De meeste vakken heb ik in een keer met een voldoende afgerond. Heb echter gemiddeld hooguit een paar tentamens per jaar gemaakt...quote:Op maandag 29 juni 2015 15:37 schreef Arthos het volgende:
Dit draadje is nu al leuk.
Kan TS aan een luie nominaalstudeerder uitleggen waarom je ervoor kiest om dusdanig weinig te doen dat je vakken daadwerkelijk (keer op keer, blijkbaar) faalt? Vond je de vakken zo leuk dat je ze nog wel een paar keer wilde doen?
Goed. Wat heb je verder in die 10 jaar gedaan?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:45 schreef plimcana het volgende:
[..]
De meeste vakken heb ik in een keer met een voldoende afgerond. Heb echter gemiddeld hooguit een paar tentamens per jaar gemaakt...
Wat is een sanasoufi?quote:
Heb geen bijzondere dingen gedaan. Heb gewoon normale (bij)baantjes gehad.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:46 schreef Arthos het volgende:
[..]
Goed. Wat heb je verder in die 10 jaar gedaan?
Beetje stelen beetje zuipen.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:46 schreef Arthos het volgende:
[..]
Goed. Wat heb je verder in die 10 jaar gedaan?
Dan ben je wel echt extreem lui als je jezelf er niet eens toe kunt aanzetten om twee daagjes te blokken.quote:
Waar baseer je die zeven jaar op? Want een normale studie is 4 jaar inclusief master.quote:
Dat is de duur van de stufi voor een "normale" studie. Na die zeven jaar krijg je geen poet meer uit Groningen en dat is niet geheel toevallig ook de reden waarom veel studenten niet langer dan zeven jaar studerenquote:Op maandag 29 juni 2015 18:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waar baseer je die zeven jaar op? Want een normale studie is 4 jaar inclusief master.
Stufi? Wat is dat?quote:Op maandag 29 juni 2015 18:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is de duur van de stufi voor een "normale" studie. Na die zeven jaar krijg je geen poet meer uit Groningen en dat is niet geheel toevallig ook de reden waarom veel studenten niet langer dan zeven jaar studeren
In die zeven jaar - dus zolang je stufi krijgt - kan je wel meerdere studies hebben afgerond. Daarna moet je het alleen zelf gaan lappen.
Haha hoe bejaard ben jij? Je krijgt al heeel lang niet meer dan 4 jaar stufi. En vanaf aankomend schooljaar helemaal niks meerquote:Op maandag 29 juni 2015 18:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is de duur van de stufi voor een "normale" studie. Na die zeven jaar krijg je geen poet meer uit Groningen en dat is niet geheel toevallig ook de reden waarom veel studenten niet langer dan zeven jaar studeren
In die zeven jaar - dus zolang je stufi krijgt - kan je wel meerdere studies hebben afgerond. Daarna moet je het alleen zelf gaan lappen.
Nee, dat is de basisbeursquote:Op woensdag 1 juli 2015 08:02 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Haha hoe bejaard ben jij? Je krijgt al heeel lang niet meer dan 4 jaar stufi. En vanaf aankomend schooljaar helemaal niks meer
Haha werk jij bij de overheid ofzo, dat je het zo mooi weet te verkopenquote:Op woensdag 1 juli 2015 09:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, dat is de basisbeursStudiefinanciering beslaat naast de basisbeurs ook de mogelijkheid om te lenen. De meeste studenten (studenten die 2 of 3-jarige masters doen daargelaten) hebben dus zeven jaar recht op studiefinanciering.
Met de invoering van het studievoorschot is alleen de basisbeurs afgeschaft. Studenten hebben ook in het nieuwe stelsel nog steeds recht op financiele ondersteuning zolang zij studeren (alleen dan in vorm van een goedkope lening). Vanaf volgend jaar kunnen studenten ook dan nog flink langstuderen.
Welke bachelors heb je gedaan? En tegelijk?quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:47 schreef Jehuty het volgende:
Ik doe er een jaartje langer over en hoop dus volgend jaar twee bachelors af te ronden. Daarna maar eens een master gaan kiezen.
Politicologie en Religiewetenschappen. Was met eentje een jaar later begonnen dus ik doe er ook een jaartje langer over om de andere af te ronden. Inderdaad tegelijk; vorig jaar was redelijk pittig, zo'n 114 studiepunten binnengehaald, maar dit jaar een stuk rustiger.quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:49 schreef Mr_White4321 het volgende:
[..]
Welke bachelors heb je gedaan? En tegelijk?
Ik kon het wel vinden maar weet niet of ze die regels de afgelopen jaren hebben verandert en of zij wellicht in eventuele oude regelingen valt enzoquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:12 schreef Tuttel het volgende:
Luie donder, met een beetje op de DUO site kijken kun je dit prima zelf uitrekenen... Verder heb je lang niet alle informatie beschikbaar om hierover een echt kloppende berekening te maken.
In ieder geval zijn de maximale waardes ongeveer:
6.500 aan 5 jaar OV
16.500 aan 5 jaar prestatiebeurs (275 p/m)
63.000 aan 7 jaar maximaal bijlenen (750 p/m lening & collegegeldkrediet)
Rente verder daargelaten
Wat betreft lang studeren ben ik ook aardig op weg. Bijna 6 jaar over bachelor Biologie gedaan, te maken gehad met de harde knip, daardoor wel bijna een jaar aan extra punten in mijn bachelor. Verder in die tijd veel commissies en dergelijke gedaan, goed betaalde bijbaantjes die ook goed op m'n cv staan. Heb het financieel gezien vrij ruim, ondanks het feit dat ik nooit een bijdrage van mijn ouders heb gehad. Verder alles gehaald uit mijn studententijd dat erin zat en geen spijt van, had misschien sneller gekund, maar gezien ik vrij jong ben begonnen met studeren valt mijn leeftijd absoluut niet op.
Nu het roer wat meer omgooien en focussen op m'n studie. Hier mijn inmiddels begonnen 2 jarige Consumentengedrag master part-time afmaken en dit jaar september aan een TU beginnen aan Innovatie Management waar ik ook wel naar CL wil streven. Ben denk ik nog wel 2,5 jaar bezig, maar dan heb ik wel een hele bijzondere achtergrond waar ik vermoedelijk wel goed mee terecht moet komen. Als backup kan ik nog altijd fulltime doorstromen bij mijn huidige bijbaan.
Dus ja, wel een langstudeerder maar ik denk dat het in mijn geval het me erg goed heeft gedaan. Had absoluut sneller gekund, maar heb onwijs van de jaren tot dusver genoten en uiteindelijk loop ik weer een hoop in.
Ah thnxquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:43 schreef Ryon het volgende:
Er is geen maximale termijn die je mag doen over de studie. Sommige studenten studeren al 30+ jaar. Het is wel zo dat de kwijtschelding in het geding komt van de prestatiebeurs als je langer dan 10 jaar nodig hebt om een diploma te halen.
Instellingen hanteren eigen termijnen binnen wanneer een student een studie moet hebben afgerond of hoe lang punten nog bewaard worden. Sommige studies verwachten dat je een bachelor binnen 5 jaar haalt. Bij andere studies beginnen studiepunten te vervallen na 5 - 7 jaar.
Als je schoonzus een studieschuld heeft dan heeft zij al bericht gehad van DUO over het terugbetalen. Dat doet DUO al een paar jaar nadat je maximale stufi termijn is verstreken.
Nee. Er is geen maximale studietermijnquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ah thnx
Dan geef ik dat door aan mn vriendin die het maar met dr ouders over moet hebben.
Maximale studietermijn is dus 7 jaar? Als ik de post van Tuttel bekijk.
Krijgt ze een extra jaar daarbij (dus 8 dan) omdat ze door omstandigheden die op school heeft gekregen (enkele jaren geleden al toen ze nog niet in haar uitstel jaren zat) of maakt het DUO daar geen onderscheid in?
Sorry ik bedoelde leen termijnquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee. Er is geen maximale studietermijn!! In mijn eerdere post stelde ik al dat er een praktische maximale studietermijn is omdat studenten maar zeven jaar recht hebben op studiefinanciering (dus eerst prestatiebeurs en daarna lening). Het betekent niet dat "DUO je daarna van school haalt" alleen dat je zelfstandig een inkomen moet verzamelen naast het studeren. Je schoonzus doet dit al een paar jaar en zou in theorie tot haar 67ste dit kunnen volhouden.
De instelling kan wel eisen stellen en hier ook uitstel voor verlenen. Of dat het geval is bij je schoonzus hangt van haar opleiding af. Het is goed mogelijk dat deze opleiding haar zes jaar gegeven heeft en haar nu dus een jaar uitstel heeft gegeven.
ikke 13 jaarquote:Op maandag 29 juni 2015 15:28 schreef plimcana het volgende:
Ik in totaal 10 jaar.
Heb 2-3 jaar echt geen flikker gedaan aan mijn studie helaas. Geen speciale reden voor behalve: lui.
Jullie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |