abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154009247

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair, stoer toch?)
• Eriksd (Mr. droogkloot)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)

Ook leuk: de studenten, op oplopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo, prof. mr. emogif)
• Ties02 (Novietenhoeder I; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is nog lang niet in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock (ook: tsjolomeoboi - T)
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Boterbartje (kwaliteitsuser)

Ambtenaar hahaha
• GeneraalAdmiraal

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

pi_154009270
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kunnen je huisdieren de deur open doen?
;(

Pax heeft m'n reservesleutel dus die is hij nu halen op mijn fiets want z'n fietsband is lek. _O- puur geluk dat die in de buurt was _O_
pi_154009309
HvJ 18 maart 2010, C-440/08.

Het Hof oordeelde dat de Nederlandse keuzeregeling in strijd is met EU-recht. De argumentatie ervoor was dat, ondanks dat de keuzeregeling juist niet discrimineerde als hij werd gebruikt, het feit dat de bepaling facultatief is betekende dat discriminerend gevolg, namelijk als de regeling niet werd toegepast, nog steeds mogelijk is. En ook een facultatieve discriminerende bepaling is in strijd met Europees recht.
pi_154009420
Master kiezen is zo moeilijk. :{

Ik twijfel tussen strafrecht, fiscaal recht en commerciële rechtspraktijk. Strafrecht lijkt me verreweg het leukst maar heeft slechte baankansen. Commerciële rechtspraktijk lijkt me leuk en de kansen zijn iets beter. Fiscaal vind ik het minst leuk van de drie maar heeft de beste baankansen.

Ik wil eigenlijk twee masters doen. Straf en commerciële rechtspraktijk combineren is tijdverspilling want je past ze toch niet samen toe. Straf en fiscaal kan wel samen (fiscaal strafrecht lijkt me echt fantastisch). Fiscaal + commerciële rechtspraktijk betekent dat ik advocaat-fiscalist kan worden, geen idee wat je daar aan hebt.

Ik wil eigenlijk wel echt advocaat worden en pleiten. Dat sluit ik met fiscaal uit. Maar ja, straks zit ik werkeloos thuis met een diploma strafrecht. Bah.
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:40:52 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_154009423
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:34 schreef Tchock het volgende:
HvJ 18 maart 2010, C-440/08.

Het Hof oordeelde dat de Nederlandse keuzeregeling in strijd is met EU-recht. De argumentatie ervoor was dat, ondanks dat de keuzeregeling juist niet discrimineerde als hij werd gebruikt, het feit dat de bepaling facultatief is betekende dat discriminerend gevolg, namelijk als de regeling niet werd toegepast, nog steeds mogelijk is. En ook een facultatieve discriminerende bepaling is in strijd met Europees recht.
Ik las Geilen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:41:22 #6
165633 eriksd
The grand facade...
pi_154009430
Waarom doe je geen fiscaal + strafrecht? Heerlijke niche.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_154009465
quote:
15s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:40 schreef Tchock het volgende:
Master kiezen is zo moeilijk. :{

Ik twijfel tussen strafrecht, fiscaal recht en commerciële rechtspraktijk. Strafrecht lijkt me verreweg het leukst maar heeft slechte baankansen. Commerciële rechtspraktijk lijkt me leuk en de kansen zijn iets beter. Fiscaal vind ik het minst leuk van de drie maar heeft de beste baankansen.

Ik wil eigenlijk twee masters doen. Straf en commerciële rechtspraktijk combineren is tijdverspilling want je past ze toch niet samen toe. Straf en fiscaal kan wel samen (fiscaal strafrecht lijkt me echt fantastisch). Fiscaal + commerciële rechtspraktijk betekent dat ik advocaat-fiscalist kan worden, geen idee wat je daar aan hebt.

Ik wil eigenlijk wel echt advocaat worden en pleiten. Dat sluit ik met fiscaal uit. Maar ja, straks zit ik werkeloos thuis met een diploma strafrecht. Bah.
Dan moet je gewoon beter je best doen. Als jij met een cum-laude strafrecht papiertje de deur uit loopt krijg je heus wel werk hoor.
pi_154009512
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:41 schreef eriksd het volgende:
Waarom doe je geen fiscaal + strafrecht? Heerlijke niche.
Dat lijkt me best een leuke optie maar ik weet niet of je daar in de praktijk echt een "heerlijk niche" mee bent of gewoon iemand met één overbodig diploma.

Er zijn wel kantoren met fiscaal-strafrechtsecties. Stibbe bijvoorbeeld. Dat lijkt me echt super tof, dan heb je wel het hele strafrecht maar geen psychotische moordenaars (in de regel). :') :D

edit: En moet ik dan eerst strafrecht doen, of eerst fiscaal, of allebei tegelijk?
pi_154009527
quote:
15s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:40 schreef Tchock het volgende:
Master kiezen is zo moeilijk. :{ (fiscaal strafrecht lijkt me echt fantastisch)
Zo te lezen is die keuze niet zo moeilijk. Met fiscaal strafrecht kan je ook nog eens zo nu en dan gaan pleiten. Win-win.
mag het weten
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:46:26 #10
165633 eriksd
The grand facade...
pi_154009539
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat lijkt me best een leuke optie maar ik weet niet of je daar in de praktijk echt een "heerlijk niche" mee bent of gewoon iemand met één overbodig diploma.

Er zijn wel kantoren met fiscaal-strafrechtsecties. Stibbe bijvoorbeeld. Dat lijkt me echt super tof, dan heb je wel het hele strafrecht maar geen psychotische moordenaars (in de regel). :') :D

edit: En moet ik dan eerst strafrecht doen, of eerst fiscaal, of allebei tegelijk?
De Bont, Jaeger, Hertoghs. Allemaal top.

De Bont _O_
Bis bis bis
pi_154009544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:31 schreef underground1009 het volgende:
In een redelijk aangename bus onderweg naar Emmen voor de Eagles :D Nu hopen dat het nog niet te warm is in het stadion :+
Ben je echt een GAE fan of een FC-Emmen? :+
mag het weten
pi_154009642
quote:
11s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:46 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ben je echt een GAE fan of een FC-Emmen? :+
Niet geboren, wel getogen in Deventer, dus het eerste ;)
pi_154009658
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:51 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Wel balen hé, Europa in mogen maar door die ene club waar je tegen moet geen publiek mee mogen nemen :')
mag het weten
pi_154009661
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:51 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Pas maar op, als je aankomt met kreten als "olle" dan trekt Joosie je strot er uit. Gevaarlijke kerel dat.
pi_154009695
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Pas maar op, als je aankomt met kreten als "olle" dan trekt Joosie je strot er uit. Gevaarlijke kerel dat.
Ben de dorpsgek van Zwolle /jwz
mag het weten
pi_154009765
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ben de dorpsgek van Zwolle /jwz
Wat een shitloting in de beker zeg. Had liever tegen elke andere ploeg gespeeld in welk stadion dan ook, afgezien van PSV in Eindhoven.
pi_154009784
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een shitloting in de beker zeg. Had liever tegen elke andere ploeg gespeeld in welk stadion dan ook, afgezien van PSV in Eindhoven.
Mja, fijn is anders. Kunnen ze komend jaar niet meer miepen dat Zwolle een makkelijke loting heeft gehad :+
mag het weten
pi_154009798
quote:
15s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:58 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mja, fijn is anders. Kunnen ze komend jaar niet meer miepen dat Zwolle een makkelijke loting heeft gehad :+
Dat doen ze toch wel, als PEC ver komt ;) Elk jaar heeft elke ploeg ongeveer een makkelijke loting volgens sommigen.
pi_154009888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat doen ze toch wel, als PEC ver komt ;) Elk jaar heeft elke ploeg ongeveer een makkelijke loting volgens sommigen.
Klopt. Daarom is het ook zo'n non-issue.
mag het weten
pi_154010006
En twee masters in twee jaar kan natuurlijk prima, zeker op mijn leeftijd, maar als ik dan ergens een stage wil doen en daardoor studievertraging oploop ben ik wel heel lang bezig. :{ Nog een probleem.
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:07:32 #21
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_154010028
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:06 schreef Tchock het volgende:
En twee masters in twee jaar kan natuurlijk prima, zeker op mijn leeftijd, maar als ik dan ergens een stage wil doen en daardoor studievertraging oploop ben ik wel heel lang bezig. :{ Nog een probleem.
Hoe oud ben je?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154010033
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:07 schreef Blistering het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
21.
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:08:26 #23
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_154010052
Ook nog zo jong :'( Pfff.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154010073
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:08 schreef Blistering het volgende:
Ook nog zo jong :'( Pfff.
Als ik geen tweede bachelor had gedaan en maar één master was ik op mijn 21e meester geweest. Best kicken.
pi_154010102
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:06 schreef Tchock het volgende:
FWP, heel lang bezig zijn, als 21-jarig broekie? :P
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')