abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154002906
quote:
Een arrestant is zondagavond overleden nadat hij een dag ervoor in een politieauto onwel was geworden. Bij zijn aanhouding werd door agenten geweld gebruikt. De Rijksrecherche is een onderzoek gestart en ook de familie van Mitch Henriquez vraagt getuigen zich te melden.

,,Met pijn in mijn hart moest ik vandaag afscheid nemen van mijn lieve neefje," schrijft Mary Jacopucci-Wilson op Facebook. Ze hoorde vanmiddag dat haar neef, een 42-jarige Arubaan, tijdens een uitje 'door de politie in elkaar geslagen is'. ,,Ik vind dit niet kunnen. Mensen die deze toetakeling hebben gezien en hebben gefilmd: aub neem contact met ons op."

Het slachtoffer was bij familie op bezoek en bezocht zaterdagavond in het Haagse Zuiderpark het drukke Night at the Park, de betaalde tegenhanger van Parkpop. Rond 21.45uur werd hij gearresteerd omdat hij zou hebben geroepen dat hij een wapen had.

Dat ging niet zonder slag of stoot. Henriquez verzette zich en politiemedewerkers gebruikten geweld om de man onder controle te krijgen. Onderweg naar het bureau werd hij in de politiewagen plotseling onwel. Agenten startten meteen reanimatie, een ambulance bracht hem vervolgens in zeer kritieke toestand naar het ziekenhuis, aldus het OM in een verklaring over het incident.

Op videobeelden is echter te zien dat Henriquez op het terrein van het festival al onwel leek te zijn geworden. De man overleed een dag na zijn arrestatie in het ziekenhuis.

In het onderzoek van de rijksrecherche zal gekeken worden naar de oorzaak van het plotselinge hartfalen en een mogelijk verband met het toegepaste geweld tijdens de arrestatie van de Arubaan. De politie roept op om mensen die de arrestatie hebben gefilmd de beelden in te sturen en getuigen zich te melden.

In een inmiddels opgedoken filmpje is te zien hoe Henriquez op het terrein van Night in the Park al onwel lijkt te zijn geworden.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dood-arrestant.dhtml
Update:
quote:
Het is aannemelijk dat de Arubaanse arrestant Mitch Henriquez is overleden aan zuurstofgebrek, dat waarschijnlijk is veroorzaakt door het politieoptreden. Dat zei hoofdofficier Kitty Nooy van het Openbaar Ministerie in Den Haag. Zij geeft een toelichting op de voorlopige bevindingen van het Rijksrecherche-onderzoek naar zijn dood.

De vijf agenten die betrokken waren bij de aanhouding zijn buiten functie gesteld, zei het hoofd van de politie in Den Haag, Paul van Musscher.

Zondag overleed de 42-jarige Mitch Henriquez uit Aruba na zijn arrestatie in het Haagse Zuiderpark. Een dag later dook een video op van de aanhouding, waarbij de man door meerdere agenten in bedwang werd gehouden. Hij was in Nederland op familiebezoek en bezocht het muziekfestival Night at the Park.

Sinds het overlijden van Henriquez is het enkele nachten onrustig geweest in de Schilderswijk.

http://nos.nl/artikel/204(...)r-politiegeweld.html
Rooie reporter :https://twitter.com/rooiereporter - Voor livestreams via periscope.
U MAD?
pi_154002984
Het is warm en het is ramadan _O-
pi_154002997
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Daar heb je toch geen last van :)
pi_154003009
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:33 schreef Chadi het volgende:

[..]

Daar heb je toch geen last van :)
Ik snap niet wat hij daar mee bedoeld...
pi_154003019
quote:
Wat is de grap?
pi_154003027
quote:
Gaat hij nog bijna het rellen goedpraten ook. :')
pi_154003030
hoop houden op gezond verstand.. volgens mij is het daar echt wel iets te laat voor
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_154003041
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat is de grap?
Wat doet het er toe. Hij zegt nog dat dit niet als excuus gebruikt mag worden maar...
pi_154003055
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik snap niet wat hij daar mee bedoeld...
Bij warm weer zijn mensen agressiever.
pi_154003091
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat doet het er toe. Hij zegt nog dat dit niet als excuus gebruikt mag worden maar...
Oh, had niet door dat het iemand anders was die dit ergens zei :)
pi_154003093
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:35 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Met andere woorden ik heb begrip voor jullie gerel?
pi_154003114
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Oh, had niet door dat het iemand anders was die dit ergens zei :)
Dit zei de burgemeester net bij de persconferentie op de NOS.
pi_154003130
ok.. het word niet rustiger vanavond dus :P
Twitch.tv/bensel15
pi_154003146
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat hij het zo bedoelt.
pi_154003167
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit zei de burgemeester net bij de persconferentie op de NOS.
:') Nou, dan mag IS ook wel wat meer mensen executeren in deze barre tijden.
pi_154003170
Flikkers bij NOS, komt er een onbeduidende verslaggever met een vraag, je hoort wat journalisten lachen over het medium en hoppa verbinding weg :r
pi_154003208
Wat een persconferentie :') _O- :'(.
  Redactie Frontpage donderdag 2 juli 2015 @ 13:40:57 #18
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154003220
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja, het is ook een zwaar rouwproces.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_154003235
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Flikkers bij NOS, komt er een onbeduidende verslaggever met een vraag, je hoort wat journalisten lachen over het medium en hoppa verbinding weg :r
Ik hoorde dat hij van de nieuwe wereld was. En van aartsen grapte dat hij blijkbaar alles alleen moest doen. Anyway, hij nam het zelf op, dus het antwoord kunnen we alsnog in zijn eigen rapportage horen
Twitch.tv/bensel15
pi_154003236
De rellen zijn er omdat ze eindelijk voor zichzelf ene excuus hebben gevonden om te rellen. Dat is ook bijna bij elke rel zo.
pi_154003254
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:35 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Is het dan nog niet warm genoeg, zodat de mensen afliggen?
pi_154003258
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat een persconferentie :') _O- :'(.
Ik heb respect voor die politie man die daar stond. Zonder enige vorm van hakkelen of twijfeltaal gewoon glashelder zeggen waar het op staat.
Twitch.tv/bensel15
pi_154003271
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:41 schreef Bensel het volgende:

[..]

Ik hoorde dat hij van de nieuwe wereld was. En van aartsen grapte dat hij blijkbaar alles alleen moest doen. Anyway, hij nam het zelf op, dus het antwoord kunnen we alsnog in zijn eigen rapportage horen
Ja inderdaad maar het vragenmoment zou 15 minuten duren, alle grote media kanalen zijn geweest en hoppa op zwart want die vragen zijn niet van belang voor ons
pi_154003287
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zal wel een storing zijn geweest komt hier ook altijd voor en altijd als ik het zien wil?
Of moet ik mij aluhoedje opzetten?
pi_154003307
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:42 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ja inderdaad maar het vragenmoment zou 15 minuten duren, alle grote media kanalen zijn geweest en hoppa op zwart want die vragen zijn niet van belang voor ons
nou ja, ik denk dat het meer een kwestie van gemak is icm tijdsloten. het is nogal wat geregel, even zo'n persconferentie inplannen
Twitch.tv/bensel15
pi_154003314
Is dat filmpje van die undercover al voorbij gekomen die ze molesteren en uiteindelijk met een baksteen willen afmaken?
pi_154003383
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is dat filmpje van die undercover al voorbij gekomen die ze molesteren en uiteindelijk met een baksteen willen afmaken?
wuut?
pi_154003400
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:47 schreef Chadi het volgende:

[..]

wuut?
http://www.geenstijl.nl/m(...)_day_after.html#more

1e filmpje

Kan geen embedded link vinden
pi_154003404
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik las dat er ook benzine over agenten is gegooid... Zieke lynch-praktijken :{
pi_154003435
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:48 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ik las dat er ook benzine over agenten is gegooid... Zieke lynch-praktijken :{
BartNijman twitterde op donderdag 02-07-2015 om 13:23:14 Politieman: Agenten zijn overgoten met brandstof, gewond geraakt en worden bedreigd, ook via social media. #schilderswijk reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')