abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153928155
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 09:27 schreef -supergirl- het volgende:
Mensen die hier de politie de schuld van geven :') flikker es op man. Die gozer roept dat ie een wapen heeft en verzet zich daarna ook nog eens bij arrestatie? Dikke eigen schuld.
En ik las op NOS :

Aruba is geschokt.

Alsjeblieft zeg.
pi_153928233
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat verband tussen 'doorgaans het hardst klagen over vooroordelen' en deze verdachtmaking? Los van het feit dat jij blijkbaar een vooroordeel over die mensen hebt.
Nee, heb ik niet. Geen idee hoe je aan die onzin komt. Viel me gewoon op en nee ik zie er verder geen enge complotten in of zo.
  maandag 29 juni 2015 @ 16:04:43 #253
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_153928357
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 15:58 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

En ik las op NOS :

Aruba is geschokt.

Alsjeblieft zeg.
Vooralsnog geen enkel bewijs gezien dat hij riep dat hij een wapen had...
Plus daarnaast, mocht de politie dat beweren, kan je je afvragen in hoeverre dit betrouwbaar is na de teruggetrokken verklaring van het OM over het onwel worden van de verdachte onderweg naar het bureau.
pi_153928393
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, heb ik niet. Geen idee hoe je aan die onzin komt. Viel me gewoon op en nee ik zie er verder geen enge complotten in of zo.
Hoe is je aanname dat de mensen die nu menen te weten dat het doodslag is dat verdoezeld poogt te worden geen vooroordeel?

En hoe is het (voor)oordeel over de politie vergelijkbaar met de vooroordelen waarvan je veronderstelt dat die mensen er het hardst over klagen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_153928507
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:04 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Vooralsnog geen enkel bewijs gezien dat hij riep dat hij een wapen had...
Plus daarnaast, mocht de politie dat beweren, kan je je afvragen in hoeverre dit betrouwbaar is na de teruggetrokken verklaring van het OM over het onwel worden van de verdachte onderweg naar het bureau.
Die agenten zijn vast zonder enige aanleiding zo maar op hem gaan zitten en hebben hem de dood ingejaagd / hebben hem vermoord.

Gewoon omdat dat kan en omdat ze dat willen.

En vooral omdat hij zwart is. Niet toevallig moslim ook nog?

De politie is en blijft tenslotte je grootste vijand en de meest onbetrouwbare factor in dit land.
pi_153928522
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe is je aanname dat de mensen die nu menen te weten dat het doodslag is dat verdoezeld poogt te worden geen vooroordeel?

Ik weet niet wat deze zin betekent.
pi_153928570
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik weet niet wat deze zin betekent.
Welk woord is te moeilijk?
  maandag 29 juni 2015 @ 16:14:06 #258
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_153928651
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:09 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Die agenten zijn vast zonder enige aanleiding zo maar op hem gaan zitten en hebben hem de dood ingejaagd / hebben hem vermoord.

De politie is en blijft tenslotte je grootste vijand en de meest onbetrouwbare factor in dit land.
Disproportioneel politiegeweld is helaas niet zeldzaam, ook niet in ons Nederland.
pi_153928708
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Welk woord is te moeilijk?
Dat de samenhang ontbreekt.

Maar goed. Ik ken bepaalde mensen die doorgaans erg fel reageren op alles wat in de verte met vooroordelen en discriminatie te maken zou kunnen hebben. Laten we ze even Henk, Piet en Kees noemen. Nu weten Henk, Piet en Kees ineens wel direct dat deze man is doodgeslagen en dat de politie de boel probeert te verdoezelen. Dat heeft verder niets met vooroordelen te maken, maar puur met het feit dat ik die mensen al jaren persoonlijk ken.
pi_153928798
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat de samenhang ontbreekt.

Maar goed. Ik ken bepaalde mensen die doorgaans erg fel reageren op alles wat in de verte met vooroordelen en discriminatie te maken zou kunnen hebben. Laten we ze even Henk, Piet en Kees noemen. Nu weten Henk, Piet en Kees ineens wel direct dat deze man is doodgeslagen en dat de politie de boel probeert te verdoezelen. Dat heeft verder niets met vooroordelen te maken, maar puur met het feit dat ik die mensen al jaren persoonlijk ken.
Maar als je de mensen die nu claimen dat het doodslag is en de politie het probeert te verdoezelen niet kent, dan is dat toch een vooroordeel of niet?

De tweede vraag was hoe het (voor)oordeel dat de politie hem doodgeslagen heeft en dat wil verdoezelen vergelijkbaar met de vooroordelen waar zij zo hard over zouden klagen?
  maandag 29 juni 2015 @ 16:42:04 #261
117098 Hathor
Effe niet
pi_153929485
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 15:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom zat er een tampon in zijn neus.
Van coke kan je soms een bloedneus krijgen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_153929516
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Van coke kan je soms een bloedneus krijgen.
En een opgezwollen blauwe oog?
  maandag 29 juni 2015 @ 16:44:06 #263
117098 Hathor
Effe niet
pi_153929549
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:43 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

En een opgezwollen blauwe oog?
Dat lijkt me dan weer niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_153929585
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:09 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Jij bent vast blank, he? Jij denkt zeker dat agenten racismevrij werken he? :) Zullen niet dezelfde oordelen hebben als Henk en Ingrid?
pi_153929777
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 15:03 schreef ook_gek het volgende:

[..]

1 van de vele diebele berichten. Zelfs 40 mensen vinden het leuk. Bizar!
Ja, iemand dus die kennelijk mijn facebookvriend was.

Was dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2015 16:52:58 ]
pi_153929949
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:52 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ja, iemand dus die kennelijk mijn facebookvriend was.

Was dus.
:D
pi_153930066
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:45 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jij bent vast blank, he? Jij denkt zeker dat agenten racismevrij werken he? :) Zullen niet dezelfde oordelen hebben als Henk en Ingrid?
Henk en Ingrid stemmen misschien PVV, maar dat maakt ze nog geen moordenaars. De gemiddelde agent ook niet, ondanjs dat ze een bepaald beeld krijgen door regelmatig contact met bepaald slag mensen.
pi_153930539
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

Henk en Ingrid stemmen misschien PVV, maar dat maakt ze nog geen moordenaars. De gemiddelde agent ook niet, ondanjs dat ze een bepaald beeld krijgen door regelmatig contact met bepaald slag mensen.
De gemiddelde agent houdt vaker allochtonen aan, dus dat houdt de misdaadcijfers wel zwart ja. Ga mij niet zeggen hoe het zit. Ik ken allochtonen die als agent werken en klagen over discriminatie binnen het korps. Bij briefings zijn er agenten die opmerkingen maken a la: zeker weer een allochtoon. Onacceptabel. En ga maar ontkennen hoor. Dit is al langer bekend, drm proberen ze met man en macht meer allochtonen er bij te halen.
pi_153930593
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

De gemiddelde agent houdt vaker allochtonen aan, dus dat houdt de misdaadcijfers wel zwart ja. Ga mij niet zeggen hoe het zit. Ik ken allochtonen die als agent werken en klagen over discriminatie binnen het korps. Bij briefings zijn er agenten die opmerkingen maken a la: zeker weer een allochtoon. Onacceptabel. En ga maar ontkennen hoor. Dit is al langer bekend, drm proberen ze met man en macht meer allochtonen er bij te halen.
Er zijn nou eenmaal gebieden dichter bevolkt met allochtonen dan met autochtonen. Ik vind het niet vreemd dat in een wijk als Overvecht of Kanaleneiland meer allochtonen dan autochtonen worden aangehouden, er wonen nu eenmaal relatief meer allochtonen.
pi_153930634
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:24 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Er zijn nou eenmaal gebieden dichter bevolkt met allochtonen dan met autochtonen. Ik vind het niet vreemd dat in een wijk als Overvecht of Kanaleneiland meer allochtonen dan autochtonen worden aangehouden, er wonen nu eenmaal relatief meer allochtonen.
De Haagse politie is al vaker beschuldigd van racisme.
pi_153930685
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar als je de mensen die nu claimen dat het doodslag is en de politie het probeert te verdoezelen niet kent, dan is dat toch een vooroordeel of niet?

De tweede vraag was hoe het (voor)oordeel dat de politie hem doodgeslagen heeft en dat wil verdoezelen vergelijkbaar met de vooroordelen waar zij zo hard over zouden klagen?
Ik mis het punt dat je probeert te maken echt totaal.
pi_153930739
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ben bekend met de verhalen en lang niet elke agent zal zijn persoonlijke opvattingen thuis kunnen laten. Discriminatie van een orgaan als de politie is sowieso not done, want daarmee creëer je juist de taferelen die je in de eerste instantie probeert te voorkomen.

Echter blijf ik van mening dat het woord "racisme" roeptoeteren bij elk incident wel erg kort door de bocht is en derhalve weinig serieus genomen kan worden.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2015 17:33:28 ]
pi_153930784
sowieso snap ik niet waarom in de eerste berichtgevingen vanuit om en media vermeld moest worden dat t hier een arubaan betreft
wat doet dat in hemelsnaam ter zake?

en dan vervolgens reacties lezen als dat t wel een uitkering trekkende drugsgebruiker zal zijn

:')
pi_153930836
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja?
pi_153930848
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:38 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja?
Is een reportage van geweest op de publieke omroep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')