Update:quote:Een arrestant is zondagavond overleden nadat hij een dag ervoor in een politieauto onwel was geworden. Bij zijn aanhouding werd door agenten geweld gebruikt. De Rijksrecherche is een onderzoek gestart en ook de familie van Mitch Henriquez vraagt getuigen zich te melden.
,,Met pijn in mijn hart moest ik vandaag afscheid nemen van mijn lieve neefje," schrijft Mary Jacopucci-Wilson op Facebook. Ze hoorde vanmiddag dat haar neef, een 42-jarige Arubaan, tijdens een uitje 'door de politie in elkaar geslagen is'. ,,Ik vind dit niet kunnen. Mensen die deze toetakeling hebben gezien en hebben gefilmd: aub neem contact met ons op."
Het slachtoffer was bij familie op bezoek en bezocht zaterdagavond in het Haagse Zuiderpark het drukke Night at the Park, de betaalde tegenhanger van Parkpop. Rond 21.45uur werd hij gearresteerd omdat hij zou hebben geroepen dat hij een wapen had.
Dat ging niet zonder slag of stoot. Henriquez verzette zich en politiemedewerkers gebruikten geweld om de man onder controle te krijgen. Onderweg naar het bureau werd hij in de politiewagen plotseling onwel. Agenten startten meteen reanimatie, een ambulance bracht hem vervolgens in zeer kritieke toestand naar het ziekenhuis, aldus het OM in een verklaring over het incident.
Op videobeelden is echter te zien dat Henriquez op het terrein van het festival al onwel leek te zijn geworden. De man overleed een dag na zijn arrestatie in het ziekenhuis.
In het onderzoek van de rijksrecherche zal gekeken worden naar de oorzaak van het plotselinge hartfalen en een mogelijk verband met het toegepaste geweld tijdens de arrestatie van de Arubaan. De politie roept op om mensen die de arrestatie hebben gefilmd de beelden in te sturen en getuigen zich te melden.
In een inmiddels opgedoken filmpje is te zien hoe Henriquez op het terrein van Night in the Park al onwel lijkt te zijn geworden.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dood-arrestant.dhtml
Rooie reporter :https://twitter.com/rooiereporter - Voor livestreams via periscope.quote:Het is aannemelijk dat de Arubaanse arrestant Mitch Henriquez is overleden aan zuurstofgebrek, dat waarschijnlijk is veroorzaakt door het politieoptreden. Dat zei hoofdofficier Kitty Nooy van het Openbaar Ministerie in Den Haag. Zij geeft een toelichting op de voorlopige bevindingen van het Rijksrecherche-onderzoek naar zijn dood.
De vijf agenten die betrokken waren bij de aanhouding zijn buiten functie gesteld, zei het hoofd van de politie in Den Haag, Paul van Musscher.
Zondag overleed de 42-jarige Mitch Henriquez uit Aruba na zijn arrestatie in het Haagse Zuiderpark. Een dag later dook een video op van de aanhouding, waarbij de man door meerdere agenten in bedwang werd gehouden. Hij was in Nederland op familiebezoek en bezocht het muziekfestival Night at the Park.
Sinds het overlijden van Henriquez is het enkele nachten onrustig geweest in de Schilderswijk.
http://nos.nl/artikel/204(...)r-politiegeweld.html
quote:In Den Haag wordt aanstaande zaterdag op initiatief van de familie een stille tocht georganiseerd voor de overleden Mitch Henriquez. Er wordt vanaf station Den Haag Moerwijk gelopen naar het Zuiderpark, de plek waar de Arubaan afgelopen zaterdag is aangehouden. Een arrestatie met een fatale afloop.
‘Iedereen is hartstikke welkom, mits dit met een goede intentie is’, benadrukt de nicht van Henriquez. ‘Dit is een stille tocht die met respect en kalmte gehouden wordt. Wij willen hier geen relschoppers, rustverstoorders of mensen met slechte intenties bij hebben. Geef iedereen de ruimte om op een respectvolle manier te rouwen alsjeblieft.’
De stille tocht begint komende zaterdag om 17.30 uur meldt Omroep West. Ook op Aruba zal een stille tocht worden gehouden zodra zijn lichaam aankomt op Aruba en vanaf de luchthaven naar een lokale begrafenisonderneming gaat
De nabestaanden van Mitch Henriquez willen geen onrust Ze willen eerst hun Mitch begraven, pas daarna willen zij praten over het politieoptreden dat leidde tot zijn dood. Bovendien wil de familie Henriquez niets zeggen dat voor nog meer onrust kan zorgen. Dat zeggen zijn moeder Maria, zus Germaine en zijn nichten.
http://www.kontabai.nl/20(...)s&utm_medium=twitter
Nu hopen dat het niet gekaapt wordt door allerlei afa en gazastrook types, hulde voor de familie welquote:
Zie gasten met jurken en hesjes, wat is dat?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:00 schreef Rabieluh het volgende:
https://www.periscope.tv/(...)gLdA25nnRMKfoehhMA==
Gay pridequote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Zie gasten met jurken en hesjes, wat is dat?
De hesjes zijn buurtbewoners die helpen de boel in het gareel te houden.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:03 schreef Nober het volgende:
[..]
sharia-politiequote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:03 schreef Nober het volgende:
[..]
En dan doe je een jurk aan mocht je bij iemand je voet in zijn nek willen leggen, logisch.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:04 schreef Grunge. het volgende:
[..]
De hesjes zijn buurtbewoners die helpen de boel in het gareel te houden.
Aruba is onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden, dus lijkt me wel ja.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Had hij ook een Nederlands paspoort?
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:04 schreef Grunge. het volgende:
[..]
De hesjes zijn buurtbewoners die helpen de boel in het gareel te houden.
Fylax, is geen grapquote:
Waarom wordt er dan Arubaan genoemd ipv Nederlander? Of komt dat nu gewoon wat beter uit..quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Aruba is onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden, dus lijkt me wel ja.
John zet 'm telkens af, gebeurt ook niks daar man. Samenscholingsverbod, 100 keer oppakwaarde.quote:
Buurtwerkers, voor de goede orde, zijn de ordehandhavers van de moskee. Het soort waar Arnoud van Doorn eerder zo trots over tweette.twitter:AMentink twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:11:51Vind de sfeer anders vannacht. Veel kijkers, mensen zijn minder opgefokt. Buurtwerkers lijken de menigte rustig te houden. #schilderswijk reageer retweet
Ach, wees blij dat ze er zijn denk ik dan maar.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:15 schreef Elfletterig het volgende:
Buurtwerkers, voor de goede orde, zijn de ordehandhavers van de moskee. Het soort waar Arnoud van Doorn eerder zo trots over tweette.twitter:AMentink twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:11:51Vind de sfeer anders vannacht. Veel kijkers, mensen zijn minder opgefokt. Buurtwerkers lijken de menigte rustig te houden. #schilderswijk reageer retweet
Het tuig wil wel luisteren naar buurtvaders, want die zijn ook moslim. Naar de politie hoef je niet te luisteren, want dat zijn overwegend niet-moslims. Zo wordt er gedacht.
twitter:AMentink twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:13:37Mensen beginnen weer te rennen. Toeteren. Ben geen goede waarzegster. reageer retweet
Klopt. Moslimmannen - of mannen van dezelfde nationaliteit - zijn heel belangrijk als rolmodellen voor dit soort jongeren.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:15 schreef Elfletterig het volgende:
Het tuig wil wel luisteren naar buurtvaders, want die zijn ook moslim. Naar de politie hoef je niet te luisteren, want dat zijn overwegend niet-moslims. Zo wordt er gedacht.
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:17 schreef Elfletterig het volgende:
twitter:AMentink twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:13:37Mensen beginnen weer te rennen. Toeteren. Ben geen goede waarzegster. reageer retweet
twitter:CTMyH twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:18:27@AMentink Nou meid, het is allemaal wat. reageer retweet
Dat is het punt of het probleem niet. Het probleem is dat alleen moslims dergelijk respect van de jongeren krijgen. Terwijl de politie precies hetzelfde respect zou moeten krijgen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:18 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Klopt. Moslimmannen - of mannen van dezelfde nationaliteit - zijn heel belangrijk als rolmodellen voor dit soort jongeren.
twitter:KenStash twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:17:04Kleine opstootjes worden snel in de kiem gesmoord, met dank aan de aanwezige undercover agenten. Deėscaleren doet het zeker. #Schilderswijk. reageer retweet
twitter:Mirjam152 twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:18:55Hopelijk zijn er genoeg mensen vast gezet. Lopen nog steeds groepjes. #Hobbemaplein in #schilderswijk http://t.co/uB3d4gcTg9 reageer retweet
twitter:Mirjam152 twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:20:01ME terug in #schilderswijk bij #Hobbemaplein . Buurtbewoners in geld hesjes nog aanwezig. http://t.co/1WFPjsmf3K reageer retweet
twitter:Mirjam152 twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:23:17Arme buurtbewoners. Leek rustige nacht te worden, maar nu toeterconcert. Vervelend, al die zich vervelende jongeren in #schilderswijk reageer retweet
twitter:PolDenHaag twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:25:27Eerder op de avond zijn bij een opstootje #Schilderswijk #DenHaag bij twee arrestanten een mes en een nepvuurwapen aangetroffen. reageer retweet
Lekker slim ook om dat mee te nemenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:27 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:PolDenHaag twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:25:27Eerder op de avond zijn bij een opstootje #Schilderswijk #DenHaag bij twee arrestanten een mes en een nepvuurwapen aangetroffen. reageer retweet
twitter:VincentTriest twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:23:11Zwaar vuurwerk net in menigte afgestoken. Levensgevaarlijk. reageer retweet
twitter:VincentTriest twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:26:54"Rellen van gister waren geweldig", aldus demonstrant. reageer retweet
twitter:KenStash twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:26:42Er vliegt nu ook weer een politiehelikopter boven de #Schilderswijk. reageer retweet
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:31 schreef Elfletterig het volgende:
twitter:KenStash twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:26:42Er vliegt nu ook weer een politiehelikopter boven de #Schilderswijk. reageer retweet
twitter:johnvandertol twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:52:00Inmiddels is alle ME van het Hobbemaplein vertrokken. Nog wel veel mensen in de zijstraten #denhaag #schilderswijk reageer retweet
Oké Ken.twitter:KenStash twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 02:52:48Ik duik mijn bed zo in. Nu relatieve rust in de #Schilderswijk, en ik heb mijn portie betreffende dat ook wel gehad vandaag. reageer retweet
twitter:AbuAssiyah_ twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:05:27Jongeren van de Haagse #schilderswijk hebben tijd van hun leven. Zelfs na de arrestaties.. Hahah. http://t.co/2rIOFYoiEx reageer retweet
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:14 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]twitter:AbuAssiyah_ twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:05:27Jongeren van de Haagse #schilderswijk hebben tijd van hun leven. Zelfs na de arrestaties.. Hahah. http://t.co/2rIOFYoiEx reageer retweet
HAHA.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:14 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]twitter:AbuAssiyah_ twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:05:27Jongeren van de Haagse #schilderswijk hebben tijd van hun leven. Zelfs na de arrestaties.. Hahah. http://t.co/2rIOFYoiEx reageer retweet
Sjonge, dat is me toch wat...quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:22 schreef Elfletterig het volgende:
En die Tweet krijgt dan een reactie van een Nederlandstalige twitteraar met een IS-vlag in zijn profiel. Die maken onderling een praatje.
Krijg je een beetje een indruk om wat voor soort figuren het gaat.
Hahaha omgquote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:14 schreef Elfletterig het volgende:
Het zegt iets over hoe haatdragend dat soort figuren tegenover de Nederlandse samenleving staan. Je kunt de vinger daarop leggen of je kunt je kop in het zand steken.quote:
twitter:PolDenHaag twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:24:20Ongeruste ouders van aangehouden minderjarigen #Hobbemaplein #DenHaag worden door politie gebeld over verdere afhandeling. reageer retweet
Vind je van niet? 'Och, het is wat' betekent voor mij stel je niet zo aan en het valt allemaal wel mee.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:31 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Dat doet crystal_meth toch helemaal niet? Of jij wel, bedoel je?
Het is maar goed dat jij de vinger daarop legt!quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:28 schreef Elfletterig het volgende:
Het zegt iets over hoe haatdragend dat soort figuren tegenover de Nederlandse samenleving staan. Je kunt de vinger daarop leggen of je kunt je kop in het zand steken.
Die hebben geen idee wat kun kinderen uitspoken.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:32 schreef Grunge. het volgende:
Die ouders mogen best wat strenger zijn trouwens. Daar ligt het probleem ook heel erg, en vaak komt dat door taalachterstand. Als we het over de Marokkaanse jongeren hebben bijvoorbeeld. Ze zijn zo hun ouders - vooral moeders - de baas.
Oh, zo kwam het op mij niet over, maar dat ligt misschien aan mij, hoor. In ieder geval heb ik ook even gekeken op dat Twitteraccount met die vlag en lijkt de persoon in kwestie me een provocateur.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Vind je van niet? 'Och, het is wat' betekent voor mij stel je niet zo aan en het valt allemaal wel mee.
Nope.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die hebben geen idee wat kun kinderen uitspoken.
Hoe weten ze welke ouders ongerust zijn voordat ze gebeld hebben?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:31 schreef Elfletterig het volgende:
twitter:PolDenHaag twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:24:20Ongeruste ouders van aangehouden minderjarigen #Hobbemaplein #DenHaag worden door politie gebeld over verdere afhandeling. reageer retweet
Ja.. millions of them.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:33 schreef Grunge. het volgende:
[..]
en lijkt de persoon in kwestie me een provocateur.
En nu opeens de sociaal verantwoordelijke opvoeder spelen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:31 schreef Elfletterig het volgende:
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
En nu opeens de sociaal verantwoordelijke opvoeder spelen.
Nu wel.
Er is een reputatie te herstellen, men doet zichtbaar zijn best.
Klopt, die moeders worden onderdrukt terwijl juist de moeders net even de nuance kunnen geven in de opvoeding van Marokkaanse jongeren. Ik probeer niet te groeperen maar iedereen weet nog wel dat filmpje van die moeder in Amerika die haar ongehoorzame reller de les las. Gewoon omdat ze van haar zoon houdt en niet wil dat hij meegesleept wordt in die shit.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:32 schreef Grunge. het volgende:
Die ouders mogen best wat strenger zijn trouwens. Daar ligt het probleem ook heel erg, en vaak komt dat door taalachterstand. Als we het over de Marokkaanse jongeren hebben bijvoorbeeld. Ze zijn zo hun ouders - vooral moeders - de baas.
Het gaat veel verder dan ouders die niet streng genoeg zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:32 schreef Grunge. het volgende:
Het gaat véél verder! De zweep erover!quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:38 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat veel verder dan ouders die niet streng genoeg zijn.
Ja ja.. kun je ook inhoudelijk reageren ipv niet grappige one-liners plaatsen en iemand belachelijk te maken?quote:
Heb je een linkje van dat filmpje?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:38 schreef Impressme het volgende:
[..]
Klopt, die moeders worden onderdrukt terwijl juist de moeders net even de nuance kunnen geven in de opvoeding van Marokkaanse jongeren. Ik probeer niet te groeperen maar iedereen weet nog wel dat filmpje van die moeder in Amerika die haar ongehoorzame reller de les las. Gewoon omdat ze van haar zoon houdt en niet wil dat hij meegesleept wordt in die shit.Helaas is dat met onderdrukte moeders anders...
Nou, dat speelt wel een heel grote rol anders. En te weinig mannelijke rolmodellen, bijvoorbeeld als docenten op school.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, een overspannen jeugdzorg die bij elke scheet opspringen, niks doen, maar wel een heel gezin in een traject plaatsen wat zelden nodig is. Gewoon wat hulp in zo'n gezin voldoet al. Persoonlijke hulp, structureel, dagelijks.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kan niet plakken op de 1 of andere manier, maar als je "mother puts son in place" typt in YT dan zou je het moeten zien.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:44 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Heb je een linkje van dat filmpje?
Ik werk met dat soort vrouwen. Die zitten inderdaad echt in een isolement.
Die moeders worden niet onderdrukt... zijn juist de baas in huis. Thuis gelden er strenge normen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:38 schreef Impressme het volgende:
[..]
Klopt, die moeders worden onderdrukt terwijl juist de moeders net even de nuance kunnen geven in de opvoeding van Marokkaanse jongeren. Ik probeer niet te groeperen maar iedereen weet nog wel dat filmpje van die moeder in Amerika die haar ongehoorzame reller de les las. Gewoon omdat ze van haar zoon houdt en niet wil dat hij meegesleept wordt in die shit.Helaas is dat met onderdrukte moeders anders...
De twitteraar wijst iemand op zijn bericht:twitter:AbuAssiyah_ twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:05:27Jongeren van de Haagse #schilderswijk hebben tijd van hun leven. Zelfs na de arrestaties.. Hahah. http://t.co/2rIOFYoiEx reageer retweet
@Martijn5155 is het afgeschermde Twitter-account van Martijn de Koning, een moslimjongere. Maar dat heeft iemand niet in de gaten:twitter:AbuAssiyah_ twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:07:46@AbuAssiyah_ @Martijn5155 Check dit. reageer retweet
De originele poster reageert daarop. Onze goede vriend @AbuAssiyah_ (met IS-vlag in zijn Twitter-profiel) begrijpt het nog niet helemaal:twitter:menees_drees twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:09:14@AbuAssiyah_ @Martijn5155 werk je voor de kuffar of zo dat je hem tagt reageer retweet
Even later valt dan het kwartje. Martijn5155 is geen minderwaardige kuffar, maar een vrome mede-moslim. Dus dan is het goed.twitter:menees_drees twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:18:33@ikbenniet87 @AbuAssiyah_ @Martijn5155 ja ik begrijp niet waarom hij @Martijn5155 @ is martijn een moslim reageer retweet
Vervolgens krijgt hij het aan de stok met ene Eesa571, die hem fijntjes inwrijft dat qufaar (kuffar) minder crimineel bezig zijn dan 'onze eigen jongeren'...twitter:menees_drees twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:22:06@ikbenniet87 @AbuAssiyah_ @Martijn5155 laat maar. Ik bied openlijk excuses aan broeder @AbuAssiyah_ reageer retweet
twitter:Eesa571 twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:29:57@menees_drees akhi wees realistisch, zie jij qufaar doen aan sihr, zina, drugs dealen.. De meerderheid zijn onze eigen jongeren kijk rond reageer retweet
Vervolgens nog even deze, steevast bij moslims terugkerende, vorm van redeneren (cq. de realiteit wegwimpelen)twitter:menees_drees twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:31:03@Eesa571 kuffar zijn lage volk reageer retweet
Waarom post ik dit? (Het heeft slechts heel zijdelings iets met dit topic te maken). Ik post dit om duidelijk te maken welke zieke, verknipte en radicale gedachten aanwezig zijn onder 'Nederlandse' moslimjongeren.twitter:menees_drees twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:32:27@Eesa571 iemand die allah vreest doet niet aan zina riba drugs dealen reageer retweet
Nee. Het is Ringo, die manifesteert zich al sinds 1893 op deze manier op FOK!quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja ja.. kun je ook inhoudelijk reageren ipv niet grappige one-liners plaatsen en iemand belachelijk te maken?
Ha, wow! Don't mess with her.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:49 schreef Impressme het volgende:
[..]
Ik kan niet plakken op de 1 of andere manier, maar als je "mother puts son in place" typt in YT dan zou je het moeten zien.
*geen facebookquote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:52 schreef Elfletterig het volgende:
Even de hele conversatie. Let op:De twitteraar wijst iemand op zijn bericht:twitter:AbuAssiyah_ twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:05:27Jongeren van de Haagse #schilderswijk hebben tijd van hun leven. Zelfs na de arrestaties.. Hahah. http://t.co/2rIOFYoiEx reageer retweet
@Martijn5155 is het afgeschermde Twitter-account van Martijn de Koning, een moslimjongere. Maar dat heeft iemand niet in de gaten:twitter:AbuAssiyah_ twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:07:46@AbuAssiyah_ @Martijn5155 Check dit. reageer retweet
De originele poster reageert daarop. Onze goede vriend @AbuAssiyah_ (met IS-vlag in zijn Twitter-profiel) begrijpt het nog niet helemaal:twitter:menees_drees twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:09:14@AbuAssiyah_ @Martijn5155 werk je voor de kuffar of zo dat je hem tagt reageer retweet
Even later valt dan het kwartje. Martijn5155 is geen minderwaardige kuffar, maar een vrome mede-moslim. Dus dan is het goed.twitter:menees_drees twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:18:33@ikbenniet87 @AbuAssiyah_ @Martijn5155 ja ik begrijp niet waarom hij @Martijn5155 @ is martijn een moslim reageer retweet
Vervolgens krijgt hij het aan de stok met ene Eesa571, die hem fijntjes inwrijft dat qufaar (kuffar) minder crimineel bezig zijn dan 'onze eigen jongeren'...twitter:menees_drees twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:22:06@ikbenniet87 @AbuAssiyah_ @Martijn5155 laat maar. Ik bied openlijk excuses aan broeder @AbuAssiyah_ reageer retweet
twitter:Eesa571 twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:29:57@menees_drees akhi wees realistisch, zie jij qufaar doen aan sihr, zina, drugs dealen.. De meerderheid zijn onze eigen jongeren kijk rond reageer retweet
Vervolgens nog even deze, steevast bij moslims terugkerende, vorm van redeneren (cq. de realiteit wegwimpelen)twitter:menees_drees twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:31:03@Eesa571 kuffar zijn lage volk reageer retweet
Waarom post ik dit? (Het heeft slechts heel zijdelings iets met dit topic te maken). Ik post dit om duidelijk te maken welke zieke, verknipte en radicale gedachten aanwezig zijn onder 'Nederlandse' moslimjongeren.twitter:menees_drees twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:32:27@Eesa571 iemand die allah vreest doet niet aan zina riba drugs dealen reageer retweet
Sommigen van jullie zouden eens wat vaker op Facebook en dergelijke moeten rondsnuffelen. Dan kom je er wel achter dat we in een wij-zij-samenleving wonen.
Dank voor je uiteenzetting. Blijft bizar voor mij dat dit soort jongeren zo graag extreem religieus willen zijn (zeg ik vanuit een christelijke opvoeding waarin dat toch echt amper voorkomt). En vooral als je bedenkt dat ze gewoon dingen doen die God niet goedkeurt. Alsof de leiders van IS een soort rocksterren zijn, sporthelden, whatever.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:52 schreef Elfletterig het volgende:
Even de hele conversatie. Let op:De twitteraar wijst iemand op zijn bericht:twitter:AbuAssiyah_ twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:05:27Jongeren van de Haagse #schilderswijk hebben tijd van hun leven. Zelfs na de arrestaties.. Hahah. http://t.co/2rIOFYoiEx reageer retweet
Sommigen van jullie zouden eens wat vaker op Facebook en dergelijke moeten rondsnuffelen. Dan kom je er wel achter dat we in een wij-zij-samenleving wonen.
Jij hoort dan ook allang te slapen.quote:
twitter:niekfroma twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:31:17Ben benieuwd naar aangehouden mensen. Veel leken me geen relschoppers, waren alleen op een plek waar ze niet mochten zijn... #schilderswijk reageer retweet
Daar ben ik ook geen fan van. Maar het verandert niks aan de realiteit van moslim-extremisme in Nederland. En niet alleen dat. Het is ook nog eens moslim-extremisme dat alle ruimte krijgt, want we durven nooit eens krachtig op te treden.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 04:00 schreef Inspireme het volgende:
Tsja dat krijg ik ook als ik op een Nederland mijn Vaderland facebook kijk.
Ja, dat klopt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 04:06 schreef Grunge. het volgende:
Fylax, zit jij hier al sinds je dertiende, of zie ik dat verkeerd?
OT:twitter:niekfroma twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:31:17Ben benieuwd naar aangehouden mensen. Veel leken me geen relschoppers, waren alleen op een plek waar ze niet mochten zijn... #schilderswijk reageer retweet
... uhuh.
En dat werkt dus bij de NOS hč...quote:Op vrijdag 3 juli 2015 04:06 schreef Grunge. het volgende:
Fylax, zit jij hier al sinds je dertiende, of zie ik dat verkeerd?
OT:twitter:niekfroma twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 03:31:17Ben benieuwd naar aangehouden mensen. Veel leken me geen relschoppers, waren alleen op een plek waar ze niet mochten zijn... #schilderswijk reageer retweet
... uhuh.
Extremisme? Een paar kleutertjes die aan het rellen zijn. Was het mijn zoon dan had ik hem zijn oor eraf gedraait.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 04:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar ben ik ook geen fan van. Maar het verandert niks aan de realiteit van moslim-extremisme in Nederland. En niet alleen dat. Het is ook nog eens moslim-extremisme dat alle ruimte krijgt, want we durven nooit eens krachtig op te treden.
Extremisme ja. Niet zozeer de rellen op straat vandaag, maar de achterliggende connecties. Het leeuwendeel van het tuig op straat bestaat uit allochtone (overwegend Marokkaanse jongens) die met de rug naar de Nederlandse samenleving staan. Roepen dat ze worden gediscrimineerd kunnen ze als de beste. Zelfs als ze niet eens partij in een conflict zijn, zoals nu met de overleden Arubaan.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 04:10 schreef Impressme het volgende:
[..]
Extremisme? Een paar kleutertjes die aan het rellen zijn. Was het mijn zoon dan had ik hem zijn oor eraf gedraait.
Toettoettoeterdetoet............really, extremisme
Is het weleens bij je opgekomen dat `ze` met de rug naar de samenleving zijn gezet? Jarenlang, sinds "wij" ze afgedankt hebben als gastarbeiders?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 04:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Extremisme ja. Niet zozeer de rellen op straat vandaag, maar de achterliggende connecties. Het leeuwendeel van het tuig op straat bestaat uit allochtone (overwegend Marokkaanse jongens) die met de rug naar de Nederlandse samenleving staan. Roepen dat ze worden gediscrimineerd kunnen ze als de beste. Zelfs als ze niet eens partij in een conflict zijn, zoals nu met de overleden Arubaan.
Alles is gericht op het haten van Nederlanders en datgene wat symbool staat voor Nederland, zoals de politie. Daar mag je tegen rellen, die mag je met stenen bekogelen. Maar staan er buurtvaders met gele hesjes om, dan luisteren ze wel. Want dat zijn immers moslims, geen kuffars (minderwaardige mensen).
En nee, zo denken vast niet alle reljongeren, maar je hebt ze ertussen lopen die wél zo denken. Het vertoon van IS-vlaggen, vorig jaar, was daar ook zo'n fijn voorbeeld van.
Je bent niet voor de rechtsstaat? Waarvoor dan wél? Anarchie? Sharia?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 04:27 schreef Impressme het volgende:
[..]
Is het weleens bij je opgekomen dat `ze` met de rug naar de samenleving zijn gezet? Jarenlang, sinds "wij" ze afgedankt hebben als gastarbeiders?
Zwart/wit denken is zo makkelijk, zowel van hen als van "ons" toch?
Rellen doe je niet zomaar even, dat is een opstapeling van een heleboel problemen. Ben ik voor de rellers? Neen. Ben ik voor de rechtstaat? Neen.
Ik sta wel open voor beide kanten, er is geen zwart-wit en laten we `ons` aub niet jutten door media ed.
Slachtofferrol.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 04:27 schreef Impressme het volgende:
[..]
Is het weleens bij je opgekomen dat `ze` met de rug naar de samenleving zijn gezet?
Zeker. Maar dan doe je daar research naar en ontdek je dat dat onzin is. Men is eerder veel te veel geknuffeld.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 04:27 schreef Impressme het volgende:
[..]
Is het weleens bij je opgekomen dat `ze` met de rug naar de samenleving zijn gezet? Jarenlang, sinds "wij" ze afgedankt hebben als gastarbeiders?
En dan daarbij kwamen gastarbeiders uit Portugal, Spanje, Italie, Turkije en Marokko.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 05:54 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zeker. Maar dan doe je daar research naar en ontdek je dat dat onzin is. Men is eerder veel te veel geknuffeld.
bronquote:Op vrijdag 3 juli 2015 06:00 schreef DonDruiper het volgende:
Van de Turkse jeugd heb je veel minder last dan van Marokkaanse jeugd...
Geen bron. Mijn eigen ervaringen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 06:10 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
bron
of heb jij ze allemaal gesproken/gezien?
Oke meneer.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 06:11 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
formuleer het beter dan, je doet nu net alsof je ze alle kent
Bronnen lijken de claim wel te staven:quote:Op vrijdag 3 juli 2015 06:10 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
bron
of heb jij ze allemaal gesproken/gezien?
Waar zijn die ongeruste ouders als hun kankerkroost op straat loopt te rellen? Pas naar buiten treden als ze op het bureau zitten? Alle vooroordelen bewijzen zichzelf weer eens.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:31 schreef Elfletterig het volgende:
Dan zijn het een stel waardeloze kutpaupers.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die hebben geen idee wat kun kinderen uitspoken.
Laat de polite maar een actie doen als "Ruil je Nederlandse paspoorten in voor je kind"quote:Op vrijdag 3 juli 2015 06:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waar zijn die ongeruste ouders als hun kankerkroost op straat loopt te rellen? Pas naar buiten treden als ze op het bureau zitten? Alle vooroordelen bewijzen zichzelf weer eens.
In Amsterdam is een tijdje terug (± 1 jaar) in de praktijk vastgesteld dat Marokkaanse ouders falen in de opvoeding door onkunde of soms zelfs opzettelijk; ze hebben een ronduit slechte invloed op hun kinderen. Ik heb weinig reden om aan te nemen dat de vlag er in Den Haag heel anders bijhangt dan in Amsterdam.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 06:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waar zijn die ongeruste ouders als hun kankerkroost op straat loopt te rellen? Pas naar buiten treden als ze op het bureau zitten? Alle vooroordelen bewijzen zichzelf weer eens.
Dat dan altijd nog liever dan die tyfusbaarden.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 04:00 schreef Inspireme het volgende:
Tsja dat krijg ik ook als ik op een Nederland mijn Vaderland facebook kijk.
Hoeveel van die kleutertjes zijn er inmiddels al naar Syrie vertrokken?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 04:10 schreef Impressme het volgende:
[..]
Extremisme? Een paar kleutertjes die aan het rellen zijn. Was het mijn zoon dan had ik hem zijn oor eraf gedraait.
Toettoettoeterdetoet............really, extremisme
Precies. Dat gajes loopt tot midden in de nacht op straat terwijl de ouders liggen uit te buiken. Opvoeden van hun kinderen is er niet bij. Krijg met de dag meer een hekel aan ze.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 06:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Goedzo, ophokken dat tuig. Hulde aan de politiequote:Op vrijdag 3 juli 2015 08:32 schreef Basp1 het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-schilderswijk.html
Volgens de politie zelfs 200 arrestaties.
Ik vraag me eerder af hoeveel er nu nog vastzitten, en hoeveel er vanavond weer mee kunnen rellen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 08:49 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Goedzo, ophokken dat tuig. Hulde aan de politie![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Laat ze maar lekker ongerust zijn inderdaad. Eigen schuld omdat je je koter niet onder controle hebt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 06:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het is natuurlijk altijd de schuld van de grote boze blanke?? Afgedankt als gastarbeider?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 04:27 schreef Impressme het volgende:
[..]
Zwart/wit denken is zo makkelijk, zowel van hen als van "ons" toch?
Rellen doe je niet zomaar even, dat is een opstapeling van een heleboel problemen. Ben ik voor de rellers? Neen. Ben ik voor de rechtstaat? Neen.
Ik sta wel open voor beide kanten, er is geen zwart-wit en laten we `ons` aub niet jutten door media ed.
Hohoho geen nuance aub. Blijven benoemen!quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:08 schreef Re het volgende:
wat een leuk leesvoer weer zo op de ochtend
Laten we gewoon eens de rechtstaat in zijn waarde laten, straffen op basis van feiten, ben benieuwd hoe het snelrecht zal gaan.
Oh en dat het tuig van het laagste soort is is ook wel duidelijk, maar die verontwaardiging lijkt me niet verrassend meer
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 06:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is vakantie, dan stuur je een 17 jarige toch niet om 22.00 naar bed?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:50 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Janken wanneer ze opgepakt zijn, maar een 17 jarige om 22:00 naar bed sturen ho maar. Wat doet dit tuig zo laat op straat?
Terwijl je juist zou zeggen dat als beide ouders niet werken, ze meer dan genoeg tijd hebben om de kinderen alle aandacht te geven.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die gasten zijn de baas thuis. Ouders hebben niets te vertellen. Dat is nu juist het hele probleem.
Hun kinderen presteren bovengemiddeld goed op de normen en waarden schaal van hun eigen cultus. Zou niet weten waarom de ouders daar niet apetrots op zouden zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die gasten zijn de baas thuis. Ouders hebben niets te vertellen. Dat is nu juist het hele probleem.
Die kinderen zijn vaak van god los.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Terwijl je juist zou zeggen dat als beide ouders niet werken, ze meer dan genoeg tijd hebben om de kinderen alle aandacht te geven.
Een 17 jarige hou je niet meer de hele tijd aan het handje he... Daar zitten wat invloeden bij van buitenaf waar je als ouder minder controle over hebt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Terwijl je juist zou zeggen dat als beide ouders niet werken, ze meer dan genoeg tijd hebben om de kinderen alle aandacht te geven.
Is het vakantie?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is vakantie, dan stuur je een 17 jarige toch niet om 22.00 naar bed?![]()
Maar toestemming om naar zoiets te gaan zou niet verleend mogen worden, dat dan wel weer.
Het Noorden krijgt vandaag vakantie in ieder geval. Midden krijgt volgende week, het Zuiden over twee weken. Maar het middelbare onderwijs ligt wel vaker een weekje voor.quote:
Hier wel, hij heeft alleen nog even zijn boeken terug moeten brengen. Vorige week enkel het klasse-afscheid gehad.quote:
Amen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het is natuurlijk altijd de schuld van de grote boze blanke?? Afgedankt als gastarbeider?
Lees eens wat meer over die wezens. Juist de media laat nog niet eens een fractie van de waarheid.
Het is niet omdat ze niet worden geaccepteerd in de maatschappij, dat ze extremistisch scootertuig worden. Ze willen het zelf gewoon niet, maar mensen zoals jij geloven nog steeds heilig aan de goede kanten van dat tuig. De enige goede kant die ze hebben, laten ze onderling in hun kudde zien, voor de rest richting 'buiten' zijn het alleen maar kafirs/kuffar/qufaar/weet ik veel wat.
Dat ze zo discriminerend (wat dat is de definitie van het woord kafir) tegenover alles wat anders is dan moslim staan, leidt in mijn ogen tot hun gedrag. Van kafir mag je stelen, kafir mag je behandelen als hond, want kafir is minderwaardig omdat geen moslim.. Tel daarbij op dat ze hun hormoontjes en gedrag ook niet onder controle kunnen houden door een chronisch gebrek aan zelfreflectie en je hebt deze gevaarlijke mix.
Wij hebben ze niet afgedankt, ze willen zelf niet. Zij blijven in hun waanideeėn rondlopen.
Met dat gedrag en resultaten in de gewone maatschappij een baan moeten vinden? Denk even na als ondernemer, wil jij zo'n schepsel in je toko hebben rondlopen? Nee toch? Als je er in de afgelopen 3 hebt gehad, dan zal je in de volgende sollicitatieronde toch echt wel 3x nadenken voordat je weer een 'El-xxxx' naam ziet staan. Lullig voor diegene, maar een Ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen.
Maar het is natuurlijk de schuld van de NL'er, toch? Die discrimineert immers als hij dat doet. Die moet zich maar verplicht schikken naar dat zo'n haatbaard met jurk op kantoor of in je winkel..
Overigens gedragen ze zich precies hetzelfde in Zweden, Engeland, Belgie en Frankrijk. Ongeacht welke noord-afrikaanse nationaliteit. De hele kern van het verhaal is de intolerante islam met het wij/zij gedrag wat bij het woordje kafir hoort.
De politie heeft een aantal jaren terug besloten bepaalde wijken , zo ook de Schilderswijk, weer terug te veroveren op dit soort tuig.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die kinderen zijn vaak van god los.
twitter:omroepwest twitterde op donderdag 02-07-2015 om 21:50:05In de KFC aan het #Hobbemaplein heeft de politie zojuist een arrestatie verricht. @Henkruijl zag het gebeuren. http://t.co/fEDT2gW4Ot reageer retweet
beetje kijken wie de grootste "geveinste" slachtofferrol mag spelen eigenlijkquote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het is natuurlijk altijd de schuld van de grote boze blanke?? Afgedankt als gastarbeider?
Lees eens wat meer over die wezens. Juist de media laat nog niet eens een fractie van de waarheid.
Het is niet omdat ze niet worden geaccepteerd in de maatschappij, dat ze extremistisch scootertuig worden. Ze willen het zelf gewoon niet, maar mensen zoals jij geloven nog steeds heilig aan de goede kanten van dat tuig. De enige goede kant die ze hebben, laten ze onderling in hun kudde zien, voor de rest richting 'buiten' zijn het alleen maar kafirs/kuffar/qufaar/weet ik veel wat.
Dat ze zo discriminerend (wat dat is de definitie van het woord kafir) tegenover alles wat anders is dan moslim staan, leidt in mijn ogen tot hun gedrag. Van kafir mag je stelen, kafir mag je behandelen als hond, want kafir is minderwaardig omdat geen moslim.. Tel daarbij op dat ze hun hormoontjes en gedrag ook niet onder controle kunnen houden door een chronisch gebrek aan zelfreflectie en je hebt deze gevaarlijke mix.
Wij hebben ze niet afgedankt, ze willen zelf niet. Zij blijven in hun waanideeėn rondlopen.
Met dat gedrag en resultaten in de gewone maatschappij een baan moeten vinden? Denk even na als ondernemer, wil jij zo'n schepsel in je toko hebben rondlopen? Nee toch? Als je er in de afgelopen 3 hebt gehad, dan zal je in de volgende sollicitatieronde toch echt wel 3x nadenken voordat je weer een 'El-xxxx' naam ziet staan. Lullig voor diegene, maar een Ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen.
Maar het is natuurlijk de schuld van de NL'er, toch? Die discrimineert immers als hij dat doet. Die moet zich maar verplicht schikken naar dat zo'n haatbaard met jurk op kantoor of in je winkel..
Overigens gedragen ze zich precies hetzelfde in Zweden, Engeland, Belgie en Frankrijk. Ongeacht welke noord-afrikaanse nationaliteit. De hele kern van het verhaal is de intolerante islam met het wij/zij gedrag wat bij het woordje kafir hoort.
Ik ga geen Facebook gebruiken als maatstaf voor hoe het er in de samenleving aan toe gaat.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 03:52 schreef Elfletterig het volgende:
Het zijn echte mensen en echte gedachten die erachter schuilgaan. Het zijn mensen die in Nederland rondlopen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik ga geen Facebook gebruiken als maatstaf voor hoe het er in de samenleving aan toe gaat.
Pubers met een grote bek vanachter hun scherm is geen goeie indicatie, dat zijn alleen de hardste schreeuwers.
Dit. Het leeuwendeel loopt vanavond gewoon weer rond. En dat is precies het probleem.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 08:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af hoeveel er nu nog vastzitten, en hoeveel er vanavond weer mee kunnen rellen.
Gaan ze weer rustig op een plein staan, stel je voor!quote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit. Het leeuwendeel loopt vanavond gewoon weer rond. En dat is precies het probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |