abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:19:17 #1
446069 therealkiwi
De enige echte
pi_153953111
Beste Fokkers,

IK ben 19 jaar en ben dit jaar gezakt voor VWO. Graag wil ik naar de VAVO omdat ik het niet tot mijn twintigste trek om op de middelbare school te blijven zitten. Ook geloof ik dat ik in een "volwassener omgeving" beter kan presteren.

Ik ben wel geschrokken van de kosten, dit gaat mij namelijk 145 euro per vak kosten, en ik moet er 4 ophalen. Dit worden er 5 omdat ik ook graag wiskunde B extra erbij wil nemen.

Vandaag heb ik een gesprek gehad met de teamleider/adjunct-directeur, en ik wou graag onder de Rutte-regeling naar de VAVO gaan, echter heeft hij mijn aanvraag afgewezen om onder de rutte-regeling naar de VAVO te gaan. Zijn argumenten waren dat ik afgelopen twee jaren teveel heb verzuimd (ben 2x naar de leerplicht gegaan en 1x doorgestuurd naar HALT toen ik 17 was).

Mag hij op basis van dit mij de rutte-regeling ontnemen, en zodoende mijn recht op gratis les en boeken? Hij zei dat ik te weinig aanwezig was, en dat dat zijn reden was om mij niet uit te besteden aan de VAVO.

Alvast bedankt. :)
pi_153953691
quote:
18 jaar of ouder:

Kan ook via de Rutte-regeling naar de vavo als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- moet op VO-school staan ingeschreven, de leerweg mag niet onderbroken zijn.
- mag een VO-diploma hebben maar niet op het niveau van de opleiding die op de vavo gevolgd wordt. Omprofileren of nieuwe vakken op het niveau van het behaalde diploma valt niet onder de Rutte-regeling
- plaatsingscommissie vavo beslist over toelating
https://www.roc-nijmegen.nl/student/opleidingen/vavo/1185

Google gebruiken dus. Nieuwe vakken mogen niet en een commissie beslist.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:51:49 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_153953804
Een school mag inderdaad weigeren een scholier uit te besteden! Dit omdat de school eindverantwoordelijk blijft en de Rutte regeling erg duur is voor de school die uitbesteed. Wanneer er signalen zijn (zoals ernstig schoolverzuim) dat een scholier niet per se beter af is, is het aanlokkelijk voor een school om de scholier niet uit te besteden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_153953980
Ik vind 145 euro per vak nog wel meevallen. Maar goed, ik ken dan ook de waarde van geld niet.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 15:58:53 #5
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_153954914
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:01 schreef Mr_White4321 het volgende:
Ik vind 145 euro per vak nog wel meevallen. Maar goed, ik ken dan ook de waarde van geld niet.
Als het nou een tienvoud van dat bedrag was, maar 145*5 heb je toch zo bij elkaar gewerkt op die leeftijd
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_153954972
quote:
Als het nou een tienvoud van dat bedrag was, maar 145*5 heb je toch zo bij elkaar gewerkt op die leeftijd
Lijkt mij ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')