abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 november 2002 @ 18:50:56 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6784084
Ik ben van mening dat je relaties uit verliefdheid beter kan mijden. Ten eerste ben je een weerloos slachtoffer voor misbruik en ten tweede doe je niet de juiste dingen ,omdat je niet goed nadenkt. Om sex en kinderen met iemand te hebben of op te voeden hoef je niet verliefd te zijn, bovendien wordt je niet geremd in je rationeel denkvermogen door emotionaliteit.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6784109
wat is er mis met emoties en emotioneel handelen ?
pi_6784114
quote:
Op woensdag 13 november 2002 18:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben van mening dat je relaties uit verliefdheid beter kan mijden. Ten eerste ben je een weerloos slachtoffer voor misbruik en ten tweede doe je niet de juiste dingen ,omdat je niet goed nadenkt. Om sex en kinderen met iemand te hebben of op te voeden hoef je niet verliefd te zijn, bovendien wordt je niet geremd in je rationeel denkvermogen door emotionaliteit.
Hmm, zal een gezellige boel zijn als jij een ralatie hebt dan! Liefde is niet rationeel, liefde komt uit je hart!
Djespuwr
pi_6784133
Niet mee eens. Je gaat niet met elk persoon die je kent een relatie aan, omdat je het zo goed met hem/haar kan vinden. Een relatie met iemand is gebouwd op het feit dat je iets speciaals hebt met diegene. En dat is in mijn optiek een extra aantrekkingskracht tussen jou en die persoon. Dus, voor mij geen relatie zonder verliefdheid.
Dwz, in het begin is het natuurlijk nog echt verliefdheid, maar dat gaat vanzelf over in houden van.
  woensdag 13 november 2002 @ 18:54:12 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6784139
quote:
Op woensdag 13 november 2002 18:52 schreef Bikkelmannetje het volgende:

[..]

Hmm, zal een gezellige boel zijn als jij een ralatie hebt dan! Liefde is niet rationeel, liefde komt uit je hart!

In veel relaties is er 1 verliefd en de ander niet, dan heb je een balansverstoring die misbruik in de hand werkt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6784174
Wat een bullshit?! Wat is een relatie uit verstand nou?! Leeg... lijkt me dat...
En bovendien, tegen de tijd dat de meeste mensen gaan samenwonen/trouwen/kinderen krijgen, is de ergste verliefdheid al overgegaan in houden van zeg maar, en dan kun je heus wel normaal denken hoor.
En als je halsoverkop gaat samenwonen, en blijkt dat jullie totaal niet bij elkaar passen, kom je daar vanzelf nog wel achter..

Ik heb toch liever een relatie uit liefde!

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_6784188
quote:
Op woensdag 13 november 2002 18:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

In veel relaties is er 1 verliefd en de ander niet, dan heb je een balansverstoring die misbruik in de hand werkt.

dude, wat een negatieve vibes. balansverstoring, misbruik?
Immer nur Filme machen!
  woensdag 13 november 2002 @ 18:58:16 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6784209
quote:
Op woensdag 13 november 2002 18:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er bestaan ook succesvolle relaties die zijn ontstaan uit verliefdheid hoor, lieverd
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_6784214
quote:
als dat het geval is, dan zal de relatie toch niet lekker (blijven) lopen en komt daar toch wel een einde aan.

en ik vind het wel negatief gedacht dat dat zo vaak zou voorkomen???
In mijn omgeveng enzow en in eigen ervaring heb ik alleen maar gezien dat zodra 1 niet meer verliefd was, het uit ging...

©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_6784236
quote:
Op woensdag 13 november 2002 18:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Er bestaan ook succesvolle relaties die zijn ontstaan uit verliefdheid hoor, lieverd

* Bikkelmannetje is het met Semtex eens! (Wat opzich ook bijzonder is!)
Djespuwr
pi_6784243
quote:

[..]

Volgens mij heb jij een paar slechte ervaringen te veel op dat gebied gehad... jammer.

Wederzijdse liefde is

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it !!!
pi_6784252
quote:

[..]

Nee, in veel relaties is de 1 meer verliefd dan de ander. Tuurlijk komt het ook wel voor dat 1 wel verliefd is en de ander niet, maar minder volgens mij.
  woensdag 13 november 2002 @ 19:01:02 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6784257
quote:
Op woensdag 13 november 2002 18:58 schreef texelonia het volgende:

[..]

als dat het geval is, dan zal de relatie toch niet lekker (blijven) lopen en komt daar toch wel een einde aan.

en ik vind het wel negatief gedacht dat dat zo vaak zou voorkomen???
In mijn omgeveng enzow en in eigen ervaring heb ik alleen maar gezien dat zodra 1 niet meer verliefd was, het uit ging...

Daarom moet je ook juist mensen uitzoeken waar je niet verliefd op bent, maar wel mee verder wilt!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6784260
quote:
Op woensdag 13 november 2002 18:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

en natuurlijk relaties die ontstaan uit vriendschap, maar waarbij verliefdheid pas later komt.
Immer nur Filme machen!
pi_6784286
Die bloedhond spoort echt voor geen kont. De vreemdste topics opent 'ie. Het slaat allemaal als een tang op een varken.
  woensdag 13 november 2002 @ 19:02:49 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6784290
Zoals ik in dat andere topic al zei is voor mij verliefdheid zelfs een reden iemand te mijden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6784303
quote:
Op woensdag 13 november 2002 19:02 schreef jochem8 het volgende:
Die bloedhond spoort echt voor geen kont. De vreemdste topics opent 'ie. Het slaat allemaal als een tang op een varken.
mee eens is. zal wel storm op komst zijn ofzo.
Immer nur Filme machen!
  woensdag 13 november 2002 @ 19:04:26 #18
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6784322
BHFH WTF ???????

D.

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_6784352
Ik zou dat verliefde gevoel niet willen missen, hoor BHFH.
De hele dag aan 'hem' denken, weinig eetlust, mensen die je zeggen dat je een beeje straalt.
Lieve briefjes, telefoontjes, heerlijk.

Daarbij denk ik dat je, juist als de basis verliefdheid is, je altijd weer dat vonkje terugkrijgt door de jaren heen.
Als de ergste verliefdheid weg is (en soms duurt dat gelukkig heeeel lang) dan blijft dat bekende gevoel van 'houden van'.
De basis daarvoor zit 'm volgens mij nou juist in de tijd dat je helemaal gek was van elkaar en leuke dingen hebt gedaan.

Tot zover mijn serieuze reactie in een BHFH-topic.
Ik kan het wel.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 13 november 2002 @ 19:07:31 #20
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6784387
quote:
Op woensdag 13 november 2002 19:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Daarom moet je ook juist mensen uitzoeken waar je niet verliefd op bent, maar wel mee verder wilt!

Dat lijkt me nog moeilijker dan verliefd worden, zo niet onmogelijk!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6784395
quote:
Op woensdag 13 november 2002 19:05 schreef shmoopy het volgende:
De hele dag aan 'hem' denken, weinig eetlust, mensen die je zeggen dat je een beeje straalt.

Daarbij denk ik dat je, juist als de basis verliefdheid is, je altijd weer dat vonkje terugkrijgt door de jaren heen.
Als de ergste verliefdheid weg is (en soms duurt dat gelukkig heeeel lang) dan blijft dat bekende gevoel van 'houden van'.
De basis daarvoor zit 'm volgens mij nou juist in de tijd dat je helemaal gek was van elkaar en leuke dingen hebt gedaan.

Ik kan het wel.

idd BHFH, luister maar naar shmoopy.
Immer nur Filme machen!
pi_6784449
quote:
Op woensdag 13 november 2002 19:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als ik niet (meer) verliefd op iemand ben, wil ik daar juist niet mee verder!
Jah vriendschap misschien, maar geen relatie en kinderen enzow, hoor!
©Dumbo
  woensdag 13 november 2002 @ 19:12:47 #23
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6784479
quote:

Ik kan het wel.

*aplause smilie neerzet*

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 13 november 2002 @ 19:32:01 #24
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_6784797
Als je niet verliefd bent, waarom dan uberhaupt een relatie beginnen ? Dat voegt dan toch nisks toe aan je leven, 't is juist alleen maar lastig.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_6784839
quote:
shmoopy's gulden uitleg
AMEN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')