Artis is nog erger. Net een oostblok dorp.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:28 schreef FredvZ het volgende:
Volgend jaar naar Artis?
Daar staat het belang van de bezoeker nog wel boven het belang van de dieren.
De dieren in de dierentuin worden ouder, krijgen prima te eten en zitten al sinds de jaren 60 niet meer in hokjes.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:48 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Waarom zet je het belang van de mensen voorop? Dus omdat men geen geld heeft om naar Azië te reizen, moet een tijger maar in een kooi leven voor hen? En je quote is geen argument voor je punt hè, maar een beschouwing van het debat.
Ik zeg niet dat het per definitie slecht is, ik zeg dat het niet hoort. En je laatste zin vind ik nergens op slaan.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
De dieren in de dierentuin worden ouder, krijgen prima te eten en zitten al sinds de jaren 60 niet meer in hokjes.
Dus vind je hele argument dat het per definitie slecht zou zijn voor de dieren totaal niet valide.
Als klein Gary Oakje vond jij het waarschijnlijk ook prachtig allemaal om die dieren te checken, gun een 2015-kind dan ook die ervaring.
Ik heb ze vandaag gezien. 4 stuks. Schrok me rot toen er eentje opeens langs het glas rende waar we achter stondenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:14 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik was bang dat ik de enige was die nog nooit een wolf had gezien in blijdorp
Extra klacht zou moeten zijn dat tokkies ook helaas het recht hebben om dierentuinen te mogen bezoekenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
En oja, er is echt iets wat me van het hart moet. Wat een idiote, hersenloze mensen heb je toch.
Tijger lag te maffen in binnenverblijf. Komen er 2 idiote wijven aan die het nodig vonden om op het raam te kloppen. Punt 1 hij hoort het niet eens en punt 2 zouden zij het tof vinden om wakker gemaakt te worden?
In de vlindertuin een moeder met kind. 'Kijk, wat een mooie vlinder *grijp*! Heel goed voorbeeld naar je kind toe hoe je met dieren moet omgaan...
Kansloze mensenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
En oja, er is echt iets wat me van het hart moet. Wat een idiote, hersenloze mensen heb je toch.
Tijger lag te maffen in binnenverblijf. Komen er 2 idiote wijven aan die het nodig vonden om op het raam te kloppen. Punt 1 hij hoort het niet eens en punt 2 zouden zij het tof vinden om wakker gemaakt te worden?
In de vlindertuin een moeder met kind. 'Kijk, wat een mooie vlinder *grijp*! Heel goed voorbeeld naar je kind toe hoe je met dieren moet omgaan...
Ik was vorig jaar naar de Apenheul en daar zag ik continu soortgelijk gedrag. De primaten lopen daar los, kunnen hun ding doen en voelen zich totaal niet bedreigd: dat vond ik leuk om te zien. De mensapen daarentegen kunnen uiteraard niet los en zitten in relatief kleine verblijven. Ik vond het hartverscheurend om bijvoorbeeld een orang-oetang ineengedoken te zien terwijl de hele tijd door allemaal kinderen en ook volwassenen op het glas slaan en naar dat beest roepen. Ik ben geen apen-expert, dus wie weet heeft hij daar helemaal geen last van. Maar zo leek het absoluut wel. En het zou best kunnen dat mensapen zo bewust zijn en in dit opzicht zo op mensen lijken dat ze er wel doodongelukkig van worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben absoluut niet van het corrigeren van mensen, maar ik heb echt op mijn lip gebeten. Dieren zijn zo leuk, mooi! Ik wil daar best wel even mijn aardige ik voor aan de kant zetten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:01 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik was vorig jaar naar de Apenheul en daar zag ik continu soortgelijk gedrag. De primaten lopen daar los, kunnen hun ding doen en voelen zich totaal niet bedreigd: dat vond ik leuk om te zien. De mensapen daarentegen kunnen uiteraard niet los en zitten in relatief kleine verblijven. Ik vond het hartverscheurend om bijvoorbeeld een orang-oetang ineengedoken te zien terwijl de hele tijd door allemaal kinderen en ook volwassenen op het glas slaan en naar dat beest roepen. Ik ben geen apen-expert, dus wie weet heeft hij daar helemaal geen last van. Maar zo leek het absoluut wel. En het zou best kunnen dat mensapen zo bewust zijn en in dit opzicht zo op mensen lijken dat ze er wel doodongelukkig van worden.
Is het ook. Maar toch ga ik graag kijken.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat kan je ook bereiken met reservaten. Ik vind het gewoon menselijke arrogantie om dierentuinen te houden.
Ik vond Antwerpen zoo een aanfluiting. In blijdorp kan ik mezelf uren vermaken hoe vaak ik er ook kom. In Antwerpen kwam ik daar voor het eerst sinds een heul lange tijd en we waren met 2 uurtjes klaar.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:19 schreef female81 het volgende:
Pas geleden voor eerst geweest. De toegangspoort, de oude gebouwen en die witte brug zijn plaatjes om te zien. Veel andere stukken hebben wel érg lang geen verfkwast meer gezien. Ik raakte verder steeds de weg kwijt, of belandde weer op een doodlopend stukje; de plattegrond/bewegwijzering was al net zo vaag als de structuur van het park. Na een tijdje ging ik maar wat doelloos lopen dwalen, zoals iemand met teveel alcohol op ook zou doen. En ik had gehoopt wat meer dieren te zien. Tóch had het geheel iets, misschien wel omdát het niet zo gelikt was.
Maar ik ervaarde het vooral als een natuurwandeling, met misschien wat beestjes hier en daar - die veel ruimte hebben, en alle mogelijkheden om zich voor al die rare mensen te verstoppen.Afgezien van de mooie oude gebouwen heel anders dan die in Antwerpen, waar alles op elkaar gepropt zit en het voor de dieren niet het leukste verblijf lijkt. Maar ja, je krijgt daar wel waar je voor betaalt: dieren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |