En ik las op NOS :quote:Op maandag 29 juni 2015 09:27 schreef -supergirl- het volgende:
Mensen die hier de politie de schuld van gevenflikker es op man. Die gozer roept dat ie een wapen heeft en verzet zich daarna ook nog eens bij arrestatie? Dikke eigen schuld.
Nee, heb ik niet. Geen idee hoe je aan die onzin komt. Viel me gewoon op en nee ik zie er verder geen enge complotten in of zo.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat verband tussen 'doorgaans het hardst klagen over vooroordelen' en deze verdachtmaking? Los van het feit dat jij blijkbaar een vooroordeel over die mensen hebt.
Vooralsnog geen enkel bewijs gezien dat hij riep dat hij een wapen had...quote:Op maandag 29 juni 2015 15:58 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En ik las op NOS :
Aruba is geschokt.
Alsjeblieft zeg.
Hoe is je aanname dat de mensen die nu menen te weten dat het doodslag is dat verdoezeld poogt te worden geen vooroordeel?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet. Geen idee hoe je aan die onzin komt. Viel me gewoon op en nee ik zie er verder geen enge complotten in of zo.
Die agenten zijn vast zonder enige aanleiding zo maar op hem gaan zitten en hebben hem de dood ingejaagd / hebben hem vermoord.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:04 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Vooralsnog geen enkel bewijs gezien dat hij riep dat hij een wapen had...
Plus daarnaast, mocht de politie dat beweren, kan je je afvragen in hoeverre dit betrouwbaar is na de teruggetrokken verklaring van het OM over het onwel worden van de verdachte onderweg naar het bureau.
Ik weet niet wat deze zin betekent.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe is je aanname dat de mensen die nu menen te weten dat het doodslag is dat verdoezeld poogt te worden geen vooroordeel?
Disproportioneel politiegeweld is helaas niet zeldzaam, ook niet in ons Nederland.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Die agenten zijn vast zonder enige aanleiding zo maar op hem gaan zitten en hebben hem de dood ingejaagd / hebben hem vermoord.
Gewoon omdat dat kan en omdat ze dat willen.
En vooral omdat hij zwart is. Niet toevallig moslim ook nog?
De politie is en blijft tenslotte je grootste vijand en de meest onbetrouwbare factor in dit land.
Dat de samenhang ontbreekt.quote:
Maar als je de mensen die nu claimen dat het doodslag is en de politie het probeert te verdoezelen niet kent, dan is dat toch een vooroordeel of niet?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat de samenhang ontbreekt.
Maar goed. Ik ken bepaalde mensen die doorgaans erg fel reageren op alles wat in de verte met vooroordelen en discriminatie te maken zou kunnen hebben. Laten we ze even Henk, Piet en Kees noemen. Nu weten Henk, Piet en Kees ineens wel direct dat deze man is doodgeslagen en dat de politie de boel probeert te verdoezelen. Dat heeft verder niets met vooroordelen te maken, maar puur met het feit dat ik die mensen al jaren persoonlijk ken.
Van coke kan je soms een bloedneus krijgen.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zat er een tampon in zijn neus.
En een opgezwollen blauwe oog?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Van coke kan je soms een bloedneus krijgen.
Dat lijkt me dan weer niet.quote:
Jij bent vast blank, he? Jij denkt zeker dat agenten racismevrij werken he?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Die agenten zijn vast zonder enige aanleiding zo maar op hem gaan zitten en hebben hem de dood ingejaagd / hebben hem vermoord.
Gewoon omdat dat kan en omdat ze dat willen.
En vooral omdat hij zwart is. Niet toevallig moslim ook nog?
De politie is en blijft tenslotte je grootste vijand en de meest onbetrouwbare factor in dit land.
Ja, iemand dus die kennelijk mijn facebookvriend was.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:03 schreef ook_gek het volgende:
[..]
1 van de vele diebele berichten. Zelfs 40 mensen vinden het leuk. Bizar!
quote:Op maandag 29 juni 2015 16:52 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, iemand dus die kennelijk mijn facebookvriend was.
Was dus.
Henk en Ingrid stemmen misschien PVV, maar dat maakt ze nog geen moordenaars. De gemiddelde agent ook niet, ondanjs dat ze een bepaald beeld krijgen door regelmatig contact met bepaald slag mensen.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:45 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jij bent vast blank, he? Jij denkt zeker dat agenten racismevrij werken he?Zullen niet dezelfde oordelen hebben als Henk en Ingrid?
De gemiddelde agent houdt vaker allochtonen aan, dus dat houdt de misdaadcijfers wel zwart ja. Ga mij niet zeggen hoe het zit. Ik ken allochtonen die als agent werken en klagen over discriminatie binnen het korps. Bij briefings zijn er agenten die opmerkingen maken a la: zeker weer een allochtoon. Onacceptabel. En ga maar ontkennen hoor. Dit is al langer bekend, drm proberen ze met man en macht meer allochtonen er bij te halen.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
Henk en Ingrid stemmen misschien PVV, maar dat maakt ze nog geen moordenaars. De gemiddelde agent ook niet, ondanjs dat ze een bepaald beeld krijgen door regelmatig contact met bepaald slag mensen.
Er zijn nou eenmaal gebieden dichter bevolkt met allochtonen dan met autochtonen. Ik vind het niet vreemd dat in een wijk als Overvecht of Kanaleneiland meer allochtonen dan autochtonen worden aangehouden, er wonen nu eenmaal relatief meer allochtonen.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De gemiddelde agent houdt vaker allochtonen aan, dus dat houdt de misdaadcijfers wel zwart ja. Ga mij niet zeggen hoe het zit. Ik ken allochtonen die als agent werken en klagen over discriminatie binnen het korps. Bij briefings zijn er agenten die opmerkingen maken a la: zeker weer een allochtoon. Onacceptabel. En ga maar ontkennen hoor. Dit is al langer bekend, drm proberen ze met man en macht meer allochtonen er bij te halen.
De Haagse politie is al vaker beschuldigd van racisme.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal gebieden dichter bevolkt met allochtonen dan met autochtonen. Ik vind het niet vreemd dat in een wijk als Overvecht of Kanaleneiland meer allochtonen dan autochtonen worden aangehouden, er wonen nu eenmaal relatief meer allochtonen.
Ik mis het punt dat je probeert te maken echt totaal.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar als je de mensen die nu claimen dat het doodslag is en de politie het probeert te verdoezelen niet kent, dan is dat toch een vooroordeel of niet?
De tweede vraag was hoe het (voor)oordeel dat de politie hem doodgeslagen heeft en dat wil verdoezelen vergelijkbaar met de vooroordelen waar zij zo hard over zouden klagen?
Ik ben bekend met de verhalen en lang niet elke agent zal zijn persoonlijke opvattingen thuis kunnen laten. Discriminatie van een orgaan als de politie is sowieso not done, want daarmee creëer je juist de taferelen die je in de eerste instantie probeert te voorkomen.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De Haagse politie is al vaker beschuldigd van racisme.
Ja?quote:Op maandag 29 juni 2015 17:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De Haagse politie is al vaker beschuldigd van racisme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |