quote:FIFA zet Blatters nummer 2 aan de kant
De FIFA heeft secretaris generaal Jérôme Valcke per direct van al zijn taken ontheven. Dit heeft te maken met een groot onderzoek naar corruptie binnen de wereldvoetbalbond.
In augustus kwam nog naar buiten dat Valcke overwoog deel te nemen aan de verkiezingen voor het voorzitterschap van de FIFA. De Fransman was na Blatter de hoogst geplaatste bestuurder binnen de FIFA.
Valcke verscheen onlangs negatief in het nieuws toen The New York Times publiceerde dat hij 10 miljoen euro smeergeld zou hebben betaald voor de toewijzing van het WK van 2010 aan Zuid-Afrika.
De voetbalbond heeft de algemeen secretaris tot dusver altijd gesteund in de smeergeldkwestie. Volgens de geplaagde bond werd het geldbedrag op verzoek van de Zuid-Afrikaanse regering ingehouden op het budget van de WK-organisatie voor het toernooi in 2010 om de ontwikkeling van het voetbal in het Caribisch gebied te ondersteunen.
'Mij valt niets te verwijten'
Bij het onderzoek naar het corruptieschandaal bij de FIFA werd volgens onbevestigde berichten ook de computer van Valcke in beslag genomen. De Fransman heeft zijn betrokkenheid bij omkoping altijd ontkend. "Mij valt niets te verwijten en ik voel me absoluut niet schuldig", reageerde Valcke die zelfs zou overwegen om een gooi te doen naar het voorzitterschap van de FIFA.
Bron: Telegraaf
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)k-naar-sepp-blatter/quote:Zwitserland begint een strafrechtelijk onderzoek naar terugtredend FIFA-voorzitter Sepp Blatter. Dat heeft de Zwiterse openbaar aanklager vanmiddag bekend gemaakt. Blatter, die vandaag verhoord werd door de Zwiterse autoriteiten, wordt onder meer verdacht van corruptie en verduistering.
twitter:pieterkleinrtl twitterde op vrijdag 25-09-2015 om 16:34:19Sjonge!Persalarm: Blatter zou 2 miljoen frank smeergeld hebben betaald aan UEFA-voorzitter Michel Platini (RTR) reageer retweet
Mooi, allebei oprotten. 2 van dezelfde corrupte machtsgeile viespeukjes.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)k-naar-sepp-blatter/twitter:pieterkleinrtl twitterde op vrijdag 25-09-2015 om 16:34:19Sjonge!Persalarm: Blatter zou 2 miljoen frank smeergeld hebben betaald aan UEFA-voorzitter Michel Platini (RTR) reageer retweet
afgelopen 17 augustusquote:De suggestie dat Michel Platini zijn handen vuil heeft gemaakt als UEFA-president heeft KNVB-voorzitter Michael van Praag resoluut van de hand gewezen.
'Ik kan u garanderen dat hij brandschoon is', stelt Van Praag in gesprek met FOX Sports. De voormalige Ajax-preses is dan ook niet van plan zich opnieuw verkiesbaar te stellen zoals hij deed in aanloop naar de presidentsverkiezingen van afgelopen zomer. 'Nee hoor. Ik denk dat, als je als lid van de UEFA tegenkandidaat wordt van je eigen voorzitter, je nul kans hebt. En dat behoor je ook niet te doen.'
quote:Since 27 May 2015, FIFA has been cooperating with the Office of the Swiss Attorney General (OAG) and has complied with all requests for documents, data and other information. We will continue this level of cooperation throughout the investigation.
Today, at the Home of FIFA, representatives from the Office of the Swiss Attorney General conducted interviews and gathered documents pursuant to its investigation. FIFA facilitated these interviews as part of our ongoing cooperation.
We will have no further comment on the matter as it is an active investigation.
Ik probeer het te doorgronden. Raak het spoor bijster. Is er nog iemand met schone handen bij de FIFA-Topquote:Op vrijdag 25 september 2015 19:12 schreef Pleun2011 het volgende:
De vraag die bij mij nu opborrelt.. wat moest er dan gesmeerd worden dat Platini die centjes nodig had?
Van Praag natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik probeer het te doorgronden. Raak het spoor bijster. Is er nog iemand met schone handen bij de FIFA-Top
Het is natuurlijk heel logisch dat je iemand in 2011 betaald voor bewezen diensten tussen 1999 en 2002...quote:Onderdeel van het onderzoek is ook een betaling van twee miljoen Zwitserse frank in 2011 aan Platini, voor "diensten" die hij tussen januari 1999 en juni 2002 leverde.
Topshowquote:FIFA-voorzitter Sepp Blatter hangt een schorsing boven het hoofd nu de Zwitserse autoriteiten een justitieel onderzoek naar hem zijn begonnen.
Dat heeft Andreas Bantel, de woordvoerder van de ethische commissie van de FIFA, bevestigd in gesprek met de Zwitserse krant Schweiz am Sonntag.
"Als er verdachtmakingen zijn, starten we een formeel onderzoek", legt Bantel uit. "We kijken daarbij niet naar de naam van iemand of welke positie hij bekleedt."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |