Ga er toch maar achteraan.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik heb het voordeel dat ik gezien mijn vakgebied binnen een week een nieuwe baan zou hebben.
Dus jazeker. Maar ieder moet die afweging voor zichzelf maken.
Je zou ook even met de vakbond kunnen overleggen wat voor aanspraak je hier nog op hebt als je dit volgend jaar zou doen als je er dan toch al weg zou zijn. Volgens mij blijft zo'n aanspraak wel even staan temeer daar je het al aangegeven hebt, daarbij is het een belastingvrije vergoeding en maakt het dus niet uit voor je belastingaangiften.
Met de mail kan de bond je wederom helpen, je bent lid en vaak doen ze best wel goede dingen.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ga er toch maar achteraan.
Als ik 19 cent per km hanteer is het 699.96 euro. Dat is best veel.
Moet alleen dan nog een tactische mail opstellen.
Ik ga eerst aan het uitzendbureau vragen of zij inmiddels al antwoord hebben op mijn vraag in maart:p Misschien staan ze er nu wel voor open.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Met de mail kan de bond je wederom helpen, je bent lid en vaak doen ze best wel goede dingen.
Er zijn op dit moment drie werknemers in dienst van de opdrachtgever die reiskostenvergoeding krijgen. Deze 3 wonen in mijn directe omgeving en zijn vorig jaar en dit jaar in dienst gekomen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:13 schreef Basp1 het volgende:
Ik verwacht de <10 km enkele reis regel die men aan gaat halen. Dat iemand bij jou in de straat in vaste dienst wel reiskosten krijgt kan vanuit het verleden gekomen zijn, of dat het bedrijf ooit verhuist is oid.
Je zult er zelf nogmaals achteraan moeten en zelf gaan bijhouden om welke bedragen het gaat daarnaast staan hun voorwaarden niet boven de wettelijke regelingen. Het voordeel van bijhouden en hun dat blijven melden is dat je tot enige tijd later altijd nog dat bedrag kunt eisen van hun.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:27 schreef Yasmin23 het volgende:
Voor diegene die het interessant vinden of voor hen die misschien tips hebben hier een update over de gang van zaken.
Nadat ik het uitzendbureau opnieuw heb gevraagd naar de reiskostenvergoeding heb ik een antwoord gekregen dat het volgens de voorwaarden van het uitzendbureau alleen buiten de standplaats werd gegeven.
Ik heb hem toen een mail terug gestuurd waarin ik verwijs naar artikel 20 van de ABU CAO en een verwijzing naar hun eigen vacatures waar deze voorwaarden genoemd worden.
Hier heb ik helaas nog geen reactie op gehad.
Zijn er misschien hier users met soortgelijke ervaringen?
Bedankt voor je reactie.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je zult er zelf nogmaals achteraan moeten en zelf gaan bijhouden om welke bedragen het gaat daarnaast staan hun voorwaarden niet boven de wettelijke regelingen. Het voordeel van bijhouden en hun dat blijven melden is dat je tot enige tijd later altijd nog dat bedrag kunt eisen van hun.
Het uitzendbureau profiteert van hun machtspositie. Mogelijk kan de inspectie SZW nog iets doen alhoewel ik niet weet of dit voor hun onder wantoestanden uitzendbureau valt.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad uitgerekend om welk bedrag het gaat. Ik ga maandag weer contact opnemen in de hoop dat ze zullen mee werken. Anders vrees ik het dat het nog een lastig iets gaat worden:P
Ik heb een mail gestuurd aan de SNCU.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het uitzendbureau profiteert van hun machtspositie. Mogelijk kan de inspectie SZW nog iets doen alhoewel ik niet weet of dit voor hun onder wantoestanden uitzendbureau valt.
http://www.inspectieszw.nl/contact/melden_en_aanvragen/index.aspx
Ik heb eindelijk een reactie van het uitzendbureau. Ze zeggen nu dat we het niet krijgen omdat we op de fiets komenquote:Op zondag 5 juli 2015 13:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het uitzendbureau profiteert van hun machtspositie. Mogelijk kan de inspectie SZW nog iets doen alhoewel ik niet weet of dit voor hun onder wantoestanden uitzendbureau valt.
http://www.inspectieszw.nl/contact/melden_en_aanvragen/index.aspx
Heel verstandigquote:Op donderdag 9 juli 2015 01:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb eindelijk een reactie van het uitzendbureau. Ze zeggen nu dat we het niet krijgen omdat we op de fiets komenEn dat ze daarom het niet mogen doorberekenen aan de opdrachtgever.
Ik ga verder niet meer me ze in discussie en bel morgen gelijk FNV.
Heb antwoord van fnv. Zij zeggen loonvordering. Dus daar moet ik mijzelf dan even inlezen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:30 schreef hottentot het volgende:
Als je er recht op hebt dienen ze het toe te kennen, wat zij met de klant afspreken is niet jouw probleem.
Lullig voor de bond, maar twee problemen is twee problemen
Je kunt ze zelf in gebreke gaan stellen e.d. om bij voldoende onwil bij de kantonrechter uit te komen.
Ja het begon idd met de reiskostenvergoeding. Die heb ik nu gedeeltelijk terug. wacht nog op het laatste deel. Het gaat nu over een ander punt van de inlenersbeloning, namelijk de periodieke verhogingen. Dacht ga hier in verder zodat ik niet allemaal topics open:Pquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:00 schreef Justme7005 het volgende:
Met de inlenersbeloning heb je recht op de onbelaste reiskostenvergoeding die de opdrachtgever ook aan eigen personeel betaalt. Als de opdrachtgever zoals jij zegt aan werknemers uit jouw woonplaats onbelate reiskostenvergoeding geeft, heb jij daar dus ook zonder meer recht op. Of en hoe het uitzendbureau dat doorberekend is helemaal niet relevant. Tactisch is misschien wel voor jou om te wachten met juridische stappen totdat je niet meer voor het uitzendbureau werkt.
Dán kun je idd een loonvordering tegen het uitzendbureau instellen. De vakbond kan je daarbij helpen. Lijkt mij dat je dat altijd wint
Bij de ABU?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:10 schreef Justme7005 het volgende:
Ook een periodieke verhoging valt onder de inlenersbeloning. Heb je dus ook zonder meer recht op. Is het uitzendbureau gecertificeerd ? Ik vermoed van niet als ik je verhaal lees....
Ja zit er ook aan te denken om een klacht in te dienen bij de SNCU. Maar dat wilde ik liever doen als ik dus bij die ander zit. Het wordt er niet gezelliger op namelijk. Sowieso moeten zij die klacht natuurlijk eerst gegrond verklaren.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:30 schreef Justme7005 het volgende:
Als het uitzendbureau lid is van de ABU zullen ze ook NEN gecertificeerd zijn. Verder houdt het SNCU toezicht op de naleving van de CAO door uitzendbureaus. Als er geen functioneringsgesprek is geweest is dat een verantwoordelijkheid van het uitzendbureau en/of de inlener. Dit kan nooit een reden zijn om jou een periodieke verhoging te onthouden.
Ja tot nu toe bij elke vraag die ik ze heb gesteld zeggen ze dat ik het eerst zelf duidelijk moet maken aan ze vanwege de werkrelatie. Nu dus weer en als ze dan niet positief reageren kunnen ze helpen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:35 schreef Justme7005 het volgende:
De adressering (hoofdkantoor of vestiging) maakt niet zoveel uit. Aangetekend versturen is wel verstandig. Waarom doet de FNV dit niet ? Daarvoor ben je nou juist lid van een vakbond.
Ja wel op deze toon. Over de reiskosten is allemaal via mail gegaan. En op een normale toon. Werd ook wel meerdere malen gezegd dat ik het niet ging krijgen maar uiteindelijk zijn ze toch overstag gegaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:40 schreef Justme7005 het volgende:
Dat snap ik. Als je het zelf met je werkgever op kunt lossen én de relatie goed kunt houden is dat natuurlijk het beste. Maar als dat niet mogelijk blijkt dan hoort de vakbond je te helpen. Is dit de eerste brief die je aan het uitzendbureau gaat sturen ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |