abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160113481
volgens de chef voetbal van de NOS mogen wij geen kritiek hebben op Arabische corrupte kandidaten omdat wij als Europa zijnde ook jarenlang corrupte mensen hadden in de top van de FIFA/UEFA
pi_160140014
AFP twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:57:27 #BREAKING Prince Ali lawyers call on sport tribunal to suspend FIFA vote reageer retweet
Die Ali heeft ook altijd wat te zeuren of te klagen, hé.
pi_160179179
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:05 schreef Ajacied422 het volgende:
AFP twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:57:27 #BREAKING Prince Ali lawyers call on sport tribunal to suspend FIFA vote reageer retweet
Die Ali heeft ook altijd wat te zeuren of te klagen, hé.
Hij heeft de doorzichtige stemkasten al verzonden _O_

http://nos.nl/artikel/208(...)okjes-naar-fifa.html
pi_160179218
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:43 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ik denk alleen niet dat Ali zijn zin krijgt.
pi_160180347
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:43 schreef Max23 het volgende:

[..]

Richard Conway @richard_conway

Breaking: Prince Ali indicates in statement he has lost his appeal to CAS to suspend Fifa election and use transparent voting booths.

"I regret that the system let us down. i look forward to Friday’s vote and remain as committed as ever to the goal of reforming FIFA.".

De transparante stemhokjes dus voor niks opgestuurd.
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:41:48 #106
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_160183103
Infantino zou naar eigen zeggen al zeker zijn van 105 stemmen ... Daar gaat niks veranderen dus ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_160183443
quote:
Schorsing van Blatter en Platini door FIFA teruggebracht tot zes jaar

De beroepscommissie van de wereldvoetbalbond FIFA heeft de schorsing van Sepp Blatter en Michel Platini woensdag teruggebracht van acht naar zes jaar.
Reden daarvoor is het werk dat de voormalig voorzitter van de FIFA en preses van de Europese bond UEFA jarenlang hebben gedaan voor de voetbalwereld.

Blatter en Platini hadden beroep aangetekend tegen hun schorsing van acht jaar, die was opgelegd door de rechtsprekende kamer van de ethische commissie bij de FIFA. De onderzoekskamer van die commissie was ook in beroep gegaan, omdat die vindt dat Blatter en Platini voor het leven geschorst moeten worden.

De beroepscommissie wees alle bezwaren af, maar besloot de schorsing van Blatter en Platini vanwege verzachtende omstandigheden wel te reduceren.

De schorsing was het gevolg van het bedrag van 1,8 miljoen euro dat Platini in 2011 ontving voor werkzaamheden die hij tussen 1999 en 2002 voor Blatter zou hebben verricht.

Presidentsverkiezing
Blatter heeft altijd benadrukt dat de betaling legaal was en er geen sprake was van corruptie of omkoping. Deze schorsing kostte Platini eerder al zijn deelname aan de presidentsverkiezing van de FIFA, die aanstaande vrijdag wordt gehouden.

Blatter en Platini hebben nu nog de mogelijkheid naar het internationaal sporttribunaal CAS te stappen. Allebei zinspeelden ze daar eerder al op. De schorsing van Blatter en Platini voor alle voetbalgerelateerde activiteiten loopt nu tot 8 oktober 2021.
http://www.nu.nl/voetbal/(...)bracht-zes-jaar.html

Kansloos.
pi_160201187
Morgen begint om 08:00 het congres al. Waarschijnlijk rond 13:30 start de verkiezing maar dat zou nog best eens lang kunnen duren met al die schimmige procedures dus het kan vroeg of laat klaar zijn. Let's go FIFA.

pi_160219178
quote:
Kandidaten sparen Infantino bij UEFA-congres
De vijf FIFA-presidentskandidaten hebben daags voor de verkiezingen van vrijdag de UEFA-bonden toegesproken. Ook Michael van Praag nam het woord.

Sjeik Salman, die eerder deze week nog stelde dat de FIFA failliet zou gaan indien Gianni Infantino met zijn gulle beloftes aan de macht zou komen, sprak zich nu diplomatieker uit. 'Europa speelt een belangrijke rol. Of we willen of niet, we moeten samenwerken. Het gaat niet om nationaliteit. Azië steunde als eerste Michel Platini. U weet dat. Hij was klaar om de verantwoordelijkheid te nemen.'

Naast UEFA-kandidaat Infantino – 'Ik ben een man van feiten, ik ben een man van actie, ik ben een man van voetbal' – kon prins Ali op een warm applaus rekenen. 'Het is een déjà vu', opende de outsider uit Jordanië. 'Ik ben de enige die twee keer binnen een jaar meedoet aan verkiezingen. Ik wil de brug zijn tussen Europa en de rest van de wereld.' Prins Ali deed als enige een harde belofte: 'Mijn secretaris-generaal zal een Europeaan zijn.'

Voormalig Blatter-adviseur Jérôme Champagne stak zijn verhaal af over het IJzeren Geldgordijn in Europa. De Fransman pleit voor meer financiële gelijkheid waardoor ook PSV en Ajax internationaal weer kunnen meedoen om de prijzen, maar desalniettemin is hij kansloos. 'Ik heb geen twintig consultants om mijn speeches te krijgen', sneerde hij nog. Eerder was Champagne in het nieuws met diverse aanvallen op de plannen van Infantino (groter WK, hogere subsidies), maar daar begon hij nu niet over. 'Ik ben een Europeaan. Als u mij vertrouwen geeft, kunt u rekenen op meer gelijkheid.'

Onzichtbaar
Ook Zuid-Afrikaan Tokyo Sexwale is afgereisd naar het besneeuwde Zwitserland. Sexwale moest onlangs bij de Zuid-Afrikaanse bond op het matje komen vanwege zijn matige campagne. Hij was te lang onzichtbaar, maar bleek wel een vlammende speech in huis te hebben en deelde en passant een tik uit aan de UEFA. Volgens hem werd hij bijna geboycot en kwam er pas laat groen licht om te mogen spreken in het hol van de leeuw. 'Beter laat dan nooit', zei Sexwale.

Toen de Zuid-Afrikaan was vetrokken, herstelde vicevoorzitter Van Praag het door Sexwale geschetste beeld. 'Vorig jaar was ik zelf presidentskandidaat. De UEFA was juist de eerste in de wereld die toestond dat de andere kandidaten mochten spreken op ons congres. Bij de andere confederaties gebeurde dat niet. Wat we ook probeerden, niemand gaf ons de ruimte. Ik ben juist erg trots op de UEFA. Wij zijn echt democratische mensen. Dank u.'
pi_160225468
quote:
De strijd om de opvolging van FIFA-voorzitter Sepp Blatter nadert zijn hoogtepunt. In de loop van vrijdag zal duidelijk worden wie de zegen krijgt van de meerderheid van de 209 leden.

Zoveel stemmen zijn er waarschijnlijk niet te verdelen, omdat de geschorste bonden van Koeweit en Indonesië moeten hopen op een wonder om nog mee te kunnen beslissen over de nieuwe voorzitter. Als dat niet gebeurt, strijden sjeik Salman Bin Ibrahim Al-Khalifa, prins Ali bin al-Hussein, Gianni Infantino, Jérôme Champagne en Tokyo Sexwale om 207 stemmen.

Wie de verkiezing in het Hallenstadion op de voet wil volgen, moet over zitvlees beschikken. De gedelegeerden vullen elke ronde namelijk met de hand een stembriefje in. Ook het sorteren en tellen van de stemmen neemt veel tijd in beslag. Vorig jaar mei duurde de stemronde bij de herverkiezing van Blatter zo’n twee uur.

De verkiezing kan beslist worden in de eerste ronde als een kandidaat tweederde van de stemmen binnensleept. Dat lukte Blatter vorig jaar niet, want tegenstander prins Ali kreeg 73 landen achter zich. Voordat begonnen kon worden aan de tweede ronde haakte de Jordaniër alsnog af.

Als er een tweede ronde komt, valt de kandidaat met de minste stemmen af voor het vervolg. Vanaf dan volstaat een meerderheid van de bonden voor het winnen van de verkiezing. Omdat zich vijf kandidaten gemeld hebben, zijn maximaal vier stemrondes nodig voor de strijd beslist is.
Agenda

De verkiezing is het elfde punt op de agenda van het congres in Zürich, waar ook belangrijke hervormingsvoorstellen op staan. In de loop van de middag zal de verkiezing beginnen met speeches van de kandidaten waarin zij twijfelaars over de streep proberen te trekken.

Het is niet te zeggen hoe laat de beslissing zal vallen, omdat het in theorie nachtwerk kan worden in het Hallenstadion. Aangezien er de volgende dag een ijshockeywedstrijd in dezelfde arena wordt gespeeld, mogen de FIFA-bestuurders het echter niet te laat maken.
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 februari 2016 @ 10:46:47 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_160225595
Sepp Blatter blijft verbitterd over het besluit van de FIFA om zijn schorsing te handhaven. De gevallen voorzitter van de wereldvoetbalbond uitte zijn teleurstelling vrijdag nogmaals in de Aargauer Zeitung, een Zwitserse krant. ,,Ik ben diep teleurgesteld. Dat nota bene een onafhankelijke beroepscommissie, waarin veel van mijn vrienden zitting hadden, mij schorst doet me veel pijn", zegt de 79-jarige Zwitser, die vrijdag na ruim zeventien jaar een opvolger krijgt als hoogste baas van de FIFA.

Hij noemde de vermindering van zijn schorsing van acht naar zes jaar 'een slechte grap'. Blatter blijft van mening dat er geen vies luchtje hangt om de betaling van 1,8 miljoen euro, die hij in 2011 deed aan UEFA-voorzitter Michel Platini. ,,Deze financiële procedure had helemaal niets met ethiek te maken", aldus de verbitterde Blatter, die al heeft aangekondigd zijn schorsing aan te vechten bij het internationaal sporttribunaal CAS. Blatter wil zijn naam zuiveren. ,,Ik vecht alleen nog voor mijn eigen eer, niet meer voor de FIFA", liet hij eerder weten.

http://www.ad.nl/ad/nl/61(...)orst-doet-pijn.dhtml

,,Ik ben diep teleurgesteld. Dat nota bene een onafhankelijke beroepscommissie, waarin veel van mijn vrienden zitting hadden, mij schorst doet me veel pijn"

Ha ha ha.....Je verzint het niet. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 26 februari 2016 @ 10:50:52 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_160225658
De vervanger van Blatter wordt dus het rechterhandje van Platini ofwel een familielid van een sjeik die tientallen doden op zijn geweten heeft.

Daar gaat echt niks veranderen...
pi_160225695
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:50 schreef Blik het volgende:
De vervanger van Blatter wordt dus het rechterhandje van Platini ofwel een familielid van een sjeik die tientallen doden op zijn geweten heeft.

Het rechterhandje van Platini? Wat?
pi_160225736
http://nos.nl/video/20891(...)n-fifa-historie.html

De vijf kandidaten leggen nog even uit waarom het vandaag heul belangrijk is.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 10:57:27 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_160225798
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:53 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Het rechterhandje van Platini? Wat?
http://www.vi.nl/premium-(...)nd-van-platini-1.htm

Infantino is gewoon getraind door Platini, de knecht van...
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 februari 2016 @ 11:13:05 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_160226143
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:50 schreef Blik het volgende:

Heerlijk. Ha ha ha. Afrika en Azië stemmen op hem.

De derde wereld-voetbal-continenten Zuid Amerika en Europa niet. :D

Wat is de wereld toch corrupt tegenwoordig. :D

Het voetbal is zo verrot.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 februari 2016 @ 11:13:48 #117
7889 tong80
Spleenheup
pi_160226161
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:57 schreef Blik het volgende:

[..]

http://www.vi.nl/premium-(...)nd-van-platini-1.htm

Infantino is gewoon getraind door Platini, de knecht van...
Dit. Iets minder debiel dan een sjeik. Ha ha ha.

Wat een poppenkast. _O_

pi_160226423
VI_nl twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 11:23:45 De hervormingen en nieuwe FIFA-statuten zijn er doorheen. 179 stemmen vóór onder andere een maximale presidentstermijn van twaalf jaar. reageer retweet
22 landen die tegenstemmen, genot.
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 februari 2016 @ 11:26:33 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_160226481
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:24 schreef Ajacied422 het volgende:
VI_nl twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 11:23:45 De hervormingen en nieuwe FIFA-statuten zijn er doorheen. 179 stemmen vóór onder andere een maximale presidentstermijn van twaalf jaar. reageer retweet
22 landen die tegenstemmen, genot.
Welke landen ?

Volgens Blatter zou de FIFA transparant worden.

pi_160226498
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:26 schreef tong80 het volgende:

[..]

Welke landen ?

Volgens Blatter zou de FIFA transparant worden.

Dat staat er niet bij. Ik gok dat die stemmingen gewoon anoniem zijn.

En..

richard_conway twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 11:27:10 And that's lunch... Fifa delegates off to the buffet. Election candidates and their teams given another chance for last minute lobbying. reageer retweet
VI_nl twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 11:28:51 De FIFA-bobo's gaan een uur pauzeren. Even lunchen. Daarna gaat het er echt van komen: de verkiezing van de nieuwe president. reageer retweet
pi_160226639
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:27 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Dat staat er niet bij. Ik gok dat die stemmingen gewoon anoniem zijn.

En..

richard_conway twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 11:27:10 And that's lunch... Fifa delegates off to the buffet. Election candidates and their teams given another chance for last minute lobbying. reageer retweet
VI_nl twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 11:28:51 De FIFA-bobo's gaan een uur pauzeren. Even lunchen. Daarna gaat het er echt van komen: de verkiezing van de nieuwe president. reageer retweet
Ze zouden toch geen stemmen gaan kopen toch?
Groot fan van User Wotte
  vrijdag 26 februari 2016 @ 11:38:38 #122
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_160226721
22 landen die geen transparantie willen, geen maximumtermijn in bestuur/commissies, geen gelijkheid

Kortom: TOPSHOW

Beter trekken Sexwale en Champagne zich terug, dan gaat het ook wat rapper.
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 februari 2016 @ 11:44:31 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_160226860
Ze krijgen nog de kans om even te lobbyen. Ha ha ha. Ik zit hard op te lachen. :D

pi_160227065
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:44 schreef tong80 het volgende:
Ze krijgen nog de kans om even te lobbyen. Ha ha ha. Ik zit hard op te lachen. :D

Ik snap Blatter met zijn reacties ook nog wel. We trekken gewoon wat lijken uit de kast en gaan lekker door met corruptie en fraude.
Groot fan van User Wotte
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 februari 2016 @ 11:56:37 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_160227153
Ik hoorde vanochtend inj het NPO-journaal dat de stemming na de lunch begint, en het wel tot na middernacht kan duren.

Terwijl ik dit type zit ik te snikken van de lach. :D

We krijgen straks na middernacht iemand die opdracht heeft gegeven om de spelers van het nationale elftal te folteren. _O_ _O_ _O_

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')