ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Ik ken je leeftijd niet maar ik heb ook wat uren doorgebracht op mIRC
Het heet IRC, mIRC is slechts een client. Je noemt het internet ook niet Chrome of Internet Explorer. Of hoe heet die kutfaalbrowser ook alweer? Firefoks ofzo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Het heet IRC, mIRC is slechts een client. Je noemt het internet ook niet Chrome of Internet Explorer. Of hoe heet die kutfaalbrowser ook alweer? Firefoks ofzo.
Het heet IRC, mIRC is slechts een client. Je noemt het internet ook niet Chrome of Internet Explorer. Of hoe heet die kutfaalbrowser ook alweer? Firefoks ofzo.
Dan staat het er toch goed. Ik deed IRC via mIRC. Dan breng ik toch tijd door op mIRC.
Dan staat het er toch goed. Ik deed IRC via mIRC. Dan breng ik toch tijd door op mIRC.
Nee, je brengt ook geen tijd door op Firefox of Chrome maar op het web. Fucking pauper met je moeilijk doen over een dive-under/fly-over en dan hier wel je gram proberen te halen. Consequent zijn of je muil houden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Hee guys zullen we Anne een ritje met de SHM kado doen? Of denken jullie dat ze dagelijks online al genoeg sociopathisch gehandicapten te trotseren heeft?
Op zaterdag 27 juni 2015 22:39 schreef Dr_Flash het volgende: Hee guys zullen we Anne een ritje met de SHM kado doen? Of denken jullie dat ze dagelijks online al genoeg sociopathisch gehandicapten te trotseren heeft?
Ik ga over 2 weken (met dank aan jullie tip dus niet volgend weekend) naar het spoorwegmuseum !
Fles gaat gewoon een kopje koffie drinken met Anne en daarbij de meest onvoorstelbare vuigheid verspreiden over deadlock, b2py en ook over Ludolf. Dat is gewoon hoe het gaat Als je ooit iets tegenkomt waarvan je denkt "oh okee hmm dat lad ik toch liever anders in de landelijke pers gezien" dan heb je eigenlijk soort van pech gehad
De eerste 2 foto's: Nadat er een (vracht)trein luid toeterend door overhangende takken was gereden. Schijnbaar niks ernstig want de trein is gewoon doorgereden.
Wat er tussen de foto's en video gebeurede: Was bezig met wat takken af te zagen toen ik een tegenmoed komende (personen)trein had gewaarschuwd zodat die het door kon geven. De trein moest toch stoppen voor een vrachttrein die mijn kant op kwam. De machinist hield de vrachttrein aan en vertelde wat er aan de hand was. Dus de vrachttrein kwam stapvoets mijn kant op en stopte. Daarna hebben we nog wat resttakken weggehaald zodat de trein stapvoets verder kon. Ondertussen was ook de brandweer geinformeerd en onderweg
De video: Na het weghalen van de resttakken reed hij stapvoets langs de omgevallen boom en wilde de machinist zijn weg vervolgen. Maar hij mocht niet verder totdat de brandweer een groot stuk had weggehaald.
Al het treinverkeer van en naar Duitsland lag ongeveer een uur plat. De oponthoud was precies waar het Nederlandse spoor overging op het Duitse spoornetwerk.
[ Bericht 3% gewijzigd door -CRASH- op 28-06-2015 13:11:51 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a> <a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
Ik zie ze overal nog hoor: Ede-Wageningen - Arnhem, Zutphen - Nijmegen, Apeldoorn - Enschede zit allemaal nog plan V in. Niet uitsluitend, maar het rijdt er wel in rond.
Eind 2017 is het absoluut einde verhaal. Ze worden op dit moment in hoog tempo afgevoerd naar de sloper.
Wel jammer even goed. Als er nou iets een iconische trein is geweest in Nederland... 1e klas was ook dikke prima in die dingen. Beter dan 70 % meer betalen voor "een ander kleurtje lap op het hout"
Wel jammer even goed. Als er nou iets een iconische trein is geweest in Nederland... 1e klas was ook dikke prima in die dingen. Beter dan 70 % meer betalen voor "een ander kleurtje lap op het hout"
De V-stoelen zijn prima, de Plan T-stoelen van de nieuwste generatie vond ik te rechtop en ook stof over hout. Liever zo'n lekkere dikke verende bank EN FUCKING RAAMPJES OPEN IN DE ZOMER <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Wel jammer even goed. Als er nou iets een iconische trein is geweest in Nederland... 1e klas was ook dikke prima in die dingen. Beter dan 70 % meer betalen voor "een ander kleurtje lap op het hout plastic"
Ook de tweede klas zat prima vind ik. Beter dan SLeT
De V-stoelen zijn prima, de Plan T-stoelen van de nieuwste generatie vond ik te rechtop en ook stof over hout. Liever zo'n lekkere dikke verende bank EN FUCKING RAAMPJES OPEN IN DE ZOMER <3
Ook in de winter. Man man man wat stoken ze die treinen soms op
Op zondag 28 juni 2015 18:43 schreef spectrumanalyser het volgende: ja. een Plan V weegt 86 ton. dat keer 0,14 = 12040,00 euro. dat is bij een schrootprijs van 14 eurocent per kilogram.
de massa van een Plan V is 86 ton. de massa van een 1700 loc is ook 86 ton. zou ik niet denken
Op zondag 28 juni 2015 18:43 schreef spectrumanalyser het volgende: ja. een Plan V weegt 86 ton. dat keer 0,14 = 12040,00 euro. dat is bij een schrootprijs van 14 eurocent per kilogram.
de massa van een Plan V is 86 ton. de massa van een 1700 loc is ook 86 ton. zou ik niet denken
Doe mij maar die 1700 dan
Er zit ook heel wat 'afval' in, zoals meubilair, ruiten en vloerbedekking in zo'n Plan V. Wordt natuurlijk weer goedgemaakt door kilo's koper,
Per zitplaats was Plan T het lichtste treinstel ooit gebouwd toen het in dienst kwam. Plan V is iets zwaarder vanwege technische dingen maar het scheelt niet heel erg veel.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
SLT-IV: 129 ton, 69,4 meter = 1,85 ton/meter Plan V: 86 ton, 52,1 meter = 1,65 ton/meter DM'90: 96,2 ton, 52,3 meter = 1,84 ton/meter SGM-II: 106 ton, 52,2 meter = 2,03 ton/meter SGM-III: 142 ton, 78,7 meter = 1,8 ton/meter (VIRM-IV: 236,8 ton, 108,6 meter = 2,18 ton/meter)
Dat had ik niet verwacht. Plan V leek mij juist veel zwaarder gebouwd. Geen Jacobsdraaistellen als SLeT, bij de SLeT is veel meer met IC's geregeld terwijl bij Plan V veel meer met zware gelijkrichters en spoelen is geregeld denk ik.
Kan SLeT en Plan V vergelijkbare rijtijden halen? Want Plan V heeft veel minder vermogen.
De SLT is geen lightrailmaterieel, ter vergelijking:
RET RSG-3: 64,3 ton, 42,7 meter = 1,51 ton/meter GVB Combino: 32,5 ton, 29,2 meter = 1,11 ton/meter HTM GTL-8 (1e serie): 37 ton, 28,6 meter = 1,29 ton/meter Flexity MIVB: 38,6 ton, 31,9 meter = 1,21 ton/meter Flexity Berlin: 39,1 ton, 30,8 meter = 1,27 ton/meter
SLT-IV: 129 ton, 69,4 meter = 1,85 ton/meter Plan V: 86 ton, 52,1 meter = 1,65 ton/meter DM'90: 96,2 ton, 52,3 meter = 1,84 ton/meter SGM-II: 106 ton, 52,2 meter = 2,03 ton/meter SGM-III: 142 ton, 78,7 meter = 1,8 ton/meter (VIRM-IV: 236,8 ton, 108,6 meter = 2,18 ton/meter)
Plan V is dus inderdaad best wel licht
En ICM, ter vergelijking?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Niets denk ik Maar ik noemde maar wat. Vergelijk het het de moderne lasinverter en de oude lastrafo. De oude lastrafo is gewoon een transformator van een kilo of 60. In een moderne inverter wordt de frequentie van de ingaande spanning verhoogd zodat een veel kleinere trafo gebruikt kan worden.
Niets denk ik Maar ik noemde maar wat. Vergelijk het het de moderne lasinverter en de oude lastrafo. De oude lastrafo is gewoon een transformator van een kilo of 60. In een moderne inverter wordt de frequentie van de ingaande spanning verhoogd zodat een veel kleinere trafo gebruikt kan worden.
Kan wel zijn maar vergeet niet dat Plan-V niet rondrijdt met 60 jaar oude schroefcompressors en dat soort dingen. Allemaal meerdere keren vervangen door de decennia heen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Kan wel zijn maar vergeet niet dat Plan-V niet rondrijdt met 60 jaar oude schroefcompressors en dat soort dingen. Allemaal meerdere keren vervangen door de decennia heen.
Wat bedoel je? Wat is er mis met schroef compressoren? Die leveren een groot volume dacht ik?
Ik moet ergens een notitieblok hebben waar ik de RailMagazine nummers in heb gekladderd waar dat in behandeld werd maar aangezien ik omkom in in bestandsnamen die lijken op asdasf.txt is dat lastig zoeken
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Koppel is ook redelijk belangrijk, zoek dat eens op.
Ja dat principe ken ik, maar volgens mij wordt dat niet genoemd op Wikipedia Maar goed, van een motor die 3 keer zoveel vermogen heeft mag je toch verwachten dat ie minstens zoveel koppel heeft
Ja dat principe ken ik, maar volgens mij wordt dat niet genoemd op Wikipedia Maar goed, van een motor die 3 keer zoveel vermogen heeft mag je toch verwachten dat ie minstens zoveel koppel heeft
Fout gedacht
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ja dat principe ken ik, maar volgens mij wordt dat niet genoemd op Wikipedia Maar goed, van een motor die 3 keer zoveel vermogen heeft mag je toch verwachten dat ie minstens zoveel koppel heeft
Vergeet niet dat SLT softwarematig ernstig beperkt is in optrekken. Dit is geloof ik gedaan om energie te besparen. Ik heb eenmaal met een oudere softwareversie gereden zonder die beperking, en daar moest ik 'm zelf toch echt behoorlijk in toom houden omdat anders alle reizigers tegen de achterwand geplakt zaten (bij wijze van spreken uiteraard ).
Op zondag 28 juni 2015 19:58 schreef MTL het volgende: Vergeet niet dat SLT softwarematig ernstig beperkt is in optrekken. Dit is geloof ik gedaan om energie te besparen. Ik heb eenmaal met een oudere softwareversie gereden zonder die beperking, en daar moest ik 'm zelf toch echt behoorlijk in toom houden omdat anders alle reizigers tegen de achterwand geplakt zaten (bij wijze van spreken uiteraard ).
Aha Hacken die bende Die software heeft plan V geen last van natuurlijk
quote:
Op zondag 28 juni 2015 20:01 schreef Dr_Flash het volgende: Leuk man, supersterke motor erin leggen en dan enorm gaan beperken. Is vast goedkoper ook, dan gewoon bouwen wat je nodig hebt.
Klinkt wel als NS-beleid trouwens.
Inderdaad, heel logisch klinkt het niet. Bij DDAR levert het in 35sec toch ook geen problemen op...
Aha Hacken die bende Die software heeft plan V geen last van natuurlijk
[..]
Inderdaad, heel logisch klinkt het niet. Bij DDAR levert het in 35sec toch ook geen problemen op...
Maar DDAR heeft dan ook gewoon een loc. Diezelfde loc kon ook in andere treinen worden ingezet waar wellicht de kracht wel nodig was. Overigens: als je twee DDAR stammen aan elkaar knoopt, zullen de 1700 locs ook allebei de helft aan vermogen inleveren, maar dat heeft ook te maken met het maximale aantal ampčre dat gevraagd mag worden van de bovenleiding. Feitelijk wordt op die manier dus ook DD-AR beperkt.
Op zondag 28 juni 2015 20:14 schreef Dr_Flash het volgende: We kopen een Ferrari, en we halen alle versnellingen eruit behalve de twee. Dat is ook genoeg om naar de winkel te rijden voor boodschappen
Slecht voorbeeld want kwalitatief baggerauto's.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Van mij mag het rijden af en toe wel een tandje pittiger. Er rijden F1-coureurs bij, maar er zijn ook wel machinisten die als omaatjes rijden.
Stel: we gaan morgen plotsklaps over op landelijk 3 kV. Wat voor invloed kan/zal dat hebben op EZR?
Pittig rijden of juist als een oma heeft weinig te maken met materieel. Met elk materieel kan pittig danwel op de oma manier gereden worden. Ikzelf maak altijd een afweging. Hoeveel rijtijdspeling heb ik, ben ik op tijd, is het mooi weer of juist niet (glad), is het een sprinter of een intercity? Allemaal vragen die voor mij van invloed zijn op mijn rij- en remgedrag. Heb ik een intercity met veel speling, dan zal ik het lekker rustig aan doen. Veel uit laten rollen, niet helemaal naar 140 optrekken als dat niet nodig is, enz. Heb ik een sprinter waarbij er vaak gestopt moet worden en de rijtijden heel erg krap zijn, dan pas ik daar uiteraard gewoon mijn rijstijl op aan.
Op zondag 28 juni 2015 20:29 schreef Straatcommando. het volgende: Ik merk maar heel weinig van ezr. Ik heb meestal het gevoel dat er een brede viking aan de tractiehendel zit te hengsten om in het walhalla te komen .
Ik zat gisteren in een intercity van Eindhoven naar Breda. De machinist reed echt keurig op tijd waardoor stationnementen in Tilburg en Breda maar 1 minuut waren, lang genoeg op een avond.
Soms tref ik ook coureurs op die route, dan sta je 4 minuten in Tilburg en 3 in Breda. Dat is dan ook weer niet leuk.
Pittig rijden of juist als een oma heeft weinig te maken met materieel. Met elk materieel kan pittig danwel op de oma manier gereden worden. Ikzelf maak altijd een afweging. Hoeveel rijtijdspeling heb ik, ben ik op tijd, is het mooi weer of juist niet (glad), is het een sprinter of een intercity? Allemaal vragen die voor mij van invloed zijn op mijn rij- en remgedrag. Heb ik een intercity met veel speling, dan zal ik het lekker rustig aan doen. Veel uit laten rollen, niet helemaal naar 140 optrekken als dat niet nodig is, enz. Heb ik een sprinter waarbij er vaak gestopt moet worden en de rijtijden heel erg krap zijn, dan pas ik daar uiteraard gewoon mijn rijstijl op aan.
Hoezo, iets te vroeg aankomen zullen de meeste mensen toch fijn vinden voor een krappe overstap?
Op zondag 28 juni 2015 20:35 schreef dennistd het volgende: Aan de andere kant kun je daardoor soms wel een niet officiële overstap op een bus halen.
Of op een andere trein. Bijvoorbeeld de ICd uit Breda: volgens dienstregeling komt die om x:21 aan in Rotterdam, terwijl de IC richting Delft/Den Haag om :22 vertrekt. Geen haalbare overstap dus.
Het gebeurt echter vaak zat dat de ICd die IC bij Blaak inhaalt, waardoor die overstap ineens prima te halen wordt. En dat is leuk, want dan ben je ineens 10 minuten sneller in Delft / Den Haag vanuit Breda.
Ik zat gisteren in een intercity van Eindhoven naar Breda. De machinist reed echt keurig op tijd waardoor stationnementen in Tilburg en Breda maar 1 minuut waren, lang genoeg op een avond.
Soms tref ik ook coureurs op die route, dan sta je 4 minuten in Tilburg en 3 in Breda. Dat is dan ook weer niet leuk.
1900 den Haag - Venlo is zorgen dat je strak op tijd uit Breda vertrekt en vol doorkarren naar Tilburg dan kan de HC precies een pitstop maken bij de kiosk
Gister wel een coureurtje tussen Rotterdam en Delft. Blijkbaar kan je gewoon meteen naar 80? optrekken in die richting en de machinist had daar wel zin in. Uiteindelijk ook iets van 3 minuten te vroeg in Delft
Op zondag 28 juni 2015 20:40 schreef greavy het volgende: Zodat de HC de koffie bij de meester op de bok kan brengen? Vanmiddag +6 uit Eindhoven, +4 uit Tilburg, +2 uit Breda en -2 in Dordrecht. Die had er goed zin in
Op zondag 28 juni 2015 20:41 schreef GlennQuagmire het volgende: Gister wel een coureurtje tussen Rotterdam en Delft. Blijkbaar kan je gewoon meteen naar 80? optrekken in die richting en de machinist had daar wel zin in. Uiteindelijk ook iets van 3 minuten te vroeg in Delft
Hoezo, iets te vroeg aankomen zullen de meeste mensen toch fijn vinden voor een krappe overstap?
Ja en nee. Ja, uiteraard kan dat fijn zijn, maar in veel gevallen zijn de geplande aankomsttijden al aangepast op de overstap (dus houd je er al op die manier rekening mee), en nee, dat is in veel gewoon niet mogelijk omdat er nog een trein voor je zit. Voorbeeldje: de IC Venlo - Den Haag. Je rijdt vanaf Rotterdam richting Delft. Dan zitten er zowel een intercity als een sprinter voor je en heeft het gewoon geen zin om naar de 140 op te schakelen omdat je dan al voor Delft Zuid voor een rood sein komt te staan. Veel beter is dan na Schiedam eenmaal optrekken naar 125 en uit laten rollen. Als alles gaat zoals het hoort ben jij dan ruim op tijd op Delft en heb je ook nergens op hoeven te wachten. Dat is én zuiniger én comfortabeler voor de reizigers die zich in dat geval niet druk maken over de vraag waarom de trein nu weer stilstaat in een weiland.
1900 den Haag - Venlo is zorgen dat je strak op tijd uit Breda vertrekt en vol doorkarren naar Tilburg dan kan de HC precies een pitstop maken bij de kiosk
Wat ik in Breda wel eens heb zien gebeuren: losse loc komt aanrijden op spoor 3, en gaat in de ankers. De cabinedeur stopte precies t.h.v. de Kiosk aldaar. Machinist stapt uit, haalt koffie, stapt weer in en rijdt weg.
en: Voor mensen die echt per ongeluk vergeten in te checken, kondigt Mansveld een uniforme coulanceregel aan Dat is weer dan natte vingerwerk, denk ik dan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
en: Voor mensen die echt per ongeluk vergeten in te checken, kondigt Mansveld een uniforme coulanceregel aan Dat is weer dan natte vingerwerk, denk ik dan.
Volgens mij gaat dat nog meer agressie oproepen...
en: Voor mensen die echt per ongeluk vergeten in te checken, kondigt Mansveld een uniforme coulanceregel aan Dat is weer dan natte vingerwerk, denk ik dan.
een zwartrijder maalt niet echt om de boete, en ik denk dat er alleen maar aggressiever gereageerd worden
Ik heb geen ervaring met zwartrijden, maar wat ij betreft mag er bij herhaaldelijk zwartrijden wel wat meer gebeuren, bijvoorbeeld: - Eerste twee keer zwartrijden binnen 2 jaar tijd = gewone boete - 3e keer binnen 2 jaar = dubbele boete - 4e keer binnen 3 jaar = 3x boete - 5+ keer binnen 3 jaar = ga je maar bij de rechter verantwoorden
In Engeland is zwartrijden iets dat op je strafblad terecht kan komen, zelfs al bij de eerste keer. Dat is als je het mij vraagt er een beetje over, want er kunneng oede redenen zijn waarom je het doet. Maar als je het herhaaldelijk doet houdt 't een keertje op.
Op maandag 29 juni 2015 09:00 schreef Adrie072 het volgende: Laten we de mensen die ervaring hebben met zwartrijders, eens vragen wat zij doeltreffende maatregelen vinden?
het poortjes systeem is, denk ik, het meest doeltreffend, zolang er niet overheen gesprongen kan worden, en het bij -alle- stations perrons wordt ingevoerd (ja perrons, niet hele stations afsluiten want dat is gewoon ronduit kut) nee, ik heb geen ervaring met zwartrijden
het poortjes systeem is, denk ik, het meest doeltreffend, zolang er niet overheen gesprongen kan worden, en het bij -alle- stations perrons wordt ingevoerd (ja perrons, niet hele stations afsluiten want dat is gewoon ronduit kut) nee, ik heb geen ervaring met zwartrijden
Dan zou je de situatie krijgen dat je 2 keer poortjes tegenkomt als je een overstap hebt die niet cross-platform is. Slecht idee.
Op maandag 29 juni 2015 09:04 schreef James1988 het volgende: Ik heb geen ervaring met zwartrijden, maar wat ij betreft mag er bij herhaaldelijk zwartrijden wel wat meer gebeuren, bijvoorbeeld: - Eerste twee keer zwartrijden binnen 2 jaar tijd = gewone boete - 3e keer binnen 2 jaar = dubbele boete - 4e keer binnen 3 jaar = 3x boete - 5+ keer binnen 3 jaar = ga je maar bij de rechter verantwoorden
In Engeland is zwartrijden iets dat op je strafblad terecht kan komen, zelfs al bij de eerste keer. Dat is als je het mij vraagt er een beetje over, want er kunneng oede redenen zijn waarom je het doet. Maar als je het herhaaldelijk doet houdt 't een keertje op.
Eens. Koppel het ook aan politiesystemen. Notoire zwartrijders hebben vaak meer op hun kerfstok dan een keer niet inchecken.
Een boete verhogen naar 70 euro heeft zonder aanvullende maatregelen alleen het effect dat de agressie toeneemt.
Op maandag 29 juni 2015 09:58 schreef Yreal het volgende: Tram 4 richting Den Haag De Uithof rijdt met 15 minuten vertraging, door rituitval. Verwachte duur onbekend Houd rekening met meer reistijd.
Man man, hier kan de ns nog wat van leren. Prachtige oorzaak gevolg verdraaiing.
Op maandag 29 juni 2015 09:00 schreef Adrie072 het volgende: Laten we de mensen die ervaring hebben met zwartrijders, eens vragen wat zij doeltreffende maatregelen vinden?
pakkans. Enkel en alleen pakkans. Sinds dat de htm razia's houdt en beveiligers de trams laat aflopen en iedereen die ook meer verkeerd kijkt beboet laat ik het tegenwoordig wel uit mijn hoofd zwart te rijden.
Bij de ns is het nog redelijk eenvoudig. Poortjes doen niks, tenzij ze zo beveiligd zijn als nu. Dan kijk je gewoon waar de conducteur instapt en blijf je die ontwijken. Vooral in gekoppelde treinstellen is dat kinderlijk eenvoudig.
pakkans. Enkel en alleen pakkans. Sinds dat de htm razia's houdt en beveiligers de trams laat aflopen en iedereen die ook meer verkeerd kijkt beboet laat ik het tegenwoordig wel uit mijn hoofd zwart te rijden.
Bij de ns is het nog redelijk eenvoudig. Poortjes doen niks, tenzij ze zo beveiligd zijn als nu. Dan kijk je gewoon waar de conducteur instapt en blijf je die ontwijken. Vooral in gekoppelde treinstellen is dat kinderlijk eenvoudig.
Inderdaad. Op Emmen Zwolle komt men vaak 2 keer door de trein, dat reizen maar weinig zwart volgens mij.
Utrecht Zwolle wordt je volgens mij zelden gecontroleerd.
pakkans. Enkel en alleen pakkans. Sinds dat de htm razia's houdt en beveiligers de trams laat aflopen en iedereen die ook meer verkeerd kijkt beboet laat ik het tegenwoordig wel uit mijn hoofd zwart te rijden.
Op maandag 29 juni 2015 10:07 schreef Adrie072 het volgende: Dus als je de conducteurs een zwart geel jasje aandoet en een wapen aan de gordel, verdwijnt het probleem.........?
in Zoetermeer gaan die flikkers vaak in de avondspits iedere tram stilzetten om schoon te vegen. Wel op het stadhuis, want daar staan ze droog en dan is het merendeel de tram al uit want anders komen ze er niet door.
in Zoetermeer gaan die flikkers vaak in de avondspits iedere tram stilzetten om schoon te vegen. Wel op het stadhuis, want daar staan ze droog en dan is het merendeel de tram al uit want anders komen ze er niet door.
Dat heb ik gelukkig nog niet gehad. Wel een uitgangscontrole bij Den Haag HS.
fucking hatelijk, omdat dat ook niet gecoördineerde is ofzo. Soms tot 3x toe op 1 tramritje. Zoetermeerse forenzen pakken durven ze wel. De schilderswijk...
Was iemand al opgevallen dat GTW 302 in het Noorden echt anders bestickerd is met Wiederline en vlaggen als de 303? De 302 heeft op elke cabine een Nederlandse en Duitse vlag, ipv per cabine 1 landenvlag
Op maandag 29 juni 2015 11:28 schreef greavy het volgende: Was iemand al opgevallen dat GTW 302 in het Noorden echt anders bestickerd is met Wiederline en vlaggen als de 303? De 302 heeft op elke cabine een Nederlandse en Duitse vlag, ipv per cabine 1 landenvlag
Fijne nieuwe tunnel in Zwolle. Als je vanaf de Smullers naar beneden gaat, kijk even omhoog naar de blauwe lampen. Fraai Wanneer komen er winkels/horeca in?
Op maandag 29 juni 2015 08:04 schreef bork het volgende: Voor mensen die echt per ongeluk vergeten in te checken, kondigt Mansveld een uniforme coulanceregel aan
Als de NS (en ook Mansveld) iets niet meer moet gebruiken is het het woord coulance. Vervang het gewoon door "absolute willekeur" en het komt dichter bij de uiteindelijke uitvoering uit.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op maandag 29 juni 2015 11:51 schreef Monopoly het volgende: Fijne nieuwe tunnel in Zwolle. Als je vanaf de Smullers naar beneden gaat, kijk even omhoog naar de blauwe lampen. Fraai Wanneer komen er winkels/horeca in?
Als de NS (en ook Mansveld) iets niet meer moet gebruiken is het het woord coulance. Vervang het gewoon door "absolute willekeur" en het komt dichter bij de uiteindelijke uitvoering uit.
Op maandag 29 juni 2015 12:10 schreef Viezze het volgende: Overigens heeft de traverse - als ik het me goed herinner - maar twee treden meer dan de tunnel
Op maandag 29 juni 2015 11:16 schreef b2py het volgende: Dat wel, Zuid is eindhalte voor de metro maar waarom ze dan de poortjes weer open moeten doen?
Zal wel te maken hebben met omreizende GVB klanten.
dit dus. GVB vervoerbewijzen zijn op dat traject in die periode geldig bij NS.
Op maandag 29 juni 2015 17:12 schreef derLudolf het volgende: Zo lang al? Voor mijn idee heb ik het stadion best lang meegemaakt met een BurgerKing, maar dat is dus maar enkele maanden geweest...
Ik gebruik de trein alleen maar om naar Schiphol te reizen voor vakantietripjes, jij komt er denk ik wekelijks.
Op maandag 29 juni 2015 17:14 schreef Dr_Flash het volgende: Conducteur wil wel graag benadrukken dat we na Zutphen weer Intercity zijn Na ja whatever. Bier!
Stopt tussen Nijmegen en Zwolle op alle tussengelegen stations
Op maandag 29 juni 2015 08:04 schreef bork het volgende: en: Voor mensen die echt per ongeluk vergeten in te checken, kondigt Mansveld een uniforme coulanceregel aan Dat is weer dan natte vingerwerk, denk ik dan.
Ja Mansveld heeft lekker lullen. Gaat Mansveld ook de trein in en kaartjes bliepen ja? Nou dan. Gebakken lucht.
Ook dat verhaal gehoord in het nieuws? Tama, de stationschef van een tot dan toe onbemand Japans stationnetje, is overleden. Bij haar uitvaart waar duizenden mensen bij aanwezig waren, is ze door de directie benoemd tot eeuwige erestationschef, en ze heeft tijdens haar leven door haar aanwezigheid ervoor gezorgd dat het spoorlijntje weer rendabel werd.
Alleen, Tama was een poes die ooit kwam aanwandelen en nooit meer is weggegaan Ze is 16 jaar oud geworden.
Op maandag 29 juni 2015 18:30 schreef Prins_Pils het volgende: Ook dat verhaal gehoord in het nieuws? Tama, de stationschef van een tot dan toe onbemand Japans stationnetje, is overleden. Bij haar uitvaart waar duizenden mensen bij aanwezig waren, is ze door de directie benoemd tot eeuwige erestationschef, en ze heeft tijdens haar leven door haar aanwezigheid ervoor gezorgd dat het spoorlijntje weer rendabel werd.
Alleen, Tama was een poes die ooit kwam aanwandelen en nooit meer is weggegaan Ze is 16 jaar oud geworden.
Zijn er nog meer IC stations waartussen geen stations zijn? Zutphen en Deventer kan ik zo nog bedenken?
Onzin als Den Helder Zuid-Anna Paulowna niet meegerekend? Dan heb je nog Apeldoorn-Amersfoort, hoewel Hoevelaken daar inmiddels wel tussen ligt maar niet vanuit Apeldoorn bereikbaar is.
en: Voor mensen die echt per ongeluk vergeten in te checken, kondigt Mansveld een uniforme coulanceregel aan Dat is weer dan natte vingerwerk, denk ik dan.
Als ze nou eens eerst gewoon zorgen dat reizigers te allen tijde eenvoudig en betrouwbaar kunnen checken of ze over een geldig vervoersbewijs beschikken voordat ze goedwillende reizigers met een dubbel zo hoge boete gaan opzadelen (waarbij je vervolgens maar moet hopen dat die ook daadwerkelijk wordt kwijtgescholden)...
Op maandag 29 juni 2015 19:14 schreef dennistd het volgende: Nee, want hoevelaken. Voor de opening daarvan wel, want stroe was geen normaal bediend station.
Op maandag 29 juni 2015 18:30 schreef Prins_Pils het volgende: Ook dat verhaal gehoord in het nieuws? Tama, de stationschef van een tot dan toe onbemand Japans stationnetje, is overleden. Bij haar uitvaart waar duizenden mensen bij aanwezig waren, is ze door de directie benoemd tot eeuwige erestationschef, en ze heeft tijdens haar leven door haar aanwezigheid ervoor gezorgd dat het spoorlijntje weer rendabel werd.
Alleen, Tama was een poes die ooit kwam aanwandelen en nooit meer is weggegaan Ze is 16 jaar oud geworden.
Ik wist het weer eens beter dan NS-personeel (Defecte bovenleiding Breda - Tilburg)
Conductrice tegen reiziger op perron: "Ja meneer, deze trein rijdt gewoon naar Venlo hoor" (CTA toont 'Den Haag Centraal') Ik: "Nee, net is bekend geworden dat er niks meer rijdt" *toont app* Conductrice: "Oh dat heb ik dan nog niet ontvangen"
Waarom stuurt NS die lui niet gewoon een SMS of pushbericht met "Hey HC van de 1969, je trein wordt opgeheven"?
THE European Commission (EC) revealed its rail investment priorities for the next five years on June 29, when transport commissioner Mrs Violeta Bulc unveiled a shortlist of 276 transport projects which are being put forward to share ¤13.1bn in funding from the European Union's (EU) Connecting Europe Facility (CEF).
The EC says it has received more than 700 applications from member states requesting a total of ¤36bn in funding for transport projects since the CEF was launched last September. The EU's contribution to selected projects will range from 20% to 85%, with nearly ¤4.8bn allocated to member states eligible for cohesion funding.
The EC says the investment will unlock additional public and private co-financing which will increase the total value to ¤28.8bn.
The list largely focuses on enhancements to the core trans-European network and includes flagship projects including Rail Baltica, the Fehmarn Belt Fixed Link, Lyon - Turin, Austria's Brenner Base Tunnel, and Spain's Mediterranean Corridor upgrade, as well as a range of smaller-scale initiatives including studies on the reopening of the Iron Rhine, upgrading of the cross-border link between Groningen and Bremen, and capacity enhancements on the Kiruna - Narvik line in northern Sweden.
The funding proposals put forward by the EU must now be formally adopted by the CEF committee, which will meet on July 10. Individual grant agreements will then be prepared by the Innovation and Networks Executive Agency and signed with the project beneficiaries before the end of the year.
Groningen - Bremen krijgt dus een extra injectie vanuit Europa!
Op maandag 29 juni 2015 20:05 schreef James1988 het volgende: Ik wist het weer eens beter dan NS-personeel (Defecte bovenleiding Breda - Tilburg)
Conductrice tegen reiziger op perron: "Ja meneer, deze trein rijdt gewoon naar Venlo hoor" (CTA toont 'Den Haag Centraal') Ik: "Nee, net is bekend geworden dat er niks meer rijdt" *toont app* Conductrice: "Oh dat heb ik dan nog niet ontvangen"
Waarom stuurt NS die lui niet gewoon een SMS of pushbericht met "Hey HC van de 1969, je trein wordt opgeheven"?
THE European Commission (EC) revealed its rail investment priorities for the next five years on June 29, when transport commissioner Mrs Violeta Bulc unveiled a shortlist of 276 transport projects which are being put forward to share ¤13.1bn in funding from the European Union's (EU) Connecting Europe Facility (CEF).
The EC says it has received more than 700 applications from member states requesting a total of ¤36bn in funding for transport projects since the CEF was launched last September. The EU's contribution to selected projects will range from 20% to 85%, with nearly ¤4.8bn allocated to member states eligible for cohesion funding.
The EC says the investment will unlock additional public and private co-financing which will increase the total value to ¤28.8bn.
The list largely focuses on enhancements to the core trans-European network and includes flagship projects including Rail Baltica, the Fehmarn Belt Fixed Link, Lyon - Turin, Austria's Brenner Base Tunnel, and Spain's Mediterranean Corridor upgrade, as well as a range of smaller-scale initiatives including studies on the reopening of the Iron Rhine, upgrading of the cross-border link between Groningen and Bremen, and capacity enhancements on the Kiruna - Narvik line in northern Sweden.
The funding proposals put forward by the EU must now be formally adopted by the CEF committee, which will meet on July 10. Individual grant agreements will then be prepared by the Innovation and Networks Executive Agency and signed with the project beneficiaries before the end of the year.
Groningen - Bremen krijgt dus een extra injectie vanuit Europa!
Via OVinNL een artikel van RTV Noord, ik citeer: 'Brussel geeft geld voor onderzoek naar verbetering van de treinverbindingen tussen de provincies Groningen en Limburg en Duitsland.
Voor een studie naar verbetering van het traject Groningen - Bremen komt ruim 8,3 miljoen euro vrij. Dat is de helft van de kosten. Dat maakte de Europese Commissie in Brussel maandag bekend. De commissie wil in totaal 13,1 miljard euro uittrekken voor 270 projecten die het transport in de Europese Unie moeten verbeteren.'
Op maandag 29 juni 2015 20:05 schreef James1988 het volgende: Waarom stuurt NS die lui niet gewoon een SMS of pushbericht met "Hey HC van de 1969, je trein wordt opgeheven"?
Of beter: Hey HC, zoek een reiziger met een smartphone, die weten het wel!
Dat zou technisch moeten kunnen, NS weet tenslotte waar het personeel uithangt. Trein opgeheven = sms'je sturen naar personeel op die trein, en vervolgens uitval publiceren op de borden, site en app.
Dat zou technisch moeten kunnen, NS weet tenslotte waar het personeel uithangt. Trein opgeheven = sms'je sturen naar personeel op die trein, en vervolgens uitval publiceren op de borden, site en app.
Wist NS maar waar zijn personeel uithing.. Dat er een HC aan trein 1969 zit is bekend, maar welke HC dat dan is weten ze niet in Utrecht. Dat weten ze bij de lokale planning van de standplaats.
Nee, hoevelaken is geen ander lijntje, ligt gewoon aan Amersfoort-Barneveld aansluiting. Zelfde met Maarn, ligt ook tussen Driebergen en Ede, hoewel het vanuit Ede niet bediend wordt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, hoevelaken is geen ander lijntje, ligt gewoon aan Amersfoort-Barneveld aansluiting. Zelfde met Maarn, ligt ook tussen Driebergen en Ede, hoewel het vanuit Ede niet bediend wordt.
Ja voor ProRail misschien maar NS rijdt er niet. Alleen CXX.