Valt toch nog wel mee? Als je een paar jaar stevig en vet dooreet en niet al teveel beweegt, kom je een heel eind.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:22 schreef DeTolk het volgende:
300 kilo? Hoe kun je het zover laten komen.!?
quote:
In het ziekenhuis hebben ze ook gewoon WiFi hoor.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:34 schreef KingRadler het volgende:
jammer voor hem dat hij nu geen toegang heeft tot FOK!
Waarschijnlijk heeft de man een vreselijke jeugd gehad, waarbij zijn omgeving hem volledig links heeft laten liggen. Gooi daar een aantal mislukte relaties bovenop en een paar sadistische werkgevers met ontslag tot gevolg en je krijgt al snel dit als resultaat.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:22 schreef DeTolk het volgende:
Als z'n moeder er niet was had hij niet zo zwaar kunnen worden dat hij z'n huis niet meer uit kon.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft de man een vreselijke jeugd gehad, waarbij zijn omgeving hem volledig links heeft laten liggen. Gooi daar een aantal mislukte relaties bovenop en een paar sadistische werkgevers met ontslag tot gevolg en je krijgt al snel dit als resultaat.
Oudjes schijnen immers vandaag de dag ook al 10 jaar dood in huis te liggen zonder dat ook maar iemand het opmerkt. Dit soort verschijnselen hebben we te danken aan een verharde samenleving.
quote:
Iemand die eet tot hij 300 kilo weegt kent weinig schaamte denk ik.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:40 schreef maryen65 het volgende:
Die man zal zich toch doodschamen dat hij zo uit zijn huis getakeld word. En in een container
quote:
Moet ie maar niet zoveel vreten.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:48 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]![]()
![]()
Ben ik trouwens de enige die het belachelijk vind dat dit landelijk nieuws is? Alsof het nog niet beschamend genoeg is voor die man
HET IS DE SCHULD VAN DE SAMENLEVING!!!!quote:Op maandag 29 juni 2015 16:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft de man een vreselijke jeugd gehad, waarbij zijn omgeving hem volledig links heeft laten liggen. Gooi daar een aantal mislukte relaties bovenop en een paar sadistische werkgevers met ontslag tot gevolg en je krijgt al snel dit als resultaat.
Oudjes schijnen immers vandaag de dag ook al 10 jaar dood in huis te liggen zonder dat ook maar iemand het opmerkt. Dit soort verschijnselen hebben we te danken aan een verharde samenleving.
Vervelend he, als iemand tegen je zegt dat er meer is dan eigen verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:54 schreef Drinky het volgende:
[..]
HET IS DE SCHULD VAN DE SAMENLEVING!!!!
Geen eigen verantwoordelijk verder
Feederquote:Op maandag 29 juni 2015 23:03 schreef LazyDave het volgende:
Ongelofelijk, het is hier toch geen Amerika, waar mensen moddervet worden. Die moeder zal hem wel hebben blijven volproppen.
lol ga toch weg. Beetje de slachtoffer uithangen in de westerse samenleving waar iedereen water en brood heeftquote:Op maandag 29 juni 2015 16:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
quote:
En iedereen maar tegen! tegen! tegen! een vet-tax zijn, maar peuken graag naar ¤ 10,- per pakjequote:Op maandag 29 juni 2015 16:25 schreef Downwards het volgende:
Valt toch nog wel mee? Als je een paar jaar stevig en vet dooreet en niet al teveel beweegt, kom je een heel eind.
Dat lijkt me ook wat kort door de bocht. Dit is een psychische aandoening en daar heeft geld weinig mee te maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
lol ga toch weg. Beetje de slachtoffer uithangen in de westerse samenleving waar iedereen water en brood heeftBlijkbaar heeft hij genoeg geld om thuis te blijven en te eten.
Als hij moest werken voor zijn eten, was het ook niet zo ver gekomen. Of werkt hij thuis? Denk het niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wat kort door de bocht. Dit is een psychische aandoening en daar heeft geld weinig mee te maken.
Volgens mij speelt niemand met zijn leven, enkel en alleen om aandacht te vragen. Overgewicht is veelal een onderdeel van een groter probleem. Depressie en eenzaamheid zijn daar grote voorbeelden van.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
lol ga toch weg. Beetje de slachtoffer uithangen in de westerse samenleving waar iedereen water en brood heeftBlijkbaar heeft hij genoeg geld om thuis te blijven en te eten.
Depressief zijn O_oquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Volgens mij speelt niemand met zijn leven, enkel en alleen om aandacht te vragen. Overgewicht is veelal een onderdeel van een groter probleem. Depressie en eenzaamheid zijn daar grote voorbeelden van.
Een harige, to be specificquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:42 schreef Anne het volgende:
Een Olifant die eruit wordt gehesen door dé Olifant![]()
.
quote:
en dan zo achterop de vrachtwagen naar het ziekenhuis.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:40 schreef maryen65 het volgende:
Die man zal zich toch doodschamen dat hij zo uit zijn huis getakeld word. En in een container
Zul je zien dat de container verwisseld wordt en hij 3 maanden onderweg is naar China. Ach, toch genieg reservevoer in zijn buikje.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:25 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
en dan zo achterop de vrachtwagen naar het ziekenhuis.
Hij woonde nog bij mama thuis.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:22 schreef DeTolk het volgende:
Poeh dat zou gaan stinkenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 21:21 schreef Carlos93 het volgende:Ze hadden hem eigenlijk op zo'n auto ambulance moeten plaatsen om af te voeren.
Of gewoon weg moeten laten rotten in zijn huis. Klotevolk dat ons veel geld kost.
Wat is dat toch met die anorexiacultuur van tegenwoordig? Vroeger was dat een normaal gewicht, nu worden die mensen uitgelachen. Er is niets mis met zo'n gewicht.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:27 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
300 killo,dan moet je echt afvallen.![]()
Tot 100 kilo is wel OK,maar ver overheen is gewoon niet te leven.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:35 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die anorexiacultuur van tegenwoordig? Vroeger was dat een normaal gewicht, nu worden die mensen uitgelachen. Er is niets mis met zo'n gewicht.
Andere vraag volgt al snel, hoe komt deze vriendelijk lachende man weer terug zijn huis in?!quote:Op maandag 29 juni 2015 16:40 schreef maryen65 het volgende:
Als sloopkogel gebruiken en deze dan richten op zijn appartement?quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:45 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Andere vraag volgt al snel, hoe komt deze vriendelijk lachende man weer terug zijn huis in?!
Niet, na een eerste hartaanval komt bij dit soort mensen vaak een tweede en een derdequote:Op woensdag 1 juli 2015 12:45 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Andere vraag volgt al snel, hoe komt deze vriendelijk lachende man weer terug zijn huis in?!
quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als sloopkogel gebruiken en deze dan richten op zijn appartement?
Nieuwe kozijnen en ramen erin en klaar.
Kerkrade heeft ook een dierentuin GaiaZOO.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:10 schreef TheThirdMark het volgende:
Je gaat je ook afvragen waar deze man gewogen wordt.
In de regio Arnhem gebeurt dat bij de Burgers Zoo (serieus).
Dankzij mensen als jij met je kotsplaatjes voelen deze mensen zich slecht terwijl dat helemaal niet nodig is. Er is helemaal niets mis met deze man maar jij zorgt voor een slecht beeld over deze mensen. Het is nooit bewezen dat meer gewicht ongezond is.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Tot 100 kilo is wel OK,maar ver overheen is gewoon niet te leven.
amper tien dagen geleden stierf de dikste man van de UK op 33-jarige leeftijd. niet ongezond?!quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:11 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Dankzij mensen als jij met je kotsplaatjes voelen deze mensen zich slecht terwijl dat helemaal niet nodig is. Er is helemaal niets mis met deze man maar jij zorgt voor een slecht beeld over deze mensen. Het is nooit bewezen dat meer gewicht ongezond is.
Dat was echt ziek ja. De pizzabezorger had ook gewoon de sleutel van zijn voordeurquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
amper tien dagen geleden stierf de dikste man van de UK op 33-jarige leeftijd. niet ongezond?!
http://www.dailymail.co.u(...)ooning-65-stone.html
dat noem ik servicequote:Op woensdag 1 juli 2015 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat was echt ziek ja. De pizzabezorger had ook gewoon de sleutel van zijn voordeur
Er zijn ook dunne mensen die vroeg dood gaan. Je punt?quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
amper tien dagen geleden stierf de dikste man van de UK op 33-jarige leeftijd. niet ongezond?!
http://www.dailymail.co.u(...)ooning-65-stone.html
Ligt er aan waar het vet zich bevind. Het is wel degelijk bewezen dat een extreem overgewicht zeer schadelijk is voor de organen. De gewrichten hebben er natuurlijk ook totaal geen last van.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:11 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Dankzij mensen als jij met je kotsplaatjes voelen deze mensen zich slecht terwijl dat helemaal niet nodig is. Er is helemaal niets mis met deze man maar jij zorgt voor een slecht beeld over deze mensen. Het is nooit bewezen dat meer gewicht ongezond is.
Er zit wel een heel verschil in lichamelijke ongemakken/gezondsheidsrisico's tussen iemand die 230 en iemand die 120 kg weegt. Hoewel 120 ook al te zwaar isquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:11 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Inderdaad, ze hadden hem ook naar beneden kunnen laten rollen. Hij bouncet dan 1 of 2 keer nadat hij de grond raakt.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Eigenlijk is het best sneu dat iemand zo ver kan gaan. En dat dan iedereen kijkt hoe jij in een container naar beneden wordt getakeld. Een container....
Ja, als iemand 300 kilogram weegt dan heeft hij diverse ernstige gezondheidsklachten. No shit.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:15 schreef KingRadler het volgende:
Met een hoogwerker en een container is maandagmorgen in Kerkrade een ruim 300 kilo zware man uit zijn woning getakeld. De man woont op de achtste verdieping van een flat.
Hij woont daar bij zijn hoogbejaarde moeder. De man heeft diverse gezondheidsklachten, zoals ademhalingsproblemen. Hij moest naar het ziekenhuis maar via de lift of het trappenhuis lukte dat
De hulpactie begon om 9:30 uur, maar het lukte de hulpdiensten pas om 13:00 uur om de man veilig uit de woning te krijgen.
Met een speciale ambulance van het Duitse Rode Kruis is hij naar het ziekenhuis gebracht.
De actie met politie, brandweer en ambulancepersoneel trok veel bekijks.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: http://www.1limburg.nl/ma(...)eld?context=topstory
Wat is dit dan weer voor zwak gelul? 120kg voor iemand die 1.50 is, ja daar kan ik het met je eens zijn. Maar iemand die de 2mtr aantikt en getraind is gaat dik (hahahihihoho, nee serieus) over die 120kg heen. Hetzelfde geldt voor de basis BMI meting, die is zo achterlijk zwakzinnig dat vooral mensen die nergens verstand van hebben dit als exacte lijdraad gebruiken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er zit wel een heel verschil in lichamelijke ongemakken/gezondsheidsrisico's tussen iemand die 230 en iemand die 120 kg weegt. Hoewel 120 ook al te zwaar is
Om te beginnen door die troep te drinken waar jij blijkbaar van houdt.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:22 schreef DeTolk het volgende:
120 kg. is altijd te zwaar maar inderdaad, een meisje wat 1m73 groot is is met 90 kg. al obees, een man van 2 mete groot is pas obees als hij boven de 120 kg. weegt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:42 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wat is dit dan weer voor zwak gelul? 120kg voor iemand die 1.50 is, ja daar kan ik het met je eens zijn. Maar iemand die de 2mtr aantikt en getraind is gaat dik (hahahihihoho, nee serieus) over die 120kg heen. Hetzelfde geldt voor de basis BMI meting, die is zo achterlijk zwakzinnig dat vooral mensen die nergens verstand van hebben dit als exacte lijdraad gebruiken.
Jij beantwoordt zelf de vraag al, ze gebruiken weegschalen die voor zeer zware goederen of zeer zware dieren worden gebruikt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:10 schreef TheThirdMark het volgende:
Je gaat je ook afvragen waar deze man gewogen wordt.
In de regio Arnhem gebeurt dat bij de Burgers Zoo (serieus).
O Jezusquote:
Nou nou...quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:11 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
“But what about HEALTH?”quote:
oh gut.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
http://thisisthinprivilege.org/faq
Check your privilege fat shamer!
![]()
quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[i]“But what about HEALTH?”
[..knip..]
Doorgeslagen fatacceptance. Ja, dat is een pleonasme.
Ze maken zelfs zichzelf wijs dat ze door hun genen zo vet zijn. http://thisisthinprivileg(...)er-about-the-bmi#_=_
Hoewel die genen best invloed kunnen hebben en misschien een zeer kleine minderheid van de vetzuchtige mensen het aan een ziekte te danken heeft geldt voor minstens 99,9% van die mensen dat het het het gevolg is van hun handelingen. Het is voor hen moeilijker dan voor iemand die nooit vet is geweest maar het is zeker mogelijk. In essentie is het een kwestie van kwalitatief hoogwaardig eten (veel voedingsstoffen, niet al te veel calorieën, geen "processed food" zoals ze dat in de USA noemen) en dagelijks een uurtje of 2 te bewegen. Meer hoef je niet te doen om je gewicht goed te krijgen/houden.
Vraag het aan eenieder die obees is geweest en die nu een normaal gewicht heeft met welk gewicht hij zich gezonder voelt.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn hoor. Prima punt.quote:Let me make it completely clear from the outset that I do not believe ‘health,’ however defined, is a reasonable measure to determine whether or not someone deserves respect, civil rights, and fair treatment
Maar dit vind ik best een aardige reden om geen respect voor iemand te hebben. Net zoals een gebrek aan zelfcontrole, ook zo'n reden.quote:But do not think for a minute your assholish behavior towards people you imagine use more than their ‘fair share’ is justified.
Vrienden (wat er nog over is), familie, thuishulp.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:03 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat ik mij altijd afvraag is hoe mensen die letterlijk niet meer zelfstandig hun bed uit kunnen komen nog steeds dikker kunnen worden.
Als hij mij als pizzabezorger zou hebben, zou ik voor een aardige fooi die pizza gesneden en wel tot aan zijn bed bezorgen. Hell, als hij wil gooi ik 'm in de blender, rietje en parasolletje er bij, tada! Mijn geweten zou me dan wellicht wel verplichten om er elke keer iets bij te zeggen in de trant van "Je weet dat je jezelf dood eet he?". Maar hij en ik weten allebei dat hij de dag daarop weer belt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:03 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat ik mij altijd afvraag is hoe mensen die letterlijk niet meer zelfstandig hun bed uit kunnen komen nog steeds dikker kunnen worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Je moet wel opletten met het oordeel over een gebrek aan zelfcontrole. Hebben ze te weinig zelfcontrole? Ja. Maar dat zou voor minstens 99% van de mensen gelden in die situatie. Mensen zijn een slaaf van hun hormonen, je kan dat doorbreken met bepaalde maatregelen (elke maaltijd groenten, proteïnen en koolhydraten eten in de juiste verhouding, kiezen voor hoogwaardige voeding, voldoende bewegen) maar als je onvoldoende kennis hebt dan winnen de hormonen het. Eigenlijk zouden ouders standaard meer kennis hierover moeten hebben zodat de kinderen het direct juist leren en nooit obees worden. Als je eenmaal obees bent geweest dan is het veel moeilijker om je gewicht goed te houden aangezien lege vetcellen een hongerhormoon vrijzetten. Dat hormoon verliest het van verzadigingssignalen als je doet wat ik hierboven aanbeveel maar als je eet zoals de meeste mensen, ook de meeste niet dikke mensen, in deze maatschappij eten dan wint dat hongerhormoon het. Vooral veel groenten eten helpt gigantisch maar je moet zien dat je ook steeds voldoende essentiële vetzuren en voldoende eiwitten en zo binnenkrijgt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 00:49 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn hoor. Prima punt.
[..]
Maar dit vind ik best een aardige reden om geen respect voor iemand te hebben. Net zoals een gebrek aan zelfcontrole, ook zo'n reden.
Ze gewoon niet behandelen en eigen verantwoordelijkheid maken is nog goedkoper.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De grote vraag is voor mij waarom we in Nederland niet ingrijpen wanneer mensen ongezond dik worden. Kijk, als iemand zelf niets hieraan wil doen dan houdt het op maar ook als iemand er wel iets aan wil doen dan nog wordt die hulp niet aangeboden. Nee, wij wachten totdat iemand serieuze medische klachten krijgt. Een hele hoop kosten voor die ziektes en in dit geval ook nog eens veel extra kosten voor het transport naar het ziekenhuis. In plaats hiervan zouden ze ook direct bij overgewicht of lichte obesitas kunnen ingrijpen. Richt als staat en zorgverzekeraars eens moderne fat camps op waar mensen worden geholpen, richt andere programma's - anonymous overeaters, het in groepsverband eten en bewegen onder begeleiding van iemand die er verstand van heeft - op waarmee die mensen worden geholpen. Het kost veel minder dan de behandeling van de gevolgen.
Uitkeringen en verplichte zorgverzekeringen afschaffen en verder moet iedereen lekker zelf weten wat ie doet.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De grote vraag is voor mij waarom we in Nederland niet ingrijpen wanneer mensen ongezond dik worden. Kijk, als iemand zelf niets hieraan wil doen dan houdt het op maar ook als iemand er wel iets aan wil doen dan nog wordt die hulp niet aangeboden. Nee, wij wachten totdat iemand serieuze medische klachten krijgt. Een hele hoop kosten voor die ziektes en in dit geval ook nog eens veel extra kosten voor het transport naar het ziekenhuis. In plaats hiervan zouden ze ook direct bij overgewicht of lichte obesitas kunnen ingrijpen. Richt als staat en zorgverzekeraars eens moderne fat camps op waar mensen worden geholpen, richt andere programma's - anonymous overeaters, het in groepsverband eten en bewegen onder begeleiding van iemand die er verstand van heeft - op waarmee die mensen worden geholpen. Het kost veel minder dan de behandeling van de gevolgen.
Erm rokers en ongezonde eters zijn onder de streep voordeliger voor de staatskas dan andersom. In combinatie is het helemaal een hoofdprijs.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:54 schreef KingRadler het volgende:
de zorg word alleen maar duurder
als mensen blijven roken en ongezond eten.
gezonde mensen moeten betalen voor de ongezonde mensen
Ja, daarom kunnen we beter ongezonde mensen helpen om gezonder te worden voordat er ernstige complicaties bestaan. Helaas zijn veel mensen te kortzichtig om dat in te zien, dat zie je ook hier aan twee reacties.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:54 schreef KingRadler het volgende:
Is dat dan zo een drama? Gezonde mensen zullen altijd de kar moeten trekken. En laten we nu ophouden wat een gezonde levensstijl is of niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:54 schreef KingRadler het volgende:
Kots.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ze gewoon niet behandelen en eigen verantwoordelijkheid maken is nog goedkoper.
Goh. En jonge mensen moeten betalen voor oude mensen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:54 schreef KingRadler het volgende:
vind ik wel rechtvaardigquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh. En jonge mensen moeten betalen voor oude mensen.
Is zeker ook onrechtvaardig?
Er is iets ernstig mis gegaan bij de opvoeding van die mensen. Hadden hun ouders maar iets meer eigen verantwoordelijkheid genomen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kots.
Alles wordt onder het schaamlapje 'eigen verantwoordelijkheid' door kapitaalkrachtige, gezonde, jonge mensen gevoegd om mensen kapot te laten vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |