Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Ja, Marokko is zowel religieus als tolerant. Ik was er tijdens ramadan, dus een hele andere sfeer dan normaal begreep ik.quote:Op zondag 28 juni 2015 01:56 schreef Crip het volgende:
[..]
Marokko is dan ook niet zo religieus. Nou ja het is wel religieus maar iedereen heeft daar zijn eigen ding. en wie daar half naakt wil lopen doet dat en er zijn nachtclubs enzo. En veel verschillende religies
Dat beeld heb ik dus niet bij Iran. Maar dat ik prob kortzichtig van mij
Hier is het horecaweekend. Ik hoor muziek vanuit centrum gewoon hier. Ze spelen nu Tarkan - Kiss kiss pas af en net een tatta lied...quote:Op zondag 28 juni 2015 01:59 schreef Stimorol- het volgende:
Kk het is 02.00 uur. Mn buren maken een tering herrie. Tokkies die Hollanders.
quote:Op zondag 28 juni 2015 02:00 schreef Intellectueel het volgende:
Ik heb overigens halflang en krullend haar.
Mijn pa is een zoon van Spaanse gastarbeiders, m'n ma is Marokkaanse. Dus half NL of Spaans (werkelijk geen idee) en half Marokkaans.quote:Op zondag 28 juni 2015 01:57 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je ?half turks, half arabisch, maar m'n overgrootopa ging via Arabië naar Syrië en zo naar Turkije, waaruit mijn opa dus is geboren (half turks half syrisch, officieel) jij?
Soms mis ik t uitgaan man. Die Marokkanen hebben alle lust weggehaald.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:00 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Hier is het horecaweekend. Ik hoor muziek vanuit centrum gewoon hier. Ze spelen nu Tarkan - Kiss kiss pas af en net een tatta lied...
Ja klopt dat is echt heel erg in Marokko. Terwijl veel Marokkanen hier in Nederland zo kortzichtig als fuck zijn. Dus dat is voor sommigen moeilijk te begrijpen.quote:Op zondag 28 juni 2015 01:59 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, Marokko is zowel religieus als tolerant. Ik was er tijdens ramadan, dus een hele andere sfeer dan normaal begreep ik.
Geen nachtclubs in Iran. Wel underground feesten in penthouses en appartementen die tot de beste in de regio behoren.
Haha, identiteitscrisis. Niet weten of je Spaans bentquote:Op zondag 28 juni 2015 02:01 schreef hont12 het volgende:
[..]
Mijn pa is een zoon van Spaanse gastarbeiders, m'n ma is Marokkaanse. Dus half NL of Spaans (werkelijk geen idee) en half Marokkaans.
Geen ervaring, wat deden ze dan? Ik heb wel vaak verhalen gehoord dat ze meestal aan party crashen doen.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Soms mis ik t uitgaan man. Die Marokkanen hebben alle lust weggehaald.
Lastig vallen. Je niet met rust laten. Je drankjes aanbieden terwijl je 1000 x nee zegt. Je betasten. Je mee trekken. Schuren. Etc.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:03 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Geen ervaring, wat deden ze dan? Ik heb wel vaak verhalen gehoord dat ze meestal aan party crashen doen.
Marokkaanse zijn soms echt een hypocriet volkje hoor. Ik was vorige Ramadan in Casablanca tijdens de laatste week, met Suikerfeest belde een paar local vrienden op of ik een biertje drinken op het terras en daarna naar de club wilde gaanquote:Op zondag 28 juni 2015 02:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja klopt dat is echt heel erg in Marokko. Terwijl veel Marokkanen hier in Nederland zo kortzichtig als fuck zijn. Dus dat is voor sommigen moeilijk te begrijpen.
Van wat ik van die docu heb gezien is Iran wel erg ''historisch'' gebleven. Zoals dat theehuis op die docu zo mooi en ouderwets. Die Perzische stijl blijft mooi.
Klopt. Zelfde geldt voor Tunesiërs en Algerijnen in Frankrijk. Vaak enorm kortzichtig terwijl zowel Marokko als Tunesie en Algerije relatief tolerante landen zijn.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:02 schreef Crip het volgende:
Ja klopt dat is echt heel erg in Marokko. Terwijl veel Marokkanen hier in Nederland zo kortzichtig als fuck zijn. Dus dat is voor sommigen moeilijk te begrijpen.
Ja gelukkig wel.quote:Van wat ik van die docu heb gezien is Iran wel erg ''historisch'' gebleven. Zoals dat theehuis op die docu zo mooi en ouderwets. Die Perzische stijl blijft mooi.
Oh zo'n soort. Ja kan me voorstellen, wil je gewoon lekker uitgaan met vrienden, komen ze je heletijd irriterenquote:Op zondag 28 juni 2015 02:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lastig vallen. Je niet met rust laten. Je drankjes aanbieden terwijl je 1000 x nee zegt. Je betasten. Je mee trekken. Schuren. Etc.
Yup.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:05 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik vind kleine jongens (<180) echt een enorme afknapper.
Ja halfbloedproblemenquote:Op zondag 28 juni 2015 02:03 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Haha, identiteitscrisis. Niet weten of je Spaans bent
Ze deden dwingend. Soms was dat best eng.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:06 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Oh zo'n soort. Ja kan me voorstellen, wil je gewoon lekker uitgaan met vrienden, komen ze je heletijd irriteren
Maar kan je wel Spaan spreken? Ik weet maar een beetje Arabisch doordat mijn overgrootvader dus was overleden tijdens de Eerste Wereldoorlog en mijn opa dus geen woord Arabisch spreektquote:
Geen enkele club in Casablanca serveerde alcohol tijdens ramadan toen ik er was.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:05 schreef hont12 het volgende:
[..]
Marokkaanse zijn soms echt een hypocriet volkje hoor. Ik was vorige Ramadan in Casablanca tijdens de laatste week, met Suikerfeest belde een paar local vrienden op of ik een biertje drinken op het terras en daarna naar de club wilde gaanWas met hun nog naar Taraweeh gegaan, lol.
Roffaquote:Op zondag 28 juni 2015 02:06 schreef Stimorol- het volgende:
Keer in Roffa uitgegaan. Werd bijna de auto ingetrokken door MarokkanenVage pannekoeken. Sommigen waren netjes maar de meesten vies.
Ik spreek Spaans, mijn oma was heel vaak thuis. Ik ga nog regelmatig naar Catalonie, waar mijn pa's familie vandaan komtquote:Op zondag 28 juni 2015 02:08 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Maar kan je wel Spaan spreken? Ik weet maar een beetje Arabisch doordat mijn overgrootvader dus was overleden tijdens de Eerste Wereldoorlog en mijn opa dus geen woord Arabisch spreekt
Oh my god. Wij gingen een keer rond 22:00 naar Pathe, horrormovie, werden we heletijd door zo'n soort gestalkt en ze werden boos omdat we niks terug zeidenquote:Op zondag 28 juni 2015 02:06 schreef Stimorol- het volgende:
Keer in Roffa uitgegaan. Werd bijna de auto ingetrokken door MarokkanenVage pannekoeken. Sommigen waren netjes maar de meesten vies.
I know right, maar met Suikerfeest nota bene mogen alle toeters en bellen losquote:Op zondag 28 juni 2015 02:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Geen enkele club in Casablanca serveerde alcohol tijdens ramadan toen ik er was.
Luister dan op zn minst Change del lan.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:09 schreef Intellectueel het volgende:
Dit is zo'n lekker rustgevend nummer he. Alleen jammer veel te kort.
https://www.facebook.com/(...)6251/?type=2&theater
Hola señorquote:Op zondag 28 juni 2015 02:09 schreef hont12 het volgende:
[..]
Ik spreek Spaans, mijn oma was heel vaak thuis. Ik ga nog regelmatig naar Catalonie, waar mijn pa's familie vandaan komt
Volg x zeg je tabon di mek.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:09 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Oh my god. Wij gingen een keer rond 22:00 naar Pathe, horrormovie, werden we heletijd door zo'n soort gestalkt en ze werden boos omdat we niks terug zeidenlaat staan bijna in auto trekken, kapoteng.
Ik had ook geprobeerd Catalaans te leren, mooie taal. Maar ik kom niet verder dan Nederlands, Engels, Spaans en Marokkaans-Arabisch.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:10 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Hola señoren meer weet ik niet, Zweeds spreek ik zelfs beter dan Spaans
Niet in de mood nu.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Luister dan op zn minst Change del lan.
Betekende dat niet net zoiets als anani sikimquote:Op zondag 28 juni 2015 02:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Volg x zeg je tabon di mek.
En dan lopen ze weg
'anayin ami'quote:Op zondag 28 juni 2015 02:12 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Betekende dat niet net zoiets als anani sikim
quote:Op zondag 28 juni 2015 02:12 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Betekende dat niet net zoiets als anani sikim
Is Catalaans niet net zoiets als Italiaans? Was een meisje, half Italiaans half Nederlands, ze sprak ook Catalaans, maar zij kwam dan ook weer van Corsica. Ik kan Nederlands, Engels, Duits en Frans, de standaardtalen. Maar ben begonnen met leren van Russisch en Zweeds, vraag me niet waaromquote:Op zondag 28 juni 2015 02:12 schreef hont12 het volgende:
[..]
Ik had ook geprobeerd Catalaans te leren, mooie taal. Maar ik kom niet verder dan Nederlands, Engels, Spaans en Marokkaans-Arabisch.
Standaardarabisch wil ik ook wel leren.
Ja, Koveitipour is een baas.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:13 schreef Triggershot het volgende:
Luister serieus paar x per week.
schrijf/lees jij trouwens Perzisch?
*klik*quote:Op zondag 28 juni 2015 02:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, Koveitipour is een baas.
Ik kan Perzisch lezen en schrijven.
Dit is ook een mooi nummer:
https://www.facebook.com/(...)4945/?type=2&theater
hoe noemen jullie deze style?quote:Op zondag 28 juni 2015 02:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Catalaans is een combinatie van Spaans en Frans eigenlijk. Is de hoofdtaal in Catalonië, al helemaal in Barcelona. Ik spreek Castellano (Spaans dus) en wanneer ik Spaans spreek in Barcelona krijg ik antwoord terug in het Catalaans, wat een totaal andere taal isquote:Op zondag 28 juni 2015 02:14 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Is Catalaans niet net zoiets als Italiaans? Was een meisje, half Italiaans half Nederlands, ze sprak ook Catalaans, maar zij kwam dan ook weer van Corsica. Ik kan Nederlands, Engels, Duits en Frans, de standaardtalen. Maar ben begonnen met leren van Russisch en Zweeds, vraag me niet waaromoh en een paar woordjes Arabisch, dat wil ik ook nog leren. Ik hou van talen
Dat is het ook zo goed als.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:18 schreef Opsonisatie het volgende:
Dat muziek lijkt net Mahsuni Serif style
Wat voor een app is Duolingoquote:Op zondag 28 juni 2015 02:18 schreef hont12 het volgende:
[..]
Catalaans is een combinatie van Spaans en Frans eigenlijk. Is de hoofdtaal in Catalonië, al helemaal in Barcelona. Ik spreek Castellano (Spaans dus) en wanneer ik Spaans spreek in Barcelona krijg ik antwoord terug in het Catalaans, wat een totaal andere taal is. En het feit dat Catalunya onafhankelijk wilt worden speelt ook niet mee.
Ik wil ook enorm graag talen leren, Duolingo is mijn favo app hier
Wat bespeelt hij de ney vreemd, zo half in z'n mond gestoken.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Yav bi git, je kunt de overeenkomsten tellen man.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ow kom op. Gewoon nee. Not even close.
Leer je spelenderwijs talen, met maar 5 tot 15 minuten per dag. Vanuit het Engels kan je veel talen leren, vanuit het Nederlands alleen Engels. Probeer het eens zou ik zeggen, het is gratis.quote:
Is wel nice, meesterlijk setting ook.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:20 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Geen idee om eerlijk te zijn. Veel invloeden volgens mij.
Wat. Die saz? Verder ne?quote:Op zondag 28 juni 2015 02:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Yav bi git, je kunt de overeenkomsten tellen man.
Als ik het niet vergeet, download ik het als het zomervakantie isquote:Op zondag 28 juni 2015 02:20 schreef hont12 het volgende:
[..]
Leer je spelenderwijs talen, met maar 5 tot 15 minuten per dag. Vanuit het Engels kan je veel talen leren, vanuit het Nederlands alleen Engels. Probeer het eens zou ik zeggen, het is gratis.
Ben niet verantwoordelijk als je verslaafd raakt
Ik ga binnenkort beginnen met Turks haha!quote:Op zondag 28 juni 2015 02:22 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Als ik het niet vergeet, download ik het als het zomervakantie isik ben snel verslaafd aan apps
Ik moet nog alleen Perzisch, dan spreek ik bijna alle relevante Islamtalen.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:23 schreef hont12 het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort beginnen met Turks haha!
Ja setting is inderdaad goed gekozen. Kledingkeuze ook passend.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is wel nice, meesterlijk setting ook.
Het is Tabon de jemek.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Volg x zeg je tabon di mek.
En dan lopen ze weg
Ik ga een vet rare taal kiezen op die appquote:Op zondag 28 juni 2015 02:23 schreef hont12 het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort beginnen met Turks haha!
Is de kleding niet wat meer Azeri, of ook common in de Perzische landschap?quote:Op zondag 28 juni 2015 02:25 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja setting is inderdaad goed gekozen. Kledingkeuze ook passend.
Niet echt Azeri volgens mij. Ook niet common in andere delen van het land. Qua kleding is het redelijk verwesterd allemaal.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is de kleding niet wat meer Azeri, of ook common in de Perzische landschap?
Bedoel in de traditionele zin.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:27 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niet echt Azeri volgens mij. Ook niet common in andere delen van het land. Qua kleding is het redelijk verwesterd allemaal.
Niet verkeerd. Lekker rustgevend nu.quote:
Dit is echt beginner level 1.0.0.0.1quote:
Lan ik ben geen Turk.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niet verkeerd. Lekker rustgevend nu.
Hebben jullie Turken ook zo'n muziekstijl?
Elma is water in het Marokkaans-Arabisch.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:30 schreef Opsonisatie het volgende:
"May I have one elma?" Kom je al ver mee in Turkije. Not.
Wat ben jajquote:Op zondag 28 juni 2015 02:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lan ik ben geen Turk.
Zou geen voorbeeld kunnen noemen, laat ik even aan anderen over.
quote:Op zondag 28 juni 2015 02:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is de kleding niet wat meer Azeri, of ook common in de Perzische landschap?
Meen je die, wat is appel dan ? Su?quote:Op zondag 28 juni 2015 02:31 schreef hont12 het volgende:
[..]
Elma is water in het Marokkaans-Arabisch.
Paradox
Tafaha (harde h).quote:Op zondag 28 juni 2015 02:31 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Meen je die, wat is appel dan ? Su?
Ja Triggershot vertelde de zijne niet eens aan mijquote:Op zondag 28 juni 2015 02:32 schreef Opsonisatie het volgende:
Wat is jullie nationaliteit eigenlijk, ik zie perzisch etc allemaal rondslingeren, ben de draad kwijt
Marokkaanse.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:32 schreef Opsonisatie het volgende:
Wat is jullie nationaliteit eigenlijk, ik zie perzisch etc allemaal rondslingeren, ben de draad kwijt
vroeg je het dan.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:33 schreef hont12 het volgende:
[..]
Ja Triggershot vertelde de zijne niet eens aan mijik voel mij gebruikt
<3quote:Op zondag 28 juni 2015 02:35 schreef hont12 het volgende:
[..]
Hamza dan, als jij perse wilt mierenneuken
Is alleen voor even, na de ramadan bestaan we niet meer voor elkaar.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:37 schreef hont12 het volgende:
ik moet jullie wel nageven, ik kijk 1x verder dan NWS en KLB en fok is opeens een stuk leuker gewordenen toevallig is het de moslim-community, geniaal
Altijd gezellig als ik in de house ben.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:37 schreef hont12 het volgende:
ik moet jullie wel nageven, ik kijk 1x verder dan NWS en KLB en fok is opeens een stuk leuker gewordenen toevallig is het de moslim-community, geniaal
ho, ho, ho. duurt nog wel even voor je een van ons bent.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:37 schreef hont12 het volgende:
Hou op jij.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Altijd gezellig als ik in de house ben.
Geen schat zeggen, kan niet tegen die shit.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:39 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Kan ik niets aan doen lieve schat.
Ramadan: turken, marokkanen, irakezen etc allemaal matties broeders mashallahquote:Op zondag 28 juni 2015 02:38 schreef Opsonisatie het volgende:
Alleen in ramadan 1 Ummah, daarna iedereen opdonderen mentaliteit.
quote:Op zondag 28 juni 2015 02:37 schreef Crip het volgende:
[..]
Is alleen voor even, na de ramadan bestaan we niet meer voor elkaar.
quote:Op zondag 28 juni 2015 02:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Altijd gezellig als ik in de house ben.
laat maar, ik neem mijn woorden wel terug danquote:Op zondag 28 juni 2015 02:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ho, ho, ho. duurt nog wel even voor je een van ons bent.
Precies deze!quote:Op zondag 28 juni 2015 02:41 schreef Crip het volgende:
[..]
Ramadan: turken, marokkanen, irakezen etc allemaal matties broeders mashallah
Na ramadan: rot op eh kk turk
Azizam? Eshqam? Janam? Aşkım?quote:Op zondag 28 juni 2015 02:40 schreef Crip het volgende:
[..]
Geen schat zeggen, kan niet tegen die shit.
HAHAHAH.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:41 schreef Crip het volgende:
[..]
Ramadan: turken, marokkanen, irakezen etc allemaal matties broeders mashallah
Na ramadan: rot op eh kk turk
Na de Ramadan verdwijnt iedereen of wordt geadopteerd in het Turkentopic.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:41 schreef hont12 het volgende:
[..]
[..]
[..]
laat maar, ik neem mijn woorden wel terug dan
Serieus de talen zijn zo te overbruggen:quote:
Dat is net zoiets dat Nederlanders "wat een poepie, scheetje" zeggen.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:46 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nooit begrepen waarom je tegen je geliefde 'mijn lever' zou zeggen.
Zelfs liedjesquote:Op zondag 28 juni 2015 02:46 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Klopt. Sowieso bovenste twee Arabische roots dacht ik.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:46 schreef Triggershot het volgende:
Serieus de talen zijn zo te overbruggen:
Azizam - Azizim
Eshqam - Askim
Janam - Canim
Jigaram - Cigerim.
Zeggen ze in het Marokkaans ook.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:46 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Of de "arim balim petegim, gulum canim cigerim" liedquote:
Ach alles beter dan 'yavrum'quote:Op zondag 28 juni 2015 02:48 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Of de "arim balim petegim, gulum canim cigerim" lied
Eigenlijk, eigenlijk, hersenen zijn het belangrijkst. Hoor je iemand al zeggen "mijn hersens, mijn leven" ?quote:Op zondag 28 juni 2015 02:47 schreef Crip het volgende:
[..]
Zeggen ze in het Marokkaans ook.
Ya kebda dyali, ya hayati.
Mijn lever, mijn leven.
Ik denk omdat je lever zo'n belangrijk orgaan is en het de gifstoffen reinigt dat de vrouw de zorgen laat verdwijnen voor de man.
Jup.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Klopt. Sowieso bovenste twee Arabische roots dacht ik.
quote:
Volgens mij ook alleen in de Islamitische wereld gebruikelijk.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:47 schreef Crip het volgende:
[..]
Zeggen ze in het Marokkaans ook.
Ya kebda dyali, ya hayati.
Mijn lever, mijn leven.
Ik denk omdat je lever zo'n belangrijk orgaan is en het de gifstoffen reinigt dat de vrouw de zorgen laat verdwijnen voor de man.
kem um nietquote:Op zondag 28 juni 2015 02:50 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nasheed vanaf 37:25 is echt mooi, maar kan het verder nergens vinden. Waarschijnlijk alleen voor de serie geschreven ofzo...
Deze Sjiitische nasheed is ook wel te pruimen.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:50 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nasheed vanaf 37:25 is echt mooi, maar kan het verder nergens vinden. Waarschijnlijk alleen voor de serie geschreven ofzo...
Hollander vroeg keer aan ons:" Waarom zeggen jullie Turken "ouwe rat" tegen jullie vrouwen?" Ouwe rat = avrat.quote:
"HAHAHAHAAH!" 'grapje'?quote:Op zondag 28 juni 2015 02:54 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Hollander vroeg keer aan ons:" Waarom zeggen jullie Turken "ouwe rat" tegen jullie vrouwen?" Ouwe rat = avrat.
Yâ Rab belâ-yı ‘aşk ile kıl âşinâ meniquote:
Fuzoeli of Rumi?quote:Op zondag 28 juni 2015 02:54 schreef TheMagnificent het volgende:
Bir dem belâ-yı ‘aşkdan etme cüdâ meni
Klinkt goed.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:54 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Deze Sjiitische nasheed is ook wel te pruimen.
trustequote:Op zondag 28 juni 2015 02:55 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik ga eten, slapen. Batterij 1%. Trusten.
quote:
'overschot' / 'genoeg' etc.quote:Op zondag 28 juni 2015 02:59 schreef Intellectueel het volgende:
Fuzul in het Turks ook 'nieuwsgierige'?
Myanmar ook, maar daar maak de 'ummah' zich dan weer niet druk over.quote:Op zondag 28 juni 2015 03:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
naast het Bosnische enige 2 'gerechtvaardigde' Jihads van de afgelopen paar decennia als je het mij vraagt.
Precies, volgens mij nooit echt veel aandacht aan besteed door niemand niet.quote:Op zondag 28 juni 2015 03:03 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Myanmar ook, maar daar maak de 'ummah' zich dan weer niet druk over.
Nee, nauwelijks inderdaad, terwijl daar ware massaslachtingen jegens de Islamitische minderheid hebben afgespeeld.quote:Op zondag 28 juni 2015 03:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Precies, volgens mij nooit echt veel aandacht aan besteed door niemand niet.
Erdogan / Davutoglu zijn er ook flink mee bezig de afgelopen jaren, alleen geen Arabisch hond wat er naar omkijkt idd.quote:Op zondag 28 juni 2015 03:06 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee, nauwelijks inderdaad, terwijl daar ware massaslachtingen jegens de Islamitische minderheid hebben afgespeeld.
Khamenei heeft daar wel wat over gezegd.
Precies. Zelfde geldt in zekere zin voor de Uyghuren.quote:Op zondag 28 juni 2015 03:08 schreef Triggershot het volgende:
Erdogan / Davutoglu zijn er ook flink mee bezig de afgelopen jaren, alleen geen Arabisch hond wat er naar omkijkt idd.
Dan moet je bij de MHP zijn, die hebben echt 'liberation strategies' voor enzoquote:Op zondag 28 juni 2015 03:11 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Precies. Zelfde geldt in mindere mate voor de Uyghuren.
Qadiriyya denk ik, gezien ze over Abdul-Qadir Gilani zingen. Heb normaal niets met dit soort nasheeds, maar vind deze wel wat hebben vanwege dat opzwepende.quote:
Haha serieus?quote:Op zondag 28 juni 2015 03:13 schreef Triggershot het volgende:
Dan moet je bij de MHP zijn, die hebben echt 'liberation strategies' voor enzo
Ja, precies. En het verzwakken van de Serviërs had ook indirect met de Russen te maken (Serviërs zijn vaak pro-Russisch, ook Orthodox, etc). Net zoals in Afghanistan dat het geval was.quote:Bosnie kreeg volgens mij ook alleen maar aandacht omdat het echt in hartje Europa gebeurde en Tsjetjenen 'handig' waren tegen de Russen.
Zijn idd Kadiri's, de vader van Necati Sasmaz is een prominent Kadiri leider.quote:Op zondag 28 juni 2015 03:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Qadiriyya denk ik, gezien ze over Abdul-Qadir Gilani zingen. Heb normaal niets met dit soort nasheeds, maar vind deze wel wat hebben vanwege dat opzwepende.
Ah, wist ik niet.quote:Op zondag 28 juni 2015 03:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zijn idd Kadiri's, de vader van Necati Sasmaz is een prominent Kadiri leider.
Heeft inderdaad wel wat hebben.quote:Op zondag 28 juni 2015 03:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Qadiriyya denk ik, gezien ze over Abdul-Qadir Gilani zingen. Heb normaal niets met dit soort nasheeds, maar vind deze wel wat hebben vanwege dat opzwepende.
Jup. 'desnoods met legers oprukken' enzo.quote:
Klopt, alleen was dat in die periode flink afgekoeld omdat men toenadering zocht met Yeltsin enzo toch?quote:Ja, precies. En het verzwakken van de Serviërs had ook indirect met de Russen te maken (Serviërs zijn vaak pro-Russisch, ook Orthodox, etc). Net zoals in Afghanistan dat het geval was.
quote:Op zondag 28 juni 2015 03:18 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ah, wist ik niet. [ afbeelding ]
Ik ga maar eens sahur doen trouwens. Goede nacht gewenst aan jullie.
Slaap ze!quote:Op zondag 28 juni 2015 03:18 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik ga maar eens sahur doen trouwens. Goede nacht gewenst aan jullie.
quote:Op zondag 28 juni 2015 03:19 schreef Triggershot het volgende:
Jup. 'desnoods met legers oprukken' enzo.
Klopt inderdaad.quote:Klopt, alleen was dat in die periode flink afgekoeld omdat men toenadering zocht met Yeltsin enzo toch?
Vind dit btw echt geniaal gemaakt, een Ottomaanse prins wat vlucht naar de Safaviden in Qazwinquote:
Haha wel heel erg aangedikt. Denk niet dat het Iran is.quote:Op zondag 28 juni 2015 03:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vind dit btw echt geniaal gemaakt, een Ottomaanse prins wat vlucht naar de Safaviden in Qazwin
Geen idee of het ook echt Iran is tho
Moet natuurlijk wel melodramatisch zijn.quote:Op zondag 28 juni 2015 03:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Haha wel heel erg aangedikt. Denk niet dat het Iran is.
ik ga ook zo, truste!quote:Op zondag 28 juni 2015 03:30 schreef Intellectueel het volgende:
Ik ga overigens ook slapen. Batterij van mijn laptop is op en de lader ligt beneden. Slaap ze triggershot!
Omdat 99% van de Araplar daar zit.quote:
In Maras ook best veel hoor!quote:Op zondag 28 juni 2015 11:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Omdat 99% van de Araplar daar zit.
Aangenaam, ik ben een Arap uit Adana.
Niks Turk, gewoon Arab.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:14 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
In Maras ook best veel hoor!maar in vergelijking met Adana niet zo veel
ooh, ben je alevi of sunni? Ik ken een alevi arabturk uit Adana namelijk.
Eerlijk gezegd weet ik dat zo niet. Enige wat ik over hem weet is dat hij Arabisch is en gesneuveld is tijdens een oorlog. Maar volgens mij was hij Soenni, aangezien mijn overgrootoma dat ook was.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Niks Turk, gewoon Arab.
Ik ben een Arap Alevi, ja. Was jouw overgrootopa dat ook niet?
Dat zegt natuurlijk niet alles.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:29 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd weet ik dat zo niet. Enige wat ik over hem weet is dat hij Arabisch is en gesneuveld is tijdens een oorlog. Maar volgens mij was hij Soenni, aangezien mijn overgrootoma dat ook was.
Kun je die dag beter niet later inhalen of iets dergelijks? Lijkt me verstandig om op de dag van je tentamen op volle krachten te zijn.quote:
Ja, heb dat ook besloten. Maandag en donderdag sowieso niet vasten. Allah afetsin.quote:Op zondag 28 juni 2015 12:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kun je die dag beter niet later inhalen of iets dergelijks? Lijkt me verstandig om op de dag van je tentamen op volle krachten te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. dus heb deze tentamenweek sowieso al opgegeven, maar ach. Laatste paar dagen even m'n best doen.
Protège moi de mes désirs.
Amin.quote:Op zondag 28 juni 2015 12:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk niet alles.
Is het je opa van vaderskant? Want als hij Arap Alevi zou zijn, dan zou dat betekenen dat jij dat ook bent 😄
Allah rahmet eylesin.
Mengelmoesjes zijn altijd leuk.quote:Op zondag 28 juni 2015 12:11 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Amin.nee, moederskant. Mijn vaderskant is in verre verleden koerdisch, afkomstig uit Kars of zo. (heb een beetje stamboomonderzoek gedaan
)
Haha!quote:Op zondag 28 juni 2015 12:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Mengelmoesjes zijn altijd leuk.
Ik weet alles door mijn overgrootopa, + familienaam, en daarmee moet ik het doen helaas. Je stamboom of familie opzoeken in Syrië zit er helaas niet meer in..
Of naar een ander land, of vermoord. Helaas weten we het niet.quote:Op zondag 28 juni 2015 12:53 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Haha!
Jaa ik vind dat zo jammer. Zo toevallig, voor de oorlog (rond 2010/2011) hadden we nog besloten rond 2015 naar Syrie te gaan, gewoon onze familie bezoeken, maar helaas. Iedereen is naar een ander land gegaan, Libanon, Iran ... Beetje moeilijk.
Zwarte rijst? pics!quote:Op zondag 28 juni 2015 13:46 schreef Stimorol- het volgende:
Omg I went to porn food store. Ofwel een orientaalse super.
Heb zwarte rijst, jasmijn rijst, sponscake, dumplings, loempia's, kruiden, tauge, groene sojabonen, rijstpapier en nog veel meer gehaald.
Ze hadden sushi en god mag weten wat nog meer. Omg.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en t was zo groot
![]()
![]()
en zo mooi
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben ik een cultuurbarbaar als ik nog nooit van zwarte rijst heb gehoord?quote:
Nein, maar blijkt gezonder te zijn. Ik eet geen witte rijst meer (soms) en eet vnml zilvervliesrijst. Wilde dit ook proberen.quote:Op zondag 28 juni 2015 14:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ben ik een cultuurbarbaar als ik nog nooit van zwarte rijst heb gehoord?![]()
Laat maar weten hoe het smaakt, ik hou wel van apart eten.quote:Op zondag 28 juni 2015 14:05 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nein, maar blijkt gezonder te zijn. Ik eet geen witte rijst meer (soms) en eet vnml zilvervliesrijst. Wilde dit ook proberen.
Ik eet niet heel apart, hoor. Ik eet alleen niet Turks meer, omdat dat vnml koolhydraatrijk is. Ik mijd teveel (slechte) koolhydraten omdat ik mij daar slecht door voel.quote:Op zondag 28 juni 2015 14:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Laat maar weten hoe het smaakt, ik hou wel van apart eten.
Lahmacun, tantuniquote:Op zondag 28 juni 2015 14:36 schreef defokkingfoker het volgende:
Maarja.. Tot de orde van de dag.. Wat eten we vandaag? Heb werkelijk waar geen idee wat ik vandaag kan maken. Zwz iets met vlees
Elke dag vleesquote:Op zondag 28 juni 2015 14:36 schreef defokkingfoker het volgende:
Maarja.. Tot de orde van de dag.. Wat eten we vandaag? Heb werkelijk waar geen idee wat ik vandaag kan maken. Zwz iets met vlees
Sushiquote:Op zondag 28 juni 2015 14:36 schreef defokkingfoker het volgende:
Vis staat er juist om bekend dat je er niet vol van gaat zitten.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:45 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja en hoe. Sushi laat mij altijd zo vol zitten.. is rijst en vis dus is wel begrijpelijk.
Gedachte dat het rauwe vis met zeewier is, is genoeg om mij te laten kokhalzenquote:Op zondag 28 juni 2015 15:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Sushi is super lekker, mits je het in een goed restaurant eet.
Ik ben wel altijd verzadigd door vis. Maarniet op een vieze manier zoals sommig voedselquote:Op zondag 28 juni 2015 15:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Vis staat er juist om bekend dat je er niet vol van gaat zitten.Het is de rijst die het 'm doet..
Dat hoor ik wel vakker. Sushi is echt een gerecht wat je moet proberen.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:51 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Gedachte dat het rauwe vis met zeewier is, is genoeg om mij te laten kokhalzen
Wat is dit voor lulkoek. De eiwitten in vis zorgen voor verzadiging.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Vis staat er juist om bekend dat je er niet vol van gaat zitten.Het is de rijst die het 'm doet..
Oke duidelijkquote:Op zondag 28 juni 2015 15:45 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja en hoe. Sushi laat mij altijd zo vol zitten.. is rijst en vis dus is wel begrijpelijk.
Gewoon een blikje tonijn pakken en daar de rijst omheen doenquote:Op zondag 28 juni 2015 16:05 schreef defokkingfoker het volgende:
Sushi![]()
![]()
![]()
Alleen wat duur om het voor 15 personen als maaltijd te serveren
Je kan ook gewoon rijst en tonijn eten?quote:Op zondag 28 juni 2015 16:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Gewoon een blikje tonijn pakken en daar de rijst omheen doen
Neen, ik zoek naar alternatieve etenswaren om mijn koolhydraat laag te houden. Dat is noodzaak, niet omdat ik het zo graag wil.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:40 schreef Che_ het volgende:
[..]
Jij bent geen hipster met je zwarte rijst enzo?
Oh bij jou ligt het natuurlijk anders. Hahah nee oke dan is het duidelijk dankjewelquote:Op zondag 28 juni 2015 16:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Neen, ik zoek naar alternatieve etenswaren om mijn koolhydraat laag te houden. Dat is noodzaak, niet omdat ik het zo graag wil.
Ywquote:Op zondag 28 juni 2015 16:46 schreef Che_ het volgende:
[..]
Oh bij jou ligt het natuurlijk anders. Hahah nee oke dan is het duidelijk dankjewel
Gewoon koelkast in ja tochquote:Op zondag 28 juni 2015 17:26 schreef Crip het volgende:
[..]
20:00-20:15 ze gaan vroeger dicht vandaag. Maja sushi is toch niet warm
Neequote:Op zondag 28 juni 2015 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Guys, is sushi haram? 😂 (omdat het rauw is)?
Serieuze vraag.
Soms. Omdat er rijstwijn ofzo in zit.quote:Op zondag 28 juni 2015 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Guys, is sushi haram? 😂 (omdat het rauw is)?
Serieuze vraag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op zondag 28 juni 2015 18:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Het gaat mij om de rauwe vis. Mag dat?Wrm zou t haram zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat mij om de rauwe vis. Mag dat?Dus alcohol mag zolang rauwe vis maar niet haram isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leip
Zeg ik dat? Ik vraag alleen of rauwe vis eten haram is, of niet.quote:Op zondag 28 juni 2015 18:57 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dus alcohol mag zolang rauwe vis maar niet haram is
leip
Het gaat mij om de rauwe vis. Mag dat?De vangst uit zee en het eten ervan is wettig voor u als voorziening voor u zelf en de reizigers, doch zolang gij ter bedevaart zijt is het wild van het land u verboden. En vreest Allah, tot Wie gij zult worden verzameld. [5:96]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er word niets gezegd over de bereiding van de vis, vis mag je gewoon nuttigen. En in dit geval is sushi vis nog veiliger dan normale vis. Omdat het rauw word genuttigd moet het aan strenge eisen voldoen.
Er is geen verbod op het eten van rauwe vis.
quote:Op zondag 28 juni 2015 18:58 schreef Crip het volgende:
[..]
De vangst uit zee en het eten ervan is wettig voor u als voorziening voor u zelf en de reizigers, doch zolang gij ter bedevaart zijt is het wild van het land u verboden. En vreest Allah, tot Wie gij zult worden verzameld. [5:96]
Er word niets gezegd over de bereiding van de vis, vis mag je gewoon nuttigen. En in dit geval is sushi vis nog veiliger dan normale vis. Omdat het rauw word genuttigd moet het aan strenge eisen voldoen.
Er is geen verbod op het eten van rauwe vis.
Wat leip is dat jij mijn privé berichtjes negeert.quote:Op zondag 28 juni 2015 18:57 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dus alcohol mag zolang rauwe vis maar niet haram is
leip
Aha, op die manier.quote:Op zondag 28 juni 2015 18:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik vraag alleen of rauwe vis eten haram is, of niet.
quote:Op zondag 28 juni 2015 19:05 schreef Stimorol- het volgende:
Is dat omdat t Ramadan is en je Alevieten dan moet ontwijken?
Wat is er laquote:Op zondag 28 juni 2015 19:05 schreef Stimorol- het volgende:
Che, je negeert me nog steeds.
Is dat omdat t Ramadan is en je Alevieten dan moet ontwijken?
dan zou hij meer contact met je willen maken lijkt mequote:Op zondag 28 juni 2015 19:14 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ne demis Osmanli itleri: alevileri olduren cennete gider
Dat kan wel zo zijn, maar het moest er 7 zijn, met het doden van 6 Alevieten kwam je echt niet in het paradijs heurr.quote:Op zondag 28 juni 2015 19:29 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ow ga weg jij. Ze waren niet aleviet vriendelijk.
Waarom gaat het bij jou altijd over alevieten? Bij voorkeur in slachtofferrolquote:Op zondag 28 juni 2015 19:29 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ow ga weg jij. Ze waren niet aleviet vriendelijk.
mmmm lavacake. Ik heb zin in çizkek.quote:Op zondag 28 juni 2015 19:31 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik heb vette zin in Cornetto en warme lavacake.
Ik wilde je aand8 en dat is gelukt. Nu kun je je weer op anderen richten.quote:Op zondag 28 juni 2015 19:31 schreef Che_ het volgende:
[..]
Waarom gaat het bij jou altijd over alevieten? Bij voorkeur in slachtofferrol
40 toch?quote:Op zondag 28 juni 2015 19:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar het moest er 7 zijn, met het doden van 6 Alevieten kwam je echt niet in het paradijs heurr.
pandan? dat groene?quote:Op zondag 28 juni 2015 19:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Net pandan gegeten. Kk lekker die cakes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |