abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154036376
Ik heb met Hallmark gebeld en een update van de stavast gegeven; Ik zie nog geen nieuw topic; daarom trap ik zelf af.

Gisteren werd ik plotseling ernstig ziekten ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Het ziekenhuis zou mij naar normaal gesproken in de avond naar huis hebben gestuurd, maar dat vond het ziekenhuis gezien de thuissituatie niet verantwoord.

Deze middag ben ik uit het ziekenhuis ontslagen. Het slot van de voordeur is vervangen; ik ben nu dakloos en kan nergens terecht. Ik heb 150 euro eigen bijdrage betaald voor een advocaat en als ik pech heb moet ik toch het volledige tarief betalen.

Wijsheid van de advocaat: er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. De verhuurder heeft mogelijk grote schulden en als de verhuurder onder deze omstandigheden niet kan of wil betalen, dan heb ik een probleem. De deur openbreken is daarom ook niet verstandig en ook juridisch discutabel, omdat het de voordeur betreft. De rechter zal oordelen dat ik op mijn leeftijd toch al zou gaan verhuizen. Een verhuiskostenvergoeding zit er daarom niet in.

Tot zover de update, want ik moet gaan. Ik kan niet bij de buren blijven: ik sta nu op straat en ben dakloos. Iemand een slaapplaats in de buurt van Capelle?
pi_154036829
Ik heb alles even teruggelezen. Had nogal wat gemist. :P

Maar jemig, wat een kutsituatie! Ik ben wel bereid om een kleine bijdrage te leveren, bij wie/waar moet ik zijn?

Hoe zit het met je spullen?
pi_154036937
Dat dit zomaar kan :'(
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 3 juli 2015 @ 18:32:30 #4
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154036955
Deze even gekoppeld en de andere WGR / Bedreigd door verhuurder #2 gesloten.

Blij dat je er in elk geval even was. Ik hoop dat je snel een plekkie hebt. Zou je graag willen helpen, helaas zit ik niet in de buurt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154037166
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 18:32 schreef Nizno het volgende:
Deze even gekoppeld en de andere WGR / Bedreigd door verhuurder #2 gesloten.

Blij dat je er in elk geval even was. Ik hoop dat je snel een plekkie hebt. Zou je graag willen helpen, helaas zit ik niet in de buurt.
Je hebt deze gekoppeld aan de andere die gesloten is.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2015 18:46:12 ]
  vrijdag 3 juli 2015 @ 18:43:59 #6
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_154037172
Je kunt bij de gemeente volgens mij voor dit soort dingen terecht. Of iig crisisdienst. Misschien zelfs leger des Heils.

Informeer even rond zou ik zeggen.

Beste is als een FOK!ker je tijdelijk kan opvangen..

Maar wat gebeurt er met je spullen?
pi_154037215
Ik woon niet in de buurt, dus kan je helaas niet helpen. Wellicht kun je voor de korte termijn iets vinden via Couchsurfing?
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 3 juli 2015 @ 18:49:37 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154037284
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 18:43 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Je hebt deze gekoppeld aan de andere die gesloten is.

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opgelost

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154037817
Of bij FHF hier op het forum!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:15:13 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154037951
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 18:05 schreef Drieklank het volgende:
De rechter zal oordelen dat ik op mijn leeftijd toch al zou gaan verhuizen. Een verhuiskostenvergoeding zit er daarom niet in.
Wat is dat nou voor raar verhaal van die advocaat? Ik zou een andere zoeken, eentje die wel z'n werk wil doen!
Schulden van de verhuurder heb jij weinig mee te maken, dat betekent alleen dat-ie z'n huis met jou erin voor veel minder moet verkopen.
censuur :O
pi_154038207
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor raar verhaal van die advocaat? Ik zou een andere zoeken, eentje die wel z'n werk wil doen!
Schulden van de verhuurder heb jij weinig mee te maken, dat betekent alleen dat-ie z'n huis met jou erin voor veel minder moet verkopen.
Nee, maar van een kale kip valt niet te plukken, dus of dat veel zin heeft...
pi_154038267
Heb je al met de crisisopvang gebeld TS?

Crisiscentrum Rotterdam
Mathenesserlaan 270
3021 HS Rotterdam
Telefoon: 010 4763944
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:33:59 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_154038449
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat is dat nou voor raar verhaal van die advocaat?
Ik denk dat deze advocaat gewoon realistische verwachtingen probeert te stellen, in plaats van gaat voor de hoogst mogelijke rekening.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_154038723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:33 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik denk dat deze advocaat gewoon realistische verwachtingen probeert te stellen, in plaats van gaat voor de hoogst mogelijke rekening.
Het is onzin, geen rechter die tot een uitspraak komt door middel van dat soort rare eigen bedachte aannames.

Enige wat telt is dat TS daar rechtmatig woont en op onrechtmatige wijze buiten is gesloten.

Bizarre situatie met bizarre beslissingen van politie en flut advocaat.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:50:26 #15
181126 MouzurX
Misschien?
pi_154038781
Nogmaals: gaat dit topic nou echt om een kamer van 8m2? Waarom ging je dan niet gewoon verhuizen als de verhuurder dat wilde?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:50:28 #16
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_154038782
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is onzin (...) Enige wat telt is dat TS daar rechtmatig woont en op onrechtmatige wijze buiten is gesloten.
Je doet zeer stellig :)
Staat daar ervaring van jouwzelf of van clienten of vrienden tegenover?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:52:48 #17
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_154038832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:50 schreef MouzurX het volgende:
Nogmaals: gaat dit topic nou echt om een kamer van 8m2? Waarom ging je dan niet gewoon verhuizen als de verhuurder dat wilde?
Is dit relevant?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 3 juli 2015 @ 20:04:33 #18
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154039064
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:50 schreef MouzurX het volgende:
Waarom wel?
Kun jij de situatie van TS beoordelen dat die zo even iets anders kan vinden?

Het gaat er niet om hoe groot de kamer was, al was het de vleugel van Soestdijk. Dit gedrag van de verhuurder hoort niet. Dreigen en nu zelfs de sloten veranderen zodat TS niet meer bij zijn spullen kan en nu dus gewoon op straat staat.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 20:07:43 #19
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_154039135
Wat zuur en kut allemaal zeg, zie dat je ook in regio Rotterdam zit. Ik lees even verder ...
pi_154039652
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 18:05 schreef Drieklank het volgende:
Ik heb met Hallmark gebeld en een update van de stavast gegeven; Ik zie nog geen nieuw topic; daarom trap ik zelf af.

Gisteren werd ik plotseling ernstig ziekten ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Het ziekenhuis zou mij naar normaal gesproken in de avond naar huis hebben gestuurd, maar dat vond het ziekenhuis gezien de thuissituatie niet verantwoord.

Deze middag ben ik uit het ziekenhuis ontslagen. Het slot van de voordeur is vervangen; ik ben nu dakloos en kan nergens terecht. Ik heb 150 euro eigen bijdrage betaald voor een advocaat en als ik pech heb moet ik toch het volledige tarief betalen.

Wijsheid van de advocaat: er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. De verhuurder heeft mogelijk grote schulden en als de verhuurder onder deze omstandigheden niet kan of wil betalen, dan heb ik een probleem. De deur openbreken is daarom ook niet verstandig en ook juridisch discutabel, omdat het de voordeur betreft. De rechter zal oordelen dat ik op mijn leeftijd toch al zou gaan verhuizen. Een verhuiskostenvergoeding zit er daarom niet in.

Tot zover de update, want ik moet gaan. Ik kan niet bij de buren blijven: ik sta nu op straat en ben dakloos. Iemand een slaapplaats in de buurt van Capelle?
Er is al door een paar users aangeboden wat geld jouw kant op te laten komen. Je moet ergens kunnen slapen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_154042721
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:23 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Nee, maar van een kale kip valt niet te plukken, dus of dat veel zin heeft...
En dat is nu de moraal van het verhaal. Precies wat de advocaat zegt en de rechter zal dat zeker in overweging nemen ten nadele van mij. Ik heb nu toch maar het slot van de voordeur laten vervangen. Kosten: 150 euro. Ik kan dit terugvorderen, maar het is de vraag of ik dat geld ooit nog terugzie.

De advocaat heeft hem gebeld. Voorstel: 2500 euro schadevergoeding, plus borg, plus administratiekosten die ik ten onrechte betaald heb, plus huur voor de maand juli. Onder die voorwaarden zou ik voor 1 september weg zijn. Reactie verhuurder: ''not amused'' en het werd een ''onplezierig gesprek''. De verhuurder wilde ook niet de deur voor mij open doen op verzoek van de advocaat. De verhuurder zei tegen de advocaat dat ik vrijwillig ben vertrokken, dat hij een enorme restschuld op de hypotheek heeft en dat hij niets kan of wil betalen. De advocaat zei dat de verhuurder dacht dat ik het had opgegeven, want mijn spullen staan er niet meer. (Die heb ik verstopt in de kamer van mijn huisgenoot.) Maandag volgt de dagvaarding voor het kort geding.

Ik ben alleen vergeten te vragen hoe het zit met het verlenen van de toegang, nu de verhuurder zijn eigen woning niet in kan. Wat zijn de gevolgen?

Een lichtpunt: het aanstaande vonnis is 30 jaar geldig, dus zo lang mag ik mijn geld terugvorderen.

De advocaat zei dat de verhuurder niet verwacht had dat ik een advocaat zou inschakelen. Ik heb hem wel gewaarschuwd, maar daar trok hij zich niets van aan.

Ik kan me voorstellen dat de verhuurder buiten zinnen is van woede en ik ben daarom best wel bang, moet ik toegeven. Als ik een auto hoor aankomen schrik ik meteen en kijk ik om me heen naar iets om mezelf mee te verdedigen. Niet gezond.

Lieve FOK!ers, ik waardeer jullie aandacht, de medelevende reacties en de aangeboden hulp, maar eerlijk gezegd word ik behoorlijk gekwetst door allerlei reacties. Ik heb het gevoel dat ik het nooit goed voor jullie kan doen. Als ik had vertrokken, dan zou ik een mietje zijn, nu ik gebleven ben, heb ik het er blijkbaar zelf naar gemaakt en had ik maar moeten luisteren dat er een verschil is tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. De rechtswinkel is niet goed, de politie is niet goed, de advocaat is niet goed, maar ondertussen is er niemand van jullie hier geweest om te laten zien hoe het wel moet. Daar wonen jullie te ver weg voor. Is de afstand dan ook niet te groot om te oordelen? Niemand van jullie hoeft mijn leven te lijden, bewust zo geschreven.

Het komt er in ieder geval op neer dat ik beter al lang geleden vertrokken had moeten zijn, want dit levert mij niets op. Ik ben wel op en ik heb geen tijd en geen energie meer om overal nog op in te gaan. Gitaarspelen en een beetje liefde, meer vraag ik niet van het leven. Tijd om daar mijn energie in te steken.
pi_154043007
Ik denk dat je goed gehandeld heb nu ;)
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 3 juli 2015 @ 22:46:57 #23
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_154044064
Precies, goed gehandeld ^O^
pi_154044213
Joh, zeurders heb je overal op het internet en ook op FOK!, dat is niet nieuw voor je. Maak je er niet te druk over.
Ik hoop voor je dat het kort geding snel een goed resultaat voor je oplevert. Weet je ook op wat voor termijn dat kort geding is?
pi_154044420
Blij dat je in ieder geval niet op straat hoeft te slapen. Ik hoop op de meest gunstige uitkomst voor je!
Je raekt an de dinge geweun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')