Door wie gemonteerd? Mag ook wel via PBquote:Op zondag 28 juni 2015 13:23 schreef Renesite het volgende:
Heb zelf een Tzerra. Prima ding. Betrekkelijk goedkoop gemonteert ook
Goedkoop? Ben nou wel erg benieuwd naar een foto van je installatie.quote:Op zondag 28 juni 2015 13:23 schreef Renesite het volgende:
Heb zelf een Tzerra. Prima ding. Betrekkelijk goedkoop gemonteert ook
Sure.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:21 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Goedkoop? Ben nou wel erg benieuwd naar een foto van je installatie.
Zijn mooie toestellen.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
Sure.
[ afbeelding ]
Tzerra CW4. 1300 euro inclusief montage.
dat heeft een kennis van mij gedaan. 1500 euro geleend, die was er in 6 maanden vanaf. Leasen? Nooit doen, zonde geld.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:25 schreef Renesite het volgende:
Je kan nog beter een lening/krediet nemen bijna
Dan zou ik voor de Tzerra gaan. Met als thermostaat een isense.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:22 schreef Bertjepan het volgende:
Fokkers,
Ik geloof dat gasservice alleen De Remeha Tzerra en de Nefit Proline NxT plaats en geen intergas.
Dus welke van de 2 kan ik dan het beste nemen?.
Ook gelet op de thermostaat er moet een lang vakantie programma op zitten.
Maar het gaat natuurlijk vooral om de ketel.
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Bert.
Wat jij zoekt, heet een brandmanchet. Dit wordt ook veel gebruikt bij een CLV systeem. Combinatie Luchttoevoer Verbrandingsgasafvoer.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:42 schreef Bertjepan het volgende:
Fokkers,
Bedankt voor jullie antwoorden.
Niemand heeft het dus over de Nefit.
Ik zit hier in een vve dus we hebben een aantal offertes opgevraagd.
maar even een onavankelijk antwoord is toch wel lekker.
Dit is ter vervanging van een awb thermomaster VR die er 18jaar redelijk probleemloos hangt.
Nu moet ons warmteafvoerkanaal ( 3keer woordwaarde) ook aangepast worden.
We hebben allemaal een eigen warmteafvoer, luchtaanvoer, en ventilatie in 1 kast naar boven.
Het warmteafvoerkanaal word ook aangepast met 60mm doorsnee kunstof flexibel daar door moet de muur bij de ketel ook een beetje open gemaakt.
Ik had ergens gehoord dat hier speciale doorvoer voor bestaat zodat dit gat in de muur ook gelijk weer dicht is, iemand enig idee waar ik dit kan zoeken op internet.
Met cvketelvervangings groeten
Bert.
Waar zit je inlaatcombinatie?quote:Op zondag 28 juni 2015 16:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
Sure.
[ afbeelding ]
Tzerra CW4. 1300 euro inclusief montage.
Er mist wel meer. Zoals een magnetietfilter, serviceafsluiters en een afvoer voor de ingebouwde overstort...quote:Op maandag 29 juni 2015 20:37 schreef klipper het volgende:
[..]
Waar zit je inlaatcombinatie?
Die zie ik namelijk niet op de foto.....
Overstort zit ingebouwd in het toestel.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:47 schreef Glad_Janus het volgende:
En geen expansievat en overstortventiel, ook benieuwd hoe de rookgasafvoer loopt want zo te zien is het niet op een zolder.
En je inlaatcombinatie.....zit die ook 3 kamers verder?quote:Op maandag 29 juni 2015 22:24 schreef Renesite het volgende:
Overstort in toestel. Expansievat zit elders, gek genoeg in een inloopkast een kamer verder.
Rookafvoer gaat links boven naar boven
Afvoer zelf gaat via de muur naar de achtergelegen badkamer.
bij de watermeter gewoon...quote:Op maandag 29 juni 2015 23:56 schreef klipper het volgende:
[..]
En je inlaatcombinatie.....zit die ook 3 kamers verder?
Terugslagklep......okquote:
Lijkt me sterk, hij koet immers in de koudwaterleiding naar de ketel.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 07:56 schreef Renesite het volgende:
Ontlastklep? Is dat ook daar waar de vulkraan zit?
Indien ja: die zit aan de andere kant van de muur aan de rechterkant ivm. vulkraan van de wasbak.
Het is een ingewikkeld huis in dat opzicht, een ex huur ding
wat jij wil. Deze constructie is er al 40 jaar en functioneert altijd goed.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:42 schreef klipper het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, hij koet immers in de koudwaterleiding naar de ketel.
En zo te zien hebben beide waterleidingen een t-stuk bij de muur onderin en dan zit deze hoe dan ook verkeerd.
Verklaart wel het prijsverschil......
Het is mijn ketel niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
wat jij wil. Deze constructie is er al 40 jaar en functioneert altijd goed.
Ok. Dat kan.quote:Op woensdag 1 juli 2015 00:20 schreef klipper het volgende:
[..]
Het is mijn ketel niet.
Buiten het feit dat de installatie niet aan de voorwaarden voldoet zal er meer kans op storingen zijn door lekkages.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |