abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juni 2015 @ 12:40:38 #76
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_153923463
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:28 schreef FredvZ het volgende:
Volgend jaar naar Artis?
Daar staat het belang van de bezoeker nog wel boven het belang van de dieren.
Artis is nog erger. Net een oostblok dorp.
Wel eens met TS. Blijdorp was vroeger leuker. Oceanium is dan weer wel vet 8-)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_153924679
quote:
14s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:48 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Waarom zet je het belang van de mensen voorop? Dus omdat men geen geld heeft om naar Azië te reizen, moet een tijger maar in een kooi leven voor hen? En je quote is geen argument voor je punt hè, maar een beschouwing van het debat.
De dieren in de dierentuin worden ouder, krijgen prima te eten en zitten al sinds de jaren 60 niet meer in hokjes.
Dus vind je hele argument dat het per definitie slecht zou zijn voor de dieren totaal niet valide :) .

Als klein Gary Oakje vond jij het waarschijnlijk ook prachtig allemaal om die dieren te checken, gun een 2015-kind dan ook die ervaring.
blablablabla
  maandag 29 juni 2015 @ 13:47:51 #78
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_153924694
wel handig dit topic. Je pikt de boomknuffelaars er zo tussen uit
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 29 juni 2015 @ 14:15:26 #79
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_153925394
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:47 schreef Elan het volgende:

[..]

De dieren in de dierentuin worden ouder, krijgen prima te eten en zitten al sinds de jaren 60 niet meer in hokjes.
Dus vind je hele argument dat het per definitie slecht zou zijn voor de dieren totaal niet valide :) .

Als klein Gary Oakje vond jij het waarschijnlijk ook prachtig allemaal om die dieren te checken, gun een 2015-kind dan ook die ervaring.
Ik zeg niet dat het per definitie slecht is, ik zeg dat het niet hoort. En je laatste zin vind ik nergens op slaan. :)
pi_155129413
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 09:14 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik was bang dat ik de enige was die nog nooit een wolf had gezien in blijdorp :D
Ik heb ze vandaag gezien. 4 stuks. Schrok me rot toen er eentje opeens langs het glas rende waar we achter stonden :')
pi_155129504
Wel een mooi metrostation, Blijdorp.
pi_155129547
En oja, er is echt iets wat me van het hart moet. Wat een idiote, hersenloze mensen heb je toch.

Tijger lag te maffen in binnenverblijf. Komen er 2 idiote wijven aan die het nodig vonden om op het raam te kloppen. Punt 1 hij hoort het niet eens en punt 2 zouden zij het tof vinden om wakker gemaakt te worden?

In de vlindertuin een moeder met kind. 'Kijk, wat een mooie vlinder *grijp*! Heel goed voorbeeld naar je kind toe hoe je met dieren moet omgaan...
pi_155129837
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
En oja, er is echt iets wat me van het hart moet. Wat een idiote, hersenloze mensen heb je toch.

Tijger lag te maffen in binnenverblijf. Komen er 2 idiote wijven aan die het nodig vonden om op het raam te kloppen. Punt 1 hij hoort het niet eens en punt 2 zouden zij het tof vinden om wakker gemaakt te worden?

In de vlindertuin een moeder met kind. 'Kijk, wat een mooie vlinder *grijp*! Heel goed voorbeeld naar je kind toe hoe je met dieren moet omgaan...
Extra klacht zou moeten zijn dat tokkies ook helaas het recht hebben om dierentuinen te mogen bezoeken :'(
pi_155130039
quote:

Kansloze mensen :')
"If she don't get her way
She'll slice you apart"
pi_155130222
quote:

Ik was vorig jaar naar de Apenheul en daar zag ik continu soortgelijk gedrag. De primaten lopen daar los, kunnen hun ding doen en voelen zich totaal niet bedreigd: dat vond ik leuk om te zien. De mensapen daarentegen kunnen uiteraard niet los en zitten in relatief kleine verblijven. Ik vond het hartverscheurend om bijvoorbeeld een orang-oetang ineengedoken te zien terwijl de hele tijd door allemaal kinderen en ook volwassenen op het glas slaan en naar dat beest roepen. Ik ben geen apen-expert, dus wie weet heeft hij daar helemaal geen last van. Maar zo leek het absoluut wel. En het zou best kunnen dat mensapen zo bewust zijn en in dit opzicht zo op mensen lijken dat ze er wel doodongelukkig van worden.
pi_155130484
Zeer terechte klacht.

Blijdorp in de jaren '80 en '90. _O_
Copthorne 2.0
pi_155130672
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:01 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik was vorig jaar naar de Apenheul en daar zag ik continu soortgelijk gedrag. De primaten lopen daar los, kunnen hun ding doen en voelen zich totaal niet bedreigd: dat vond ik leuk om te zien. De mensapen daarentegen kunnen uiteraard niet los en zitten in relatief kleine verblijven. Ik vond het hartverscheurend om bijvoorbeeld een orang-oetang ineengedoken te zien terwijl de hele tijd door allemaal kinderen en ook volwassenen op het glas slaan en naar dat beest roepen. Ik ben geen apen-expert, dus wie weet heeft hij daar helemaal geen last van. Maar zo leek het absoluut wel. En het zou best kunnen dat mensapen zo bewust zijn en in dit opzicht zo op mensen lijken dat ze er wel doodongelukkig van worden.
Ik ben absoluut niet van het corrigeren van mensen, maar ik heb echt op mijn lip gebeten. Dieren zijn zo leuk, mooi! Ik wil daar best wel even mijn aardige ik voor aan de kant zetten.

Ook een kerel die zijn hand uitreikte richting een klein ratachtig diertje. Hij heeft vast goede bedoelingen, maar ik had het absoluut niet erg gevonden als dat beest in zijn handen had gehangen.:)
pi_155137675
quote:
99s.gif Op zondag 28 juni 2015 15:45 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dat kan je ook bereiken met reservaten. Ik vind het gewoon menselijke arrogantie om dierentuinen te houden.
Is het ook. Maar toch ga ik graag kijken.
Altijd wel met een lichte nasmaak, maar ach...iets met voedselketen en het aan de top staan :P
Zo lang de beesten maar met respect en liefde worden behandeld, voor zover dat kan in gevangenschap.
People assume too much.
pi_155137706
Overigens bijzonder terechte klacht en bedankt voor de nostalgische foto's ^O^
People assume too much.
pi_155139268
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Voor de dieren wel ja.
en zo hoort het. Rotterdammers :')
  woensdag 12 augustus 2015 @ 06:46:17 #91
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_155139908
Die mensen die bordjes met teksten als 'Schreeuw niet', 'flits niet' of 'klop niet op het raam' negeren zouden ze even bij Bokito, een Kroko of in het Oceanium moeten zetten.

Zulke Tokkies leren het alleen maar als ze pijn hebben. Zoals die Yvonne Bokito Hou Van Mij of hoe heet die kwibus ook alweer?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_155140167
Dan ga je naar burgers zoo, die heeft nog wel pinguins bij de ingang
pi_155140344
Diergaarde Blijdorp _O_ O+ *O*
pi_155140361
Ik ga dit weekend er weer heen. Vooral om mn camera eens uit te testen. :P
pi_155140538
Ze zijn druk bezig met nieuwe verblijven enzo. Maar de laatste keer dat ik ging ( +/- 3 weken terug) viel het ook een beetje tegen ten opzjchte van vroeger

Wat ik dan wel humor vond was een groepje pinguins die naar pinguins stonden te kijken ;)
pi_155142559
Dit is wel een van de meest onterechte klachten die ik ooit heb gelezen.

Mensen die vinden dat dierentuinen er zijn voor menselijk vermaak en vinden dat de dieren altijd maar in het zicht moeten zitten en zich niet moeten kunnen verschuilen ofzo. :')

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2015 10:29:56 ]
pi_155148695
Heb er een abonnement. Om er af en toe eens te kijken. Je moet vaak wel goed zoeken of geduld hebben met al dat groen in de kooien. De amoerpanter zie je haast nooit. Voor de beesten zal het wel beter zijn zo maar voor de bezoeker kan het een teleurstelling zijn als weinig ziet. Zeker gezien de entreeprijs.
De ijsbeertjes zijn leuk. De vogelshow is top. http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/14.gif
Dat de Rivierahal nu een speeltuin is is echt zonde van dat mooie gebouw.
pi_155153775
Wordt weer eens tijd voor een dierentuin ja O+
pi_155154440
Pas geleden voor eerst geweest. De toegangspoort, de oude gebouwen en die witte brug zijn plaatjes om te zien. Veel andere stukken hebben wel érg lang geen verfkwast meer gezien. Ik raakte verder steeds de weg kwijt, of belandde weer op een doodlopend stukje; de plattegrond/bewegwijzering was al net zo vaag als de structuur van het park. Na een tijdje ging ik maar wat doelloos lopen dwalen, zoals iemand met teveel alcohol op ook zou doen. En ik had gehoopt wat meer dieren te zien. Tóch had het geheel iets, misschien wel omdát het niet zo gelikt was. :)

Maar ik ervaarde het vooral als een natuurwandeling, met misschien wat beestjes hier en daar - die veel ruimte hebben, en alle mogelijkheden om zich voor al die rare mensen te verstoppen. :P Afgezien van de mooie oude gebouwen heel anders dan die in Antwerpen, waar alles op elkaar gepropt zit en het voor de dieren niet het leukste verblijf lijkt. Maar ja, je krijgt daar wel waar je voor betaalt: dieren.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2015 18:22:51 ]
pi_155159044
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:19 schreef female81 het volgende:
Pas geleden voor eerst geweest. De toegangspoort, de oude gebouwen en die witte brug zijn plaatjes om te zien. Veel andere stukken hebben wel érg lang geen verfkwast meer gezien. Ik raakte verder steeds de weg kwijt, of belandde weer op een doodlopend stukje; de plattegrond/bewegwijzering was al net zo vaag als de structuur van het park. Na een tijdje ging ik maar wat doelloos lopen dwalen, zoals iemand met teveel alcohol op ook zou doen. En ik had gehoopt wat meer dieren te zien. Tóch had het geheel iets, misschien wel omdát het niet zo gelikt was. :)

Maar ik ervaarde het vooral als een natuurwandeling, met misschien wat beestjes hier en daar - die veel ruimte hebben, en alle mogelijkheden om zich voor al die rare mensen te verstoppen. :P Afgezien van de mooie oude gebouwen heel anders dan die in Antwerpen, waar alles op elkaar gepropt zit en het voor de dieren niet het leukste verblijf lijkt. Maar ja, je krijgt daar wel waar je voor betaalt: dieren.
Ik vond Antwerpen zoo een aanfluiting. In blijdorp kan ik mezelf uren vermaken hoe vaak ik er ook kom. In Antwerpen kwam ik daar voor het eerst sinds een heul lange tijd en we waren met 2 uurtjes klaar.

Ingang ziet er mooi en imposant uit en daar blijft het helaas voor mij bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')