Het opzeggen van de oude leverancier (nog voor een bevestingsmail overigens) kan dat ongedaan worden gemaakt of pech gehad?quote:
Nou ja dat is mijn gedachtegang ook, alleen lees ik dat ze binnen die 14 dagen opzeggen, als je je bedenkt je dus ook meteen weer een nieuwe leverancier moet zoeken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 07:21 schreef Queller het volgende:
Ze zullen ongetwijfeld redelijk snel opzeggen, maar er gaat wel ff overheen voor het allemaal rond is. Er moet namelijk ook nog een eindafrekening komen.
Bij mijn overstap duurde het een week of 5 voor de nieuwe leverancier het helemaal rond had met de oud. Daar merk je weinig van.
En vást en zeker zorgen ze dat je de eerste 14 dagen niet in de problemen kan komen. Want je kunt je nog bedenken. En als zij dan al wat in gang hebben gezet en jij daar hinder van ondervindt, mogen ze dat ook ongedaan maken. Dubbel werk; zitten ze niet op te wachten
Ik doe dat altijd via Easyswitch en als ik me niet vergis staat nadat je akkoord bent gegaan met nieuwe contract dat je X aantal dagen de tijd hebt om dit nog ongedaan te maken. Betreft een vastgelegde periode, dus voor iedereen gelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 07:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het opzeggen van de oude leverancier (nog voor een bevestingsmail overigens) kan dat ongedaan worden gemaakt of pech gehad?
Want ja je zit dan met een lekkere boete etc, niet dat het een hoge boete is, maar gaat om het principe.
Straks dus meer geld aan de callcenters kwijt dan de uiteindelijke mogelijke besparing die je eventueel misschien met wat geluk wel zou kunnen makenquote:Op woensdag 1 juli 2015 07:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja dat is mijn gedachtegang ook, alleen lees ik dat ze binnen die 14 dagen opzeggen, als je je bedenkt je dus ook meteen weer een nieuwe leverancier moet zoeken.
Maar ja ik zal straks beide klantenservices eens bellen en kijken hoe dat nou eigenlijk zit sowieso.
Dit is niet correct. Een opzegtermijn gebruiken leveranciers niet (meer), hooguit dat ze je houden aan je contract waardoor je een afkoopsom zou moeten betalen als je nog niet op de einddatum van je eerste contract zit.quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:00 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Meestal is er een opzegtermijn van 1 maand bij de oude energiemaatschappij. Mocht je binnen de twee weken bedenktermijn je bedenken, dan kun je ook makkelijk de opzegging annuleren.
Dit is niet bij alle leveranciers het geval.quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:15 schreef Lotje1992 het volgende:
Als je buiten die 2 maanden valt, wacht de energieleverancier die 14 dagen af. Er wordt dus niets opgezegd in die bedenktijd. Ik ben nu 2x overgestapt via een vergelijkingssite en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Dat kun je toch gewoon zelf uitrekenen? Waarom ga je akkoord als je geen idee hebt of je er beter van wordt?quote:Op woensdag 1 juli 2015 07:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je kent ze wel, deurverkopers met een beter voorstel voor, in dit geval, je gas/electr.
Nou zit ik alleen te denken, als je overstapt word meteen je oude opgezegd.
Maar is dat niet wat vreemd gezien die 14 dagen bedenktijd?
Zoals ik dat lees betekent dat je het gewoon ongedaan kan maken?
maw dat er dus ook niets opgezegd dient te worden binnen die 14 dagen wat betreft je huidige (of oude net hoe je het bekijkt) leverancier?
Want ik merk dat ze dat dus wel meteen doen?
En ja ik ben er voor het eerst in mijn leven ook "ingetrapt", wat betreft colportage.
Hoewel het nog te bezien valt of het ook echt een ramp is.
Ze lijken goedkoper inderdaad, maar ze houden er rare boekhoudkundige trucjes op na, met vastrecht (of leveringskosten) vooruit betalen voor de helft, en de andere helft word dan gewoon bij het voorschot berekend.
Maar ik heb het idee dat ze daarmee doen alsof je goedkoper uitbent, terwijl dat vastrecht 2x zo duur is als elders. (budget energie)
Nou ja omdat het inderdaad wel iets scheelt, maar achteraf bedenk je dat over de hele looptijd ik weer bij essent net iets goedkoper uit ben.quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat kun je toch gewoon zelf uitrekenen? Waarom ga je akkoord als je geen idee hebt of je er beter van wordt?
0800 nummers, but nice try.quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Straks dus meer geld aan de callcenters kwijt dan de uiteindelijke mogelijke besparing die je eventueel misschien met wat geluk wel zou kunnen maken![]()
Ik heb echt geen idee wat je hiermee bedoelt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja omdat het inderdaad wel iets scheelt, maar achteraf bedenk je dat over de hele looptijd ik weer bij essent net iets goedkoper uit ben.
Dan zal ik het uitleggen voor je.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wat je hiermee bedoelt.
Wat je bedoelt is dus dat je misschien in het vierde en vijfde jaar de dupe zou kunnen worden als de prijzen omhoog gaan?quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan zal ik het uitleggen voor je.
bij budgetenergie kreeg ik (bij overstap) over een looptijd van 3 jaar een vast tarief.
Maar het vastrecht is 2x hoog (ong. 145 eu per jaar - huidige 84 eu per jaar)
Dat zou op zich niet erg zijn als je puur kijkt naar de huidige tarieven voor energie en gas.
Dan is budget idd goedkoper.
Maar ik heb bij Essent in dit geval, een zekerdalen contract voor een looptijd van 5 jaar.
Dus over die 5 jaar zakt het ieder jaar sowieso, voor zowel energie als gas, vanaf dat 3rde jaar zou ik al minder hoeven te betalen incl. vastrecht dan bij budget.
Dus op het eerste gezicht leek het goedkoper na een eerste snelle berekening, scheelde zo'n 170 per jaar, dat word uiteindelijk dus weer omgedraaid bij essent na 5 jaar in totaal.
het is verschil is tientjes maar toch.
Daar komt bij dat budget de neiging heeft dat vastrecht omhoog te gooien, zo lees ik her en der.
Daar zit ik niet op te wachten en hoor je uiteraard achteraf.
Dat is inderdaad onduidelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat je bedoelt is dus dat je misschien in het vierde en vijfde jaar de dupe zou kunnen worden als de prijzen omhoog gaan?
Je kunt over die drie jaar in elk geval uitrekenen of je er in die periode op vooruit gaat, en als dat niet duidelijk zo is zou ik de overstap annuleren. Je hebt bij Essent immers ook lage tarieven in het vierde en vijfde jaar, en waarom zou je admnistratief gedoe willen als je er niet echt op vooruit gaat?
Het lijkt me trouwens een beetje raar (d.w.z. onmogelijk) als je achteraf hoort wat voor vastrecht je moet betalen, maar misschien begrijp ik dat verkeerd?
Je hebt toch een contract getekend waar de tarieven in staan? Die kunnen toch niet zomaar tussentijds worden gewijzigd?quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad onduidelijk.
over dat vastrecht, voor 1 product bij budget is het 71,88 per jaar.
dus in eerste instantie dacht ik nog dat het wel meeviel qua vooruit betalen (want zo werken zij)
Maar nee, na goed lezen op de site is dat PER product, iets wat de beste zenuwachtige man er niet bij had verteld.
Zo kom je dus al gauw uit op ong. 145 per jaar.
bijna 2x zo hoog als essent.
iets wat ze dus ook nog eens veranderen tussendoor als ik de ervaringen van anderen mag geloven.
Dat vastrecht berekenen ze apart, zo lijkt het.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hebt toch een contract getekend waar de tarieven in staan? Die kunnen toch niet zomaar tussentijds worden gewijzigd?
De klantenservice vertelde mij dat het sowieso 2 dagen duurt voordat je bij hun in het systeem staat.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:29 schreef Lotje1992 het volgende:
Daarom vind ik het altijd lastig om aan de deur dit soort dingen te regelen. Ik wil gewoon even rustig bekijken en zélf berekenen of het nu echt goedkoper gaat zijn. Heb al verhalen genoeg gehoord dat wanneer je een informatiepakket krijgt dat je eigenlijk gelijk getekend hebt voor de overstap en de 14 dagen bedenktijd al zijn ingegaan.
gasregio is door de netbeheerder vastgesteld dus als essent jou op 8 heeft staan zit jij ook volgende de netbeheerder in 8quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Enige wat mij wel opviel is dat ik blijkbaar door essent in regio 8 word ingedeeld voor gas, terwijl ik in regio 4 zit.
Maar goed dat is een ander verhaal
Ja maar dat is wel apart, want volgens budget zit ik in regio 4.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
gasregio is door de netbeheerder vastgesteld dus als essent jou op 8 heeft staan zit jij ook volgende de netbeheerder in 8
[ afbeelding ]
als het goed is zou jij het zo moeten kunnen zien.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja maar dat is wel apart, want volgens budget zit ik in regio 4.
Dat hadden nagekeken in het systeem van de netbeheerder, of nou ja "de teamleider" deed dat, die vond dat ook vreemd.
Ik zie 2x drenthe er in staan. :Squote:Op woensdag 1 juli 2015 10:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
als het goed is zou jij het zo moeten kunnen zien.
[ afbeelding ]
Je netbeheerder en je provincie.
Dan denk ik dat het postcode systeem niet helemaal klopt waar in gekeken is.
Als jij als netbeheerder enexis hebt in Drenthe dan zou je idd in 4 moeten zitten.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zie 2x drenthe er in staan. :S
Van Enexis lag er een brief destijds tijdens de sleuteloverdracht periode.
Rendo.. geen idee, volgens mij niet eerder gezien hier qua post of busjes die rondrijden etc.
Vastrecht van Oxxioquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:26 schreef Luxuria het volgende:
Ik had de vorige week ook iemand van Oxxio aan de deur staan.
Hij kon 150 euro onder mijn huidige prijs zitten op jaarbasis en ik kreeg er zelfs een iphone 6 of ipad bij, ik geloof daar nooit zo in in die verhaaltjes.
Er zit altijd wel een addertje onder het gras.
Misschien is het goedkoper, misschien niet. De prijsverschillen zijn soms flink, maar als je het wilt weten moet je het uitrekenen. Als je er nooit naar kijkt en per definitie weigert iets te veranderen is de kans wel groot dat je te veel betaalt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:26 schreef Luxuria het volgende:
Ik had de vorige week ook iemand van Oxxio aan de deur staan.
Hij kon 150 euro onder mijn huidige prijs zitten op jaarbasis en ik kreeg er zelfs een iphone 6 of ipad bij, ik geloof daar nooit zo in in die verhaaltjes.
Er zit altijd wel een addertje onder het gras.
Nee hoor want ik zoek voor mezelf ieder jaar de goedkoopste optie uit en daar sluit ik dan een contract af.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 00:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Misschien is het goedkoper, misschien niet. De prijsverschillen zijn soms flink, maar als je het wilt weten moet je het uitrekenen. Als je er nooit naar kijkt en per definitie weigert iets te veranderen is de kans wel groot dat je te veel betaalt.
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:53 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee hoor want ik zoek voor mezelf ieder jaar de goedkoopste optie uit en daar sluit ik dan een contract af.
Die cadeautjes zijn alleen leuk als je zodra je de cadeautjes binnen hebt overstapt naar een ander welke de 350,- boete aan Oxxio vergoed, heb je toch maar mooi gratis een iPad. (en een pakket met energiebesparende zooi)quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:26 schreef Luxuria het volgende:
Ik had de vorige week ook iemand van Oxxio aan de deur staan.
Hij kon 150 euro onder mijn huidige prijs zitten op jaarbasis en ik kreeg er zelfs een iphone 6 of ipad bij, ik geloof daar nooit zo in in die verhaaltjes.
Er zit altijd wel een addertje onder het gras.
correct me if I'm wrong maar voor consumenten wordt toch maximaal 125 euro per product vergoed? Volgens mij was dit inmiddels binnen de hele energiewereld geregeld.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die cadeautjes zijn alleen leuk als je zodra je de cadeautjes binnen hebt overstapt naar een ander welke de 350,- boete aan Oxxio vergoed, heb je toch maar mooi gratis een iPad. (en een pakket met energiebesparende zooi)
125,- per product boete, (gas en stroom dus 250,-) En voor ontvangen cadeau's maximaal 100,- boete (ook wettelijk vastgelegd) de meeste providers vergoeden tot 250,- boete, maar er zijn er ook die tot 350,- vergoeden. (e-on doet dat nog steeds, maar in elk geval eerder wel)quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
correct me if I'm wrong maar voor consumenten wordt toch maximaal 125 euro per product vergoed? Volgens mij was dit inmiddels binnen de hele energiewereld geregeld.
Dat Oxxio (of welke andere ook) een hogere boete geeft omdat er een cadeau bij wordt gegeven zou niet ter zake doen voor de nieuwe.
oke. Ik dacht dat er ook maximaal 250 vergoed werd. Maar zou idd kunnen dat e-on hier van afwijkt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
125,- per product boete, (gas en stroom dus 250,-) En voor ontvangen cadeau's maximaal 100,- boete (ook wettelijk vastgelegd) de meeste providers vergoeden tot 250,- boete, maar er zijn er ook die tot 350,- vergoeden. (e-on doet dat nog steeds, maar in elk geval eerder wel)
Als je dus bijvoorbeeld naar E-on zou willen, dan kun je eerst bij Oxxie een gratis iPad en een incontrol box ontvangen, kost uiteindelijk geen cent.
Daarna zit je wel een tijdje aan de nieuwe vast, want als je weer vroegtijdig opbreekt kunnen ze ook de vergoeding voor de afkoop van je vorig contract terugvorderen, inclusief 125,- per product en eventueel 100,- voor hun cadeautje. Bij elkaar 700,- en dat vergoed niemand.
http://www.eon.nl/thuis/n(...)g-en-annulering.htmlquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
oke. Ik dacht dat er ook maximaal 250 vergoed werd. Maar zou idd kunnen dat e-on hier van afwijkt.
Er zullen vast wel anderen zijn, maar alleen van E-on weet ik het.quote:Stapt u over naar E.ON, en bent u bang dat uw huidige leverancier een opzegvergoeding in rekening brengt? Maakt u zich hierover geen zorgen. Wij vinden het belangrijk dat u zich welkom voelt bij E.ON, daarom vergoeden wij een eventuele opzegvergoeding tot ¤ 350,-. Dit is het wettelijke maximum bedrag voor consumenten. Er is één uitzondering: als u via een vergelijkingssite naar ons overstapt, vergoeden wij uw boete niet. Meestal ontvangt u dan al een welkomstpremie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |