abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153970793
Je kent ze wel, deurverkopers met een beter voorstel voor, in dit geval, je gas/electr.

Nou zit ik alleen te denken, als je overstapt word meteen je oude opgezegd.
Maar is dat niet wat vreemd gezien die 14 dagen bedenktijd?

Zoals ik dat lees betekent dat je het gewoon ongedaan kan maken?
maw dat er dus ook niets opgezegd dient te worden binnen die 14 dagen wat betreft je huidige (of oude net hoe je het bekijkt) leverancier?

Want ik merk dat ze dat dus wel meteen doen?

En ja ik ben er voor het eerst in mijn leven ook "ingetrapt", wat betreft colportage.
Hoewel het nog te bezien valt of het ook echt een ramp is.
Ze lijken goedkoper inderdaad, maar ze houden er rare boekhoudkundige trucjes op na, met vastrecht (of leveringskosten) vooruit betalen voor de helft, en de andere helft word dan gewoon bij het voorschot berekend.

Maar ik heb het idee dat ze daarmee doen alsof je goedkoper uitbent, terwijl dat vastrecht 2x zo duur is als elders. (budget energie)
pi_153970820
En de vraag is.....?
pi_153970823
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:16 schreef Queller het volgende:
En de vraag is.....?
Het opzeggen van de oude leverancier (nog voor een bevestingsmail overigens) kan dat ongedaan worden gemaakt of pech gehad?

Want ja je zit dan met een lekkere boete etc, niet dat het een hoge boete is, maar gaat om het principe.
pi_153970842
Ze zullen ongetwijfeld redelijk snel opzeggen, maar er gaat wel ff overheen voor het allemaal rond is. Er moet namelijk ook nog een eindafrekening komen.

Bij mijn overstap duurde het een week of 5 voor de nieuwe leverancier het helemaal rond had met de oud. Daar merk je weinig van.

En vást en zeker zorgen ze dat je de eerste 14 dagen niet in de problemen kan komen. Want je kunt je nog bedenken. En als zij dan al wat in gang hebben gezet en jij daar hinder van ondervindt, mogen ze dat ook ongedaan maken. Dubbel werk; zitten ze niet op te wachten :)
pi_153970853
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:21 schreef Queller het volgende:
Ze zullen ongetwijfeld redelijk snel opzeggen, maar er gaat wel ff overheen voor het allemaal rond is. Er moet namelijk ook nog een eindafrekening komen.

Bij mijn overstap duurde het een week of 5 voor de nieuwe leverancier het helemaal rond had met de oud. Daar merk je weinig van.

En vást en zeker zorgen ze dat je de eerste 14 dagen niet in de problemen kan komen. Want je kunt je nog bedenken. En als zij dan al wat in gang hebben gezet en jij daar hinder van ondervindt, mogen ze dat ook ongedaan maken. Dubbel werk; zitten ze niet op te wachten :)
Nou ja dat is mijn gedachtegang ook, alleen lees ik dat ze binnen die 14 dagen opzeggen, als je je bedenkt je dus ook meteen weer een nieuwe leverancier moet zoeken.

Maar ja ik zal straks beide klantenservices eens bellen en kijken hoe dat nou eigenlijk zit sowieso.
pi_153971057
Meestal is er een opzegtermijn van 1 maand bij de oude energiemaatschappij. Mocht je binnen de twee weken bedenktermijn je bedenken, dan kun je ook makkelijk de opzegging annuleren.
pi_153971334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het opzeggen van de oude leverancier (nog voor een bevestingsmail overigens) kan dat ongedaan worden gemaakt of pech gehad?

Want ja je zit dan met een lekkere boete etc, niet dat het een hoge boete is, maar gaat om het principe.
Ik doe dat altijd via Easyswitch en als ik me niet vergis staat nadat je akkoord bent gegaan met nieuwe contract dat je X aantal dagen de tijd hebt om dit nog ongedaan te maken. Betreft een vastgelegde periode, dus voor iedereen gelijk.
Dus op je vraag of je nog kan opzeggen; ja.
U MAD?
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:08:36 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_153971708
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou ja dat is mijn gedachtegang ook, alleen lees ik dat ze binnen die 14 dagen opzeggen, als je je bedenkt je dus ook meteen weer een nieuwe leverancier moet zoeken.

Maar ja ik zal straks beide klantenservices eens bellen en kijken hoe dat nou eigenlijk zit sowieso.
Straks dus meer geld aan de callcenters kwijt dan de uiteindelijke mogelijke besparing die je eventueel misschien met wat geluk wel zou kunnen maken :D _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_153971805
Het hangt ten eerste af van wanneer je overstapt. Als je binnen 2 maanden van de einddatum van je huidige contact van energieleverancier overstapt. Als je binnen die termijn overstapt wacht de leverancier sowieso met het beëindigen van het contract totdat de einddatum verstreken is, dus in deze situatie maakt de 14 dagen opzegtermijn gewoon 'sense'.

Als je buiten die 2 maanden valt, wacht de energieleverancier die 14 dagen af. Er wordt dus niets opgezegd in die bedenktijd. Ik ben nu 2x overgestapt via een vergelijkingssite en heb er nog nooit problemen mee gehad.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 03-07-2015 09:26:22 ]
Je traint zoals je bent!
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 1 juli 2015 @ 09:23:21 #10
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_153971910
Opzegging bij oude leverancier gebeurd pas op de dag dat de nieuwe leverancier ook daadwerkelijk gaat leveren. Het gaat namelijk allemaal via de netbeheerders.
Dus op moment dat je aangeeft nu per 01-08 over te willen stappen zal de oude leverancier hier pas iets van weten op 01-08

Bij deurverkoop heb je de wettelijke bedenktijd en in die tijd wordt er door de nieuwe leverancier nog niet meer gedaan dan een klantnummer aangemaakt en de voorwaarden er in gedrukt, maar er gaan nog geen meldingen de deur uit. Dit om inderdaad te voorkomen dat een klant zich bedenkt en hij alsnog moet shoppen naar zijn oude leverancier.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:00 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Meestal is er een opzegtermijn van 1 maand bij de oude energiemaatschappij. Mocht je binnen de twee weken bedenktermijn je bedenken, dan kun je ook makkelijk de opzegging annuleren.
Dit is niet correct. Een opzegtermijn gebruiken leveranciers niet (meer), hooguit dat ze je houden aan je contract waardoor je een afkoopsom zou moeten betalen als je nog niet op de einddatum van je eerste contract zit.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:15 schreef Lotje1992 het volgende:

Als je buiten die 2 maanden valt, wacht de energieleverancier die 14 dagen af. Er wordt dus niets opgezegd in die bedenktijd. Ik ben nu 2x overgestapt via een vergelijkingssite en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Dit is niet bij alle leveranciers het geval.

[ Bericht 8% gewijzigd door Nizno op 03-07-2015 09:27:16 ]
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_153972225
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je kent ze wel, deurverkopers met een beter voorstel voor, in dit geval, je gas/electr.

Nou zit ik alleen te denken, als je overstapt word meteen je oude opgezegd.
Maar is dat niet wat vreemd gezien die 14 dagen bedenktijd?

Zoals ik dat lees betekent dat je het gewoon ongedaan kan maken?
maw dat er dus ook niets opgezegd dient te worden binnen die 14 dagen wat betreft je huidige (of oude net hoe je het bekijkt) leverancier?

Want ik merk dat ze dat dus wel meteen doen?

En ja ik ben er voor het eerst in mijn leven ook "ingetrapt", wat betreft colportage.
Hoewel het nog te bezien valt of het ook echt een ramp is.
Ze lijken goedkoper inderdaad, maar ze houden er rare boekhoudkundige trucjes op na, met vastrecht (of leveringskosten) vooruit betalen voor de helft, en de andere helft word dan gewoon bij het voorschot berekend.

Maar ik heb het idee dat ze daarmee doen alsof je goedkoper uitbent, terwijl dat vastrecht 2x zo duur is als elders. (budget energie)
Dat kun je toch gewoon zelf uitrekenen? Waarom ga je akkoord als je geen idee hebt of je er beter van wordt? :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_153972499
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:44 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat kun je toch gewoon zelf uitrekenen? Waarom ga je akkoord als je geen idee hebt of je er beter van wordt? :')
Nou ja omdat het inderdaad wel iets scheelt, maar achteraf bedenk je dat over de hele looptijd ik weer bij essent net iets goedkoper uit ben.

Tja, je hebt niet voor niets 14 dagen bedenktijd.
Hij had een goed verhaal, er is ook weinig mis, ik heb alleen nog weinig ervaring met die 14 dagen / hoe dat exact verloopt.
pi_153972504
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Straks dus meer geld aan de callcenters kwijt dan de uiteindelijke mogelijke besparing die je eventueel misschien met wat geluk wel zou kunnen maken :D _O-
0800 nummers, but nice try.
pi_153972573
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou ja omdat het inderdaad wel iets scheelt, maar achteraf bedenk je dat over de hele looptijd ik weer bij essent net iets goedkoper uit ben.

Ik heb echt geen idee wat je hiermee bedoelt. :D
pi_153972854
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee wat je hiermee bedoelt. :D
Dan zal ik het uitleggen voor je.
bij budgetenergie kreeg ik (bij overstap) over een looptijd van 3 jaar een vast tarief.
Maar het vastrecht is 2x hoog (ong. 145 eu per jaar - huidige 84 eu per jaar)

Dat zou op zich niet erg zijn als je puur kijkt naar de huidige tarieven voor energie en gas.
Dan is budget idd goedkoper.

Maar ik heb bij Essent in dit geval, een zekerdalen contract voor een looptijd van 5 jaar.
Dus over die 5 jaar zakt het ieder jaar sowieso, voor zowel energie als gas, vanaf dat 3rde jaar zou ik al minder hoeven te betalen incl. vastrecht dan bij budget.

Dus op het eerste gezicht leek het goedkoper na een eerste snelle berekening, scheelde zo'n 170 per jaar, dat word uiteindelijk dus weer omgedraaid bij essent na 5 jaar in totaal.

het is verschil is tientjes maar toch.
Daar komt bij dat budget de neiging heeft dat vastrecht omhoog te gooien, zo lees ik her en der soms tot wel 150%.
Daar zit ik niet op te wachten en hoor je uiteraard achteraf.
pi_153972904
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan zal ik het uitleggen voor je.
bij budgetenergie kreeg ik (bij overstap) over een looptijd van 3 jaar een vast tarief.
Maar het vastrecht is 2x hoog (ong. 145 eu per jaar - huidige 84 eu per jaar)

Dat zou op zich niet erg zijn als je puur kijkt naar de huidige tarieven voor energie en gas.
Dan is budget idd goedkoper.

Maar ik heb bij Essent in dit geval, een zekerdalen contract voor een looptijd van 5 jaar.
Dus over die 5 jaar zakt het ieder jaar sowieso, voor zowel energie als gas, vanaf dat 3rde jaar zou ik al minder hoeven te betalen incl. vastrecht dan bij budget.

Dus op het eerste gezicht leek het goedkoper na een eerste snelle berekening, scheelde zo'n 170 per jaar, dat word uiteindelijk dus weer omgedraaid bij essent na 5 jaar in totaal.

het is verschil is tientjes maar toch.
Daar komt bij dat budget de neiging heeft dat vastrecht omhoog te gooien, zo lees ik her en der.
Daar zit ik niet op te wachten en hoor je uiteraard achteraf.
Wat je bedoelt is dus dat je misschien in het vierde en vijfde jaar de dupe zou kunnen worden als de prijzen omhoog gaan?

Je kunt over die drie jaar in elk geval uitrekenen of je er in die periode op vooruit gaat, en als dat niet duidelijk zo is zou ik de overstap annuleren. Je hebt bij Essent immers ook lage tarieven in het vierde en vijfde jaar, en waarom zou je admnistratief gedoe willen als je er niet echt op vooruit gaat?

Het lijkt me trouwens een beetje raar (d.w.z. onmogelijk) als je achteraf hoort wat voor vastrecht je moet betalen, maar misschien begrijp ik dat verkeerd? :?

Heb je alles trouwens wel uitgerekend met je eigen verwachte verbruik, en niet met standaardaantallen van BudgetEnergie? Als ze bijvoorbeeld uitgaan van 3500 kWh en jij verbruikt maar 3000, scheelt dat al flink. :) Leveranciers met hoog vastrecht en lagere tarieven hebben er natuurlijk belang bij om hoog in te schatten.
pi_153972967
Daarom vind ik het altijd lastig om aan de deur dit soort dingen te regelen. Ik wil gewoon even rustig bekijken en zélf berekenen of het nu echt goedkoper gaat zijn. Heb al verhalen genoeg gehoord dat wanneer je een informatiepakket krijgt dat je eigenlijk gelijk getekend hebt voor de overstap en de 14 dagen bedenktijd al zijn ingegaan.
Je traint zoals je bent!
pi_153972975
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:26 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat je bedoelt is dus dat je misschien in het vierde en vijfde jaar de dupe zou kunnen worden als de prijzen omhoog gaan?

Je kunt over die drie jaar in elk geval uitrekenen of je er in die periode op vooruit gaat, en als dat niet duidelijk zo is zou ik de overstap annuleren. Je hebt bij Essent immers ook lage tarieven in het vierde en vijfde jaar, en waarom zou je admnistratief gedoe willen als je er niet echt op vooruit gaat?

Het lijkt me trouwens een beetje raar (d.w.z. onmogelijk) als je achteraf hoort wat voor vastrecht je moet betalen, maar misschien begrijp ik dat verkeerd? :?
Dat is inderdaad onduidelijk.

over dat vastrecht, voor 1 product bij budget is het 71,88 per jaar.
dus in eerste instantie dacht ik nog dat het wel meeviel qua vooruit betalen (want zo werken zij)
Maar nee, na goed lezen op de site is dat PER product, iets wat de beste zenuwachtige man er niet bij had verteld.
Zo kom je dus al gauw uit op ong. 145 per jaar.

bijna 2x zo hoog als essent.
iets wat ze dus ook nog eens veranderen tussendoor als ik de ervaringen van anderen mag geloven.
pi_153972985
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat is inderdaad onduidelijk.

over dat vastrecht, voor 1 product bij budget is het 71,88 per jaar.
dus in eerste instantie dacht ik nog dat het wel meeviel qua vooruit betalen (want zo werken zij)
Maar nee, na goed lezen op de site is dat PER product, iets wat de beste zenuwachtige man er niet bij had verteld.
Zo kom je dus al gauw uit op ong. 145 per jaar.

bijna 2x zo hoog als essent.
iets wat ze dus ook nog eens veranderen tussendoor als ik de ervaringen van anderen mag geloven.
Je hebt toch een contract getekend waar de tarieven in staan? Die kunnen toch niet zomaar tussentijds worden gewijzigd? :P
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 1 juli 2015 @ 10:32:45 #20
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_153973013
Tijdens je vaste periode die jij afspreekt bij de verkoper mag je vast recht in principe niet verhoogd worden. Alleen de belastingen en dergelijke kunnen tijdens de looptijd veranderen aangezien de staat deze kosten oplegt aan de netbeheerder en leverancier.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_153973020
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je hebt toch een contract getekend waar de tarieven in staan? Die kunnen toch niet zomaar tussentijds worden gewijzigd? :P
Dat vastrecht berekenen ze apart, zo lijkt het.
maar zelfs dan nog vind ik het erg hoog, en het verschil te klein.

Enige wat mij wel opviel is dat ik blijkbaar door essent in regio 8 word ingedeeld voor gas, terwijl ik in regio 4 zit.
Maar goed dat is een ander verhaal :P

wel hebben ze een uitstekende klantenservice moet ik zeggen, minder dan 5 seconden in de wachtrij en duidelijk te woord gestaan.
pi_153973052
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:29 schreef Lotje1992 het volgende:
Daarom vind ik het altijd lastig om aan de deur dit soort dingen te regelen. Ik wil gewoon even rustig bekijken en zélf berekenen of het nu echt goedkoper gaat zijn. Heb al verhalen genoeg gehoord dat wanneer je een informatiepakket krijgt dat je eigenlijk gelijk getekend hebt voor de overstap en de 14 dagen bedenktijd al zijn ingegaan.
De klantenservice vertelde mij dat het sowieso 2 dagen duurt voordat je bij hun in het systeem staat.
Dus qua "herroepen" of annuleren, kan ik beter eerst even wachten tot het bevestigingsmailtje binnenkomt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 1 juli 2015 @ 10:35:06 #23
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_153973062
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Enige wat mij wel opviel is dat ik blijkbaar door essent in regio 8 word ingedeeld voor gas, terwijl ik in regio 4 zit.
Maar goed dat is een ander verhaal :P

gasregio is door de netbeheerder vastgesteld dus als essent jou op 8 heeft staan zit jij ook volgende de netbeheerder in 8

pi_153973103
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:35 schreef Nizno het volgende:

[..]

gasregio is door de netbeheerder vastgesteld dus als essent jou op 8 heeft staan zit jij ook volgende de netbeheerder in 8

[ afbeelding ]
Ja maar dat is wel apart, want volgens budget zit ik in regio 4.
Dat hadden nagekeken in het systeem van de netbeheerder, of nou ja "de teamleider" deed dat, die vond dat ook vreemd.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 1 juli 2015 @ 10:37:12 #25
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_153973113
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja maar dat is wel apart, want volgens budget zit ik in regio 4.
Dat hadden nagekeken in het systeem van de netbeheerder, of nou ja "de teamleider" deed dat, die vond dat ook vreemd.
als het goed is zou jij het zo moeten kunnen zien.

Je netbeheerder en je provincie.

Dan denk ik dat het postcode systeem niet helemaal klopt waar in gekeken is.
pi_153973167
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:37 schreef Nizno het volgende:

[..]

als het goed is zou jij het zo moeten kunnen zien.

[ afbeelding ]
Je netbeheerder en je provincie.

Dan denk ik dat het postcode systeem niet helemaal klopt waar in gekeken is.
Ik zie 2x drenthe er in staan. :S

Van Enexis lag er een brief destijds tijdens de sleuteloverdracht periode.
Rendo.. geen idee, volgens mij niet eerder gezien hier qua post of busjes die rondrijden etc.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 1 juli 2015 @ 10:43:27 #27
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_153973246
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zie 2x drenthe er in staan. :S

Van Enexis lag er een brief destijds tijdens de sleuteloverdracht periode.
Rendo.. geen idee, volgens mij niet eerder gezien hier qua post of busjes die rondrijden etc.
Als jij als netbeheerder enexis hebt in Drenthe dan zou je idd in 4 moeten zitten.
Dan denk ik dat Essent een grote fout heeft gemaakt.
Ik zou even moeten kijken of het in jouw voordeel of nadeel is. Ik weet niet meer precies welke regiovolgorde qua kosten wordt aangehouden.

edit
Voor wat ik zo snel kan zien is een hogere gasregio een iets hogere gasprijs.
pi_153984408
Annuleer de handel en sluit zelf een 1-jarig contract af via gaslicht.com ofzo. Interessante cashbacks en aantrekkelijke tarieven. Huis aan huis kan dan beweren goedkoop te zijn, via internet is goedkoper.

Edit: mits je je eigen contracten kosteloos kan opzeggen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Postbus100 op 01-07-2015 18:52:45 ]
Somebody that I used to know
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:26:18 #29
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_154001440
Ik had de vorige week ook iemand van Oxxio aan de deur staan.
Hij kon 150 euro onder mijn huidige prijs zitten op jaarbasis en ik kreeg er zelfs een iphone 6 of ipad bij, ik geloof daar nooit zo in in die verhaaltjes.
Er zit altijd wel een addertje onder het gras.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_154001503
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:26 schreef Luxuria het volgende:
Hij kon 150 euro onder mijn huidige prijs zitten op jaarbasis en ik kreeg er zelfs een iphone 6 of ipad bij, ik geloof daar nooit zo in in die verhaaltjes.
Vastrecht van Oxxio :Y
Somebody that I used to know
pi_154020127
quote:
Misschien is het goedkoper, misschien niet. De prijsverschillen zijn soms flink, maar als je het wilt weten moet je het uitrekenen. Als je er nooit naar kijkt en per definitie weigert iets te veranderen is de kans wel groot dat je te veel betaalt.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 09:53:45 #32
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_154024728
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Misschien is het goedkoper, misschien niet. De prijsverschillen zijn soms flink, maar als je het wilt weten moet je het uitrekenen. Als je er nooit naar kijkt en per definitie weigert iets te veranderen is de kans wel groot dat je te veel betaalt.
Nee hoor want ik zoek voor mezelf ieder jaar de goedkoopste optie uit en daar sluit ik dan een contract af.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_154026007
Lastig hieraan is dat als de nieuwe maatschappij lastig doet dat je de klos bent, de oude maatschappij is wettelijk verplicht om aan een aanvraag van de nieuwe maatschappij mee te werken.

Been there, done that.

Staat ergens op Fok! nog wel een heel verhaal hoe ik er in geluist ben door iemand met een Essent jasje aan die mij vertelde dat als ik verlengde bij Essent ik een kleine korting kreeg gedurende 2 jaar, kreeg ik een paar dagen later een brief thuis "Welkom bij Greenchoice" ik heb het uiteindelijk terug kunnen draaien maar daar zijn wat dreig telefoontjes naar de colporteur in Leeuwarden aan vooraf gegaan. Maar uiteindelijk hebben zij beide maatschappijen benaderd met dat het een onterechte omzetting is welke geen doorgang zou mogen vinden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_154027970
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 09:53 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Nee hoor want ik zoek voor mezelf ieder jaar de goedkoopste optie uit en daar sluit ik dan een contract af.
^O^

Ben zelf van de week ook weer eens gaan kijken naar aanleiding van dit topic en ook overgestapt (Greenchoice, zat de afgelopen 1,5 jaar bij Electrabel).
pi_154028270
quote:
Die cadeautjes zijn alleen leuk als je zodra je de cadeautjes binnen hebt overstapt naar een ander welke de 350,- boete aan Oxxio vergoed, heb je toch maar mooi gratis een iPad. (en een pakket met energiebesparende zooi)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 3 juli 2015 @ 12:42:32 #36
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154028379
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:38 schreef hottentot het volgende:

[..]

Die cadeautjes zijn alleen leuk als je zodra je de cadeautjes binnen hebt overstapt naar een ander welke de 350,- boete aan Oxxio vergoed, heb je toch maar mooi gratis een iPad. (en een pakket met energiebesparende zooi)
correct me if I'm wrong maar voor consumenten wordt toch maximaal 125 euro per product vergoed? Volgens mij was dit inmiddels binnen de hele energiewereld geregeld.
Dat Oxxio (of welke andere ook) een hogere boete geeft omdat er een cadeau bij wordt gegeven zou niet ter zake doen voor de nieuwe.
pi_154028761
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:42 schreef Nizno het volgende:

[..]

correct me if I'm wrong maar voor consumenten wordt toch maximaal 125 euro per product vergoed? Volgens mij was dit inmiddels binnen de hele energiewereld geregeld.
Dat Oxxio (of welke andere ook) een hogere boete geeft omdat er een cadeau bij wordt gegeven zou niet ter zake doen voor de nieuwe.
125,- per product boete, (gas en stroom dus 250,-) En voor ontvangen cadeau's maximaal 100,- boete (ook wettelijk vastgelegd) de meeste providers vergoeden tot 250,- boete, maar er zijn er ook die tot 350,- vergoeden. (e-on doet dat nog steeds, maar in elk geval eerder wel)

Als je dus bijvoorbeeld naar E-on zou willen, dan kun je eerst bij Oxxie een gratis iPad en een incontrol box ontvangen, kost uiteindelijk geen cent.

Daarna zit je wel een tijdje aan de nieuwe vast, want als je weer vroegtijdig opbreekt kunnen ze ook de vergoeding voor de afkoop van je vorig contract terugvorderen, inclusief 125,- per product en eventueel 100,- voor hun cadeautje. Bij elkaar 700,- en dat vergoed niemand.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 3 juli 2015 @ 13:13:46 #38
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154029172
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:57 schreef hottentot het volgende:

[..]

125,- per product boete, (gas en stroom dus 250,-) En voor ontvangen cadeau's maximaal 100,- boete (ook wettelijk vastgelegd) de meeste providers vergoeden tot 250,- boete, maar er zijn er ook die tot 350,- vergoeden. (e-on doet dat nog steeds, maar in elk geval eerder wel)

Als je dus bijvoorbeeld naar E-on zou willen, dan kun je eerst bij Oxxie een gratis iPad en een incontrol box ontvangen, kost uiteindelijk geen cent.

Daarna zit je wel een tijdje aan de nieuwe vast, want als je weer vroegtijdig opbreekt kunnen ze ook de vergoeding voor de afkoop van je vorig contract terugvorderen, inclusief 125,- per product en eventueel 100,- voor hun cadeautje. Bij elkaar 700,- en dat vergoed niemand.
oke. Ik dacht dat er ook maximaal 250 vergoed werd. Maar zou idd kunnen dat e-on hier van afwijkt.
pi_154029385
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:13 schreef Nizno het volgende:

[..]

oke. Ik dacht dat er ook maximaal 250 vergoed werd. Maar zou idd kunnen dat e-on hier van afwijkt.
http://www.eon.nl/thuis/n(...)g-en-annulering.html
quote:
Stapt u over naar E.ON, en bent u bang dat uw huidige leverancier een opzegvergoeding in rekening brengt? Maakt u zich hierover geen zorgen. Wij vinden het belangrijk dat u zich welkom voelt bij E.ON, daarom vergoeden wij een eventuele opzegvergoeding tot ¤ 350,-. Dit is het wettelijke maximum bedrag voor consumenten. Er is één uitzondering: als u via een vergelijkingssite naar ons overstapt, vergoeden wij uw boete niet. Meestal ontvangt u dan al een welkomstpremie.
Er zullen vast wel anderen zijn, maar alleen van E-on weet ik het.

Dus iedereen die naar E-on wil, neem even de omweg via Oxxio (je bent gek als dat niet doet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')