abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport zondag 28 juni 2015 @ 20:11:41 #201
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_153909410
Dat was het dan :'(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 28 juni 2015 @ 20:11:52 #202
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_153909420


-O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 28 juni 2015 @ 20:12:07 #203
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_153909436
Wat moet ik morgen gaan doen dan :'(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_153916224
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:12 schreef heywoodu het volgende:
Wat moet ik morgen gaan doen dan :'(
Ik zou zeggen uitslapen/slapen. Aan de tijden te zien dat je hier was lijkt me dat geen overbodige luxe.
of je hebt tussendoor steeds liggen slapen
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 28 juni 2015 @ 23:55:09 #205
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_153916895
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 23:36 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen uitslapen/slapen. Aan de tijden te zien dat je hier was lijkt me dat geen overbodige luxe.
of je hebt tussendoor steeds liggen slapen
Ik heb af en toe 's ochtends een half uurtje geslapen tussen de Nederlandse wedstrijden door en vanmiddag was ik ineens 2 uur lang vertrokken :')

Verder vind ik dat een strak plan ja, morgen geen wekker :D

Of nou ja....Island Games... O~)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 29 juni 2015 @ 22:26:08 #206
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_153938538
quote:
17s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:12 schreef heywoodu het volgende:
Nog wel even een "bedankje" aan de mensen die hier de afgelopen twee weken meegepost hebben, ik vond het erg leuk om het zo te volgen en heb me kostelijk vermaakt, niet alleen met de livestreams maar vooral ook met deze reeks *O*
Met veel dank aan Max voor de inkijkpics, waarvan akte
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 oktober 2015 @ 21:02:00 #207
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_157190969
Slowakije loopt groot risico om het atletiekgoud (was een landenwedstrijd) kwijt te raken doordat een Azerbeidzjaanse kogelslingeraar betrapt is op doping en gediskwalificeerd is :')

https://en.wikipedia.org/(...)Results#Hammer_throw

Marshin (AZE) gaat er tussenuit, wat betekent dat Siart (AUT) niet vierde, maar derde wordt en dus 1 punt extra krijgt. Lomnicky (SVK) won al en krijgt dus geen extra punten door het wegvallen van Marshin. Daardoor blijft Slowakije op 458.5 in de eindstand en gaat Oostenrijk naar 459 _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:51:11 #208
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_166106333
Nadat Nederland de keutel terugtrok en Rusland niet mocht, gaan we na Baku 2015 in 2019 naar het volgende topland: Wit-Rusland, en wel de hoofdstad Minsk *O*

Europese Spelen 2019 met 43-2 toegewezen aan Minsk
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187517679
quote:
Europese Spelen nu al in ademnood

Een mascotte? Check. Openingsceremonie? Check. Atletendorp? Check. Een waaier aan sporttakken? Check. De Europese Spelen, waarvan morgen in de Wit-Russische hoofdstad Minsk de tweede editie begint, spiegelen zich graag aan hun grote olympische broer, maar het evenement verkeert na amper twee edities al in ademnood. Een handleiding.
Wat zijn die Europese Spelen?

Als enige continent miste Europa – bakermat van veel sporttakken én wieg van de Olympische Spelen – een groot multisportevenement, een tegenhanger dus van de Gemenebestspelen en de Asian Games. De achterliggende bedoeling was om een impuls te geven aan de sport op het Oude Continent, die bedreigd wordt door de opkomst van vooral Aziatische naties. Na verloop van tijd zouden deze European Games het op één na grootste sportevenement moeten worden, na de Olympische Spelen.

Wie wil dit organiseren?

Gelokt door de plaatselijke oliemiljarden landde de eerste editie vier jaar geleden in Bakoe, de hoofdstad van Azerbeidzjan. De voormalige Sovjetrepubliek besteedde een paar miljard euro aan fonkelnieuwe stadions, hotels, infrastructuur en atletenverblijven. Minsk, hoofdstad van het arme Wit-Rusland, kiest voor een zuinigere aanpak. Het Wit-Russische budget wordt geschat op zo’n 60 miljoen euro, ongeveer de helft van wat Azerbeidzjan alleen aan zijn openingsceremonie besteedde. Daarin waagde Lady Gaga zich aan Imagine van John Lennon. Voor dat vergrijp ontving zij een slordige twee miljoen euro.

Zijn de Europese Spelen levensvatbaar?

Dat valt nog af te wachten. Het evenement verkeert na amper twee edities al in ademnood. Minsk geldt als plan B, nadat Nederland had afgezegd omdat de overheid onvoldoende financiėle steun leverde. Dat het Poolse Krakau de enige kandidaat is voor de derde editie getuigt evenmin van florissante vooruitzichten. Aanvankelijk was het de bedoeling om West- en Oost-Europese steden met mekaar af te wisselen, maar deze kant van het Oude Continent toont amper interesse. Ook veelbetekenend/onrustwekkend: vier jaar geleden zakten nog 6.000 atleten naar Bakoe af, Minsk moet het met 4.000 sporters stellen. Het aantal disciplines is teruggebracht van twintig naar vijftien en het evenement is met zeven dagen ingekort. Azerbeidzjan lokte atleten en landen met premies naar de boorden van de Kaspische Zee.

Goud was goed voor 3.560 dollar, een achtste plaats bracht nog 180 euro op en elk olympisch comité kreeg een vergoeding van 50.000 euro. Het armlastige Wit-Rusland heeft alle winstpremies geschrapt en springt slechts voor twintig procent bij in de verplaatsingsonkosten. Logement is nog wel gratis, maar de luxueuze nieuwbouw van Bakoe is vervangen door de soberheid van een universitaire campus.

Was is het verschil met Glasgow 2018?
Behoorlijk groot. Verwar de Europese Spelen niet met de Europese kampioenschappen, zoals die vorig jaar in augustus 2018 in Glasgow voor het eerst plaatsvonden. Dat initiatief ging uit van een reeks Europese sportbonden die in één stad tegelijkertijd hun continentale kampioenschap organiseerden. Deze samenwerking bleek sportief en extrasportief een aanzienlijke meerwaarde te zijn. De grootste namen van de verschillende disciplines repten zich naar Glasgow, gevolgd door een legertje reporters. Vanuit Minsk biedt Sporza dit keer zelfs geen live verslaggeving.

Wat staat er sportief op het spel?

In het boksen en het judo gelden de Europese Spelen ook als Europees kampioenschap. Atleten uit boogschieten, tafeltennis en schieten kunnen zich kwalificeren voor Tokio 2020. Hun collega’s uit atletiek, karate, badminton, wielrennen en judo strijden voor punten op hun olympische ranking. In 3x3 basketbal, gymnastiek, kajak, worstelen, beachvoetbal en sambo gaat het enkel om de eer.

Zitten er tussen die 4.000 atleten ook vedetten?

Ze zijn niet įl te talrijk, dat slag volk. Vier jaar geleden trok Belgiė met de A-listers Tom Boonen, Sven Nys en Ann Wauters naar Bakoe. Dit keer voeren de wereldkampioenen Nicky Degrendele (keirin) en Nina Derwael (gymnastiek), aangevuld met olympisch judobrons Charline Van Snick, een afgeslankte delegatie aan. In de andere disciplines ligt de vaderlandse star power een stuk lager. Atletiek stuurt niemand en het wielergekke Belgiė vaardigt zelfs geen wegploeg af. Nederland kiest daarentegen wél voor zijn koersende elite: van Marianne Vos over Anna van der Breggen tot Jan-Willem van Schip. Voor Groot-Brittanniė geldt pistier Jason Kenny, zesvoudig olympisch kampioen, als grootste blikvanger. Op de Franse gigant Teddy Riner na staan vrijwel alle Europese topjudoka’s paraat. Daarnaast? Een paar duizend meisjes en jongens die vooral in intieme kring bekend zijn. Drie van de grootste olympische disciplines – atletiek, zwemmen en gymnastiek – organiseren later op het jaar hun WK’s. Hun vedetten hebben dus een hoger doel.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 juni 2019 @ 12:34:41 #210
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187518437
De Europese Spelen een tegenhanger noemen van de Gemenebestspelen, die juist niet continentaal zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187518504
Ik wist niet eens dat het morgen gaat beginnen :{

Ik denk dat het format zoals in Glasgow vorig jaar commercieel en sportief uiteindelijk veel beter werkt dan dit toernooi.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:59:21 #212
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187518640
Morgen al ja? :')
pi_187519094
Hebben jullie gewoon 17 topics volgeluld 4 jaar geleden? :o
pi_187519161
Alleen heywoodu gaat hier klaar voor zitten, toch?

Lijkt niet echt een succes zo, maar traditie en prestige hebben ook tijd nodig...
Jack does it in real time...
  donderdag 20 juni 2019 @ 13:42:35 #215
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187519196
Leuk om het terug te lezen :D

Euforie over Marrit Steenbergen die nu eh ja achteruit zwemt
pi_187520294
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:34 schreef heywoodu het volgende:
De Europese Spelen een tegenhanger noemen van de Gemenebestspelen, die juist niet continentaal zijn.
Het wordt toch vergeleken als Multisportevenement?
pi_187520338
Ik ga in ieder geval judo kijken, de rest alleen als ik toevallig niks te doen heb.
Citius, Altius, Fortius.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 juni 2019 @ 17:21:45 #218
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187521994
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:33 schreef Marcoss het volgende:
Hebben jullie gewoon 17 topics volgeluld 4 jaar geleden? :o
Tuurlijk, we doen het allemaal wel af als een kutevenement, maar uiteindelijk was het gewoon prima vermaak :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 22 juni 2019 @ 10:28:14 #219
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187548184
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 22 juni 2019 @ 10:32:55 #220
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187548239
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')