abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153862710
Als kind van de jaren 80 wil ik even mijn beklag doen over de diergaarde anno 2015.

Alles is natuurgetrouw met zoveel mogelijk leefruimte voor de dieren ingericht dus dat is op zich een dikke plus.
Althans dat zou je denken.

Het begint al bij binnenkomst. De penguins zijn WEG, verdwenen. Was de afgelopen 50 jaar een enorm bazig stukje direct aan het begin van de dierentuin waar je de beestjes vrolijk van zeer dichtbij kon zien flaneren en gevoerd zien worden.

Nu zitten ze ergens op 20 minuten lopen verstopt in een of ander althans hoekje van de dierentuin bovendien achter glas.

- De Rivierahal.

Dit iconische stukje van de dieren herbergde jarenlang haaien, slangen, hagedissen, 2 superdikke pythons en allerlei andere interessante dieren zoals komodovaranen en iets verder krokodillen. Ook waren er talrijke schitterende exposities.

Anno 2015 is het een veredelde overdekte speeltuin met wat tentjes waar je je vol kan vreten aan ongezonde snacks :r .

In feite meer een soort verpauperde versie van ballorig dan iets waar je voor naar een dierentuin zou gaan.

Dan zijn er nog de ijsberen en zeehonden op hun prachtige locatie, dat zou je denken tenminste. Maar nee! De schitterende brug vanwaar men heerlijk de ijsberen en daarnaast de zeehonden kon observeren is omringt met schrikdraad en een kooi en nu zijn de tijgers.

Het verblijf is zo ingericht dat de wensen en eisen van het dier wederom centraal staan waardoor je hooguit een glimp van deze magnifieke dieren kan opvangen. Een foto nemen is nagenoeg onmogelijk!

De olifanten en leeuwen zijn ook weggemoffeld, je kunt hooguit een glimp van ze opvangen. Hoe anders was dat vroeger!

Dikhuidenverblijf toen en nu:

Dan zijn er nog tal van kleine klachten zoals het verblijf van de Amoerpanters (heeft iemand ze ooit gezien?) en het overdadige groen waardoor je bepaalde verblijven nauwelijks kunt waarnemen en de enorme afstanden die je met dat nieuwe stuk moet lopen. Ook het vieze glas waardoor je de meeste dieren goed kunt zien laat staan een leuke foto nemen en de overdreven formaten van de verblijven ergeren me mateloos. Je betaalt toch niet 22 euro om een glimp van een olifant op te vangen?

Ook de apenkooi en het leeuwenverblijf zijn gesloten en als je Bokito wilt zien mag je wel een hele goede verrekijker meenemen want hij woont ergens afgeschermd met zijn harem op een privé eiland.

Eigenlijk is alleen het Oceanium een echte aanwinst in mijn ogen O+ .

Klacht: Mijn dierentuin van weleer is een soort van commercieel natuurreservaat geworden waar je veel dieren nauwelijks kunt spotten.

Op zijn Rotterdams gezegd er is geen kut te zien niet!
blablablabla
  vrijdag 26 juni 2015 @ 18:28:59 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153862761
Volgend jaar naar Artis?
Daar staat het belang van de bezoeker nog wel boven het belang van de dieren.
So we just called him Fred
pi_153862798
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:28 schreef FredvZ het volgende:
Volgend jaar naar Artis?
Dit wel. Ik vind dat ze prima omgaan met de dieren in Blijdorp (of nouja, voor een dierentuin, voor de critici onder ons). Artis vind ik trouwens persoonlijk ook niet verkeerd, maar dat is meer de afstand die me dat laat roepen :')

Het Oceanium ben ik trouwens nog niet geweest in Blijdorp, daar ben ik wel benieuwd naar.
pi_153862820
Ik zie alleen maar een lekker wijf in blauw shirtje
Ik zwaai naar dieren.
pi_153862833
quote:
Volgend jaar naar Artis?
Klopt dat is met recht een mooie stadsdierentuin.
Blijdorp is een soort reservaat geworden waar het welzijn van de dieren voor de mensen gaat, je ziet daardoor geen kut meer van de dieren daardoor.

Toch triest als je met je kind of kleinkind grof geld moet neertellen en het zomaar kan zijn dat je geeneens tijgers ziet die dag.
blablablabla
pi_153862982
Blijdorp is toch een soort stichting? Word lid zou ik zeggen, ken je moeilijk gaan doen
pi_153863014
quote:
Volgend jaar naar Artis?
Wildlands adventure zoo volgend jaar *O* *O* *O*
pi_153863181
Wat zonde :(

Ik ging als klein JimmyDeantje ook eens naar Blijdorp, ik kan me idd nog herinneren dat de dieren allemaal dichtbij liepen enzo.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 26 juni 2015 @ 19:04:53 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_153863639
Het huidige Blijdorp is echt wel een forse verbetering tegenwoordig in vergelijking met vroeger. :{w
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_153863848
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:04 schreef Netsplitter het volgende:
Het huidige Blijdorp is echt wel een forse verbetering tegenwoordig in vergelijking met vroeger. :{w
Voor de dieren wel ja.
blablablabla
  vrijdag 26 juni 2015 @ 19:27:36 #11
387114 supersof
eat sleep fok repeat
pi_153864278
Misschien moet je maar gewoon naar Arnhems Burgers Zoo komen :)
Op donderdag 4 september 2014 01:55 schreef Tchock het volgende:
Sof is een balletje sarcasme omwikkeld met sarcasme in een sarcasmesausje met sarcasmesprinkles.
pi_153864361
Dit is beter juist. Beter voor de dieren.
pi_153864396
De leeuwen zitten nog op dezelfde plek als vroeger.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_153864527
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De leeuwen zitten nog op dezelfde plek als vroeger.
Nopes.

http://www.rijnmond.nl/ni(...)wenverblijf-blijdorp

blablablabla
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:15:02 #15
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153865486
Waarom bezoek je de dieren niet in hun eigen omgeving? Loop-safari in Afrika bijv.
geen.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:17:31 #16
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_153865545
Pinguins weg bij de ingang? -O-
Daar was tenminste altijd wat te zien :)
pi_153865552
quote:
Ja dat is dus vandaag geopend :')

Ik wil net zeggen....ik kom daar minimaal 1 keer per maand en het was me niet opgevallen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:21:34 #18
436335 pinman
Ik haat Transformers
pi_153865657
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:15 schreef Isis20 het volgende:
Waarom bezoek je de dieren niet in hun eigen omgeving? Loop-safari in Afrika bijv.
Ik doe het toch liever zo:
pi_153865719
Wat een toffe OP!
Complimenten.
Make my day!
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:27:53 #20
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_153865815
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:17 schreef Ceviche het volgende:
Pinguins weg bij de ingang? -O-
Daar was tenminste altijd wat te zien :)
Ga naar Burgers
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:30:07 #21
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_153865869
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:25 schreef Elan het volgende:
Als kind van de jaren 80 wil ik even mijn beklag doen over de diergaarde anno 2015.

Alles is natuurgetrouw met zoveel mogelijk leefruimte voor de dieren ingericht dus dat is op zich een dikke plus.
Althans dat zou je denken.

Het begint al bij binnenkomst. De penguins zijn WEG, verdwenen. Was de afgelopen 50 jaar een enorm bazig stukje direct aan het begin van de dierentuin waar je de beestjes vrolijk van zeer dichtbij kon zien flaneren en gevoerd zien worden.

[ afbeelding ]

Nu zitten ze ergens op 20 minuten lopen verstopt in een of ander althans hoekje van de dierentuin bovendien achter glas.

- De Rivierahal.
[ afbeelding ]

Dit iconische stukje van de dieren herbergde jarenlang haaien, slangen, hagedissen, 2 superdikke pythons en allerlei andere interessante dieren zoals komodovaranen en iets verder krokodillen. Ook waren er talrijke schitterende exposities.

Anno 2015 is het een veredelde overdekte speeltuin met wat tentjes waar je je vol kan vreten aan ongezonde snacks :r .

In feite meer een soort verpauperde versie van ballorig dan iets waar je voor naar een dierentuin zou gaan.

[ afbeelding ]

Dan zijn er nog de ijsberen en zeehonden op hun prachtige locatie, dat zou je denken tenminste. Maar nee! De schitterende brug vanwaar men heerlijk de ijsberen en daarnaast de zeehonden kon observeren is omringt met schrikdraad en een kooi en nu zijn de tijgers.

[ afbeelding ]

Het verblijf is zo ingericht dat de wensen en eisen van het dier wederom centraal staan waardoor je hooguit een glimp van deze magnifieke dieren kan opvangen. Een foto nemen is nagenoeg onmogelijk!

De olifanten en leeuwen zijn ook weggemoffeld, je kunt hooguit een glimp van ze opvangen. Hoe anders was dat vroeger!

[ afbeelding ]

Dikhuidenverblijf toen en nu:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dan zijn er nog tal van kleine klachten zoals het verblijf van de Amoerpanters (heeft iemand ze ooit gezien?) en het overdadige groen waardoor je bepaalde verblijven nauwelijks kunt waarnemen en de enorme afstanden die je met dat nieuwe stuk moet lopen. Ook het vieze glas waardoor je de meeste dieren goed kunt zien laat staan een leuke foto nemen en de overdreven formaten van de verblijven ergeren me mateloos. Je betaalt toch niet 22 euro om een glimp van een olifant op te vangen?

Ook de apenkooi en het leeuwenverblijf zijn gesloten en als je Bokito wilt zien mag je wel een hele goede verrekijker meenemen want hij woont ergens afgeschermd met zijn harem op een privé eiland.

Eigenlijk is alleen het Oceanium een echte aanwinst in mijn ogen O+ .

Klacht: Mijn dierentuin van weleer is een soort van commercieel natuurreservaat geworden waar je veel dieren nauwelijks kunt spotten.

Op zijn Rotterdams gezegd er is geen kut te zien niet!
Goed geschreven
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_153866294
Onzin, je kunt nog zat zien. TS moet een bril kopen. Vooral dat van de olifanten is echt bullshit.
What Would Goku Do
pi_153866545
De rode panda's zijn ook anders behuisd, kunnen ze niet meer weglopen.

Dieren zoeken vond ik altijd machtig interessant, heb nog nooit een wolf gezien in blijdorp. :)
pi_153866639
Rotterdam sowieso :')_!
pi_153866769
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
De rode panda's zijn ook anders behuisd, kunnen ze niet meer weglopen.

Dieren zoeken vond ik altijd machtig interessant, heb nog nooit een wolf gezien in blijdorp. :)
Ik wel maar vaak zie je ze niet nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')