abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154021679
Hallo,

Ik heb een super gave AO gescoord die mijn hogeschool op Blackboard heeft geplaatst. Nou is de vraagstelling duidelijk en zijn mijn onderzoeksvragen en methode voor de hand liggend. Dus heel origineel kan ik het niet maken.. of toch wel?

Is het behalen van een 9 haalbaar? Ik vind het een FANTASTISCH onderwerp en ben bereid om de komende 5 maanden te wonen in de bieb als dat nodig is. Mijn opleiding heeft me al voorbereid op het schrijven van een scriptie door een mini-variant laten uit te voeren: onderzoeksopzet, het uitvoeren en een artikel schrijven ervan. Dus ik ben wel bekend met de werkwijze. Ook SPSS overleef ik wel.

Nou ben ik erg benieuwd naar ervaringen, tips, adviezen e.d.

Ik moet eind juli mijn afstudeervoorstel goedgekeurd krijgen. Iets wat volgend week wel rond zal zijn.

Alvast bedankt!!!
  vrijdag 3 juli 2015 @ 01:01:44 #2
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_154021759
Wat voor opleiding doe je, wat is je gemiddelde cijfer tot nu toe, ken je mensen op jouw opleiding die met een 9 zijn afgestudeerd? Dat soort dingen geven vaak een aardige indicatie of zoiets mogelijk is of niet.
pi_154022165
Voor een 9 voor een scriptie zul echt iets nieuws moeten brengen. Je onderzoek moet zodanig zijn dat deze echt een toevoeging voor het vakgebied vormt. Met wat kleine aanpassingen zou een samengevatte versie zo in een wetenschappelijk tijdschrift geplaatst moeten kunnen worden.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 01:31:20 #4
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_154022238
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 01:25 schreef Kowloon het volgende:
Voor een 9 voor een scriptie zul echt iets nieuws moeten brengen. Je onderzoek moet zodanig zijn dat deze echt een toevoeging voor het vakgebied vormt. Met wat kleine aanpassingen zou een samengevatte versie zo in een wetenschappelijk tijdschrift geplaatst moeten kunnen worden.
TS studeert aan een hogeschool, geen universiteit.
pi_154022252
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 01:31 schreef Terecht het volgende:

[..]

TS studeert aan een hogeschool, geen universiteit.
Ohja, ik zie het. :@ Nou dan kan TS zeker een 10 halen met mijn advies. :P
pi_154022487
Vast wel, de motivatie en discipline is er zo te zien. Als het logisch inzicht niet ontbreekt dan zou het goed moeten komen.
pi_154024137
Een scriptie is toch per definitie bekende info opnieuw opschrijven. En ooh ja, een vragenlijst posten op Fok.
pi_154025599
Net of lang in de bieb zitten een hoog cijfer voor een scriptie oplevert :')
Play hard, go pro.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 10:51:09 #9
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_154025810
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 10:40 schreef Aethereal het volgende:
Net of lang in de bieb zitten een hoog cijfer voor een scriptie oplevert :')
Het ontbreekt velen aan motivatie, vooral aan het begin. Als je jezelf kunt disciplineren om vanaf dag 1 in de bieb te zitten en aan de slag te gaan ben je al een heel eind.
pi_154026314
Weet niet wat voor opleiding je precies doet maar als je vanaf het begin erg gemotiveerd bent, alles structureel goed aanpakt en alles gelijk goed documenteert + onderbouwd dan kan je aardig ver komen. Zelf is het mij wel gelukt om een 9 voor AO op het hbo te halen.
pi_154026445
Tip: laat ook van tevoren aan je begeleider/beoordelaar weten dat je ambitieus bent en voor een 9 gaat :Y
pi_154027391
Bedankt voor de reacties.

Dat ik in een bieb wil zitten heeft als voordeel dat in toegang heb tot allerlei boeken. Ik wil zoveel mogelijk kennis uit boeken en Pubmed halen. Scolar vind ik een mager aanbod hebben wat betreft level of evidence. Daar scoor je namelijk ook op. Ook neem ik altijd de literatuurlijsten door van datgene wat ik lees.

Een originele aanpak... dus met iets komen wat nog niet bestaat?

Mijn opdracht:

Kantine van een nieuwe grote sportcampus adviseren wat te bieden en hoe dat te presenteren, aangepast op voedingssbehoefte van de doelgroep, met extra aandacht voor marketing. Vooral marketing vindt ze belangrijk, omdat voeding al centraal staat in mijn opleiding.

Nog tips en suggesties voor originaliteit? Wat dit is zo'n voorspelbare scriptie :')
pi_154028278
Tja, met zo'n onderwerp kan ik je moeilijk helpen. Het is wel erg duidelijk hbo.

Misschien kun je een paar case studies doen door te kijken hoe andere grote sportkantines dit hebben aagepakt? Dit is wel erg voordehandliggend.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 3 juli 2015 @ 12:40:41 #14
401956 _Dido_
Remember me!
pi_154028327
Als je literatuurverwijzingen op orde zijn, kom je al een heel eind bij een hogeschool :')
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_154028563
Mijn twee beste vrienden zijn toevallig deze week allebei met een 9 afgestudeerd dus ja het kan. Wel hbo, geen uni.
pi_154028952
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:38 schreef miro86 het volgende:
Tja, met zo'n onderwerp kan ik je moeilijk helpen. Het is wel erg duidelijk hbo.

Misschien kun je een paar case studies doen door te kijken hoe andere grote sportkantines dit hebben aagepakt? Dit is wel erg voordehandliggend.
Dit is een goede!

Eventueel Kotler doorpluizen?
pi_154030414
Oh even je opdracht doorgelezen. Ik denk dat je vooral punten kan scoren op het marketing stukje. Kijk verder dan je neus lang is, probeer meerdere mediavormen te combineren. En kom met een goede propositie. Kies een invalshoek die ze niet verwachten :)
pi_154033225
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:00 schreef Fripsel het volgende:
Oh even je opdracht doorgelezen. Ik denk dat je vooral punten kan scoren op het marketing stukje. Kijk verder dan je neus lang is, probeer meerdere mediavormen te combineren. En kom met een goede propositie. Kies een invalshoek die ze niet verwachten :)
Een goede. Daar zat ik zelf ook over na te denken! Bedankt!!!
  zaterdag 4 juli 2015 @ 11:25:55 #19
446185 Wvdlindoe
Vastgoed#Bouwkunde#Makelaardij
pi_154054249
Dat ligt echt per opleiding verschillend. Op mijn vorige opleiding (Vastgoed & Makelaardij) haalt slechts 1 iemand in de 6 jaar een 9 voor zijn scriptie.. misschien 2 per jaar die een 8 halen en de rest halen een 7, een 6 of een onvoldoende. Een 6 wordt dan ook gezien als hbo-waardig en geen schande. Slechts 25% van de afstudeerders slaagt voor hun afstuderen, omdat de eisen enorm hoog liggen.

Daarnaast ligt het er echt aan wie je lezers zijn. Ik had te maken met een stugge 2e lezer en stugge externe lezer, welke alleen maar raakvlakken met hun werkgebied zochten. Daardoor werd het onderzoek veel lager beoordeeld als studenten die te maken hadden met relaxte docenten.

Mijn bedrijfsbegeleider en procesbegeleider vonden daarnaast mijn onderzoek een dikke 8 waard, uit hun ervaring was dit ook zeker mogelijk. Het werd uiteindelijk door de stugge docenten met een 6 beoordeeld. Mijn bedrijfsbegeleider had zelfs een ervaring met een bouwkunde student die een slecht onderzoek had gemaakt (cijfer 5 gegeven), terwijl de opleiding hem uiteindelijk een 8 gaven omdat het er eenmaal gelikt uit zag. Dit is erg krom!

Het is dus per opleiding erg verschillend. Ik zou dit dus goed opnemen met de docenten die daar over gaan. Wat een beetje reëel is?
pi_154055793
Hmmm zit wat in. Ik ga heel brutaal vragen wat ik moet doen wil ze me een 9 geven :)
pi_154135599
Kijk ook naar het opgestelde beoordelingsformulier, dus waar kan je punten op scoren. Bij mijn hogeschool kijken ze niet zozeer naar originaliteit maar meer naar de opzet van het onderzoek en de uitvoering. Belangrijk is dus een goed beschreven methode en een sterk en zo volledig mogelijk uitgewerkt theoretisch kader.
pi_154135661
Ik had een 9.7 B-)

Het ligt ook erg aan de beoordelaars.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')