abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153863891
Ik kom met enige regelmaat dit soort vacatures tegen op internet:

quote:
Heb jij zin om je koffers te pakken? Behoefte aan Zuid Europese zon? Solliciteer dan nu!!

*uitzendbureau* is op zoek naar Nederlandstalige klantenservice medewerkers voor een grote internationale webshop en tevens één van de grootste e-commerce sites van Nederland. Je gaat aan de slag als klantenservicemedewerker en zal zowel telefonisch als per e-mail klanten te woord staan met hun order-& statusvragen.

Huisvesting en juridische zaken worden voor je geregeld en je kunt dus zorgeloos genieten van de Portugese cultuur. Naast het werk heb je genoeg vrije tijd om met ( Nederlandstalige) collega's samen de omgeving te ontdekken en er worden leuke activiteiten georganiseerd zoals kite surfen, hike tours en het volgen van Portugese les. Geheel kosteloos! Bij onze opdrachtgever werken mensen uit heel Europa en zelfs daarbuiten.

Kortom, een unieke kans om werkervaring op te doen in het buitenland!

Startdata zijn in juni, juli en augustus maar er zijn ook zeker mogelijkheden verder in 2015!

De selectieprocedure start met een telefonisch gesprek, hierin spreken we de functie met je door, beantwoorden wij je vragen en als je alleen maar enthousiaster bent geworden melden wij je aan voor de recruitment game. Via deze spannende game testen wij de vaardigheden die essentieel zijn voor het werken in een internationale klantenservice omgeving. Heb je deze game goed doorlopen nodigen wij je graag uit bij ons op kantoor voor de laatste ronde.

Over het bedrijf
Wereldwijd faciliair contactcenter, o.a. gevestigd in Lissabon.

Functie-eisen
Je moet bereid zijn minimaal 1 jaar in Portugal te verblijven en te werken.

Je hebt een uitstekende beheersing van het Nederlands, mondeling en
schriftelijk;
Je hebt een uitstekende kennis van MS Office-programma´s;
Je hebt minimaal een afgeronde; MBO of HAVO;
Je bent beschikbaar tussen maandag en zondag, tussen 07:00 -- 22:00;
Je bent beschikbaar om nachtdiensten te werken;
Je gaat graag met mensen om en beschikt over uitstekende
communicatievaardigheden;
Je bent in staat om professioneel en in teamverband te werken.
Wat wij bieden
Bij aanname ontvang je een jaarcontract bij onze opdrachtgever.
Je start met een 2 tot 3 weekse opleiding, deze training wordt afgesloten met een toets.
Je moet de toets succesvol afronden!
De kosten voor een vliegticket naar Lissabon dien je zelf voor te schieten, deze kosten worden na 9 maanden dienstverband vergoed.

Je kunt er voor kiezen om de huisvestiging te laten regelen via de organisatie zij zorgen dan voor een appartement. In dat geval zal er een x bedrag ingehouden worden van je salaris. Het bruto maandsalaris inclusief huisvesting bedraagt
? 949,35
Het appartement deel je met maximaal 3 personen. Je beschikt over een eigen slaapkamer, je deelt de badkamer en woonkamer.

Indien je er voor kiest om zelf een woning te regelen dan is het bruto maandsalaris exclusief huisvesting
? 1247,96

Beide bedragen zijn inclusief bonus en toeslagen.

In Portugal betaal je slechts 8% inkomstenbelasting en is het levensstandaard voor Nederlandse begrippen erg laag.
Zo betaal je 0,30 cent voor een brood, 0,60 cent voor een kop koffie en 0,95 cent voor een biertje.
Je kunt zelfs voor 6,- een hele maaltijd nuttigen in een restaurant!

Durf jij de uitdaging aan?

Reageer dan snel en wie weet zit jij aan het einde van deze maand in het zonnige zuiden.
Graag reageren met een recent CV en een motivatiebrief.
Klinkt aantrekkelijk natuurlijk, lekker werken in zonnig Lissabon, maar als je vijf tellen meer nadenkt komen de volgende vragen bij mij op: waarom niet gewoon lekker in Nederland werken? Salaris van 950 euri (inclusief huisvesting, lees: klein kamertje delen) of 1200 als je zelf wat regelt. Portugal is zogenaamd goedkoop: 8% belasting, levensstandaard laag (brood voor 30 cent, maar hoe groot en wat voor kwaliteit zeggen ze niet). En dan de werktijden: beschikbaar zijn tussen ma-zo 7-22u. Oftewel: je kan opdraven wanneer ze willen en lekker de toerist uithangen is bijna niet mogelijk. En bevalt t je niet, dan moet je zelf opdraven voor een ticket naar huis, waarschijnlijk een borgsom uit je contract betalen etc. Zal ook wel niet pal in het centrum zijn maar op een verlaten industrieterrein ver uit de buurt van Lissabon...

Heb er zelf geen interesse in om bovenstaande redenen, maar zijn er mensen die dit gedaan hebben?
pi_153864056
Zie dit soort vacatures ook vaak op internet. Heb er zelf geen ervaring mee maar ga dit topic wel volgen, ben benieuwd.
pi_153864126
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:20 schreef Toto69 het volgende:

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2015 19:22:29 ]
pi_153864193
Dit soort vacatures heb ik ook gezien, werken in Polen of in Zuid Afrika, verdient niks maar het is een geweldige unieke ervaring blabalbla.

Komt niet al te betrouwbaar over in elk geval.
pi_153864224
het levensstandaard :')
0,30 cent :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_153864298
Ik heb 'm ook gezien. En snap door deze vacature dat er mensen zijn die liever in de bijstand zitten dan deze pisbaan aannemen :') .
Ook in moeilijke tijden.
pi_153864302
Ik heb bij dat bedrijf gewerkt en je vooroordelen kloppen voor het grote deel niet.

Ten eerste, vaak ga je voor Philips werken. Dan zit je dus in het Parque das Nacoes, dat toch echt 'midden' in Lissabon ligt, en ook nog eens in een rijke omgeving. Ten tweede werk je dan ma-za, tussen 7 en 7. Je werkt bijvoorbeeld van 7 's ochtends tot 4 's middags en je hebt dan 1 uur lunchpauze en 2x10 minuten gewone pauze.

Loon is inderdaad niet hoog, maar je hebt wel gratis inwoning en geen gas/water/licht/internet kosten. En het leven is er wel redelijk goedkoop hoor. Mijn brood kostte wel wat meer dan 30 cent :') maar goed, ze moeten toch mensen lokken hè. Ik kon er voor 200-250 in de maand rondkomen en hield de rest dus over. En dan leefde ik niet extreem zuinig of zo. In de weekenden ging ik gewoon op pad en deed ik wat ik zelf wilde, na het werk ook eigenlijk.

Ze betalen wel regelmatig te weinig uit, of te laat, of noem het maar op. Tevens doet de helft van je collega's geen ene fuck, en komen ze daar mee weg. Je moet een complete bosmongool zijn om daar ontslagen te worden, en zelfs dan nog is de kans klein.

Wil je een half jaartje in Portugal wonen dan moet je dat lekker doen, via dat bedrijf. Voor een half jaartje is het prima als dat is wat je wilt.

Mensen met meer vragen, brand los, ik weet er alles van.
pi_153864328
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:14 schreef Deezertje het volgende:
Ik kom met enige regelmaat dit soort vacatures tegen op internet:

[..]

Klinkt aantrekkelijk natuurlijk, lekker werken in zonnig Lissabon, maar als je vijf tellen meer nadenkt komen de volgende vragen bij mij op: waarom niet gewoon lekker in Nederland werken? Salaris van 950 euri (inclusief huisvesting, lees: klein kamertje delen) of 1200 als je zelf wat regelt. Portugal is zogenaamd goedkoop: 8% belasting, levensstandaard laag (brood voor 30 cent, maar hoe groot en wat voor kwaliteit zeggen ze niet). En dan de werktijden: beschikbaar zijn tussen ma-zo 7-22u. Oftewel: je kan opdraven wanneer ze willen en lekker de toerist uithangen is bijna niet mogelijk. En bevalt t je niet, dan moet je zelf opdraven voor een ticket naar huis, waarschijnlijk een borgsom uit je contract betalen etc. Zal ook wel niet pal in het centrum zijn maar op een verlaten industrieterrein ver uit de buurt van Lissabon...

Heb er zelf geen interesse in om bovenstaande redenen, maar zijn er mensen die dit gedaan hebben?
vriendin van mij heeft het afgelopen jaar gedaan. Loon is laag, kamers verschillen heel erg maar je kan verhuizen als er in een goed huis een kamer vrij komt. Geldt voor de ligging ook. Mijn vriendin woonde de laatste maanden vlakbij Sao Sebastio, vrij dichtbij alles.

Uit eten is goedkoop, zelf eten koken is duur en het brood is niet te eten. Alleen het hele dure, geimporteerde brood is een beetje te doen. Je krijgt gewoon een vast werkrooster (tenminste, bij haar), met vroege en late diensten. Je moet wel echt vrij nemen om de tourist uit te hangen, ja.

Ze heeft het ontzettend naar haar zin gehad maar door privedingen is ze na een tijd toen haar contract afliep wel weer naar Nederland gekomen. Tussendoor is ze ook een keer terug gekomen maar vlucht mag je zelf betalen. Ze kon eigenlijk net niet rondkomen maar is wel erg vaak uitgeweest enzo.

En zie hierboven: ging om het zelfde bedrijf.
pi_153864337
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:29 schreef Nazil het volgende:

[..]

vriendin van mij heeft het afgelopen jaar gedaan. Loon is laag, kamers verschillen heel erg maar je kan verhuizen als er in een goed huis een kamer vrij komt. Geldt voor de ligging ook. Mijn vriendin woonde de laatste maanden vlakbij Sao Sebastio, vrij dichtbij alles.

Uit eten is goedkoop, zelf eten koken is duur en het brood is niet te eten. Alleen het hele dure, geimporteerde brood is een beetje te doen. Je krijgt gewoon een vast werkrooster (tenminste, bij haar), met vroege en late diensten. Je moet wel echt vrij nemen om de tourist uit te hangen, ja.

Ze heeft het ontzettend naar haar zin gehad maar door privedingen is ze na een tijd toen haar contract afliep wel weer naar Nederland gekomen. Tussendoor is ze ook een keer terug gekomen maar vlucht mag je zelf betalen.
Afgelopen jaar ja? misschien ken ik haar wel
pi_153864405
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:30 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Afgelopen jaar ja? misschien ken ik haar wel
PM gedaan ;)
pi_153864503
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:30 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Interessant verhaal!
gr gr
  vrijdag 26 juni 2015 @ 19:43:43 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153864618
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:28 schreef Toto69 het volgende:
Ik heb bij dat bedrijf gewerkt en je vooroordelen kloppen voor het grote deel niet.

[..]

Had je wel je eigen kamer? Hoe oud waren je huisgenoten? En waren dat allemaal Nederlanders?
The love you take is equal to the love you make.
pi_153864706
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Had je wel je eigen kamer? Hoe oud waren je huisgenoten? En waren dat allemaal Nederlanders?
Zeker, zeker. Ruime kamer ook nog. De eerste keer had ik een huisgenoot van 25, Nederlander met wie ik erg goed kon opschieten en veel ondernam. En nog een meisje van 24, ook Nederlandse.
Tweede keer een vrouw van 37, Duits, een meisje van 24, Portugees, en een meisje van 21, Pools/Duits. Het is dus gemixt, je kunt ook bij Denen of Zweden of wat dan ook komen, of bij 40-jarigen terwijl je zelf 18 bent.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:05:36 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153865205
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:47 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Zeker, zeker. Ruime kamer ook nog. De eerste keer had ik een huisgenoot van 25, Nederlander met wie ik erg goed kon opschieten en veel ondernam. En nog een meisje van 24, ook Nederlandse.
Tweede keer een vrouw van 37, Duits, een meisje van 24, Portugees, en een meisje van 21, Pools/Duits. Het is dus gemixt, je kunt ook bij Denen of Zweden of wat dan ook komen, of bij 40-jarigen terwijl je zelf 18 bent.
Wel een leuke sfeer? Ook samen koken?
pi_153865253
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wel een leuke sfeer? Ook samen koken?
Hangt ervan af hoe je er zelf in staat :Y
Met die jongen van 25 kookte ik regelmatig samen, ook de tweede keer toen ik tegenover hem woonde. En met andere huisgenoten aten we ook af en toe samen. Sfeer kan gewoon prima zijn, als je huisgenoten een beetje oké zijn en jijzelf er voor open staat.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:10:18 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153865368
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:07 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Hangt ervan af hoe je er zelf in staat :Y
Met die jongen van 25 kookte ik regelmatig samen, ook de tweede keer toen ik tegenover hem woonde. En met andere huisgenoten aten we ook af en toe samen. Sfeer kan gewoon prima zijn, als je huisgenoten een beetje oké zijn en jijzelf er voor open staat.
Klinkt leuk, als je het doet om een tijdje in het buitenland te leven. Als het moet, lijkt het me minder.
pi_153866262
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:29 schreef Nazil het volgende:

[..]
Ze kon eigenlijk net niet rondkomen maar is wel erg vaak uitgeweest enzo.
Hahaha hier moest ik smakelijk om lachen.. Je kan dus prima rondkomen, maar als je veel uit wilt moet je net een biertje minder drinken per avond..
pi_153866705
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:28 schreef Toto69 het volgende:

Ten eerste, vaak ga je voor Philips werken. Dan zit je dus in het Parque das Nacoes, dat toch echt 'midden' in Lissabon ligt, en ook nog eens in een rijke omgeving. Ten tweede werk je dan ma-za, tussen 7 en 7. Je werkt bijvoorbeeld van 7 's ochtends tot 4 's middags en je hebt dan 1 uur lunchpauze en 2x10 minuten gewone pauze.

[ afbeelding ]

Loon is inderdaad niet hoog, maar je hebt wel gratis inwoning en geen gas/water/licht/internet kosten. En het leven is er wel redelijk goedkoop hoor. Mijn brood kostte wel wat meer dan 30 cent :') maar goed, ze moeten toch mensen lokken hè. Ik kon er voor 200-250 in de maand rondkomen en hield de rest dus over. En dan leefde ik niet extreem zuinig of zo. In de weekenden ging ik gewoon op pad en deed ik wat ik zelf wilde, na het werk ook eigenlijk.

Ze betalen wel regelmatig te weinig uit, of te laat, of noem het maar op. Tevens doet de helft van je collega's geen ene fuck, en komen ze daar mee weg. Je moet een complete bosmongool zijn om daar ontslagen te worden, en zelfs dan nog is de kans klein.

Wil je een half jaartje in Portugal wonen dan moet je dat lekker doen, via dat bedrijf. Voor een half jaartje is het prima als dat is wat je wilt.

Hmm oké. Blijft de vraag waarom een Nederlands bedrijf als Philips in Portugal gaat zitten... lage lonen zeker? Hoeveel was omgerekend je uurtarief? En gratis wonen was het dus niet als je 350 euro minder krijgt per maand... Maar goed als je Nederland zat bent en ff ergens anders wilt werken is het dus wel een leuke ervaring. Was 't werk verder wel leuk? Was dit voor Teleperformance? Daar lees ik alleen maar slechte verhalen over btw..
pi_153866853
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:47 schreef 47478386 het volgende:

[..]

Hahaha hier moest ik smakelijk om lachen.. Je kan dus prima rondkomen, maar als je veel uit wilt moet je net een biertje minder drinken per avond..
maar je gaat niet in Portugal zitten om elke avond daar voor de tv te hangen...
pi_153866995
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hmm oké. Blijft de vraag waarom een Nederlands bedrijf als Philips in Portugal gaat zitten... lage lonen zeker? Hoeveel was omgerekend je uurtarief? En gratis wonen was het dus niet als je 350 euro minder krijgt per maand... Maar goed als je Nederland zat bent en ff ergens anders wilt werken is het dus wel een leuke ervaring. Was 't werk verder wel leuk? Was dit voor Teleperformance? Daar lees ik alleen maar slechte verhalen over btw..
1200 euro is toch gewoon ook het min loon in NL?
Make my day!
pi_153867915
quote:

[..]

Yep. En blijkbaar vond Toto69 het zelf ook niet fantastisch:

KAA / Mijn emigratie naar Portugal.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:41:08 #22
286575 Roces18
Chef de party
pi_153869601
Je hebt ook dit type werk voor Zuid Afrika, zie regelmatig vacatures daarvan voorbij komen. Lijkt me een mooier land om te wonen dan Portugal als je toch van plan bent om een tijdje weg te gaan.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 26 juni 2015 @ 23:55:21 #23
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153871847
Ik ben voor mijn werk naar Zuid-Afrika geweest en heb daar wel een aantal mensen van de helpdesk gesproken die dit deden. Een aantal zit er nu nog, al zijn er ook behoorlijk wat in functie doorgeschoven.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 27 juni 2015 @ 07:32:07 #24
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_153875802
quote:

[..]

tp ja, heeft ook een afdeling voor Philips hier in nl
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_153882199
quote:

[..]

Lage lonen, lagere kosten. Ze hebben ook een aantal medewerkers in Maastricht zitten overigens. Maastricht en Lissabon dus. Het is niet 'gratis' wonen, maar wel goedkoop in redelijke luxe, voor dat geld. En ja, was voor Teleperformance. En nee, het werk is niet geweldig. De ervaring an sich wel. En nee, Teleperformance is ook verre van geweldig, net als elk ander callcenter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')