echt onder is.quote:
hmmmquote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:15 schreef darkmond het volgende:
[..]
Zijn gewoon onderlinge verschillen. We breken ons vasten ook altijd pas een tijdje later wanneer de zon echt onder is.
Voor mij ook ja.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:14 schreef darkmond het volgende:
Voor ons vandaag nog vasten en morgen eid.
bayram is feest in het turks, suikerfeest / offerfeest, seker bayrami / kurban bayramiquote:
Ja thnxquote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
bayram is feest in het turks, suikerfeest / offerfeest, seker bayrami / kurban bayrami
zo duidelijk?
Oh ik dacht dat je Marokkaanse was, sorry. Gaf vertaling ervanquote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dit schiet niet op zo :p
gahahaha :p
Nee dat ben ik niet maar ik snap hem nu eindelijkquote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:52 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je Marokkaanse was, sorry. Gaf vertaling ervan
niet voor (sommige) sjiieten kennelijkquote:
Ja, mijn ouders en broertje en zusje zijn onderweg naar Marokko. Gevierd met ander broertje en zusje en om de traditie erin te houden gister wel tot laat in nacht nog Marokkaanse koekjes zitten maken.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:12 schreef Opsonisatie het volgende:
Totaal niet, iedereen is op vakantie en alleen neven met hun vrouw kwamen langs.
GELUKKIGGG
Dit is nu de maand Shawaal.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
niet voor (sommige) sjiieten kennelijk
wat is deze maand eigenlijk?
Ah gezellig toch?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, mijn ouders en broertje en zusje zijn onderweg naar Marokko. Gevierd met ander broertje en zusje en om de traditie erin te houden gister wel tot laat in nacht nog Marokkaanse koekjes zitten maken.
Ja, maar anders gezellig. Ook omdat ik afgelopen jaren l' ied in Marokko heb gevierd en dus anders gewend was. Maar, ghair insa Allah. Moge Allah ons vasten accepteren.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:17 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Ah gezellig toch?ik heb alleen beetje börek en zo gemaakt en that's it, wij gaan namelijk altijd bij iedereen langs dus we verwachten al dat bijna niemand bij ons langs zou komen (wij zijn een van de jongste gezinnen daarom). Maar dit jaar was het best wel saai hoor, iedereen is op vakantie
😂👌🏼quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:21 schreef Stimorol- het volgende:
Kick.
Graag gedaan. Wijzig OP zelf maar.
Ja, jij probeert nog even voor de Ramadan voor iedere avond een jongen te hosselen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:40 schreef Opsonisatie het volgende:
Iedereen is nog ff lkkr weekje haram aan het doen
Ze heeft mij alquote:Op donderdag 2 juni 2016 00:26 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja, jij probeert nog even voor de Ramadan voor iedere avond een jongen te hosselen.
Ow kindje dat moet je niet zeggen. Sonraden gormeler var.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:40 schreef Opsonisatie het volgende:
Iedereen is nog ff lkkr weekje haram aan het doen
Gewoon stiekem in een hoekje eten ja togquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:04 schreef anti-loper het volgende:
ramadan jammer dan
maandag helaas geen boterham
Gewoon op het toilet en dan de korstjes weg spoelenquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Gewoon stiekem in een hoekje eten ja tog
Gewoon stieken in een hoekje snickers wegvreten en dan net doen of je vastquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:08 schreef anti-loper het volgende:
[..]
Gewoon op het toilet en dan de korstjes weg spoelen
Niemand die het merkt
Dat kan ook ja. Als je echt vergeet dan maakt niet uit snapjequote:Op donderdag 2 juni 2016 13:11 schreef Stimorol- het volgende:
Gewoon slokje water nemen en dan net doen of je bent vergeten dat je vast.
Ik vast niet en voel dan ook geen behoefte nog ff snel haram te doen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:16 schreef anti-loper het volgende:
[..]
Dat kan ook ja. Als je echt vergeet dan maakt niet uit snapje
Wat voor harams ga je komend weekend doen?
Gewoon niet eten en drinkenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:36 schreef BeavisnKutthead het volgende:
Ik ga ook meedoen dit jaar, iemand nog tips?
Hoezo ga je ineens meedoen dan?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:36 schreef BeavisnKutthead het volgende:
Ik ga ook meedoen dit jaar, iemand nog tips?
Je kan je toch sws bekeren ook al houd je het niet vol? Daar word je niet op afgeschoten.quote:Op zondag 5 juni 2016 00:15 schreef BeavisnKutthead het volgende:
[..]
Ik wil me graag bekeren maar wil eerst zien of ik dit volhoudt
Nee, weet ik maar ik wil het graag volhoudenquote:Op zondag 5 juni 2016 12:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je kan je toch sws bekeren ook al houd je het niet vol? Daar word je niet op afgeschoten.
Wat weinig.quote:Op zondag 5 juni 2016 20:07 schreef xaban06 het volgende:
Wat eten we vannacht?
- Nootjes
- Een gebakken ei
- Activia yoghurt
- Fruit (wellicht een banaan)
- Water
Was eerbetoon aan jouquote:Op zondag 5 juni 2016 23:32 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
CUL / [Recept] Twix en Oreo croissantjes
![]()
![]()
langzame stofwisseling of snel? Bari tuzlu su ic.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:26 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Soms is het alleen nootjes en water. Zou wel meer moeten eten maar krijg het niet binnen.
Sowiesoquote:Op maandag 6 juni 2016 00:26 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Laat haar dat lekker zelf bepalen zeg.
Langzaam, maar heeft dat er mee te makenquote:Op maandag 6 juni 2016 00:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
langzame stofwisseling of snel? Bari tuzlu su ic.
Marokko start Dinsdag , snap ook nie waarom ze altijd een dag later beginnen.quote:Op maandag 6 juni 2016 01:32 schreef Slayage het volgende:
gezegend ramadan met bar slecht weer mensen![]()
mocros starten ook morgen?
das te zout voor mij op dit tijdstip!quote:Op maandag 6 juni 2016 01:53 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Marokko start Dinsdag , snap ook nie waarom ze altijd een dag later beginnen.
De Marokkanen in NL starten wel gewoon morgen(vandaag)
Nu ff een Pizza naar binnen werken
Haha is mijn avondeten .quote:Op maandag 6 juni 2016 01:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
das te zout voor mij op dit tijdstip!![]()
ik zag dat saudi wel ook vandaag start.
waarom starten de mocros in nederland vandaag? heeft dat met saudi te maken?
zag overigens dat een hindoestani vriend dinsdag pas start
beetje late avondetenquote:Op maandag 6 juni 2016 01:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Haha is mijn avondeten .
Ja we volgen altijd de saudis hier in NL, snap ook niet waarom.
Hoe laat is dan het Fadjr ?quote:Op maandag 6 juni 2016 02:12 schreef JubaUrbicus het volgende:
De meeste Marokkaanse moskeeën volgen de Saudiërs. Daarom begint het vasten morgen al voor de meeste Marokkanen, onder andere ik begin ook morgen. Het is nu bijna tijd om te stoppen met eten, dus ik ga nog wat naar binnenwerken!
:53 ofzoquote:Op maandag 6 juni 2016 03:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Hoe laat is dan het Fadjr ?
Ik volg altijd de gebedskalender van al-Yaqeen , daar is het om 3:37 : https://www.al-yaqeen.com/agenda/gebedstijden.php
Ligt eraan waar je woont he, in Den Haag zal 3:37 wel juist zijn. Ik zit meer rond de 3 uur.quote:Op maandag 6 juni 2016 03:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Hoe laat is dan het Fadjr ?
Ik volg altijd de gebedskalender van al-Yaqeen , daar is het om 3:37 : https://www.al-yaqeen.com/agenda/gebedstijden.php
Ik woon in Eindhoven .quote:Op maandag 6 juni 2016 03:24 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont he, in Den Haag zal 3:37 wel juist zijn. Ik zit meer rond de 3 uur.
Al Yaqeen hanteert de tijden aan die betrekking hebben tot Den Haag, ik raad je aan om de tijden van de lokale moskee te volgen. Een ieder zou gewoon de eigen lokale moskee volgen dan ben je ook gelijk af van dat gedoe met de tijden.quote:Op maandag 6 juni 2016 03:28 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik woon in Eindhoven .
Hier is het 3:37 , terwijl er op andere gebedskalenders weer 3:13 staat.
Maar ik hou deze gewoon aan ga niet opeens switchen terwijl ik altijd deze gebedskalender volg.
2 Perzikenquote:
Ja man lijkt me idd het beste, dan ga ik die vanaf morgen aanhouden.quote:Op maandag 6 juni 2016 03:31 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Al Yaqeen hanteert de tijden aan die betrekking hebben tot Den Haag, ik raad je aan om de tijden van de lokale moskee te volgen. Een ieder zou gewoon de eigen lokale moskee volgen dan ben je ook gelijk af van dat gedoe met de tijden.
Turkse versie ?quote:Op maandag 6 juni 2016 03:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik lift mee met Diyanet en die zegt 04:00 voor mij
http://www.diyanet.nl/hollanda-ramazan-imsakiyeleri-2016/
De 'Marokkaanse' Diyanet heeft veel invloed in Marokko zelf en is op nationaal niveau goed georganiseerd. Wat betreft de organisatie buiten Marokko, dan is alles slappe hap en geen organisatie. Marokkanen betalen geen fondsen, hooguit betalen ze mee om de schuld van de lokale moskee af te betalen en that's it. Uiteraard zijn veel Marokkanen ook lid van IslamicRelief (liefdadigheids-organisatie) en daar betaal je ook een bepaald bedrag mee per jaar.quote:Op maandag 6 juni 2016 04:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Diyanet krijgt overigens wel veel veel steun van de Turkse overheid, dunno hoe het geregeld is in Marokko.
Daarnaast betaalt iedereen in NL die lid is van het Diyanet fonds 60 euro per jaar ofzo dus ze hebben wel wat financiële middelen om het één en ander voor elkaar te krijgen.
Wat Optimel kwark en veel water. Ik had gisteravond uitgebreid gegeten (uiteten)... Dit gaat een lange dag worden.quote:Op zondag 5 juni 2016 20:07 schreef xaban06 het volgende:
Wat eten we vannacht?
- Nootjes
- Een gebakken ei
- Activia yoghurt
- Fruit (wellicht een banaan)
- Water
Gaat om de intentie toch.quote:Op maandag 6 juni 2016 08:55 schreef VoetenMat het volgende:
Ik heb dus in alle domheid 1 uur te laat gegeten, ik twijfel nu dus ook of mijn vast nog geldig is, ik wil het voor de zekerheid niet verbreken want dan weet ik dat die sowieso niet meetelt
Edit: voel me hiervoor ook bijzonder naar nu.
als je het onbewust deed dan moet je doorvastenquote:Op maandag 6 juni 2016 08:55 schreef VoetenMat het volgende:
Ik heb dus in alle domheid 1 uur te laat gegeten, ik twijfel nu dus ook of mijn vast nog geldig is, ik wil het voor de zekerheid niet verbreken want dan weet ik dat die sowieso niet meetelt
Je vasten is gewoon nog geldig. Je kunt deze dag gewoon afmaken en hoeft 'm niet later nog in te halen of zo.quote:Op maandag 6 juni 2016 08:55 schreef VoetenMat het volgende:
Ik vast ook morgen pasquote:Op maandag 6 juni 2016 09:42 schreef darkmond het volgende:
[..]
Je vasten is gewoon nog geldig. Je kunt deze dag gewoon afmaken en hoeft 'm niet later nog in te halen of zo.
Ben er zelf wel van overtuigd dat morgen pas 1 ramadan is. Maar tussen kalenders is er altijd wel een dag fout marge.
Deze site is accuraat wat betreft datum converter http://www.islamicity.com/prayertimes/hijriconverter1apartner.htm Als je de datum van vandaag erin gooit kun je zien dat het nog de laatste dag van de maand sha'baan is.
Andere accurate sites geven hetzelfde aan, vandaag is het nog 29 sha'baan :/
Ben je 12'er?quote:Op maandag 6 juni 2016 10:20 schreef Kauai het volgende:
[..]
Ik vast ook morgen pas
Zal er ook mee te maken hebben welk land je volgt enzo. Wij thuis volgen Iran, die beginnen en eindigen vaak een dag later
quote:
quote:
Dank jullie wel ik vast dan nog even door ,heb het even aan meerdere moslims gevraagd en krijg vaak hetzelfde antwoord. Alleen jammer dat ik nergens in een oogopslag kon zien of het nog geldig was of niet.quote:
Mijn ouders komen zelf ook uit Iran, maar ze waren ongelovig dus ik kon met de Soennieten mee doen, maar klopt het ook dat jullie niet tot Maghrib vasten maar later tot het werkelijk donker is?quote:Op maandag 6 juni 2016 10:20 schreef Kauai het volgende:
[..]
Ik vast ook morgen pas
Zal er ook mee te maken hebben welk land je volgt enzo. Wij thuis volgen Iran, die beginnen en eindigen vaak een dag later
Ja we komen uit Irak maar vasten met Iran mee. En ja klopt!quote:Op maandag 6 juni 2016 10:28 schreef VoetenMat het volgende:
[..]
Mijn ouders komen zelf ook uit Iran, maar ze waren ongelovig dus ik kon met de Soennieten mee doen, maar klopt het ook dat jullie niet tot Maghrib vasten maar later tot het werkelijk donker is?
Iran is Sjieet.quote:Op maandag 6 juni 2016 10:25 schreef Drug het volgende:
[..]
Shiat Ali kent verschillende denominaties toch
Ben je soenniet geworden? Hoe reagerene je ouders?quote:Op maandag 6 juni 2016 10:28 schreef VoetenMat het volgende:
[..]
Mijn ouders komen zelf ook uit Iran, maar ze waren ongelovig dus ik kon met de Soennieten mee doen, maar klopt het ook dat jullie niet tot Maghrib vasten maar later tot het werkelijk donker is?
Ze volgt ze.quote:Op maandag 6 juni 2016 11:05 schreef Drug het volgende:
[..]
Ja maar stond niet dat ze Iraniër is, is ze ook niet. Plus dus verschillende denominaties
Ik ben nooit islamitisch opgevoed, mijn ouders zijn iets tussen zorotariatisch en deïstisch. Ik heb inderdaad gekozen om Sunni te worden puur omdat ik zie hoe het er in Iran aan toe gaat, ik heb beide stromingen vergeleken en ik heb gezien dat ik mezelf niet kan vinden in de Sjitische stroming.quote:Op maandag 6 juni 2016 10:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ben je soenniet geworden? Hoe reagerene je ouders?
Ik krijg allemaal foto's op snapchat binnen van mensen die nu lekker lunchenquote:Op maandag 6 juni 2016 11:50 schreef sylvesterrr het volgende:
En ik heb zonet de eerste collega's naar het bedrijfsrestaurant uitgezwaaid... Godver, er staat vandaag een leuk kipgerecht op het menu.
Kan. De nieuwe maan is eigenlijk ook nog niet waargenomen. Ik eet niet veel, begin vaak met water of melk met wat dadels of stuk fruit, en na het gebed wat warm eten, that's it, en drink genoeg water. Eerst paar dagen is het altijd wennen, daarna past je lichaam zich vanzelf aan en is het vasten best wel rustgevend.quote:Op maandag 6 juni 2016 11:16 schreef BeavisnKutthead het volgende:
Ik begin trouwens morgen net als de marokkanen, vandaag had ik iets belangrijks en kon dus niet mn medicatie overslaan.
Wat eten jullie zoal en hoelaat?
Iig succes iedereen
Ow en heb je dan niet gezien hoe het in Saudi Arabie en co aan toe gaat? Rare redenatie.quote:Op maandag 6 juni 2016 12:15 schreef VoetenMat het volgende:
[..]
Ik ben nooit islamitisch opgevoed, mijn ouders zijn iets tussen zorotariatisch en deïstisch. Ik heb inderdaad gekozen om Sunni te worden puur omdat ik zie hoe het er in Iran aan toe gaat, ik heb beide stromingen vergeleken en ik heb gezien dat ik mezelf niet kan vinden in de Sjitische stroming.
Geen last van gelukkig.quote:Op maandag 6 juni 2016 12:34 schreef VoetenMat het volgende:
[..]
Ik krijg allemaal foto's op snapchat binnen van mensen die nu lekker lunchen
Saudi Arabië en co vind ik meer de islam gebruiken voor hun eigen doelen in plaats van dat het allemaal draait om het geloof, zelfde gebeurt aan de Sjietische kant en ik wil nou echt niet hiermee zeggen dat de een "heiliger" is dan de andere, ik vind gewoon dat de standpunten die in het Sjietisme verkondigd worden niet de standpunten waar ik persoolijk achter sta. Daarom ook de keuze om voor het Sunnisme te gaan.quote:Op maandag 6 juni 2016 13:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ow en heb je dan niet gezien hoe het in Saudi Arabie en co aan toe gaat? Rare redenatie.
Oke, duidelijk. Hoe reageerden je ouders hierop?quote:Op maandag 6 juni 2016 14:25 schreef VoetenMat het volgende:
[..]
Saudi Arabië en co vind ik meer de islam gebruiken voor hun eigen doelen in plaats van dat het allemaal draait om het geloof, zelfde gebeurt aan de Sjietische kant en ik wil nou echt niet hiermee zeggen dat de een "heiliger" is dan de andere, ik vind gewoon dat de standpunten die in het Sjietisme verkondigd worden niet de standpunten waar ik persoolijk achter sta. Daarom ook de keuze om voor het Sunnisme te gaan.
Nou, ze weren het deels zal ik maar zeggen. Ze weten dat ik hevig naar de islam leun maar om complicaties met het thuisfront in Iran te voorkomen hou ik de stroming maar voor me. Want daar zien ze wel de Sjitische stroming als de "De stroming die hoort bij Iran"quote:Op maandag 6 juni 2016 14:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oke, duidelijk. Hoe reageerden je ouders hierop?
Ik snap het. Lijkt mij moeilijk voor jou, maar ook jouw ouders. Denk je dat je verstoten wordt?quote:Op maandag 6 juni 2016 14:36 schreef VoetenMat het volgende:
[..]
Nou, ze weren het deels zal ik maar zeggen. Ze weten dat ik hevig naar de islam leun maar om complicaties met het thuisfront in Iran te voorkomen hou ik de stroming maar voor me. Want daar zien ze wel de Sjitische stroming als de "De stroming die hoort bij Iran"
Respect a braddaquote:Op maandag 6 juni 2016 12:15 schreef VoetenMat het volgende:
[..]
Ik ben nooit islamitisch opgevoed, mijn ouders zijn iets tussen zorotariatisch en deïstisch. Ik heb inderdaad gekozen om Sunni te worden puur omdat ik zie hoe het er in Iran aan toe gaat, ik heb beide stromingen vergeleken en ik heb gezien dat ik mezelf niet kan vinden in de Sjitische stroming.
Waarom vast jij nie mee?quote:Op maandag 6 juni 2016 14:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oke, duidelijk. Hoe reageerden je ouders hierop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |