abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154005050

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.

pi_154005087
Appeldoorn :') Yreal, ben je nou serieus?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:57:09 #3
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_154005135
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, maar dat is de enige sport waarbij het denkbaar is. De superbowl in japan? De marathon van New york in Rotterdam? Of je maakt er een europese rit van of je blijft lekker in knoflook land.
Klopt, buitenlandse start is ontstaan doordat er in '54 een Europa Tour georganiseer zou worden als tegenhanger van de Tour de France. De tour wilde voorkomen dat ze hun status als hét wielerevent zouden verliezen en hebben dus bedacht om in '54 in Amsterdam te starten.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:57:51 #4
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_154005156
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:55 schreef Blistering het volgende:
http://nos.nl/artikel/204(...)rt-in-apeldoorn.html
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_154005167
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:36 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Het levert 32 miljoen op heh. Gewoon zo hup de Nederlandse en vooral Utrechtse economie in.

Dat Nederlandse gezeik altijd over wat het allemaal wel niet kost.
Zegt wie? Gaan we 20 mio verdienen aan biertjes op het terras en t-shirts? Bovendien, dan ben je dus gemeenschapsgeld aan het gebruiken om horecabazen te speken. Ook niet echt wenselijk.
pi_154005174
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:55 schreef Blistering het volgende:
Altijd
pi_154005182
quote:
Daar ging het niet om. ;(

Een beetje mijn woonplaats als ''Appeldoorn'' bestempelen, schaam je Y.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154005243
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:58 schreef Blistering het volgende:

[..]

Hekel aan die stad. Wilde er jaren geleden patat halen bij die snackbar voor het station. Was ie gewoon een uur eerder dicht gegaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 juli 2015 @ 15:02:06 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_154005286
quote:

[..]

je kunt het ook Aapeldoorn noemen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:03:34 #10
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_154005317
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zegt wie? Gaan we 20 mio verdienen aan biertjes op het terras en t-shirts? Bovendien, dan ben je dus gemeenschapsgeld aan het gebruiken om horecabazen te speken. Ook niet echt wenselijk.
Komt vast wel weer terug bij de "Gemeenschap" immers word er ook meer btw betaald wat direct terugvloeit naar de "Gemeenschap". Vergeet daarbij niet dat er geen hotel te vinden meer is Utrecht en dat dat allemaal weer toeristenbelasting oplevert.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1339566/tourstart-levert-utrecht-bijna-34-miljoen-op.html

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/aankomst-tour-levert-10-tot-15-miljoen-op-1.5041929
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:03:40 #11
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_154005321
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je kunt het ook Aapeldoorn noemen :P
Die kan ik wel waarderen.

Apeldoorn is verder een buitengewoon treurig oord, en ik ben altijd weer blij als ik de trein naar een andere stad kan pakken. Maar goed, geboren en getogen enzo :(
pi_154005333
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Was laatst een artikel over op nu.nl, zocht het al maar kon het even niet vinden..

hiero: http://www.nu.nl/algemeen(...)-34-miljoen-op-.html
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:05:17 #13
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_154005366
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Was laatst een artikel over op nu.nl, zocht het al maar kon het even niet vinden..
Zie een paar posts boven je :)
pi_154005474
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:03 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Komt vast wel weer terug bij de "Gemeenschap" immers word er ook meer btw betaald wat direct terugvloeit naar de "Gemeenschap". Vergeet daarbij niet dat er geen hotel te vinden meer is Utrecht en dat dat allemaal weer toeristenbelasting oplevert.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1339566/tourstart-levert-utrecht-bijna-34-miljoen-op.html

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/aankomst-tour-levert-10-tot-15-miljoen-op-1.5041929
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:04 schreef b2py het volgende:

[..]

hiero: http://www.nu.nl/algemeen(...)-34-miljoen-op-.html
Ik lees een raming van 22.3 mio aan opbrengsten vanuit het publiek.
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:13:41 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_154005634
quote:

Een beetje mijn woonplaats als ''Appeldoorn'' bestempelen,
Oh dus daarom heb ik zo'n hekel aan je :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:15:04 #16
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_154005683
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dus daarom heb ik zo'n hekel aan je :P
Als je Apeldoorn haat, dan doe ik lekker met je mee hoor.
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:17:34 #17
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_154005748
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Ik lees een raming van 22.3 mio aan opbrengsten vanuit het publiek.
De rest komt dus uit andere zaken. Veel bedrijven hebben sponsorcontracten etc. etc. afgesloten. Maar ik geloof dat jij je mening hierover niet gaat bijstellen :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 juli 2015 @ 15:17:46 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_154005753
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:03 schreef Blistering het volgende:

[..]

Die kan ik wel waarderen.

Apeldoorn is verder een buitengewoon treurig oord, en ik ben altijd weer blij als ik de trein naar een andere stad kan pakken. Maar goed, geboren en getogen enzo :(
Die waterkoker is het enige positieve :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_154006062
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:17 schreef Fiorano het volgende:

[..]

De rest komt dus uit andere zaken. Veel bedrijven hebben sponsorcontracten etc. etc. afgesloten. Maar ik geloof dat jij je mening hierover niet gaat bijstellen :)
Ik haal dit uit jouw bron. Daaruit blijkt dat de overheid 10 mio lapt van die 32 mio aan opbrengsten.
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:33:54 #20
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_154006160
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik haal dit uit jouw bron. Daaruit blijkt dat de overheid 10 mio lapt van die 32 mio aan opbrengsten.
Je hebt helemaal gelijk :). Geloof alleen dat die 10 miljoen voor een groot gedeelte wel weer terugvloeit naar de overheid. Bovendien is het niet verkeerd dat de overheid mee investeert als dat voor anderen weer geld oplevert. Maar dit wordt een eindeloze discussie geloof ik.
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 15:38:53 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154006300
Het is 35°C. Ga ergens in de schaduw zitten met een koud drankje ipv op te winden
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154006309
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:33 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk :). Geloof alleen dat die 10 miljoen voor een groot gedeelte wel weer terugvloeit naar de overheid. Bovendien is het niet verkeerd dat de overheid mee investeert als dat voor anderen weer geld oplevert. Maar dit wordt een eindeloze discussie geloof ik.
Kijk even los van dat ik vind dat de tour de france geen plek heeft in Nederland (en wielrennen een flutsport vind) ben ik absoluut voor feestjes in alle soorten en maten. Maarja, gaat het werken? Bovendien schatten ze dit soort dingen altijd veel te positief in. Jij gelooft de overheid nog als ze zeggen dat iets geld gaat opleveren? :P
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:56:34 #23
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_154006731
Mooi. En dan nu weer terug naar de treinen.

Voor Beter OV is pissed over het gemakshalve maar weer preventief ruimen van treinseries en het niet verlengen van de rest.

http://voorbeterov.nl/trein
pi_154006856
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Mooi. En dan nu weer terug naar de treinen.

Voor Beter OV is pissed over het gemakshalve maar weer preventief ruimen van treinseries en het niet verlengen van de rest.

http://voorbeterov.nl/trein
Ga ook eens wat doen aan de berichtgeving. Minder sprinters tot 9 uur is nietszeggend als die na 9 uur toch al niet rijden.
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:03:25 #25
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')