abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153883879
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:48 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Lage lonen, lagere kosten. Ze hebben ook een aantal medewerkers in Maastricht zitten overigens. Maastricht en Lissabon dus. Het is niet 'gratis' wonen, maar wel goedkoop in redelijke luxe, voor dat geld. En ja, was voor Teleperformance. En nee, het werk is niet geweldig. De ervaring an sich wel. En nee, Teleperformance is ook verre van geweldig, net als elk ander callcenter.
Ik lees in die vacatures wel geregeld dat je het vliegticket eerst zelf moet betalen, en dat je dat geld na een dienstverband van 9 maanden terug krijgt. Dus als ze je contract na 6 maanden niet verlengen krijg je dat geld niet terug? Of is dat alleen als je zelf opstapt? Want zo hoog is het loon al niet, als je dan ook nog zelf je ticket moet betalen is het nog minder aantrekkelijk
pi_153883934
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 17:00 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik lees in die vacatures wel geregeld dat je het vliegticket eerst zelf moet betalen, en dat je dat geld na een dienstverband van 9 maanden terug krijgt. Dus als ze je contract na 6 maanden niet verlengen krijg je dat geld niet terug? Of is dat alleen als je zelf opstapt? Want zo hoog is het loon al niet, als je dan ook nog zelf je ticket moet betalen is het nog minder aantrekkelijk
Als ze je contract na 6 maanden niet verlengen heb je gewoon pech.
pi_164343225
Iemand recente ervaring in zo'n soortgelijke functie in Europa?
pi_164346106
Zien mensen dit echt zitten? Naar het buitenland gaan om daar uitgebuit te worden? Voor netto kleine 900 euro bij 6daagse werkweek mer lange dagen?
Werk dan gewoon in Nederland een paar maandjes fulltime, spaar het geld op en pak een paar weken/maanden vakantie daar.
Eerst denken, dan typen
pi_164347010
quote:

[..]

Die <75 euro voor een vliegticket naar lissabon gaat het verschil niet maken lijkt me ..
pi_164349020
quote:

[..]

Want een enkele ticket van 50-60 euro kan er echt niet vanaf?

Er zijn mensen die zulke tickets kopen voor een week(end) plezier in Lisbon. :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_164354261
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:18 schreef Piger het volgende:
Zien mensen dit echt zitten? Naar het buitenland gaan om daar uitgebuit te worden? Voor netto kleine 900 euro bij 6daagse werkweek mer lange dagen?
Werk dan gewoon in Nederland een paar maandjes fulltime, spaar het geld op en pak een paar weken/maanden vakantie daar.
Vooralsnog komen ze er nog mee weg, althans, men vindt nog steeds personeel. Echter,het verloop is wel superhoog bij dit soort functies, dus vraag me af hoe lang dit nog goed gaat
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_164707561
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 03:55 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Vooralsnog komen ze er nog mee weg, althans, men vindt nog steeds personeel. Echter,het verloop is wel superhoog bij dit soort functies, dus vraag me af hoe lang dit nog goed gaat
Je verdiend gewoon het gemiddelde maandloon in Portugal hoor. Het ligt er puur aan wat je doet en waar hoeveel geld je kwijt bent. Ik kan me hier klem zuipen voor 5 euro in een bar, 2 deuren verder betaal je het driedubbele voor je drankje. Vergelijk het niet met Nederland want het is bij lange na niet hetzelfde.

Ik zit hier nu ongeveer voor een maand voor Philips. Ik werk 5 dagen per week, 40 uur in totaal. Het is wel hard werken soms maar dat is overal. Van uitbuiting of hoge druk is bij ons geen sprake. Voldoende mogelijkheden om door te groeien ook, alle supervisors en leidinggevenden zijn hier als agent begonnen en na een tijdje bieden de kansen zich vanzelf aan.

Wat je echter niet moet doen is denken dat dit de eindoplossing is voor eventuele problemen die je in Nederland hebt. Zorg ook dat je een buffer hebt want je eerste loon krijg je pas na je training betaald.

Je moet er gewoon voor open staan en niet te veel eisen hebben denk ik, dan kom je hier zeker goed terecht. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')